Topic: Geen hulpgelden voor toerisme Surinaams binnenland

De toeristische sector in het Surinaamse binnenland, die is getroffen door de watersnood, kan geen aanspraak maken op hulpgelden. De Surinaamse regering heeft besloten om de hotels en resorts in het Boven Suriname- en Tapanahonygebied op een andere manier tegemoet te komen. Ze kunnen een lening tegen gunstige voorwaarden afsluiten bij de Nationale Ontwikkelingsbank.

Corry Vonk is voorzitter van de Stichting Passie voor Botopasi, een getroffen dorp, en exploiteert aan de Boven Surinamerivier een eco-resort. Toen ze te horen kreeg dat ze voor de wederopbouw een lening moest afsluiten was dat wel even slikken: "In het begin werd de indruk gewekt dat er geld gedoneerd was. Er was een potje 'wederopbouw toerisme'."
http://surinaams.caribiana.nl/onderwerp … nhulp.html

Re: Geen hulpgelden voor toerisme Surinaams binnenland

mw.corry vonk er is inderdaad een pot met donaties van diverse landen
en speciale fondsen en van partikulieren. deze pot is bestemd voor de
slachtoffers en getroffenen in dit gebied. de schade aan uw eco resort
valt mijns inziens niet onder de normale ondernemersrisico,s dus u heeft wel recht op enige schade vergoeding mede gezien het feit  dat u
bezig bent het toerisme in de regio een duw in de goede richting te geven en wellicht ook nog werkgelegenheid schept voor de plaatselijke
bevolking. ik weet niet hoe lang je al in Su zit  maar dit soort potjes
verdwijnen meestal als sneeuw voor de zon .niemand weet waar de
gelden zijn en waar het aan besteed is. denkt u echt dat ze met de middelen een dijk zullen aanleggen ter voorkoming van een volgende ?

volgens mij is er momenteel een boslandbewoner minister van toerisme
en toch ! je zou denken ze komt op voor de mensen en belangen in
die regio maar toch helaas ze denkt aan haar belang .

zo ziet u wat corruptie en wanbestuur met een land kan doen.zielig !!!

velen vragen zich nog steeds af waar al die miljarden ontw.hulp zijn
gebleven. ook als sneeuw voor de zon verdwenen .

ik wens u veel succes toe bij de wederopbouw van uw resort .
misschien moet u zelf op zoek naar partikuliere hulp in nederland en
wacht niet op de sur.regering.

3 (edited by MigthyMike 2006-12-27 01:03:01)

daarom blijf ik erbij zeggen, al de mensen die klagen en lullen over hoe zij het zouden doen als zij daar zaten veranderen in diezelfde mensen die hun voorganger waren, allemaal 1 pot,
deze mensen vergeten waarom ze daar zijn komen te zitten en wat ze allemaal wilden bereiken als ze er eenmaal zaten, degene die hun meningen echt uiten en wat willen doen, worden vermoord of bedreigd of uit de partij gegooid.....is ook een soort cultuur kun je zeggen..
er wordt zgn gevraagd naar je mening terwijl er allang beslist is wat ze gaan doen, die gasten doen toch wat ze willen.
als een minister zijn baan of een kamerlid zijn baan verliest krijgt hij wachtgeld, ik verloor mijn baan en ik kreeg niets, omdat mijn vriendin "meer" verdient en omdat ik een eigenhuis bezit, dus maw eet je huis of verkoop je huis?? en ik betaal elke maand geld voor de WW en Socialedienst.
daarom hou ik politiek ver van mijn bed en ook geef ik geen giften, het geld komt nooit terecht bij de juiste personen....

ik zorg er gewoon voor dat ik overleef en mijn familie/gezin een goede toekomst kan bieden. want wie ook aan de macht is of komt totnu toe zijn of zie ik geen verandereningen, je blijft dieper in je buidel tasten, mensen die blij zijn dat de regering hun een tegoedkoming geeft zijn gek, op een of ander manier pakken ze het terug.

het klinkt misschien raar, maar echt ik ben als de dood als ik geld terug krijgt van de belasting, want ik heb een keer meegemaakt dat ik héél veel moest terug betalen. echt waar,
maar goed,

een lening nemen is jezelf nog meer in de schulden werpen, dan voorheen...........en dat het potje weg is, tja...........
was te verwachten is zowat in elk land zo.............jammer

maar was te verwachten

heel en dan ook heel veel sterkte

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

"Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................ "

inderdaad
Vandaag de dag zijn het gratis voedselpakketjes waarmee armlastige inwoners via kerken worden gepaaid.
En het achterstallig onderhoud aan wegen trenzen en kanalen is na 9 jaren opeens aan de orde.

Transparant.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

5 (edited by j.bakra 2019-07-10 10:18:30)

zonnigsuri wrote:

"Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................ " inderdaad Vandaag de dag zijn het gratis voedselpakketjes waarmee armlastige inwoners via kerken worden gepaaid. En het achterstallig onderhoud aan wegen trenzen en kanalen is na 9 jaren opeens aan de orde. Transparant.

...maar hoeveel pakketjes heb jij naar Suriname gestuurd en wat is jouw bijdrage aan 'onderhoud' in het land waar jouw navelstreng werd verbrand - jij hypocriet, werkloos puntje ....................................... puntje wintje!

"Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................ "////
Inderdaad ///

Vandaag de dag zijn het gratis voedselpakketjes waarmee armlastige inwoners via kerken worden gepaaid. \\\

En het achterstallig onderhoud aan wegen trenzen en kanalen is na 9 jaren opeens aan de orde. \//

T wijst zich weer vanzelf.

't Wijst zich vanzelf.

"In het gereconstrueerde wrakstuk van de MH17 zit de emotie van 298 mensen." Daarom is Ron Smits, technisch adviseur van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, altijd een minuut stil als hij in de hangar komt waar de reconstructie van het vliegtuig staat.

Woensdag is het vijf jaar geleden dat vlucht MH17 in Oost-Oekraïne uit de lucht werd geschoten. Van de 298 mensen in het vliegtuig, onder wie 196 Nederlanders, overleefde niemand de ramp. In aanloop naar 17 juli vertelt elke dag een nabestaande of direct betrokkene zijn of haar verhaal.

In deze video Ron Smits van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Hij ging naar Oost-Oekraïne om de wrakstukken te verzamelen, maar mocht pas maanden na de ramp aan de slag op de rampplek. "Dan kom je in een omgeving die een enorme puinhoop is, waar slachtoffers gevallen zijn. Je begint met een moment van bezinning. En dan toch zet je de knop om: ga je kijken, je werk uitvoeren."
Video afspelen
03:07
MH17 door de ogen van onderzoeker Ron Smits

https://nos.nl/artikel/2293538-mh17-doo … -doen.html

't Wijst zich vanzelf.