Re: *Sranan*Topic*3*

Mei 2020 zal uitmaken of er nog hoop is voor Suriname of dat het volk echt zo dom is om weer vijf jaar aan die boeven te geven.

Aan de ene kant zeg ik dan: "Sorry lieve domme mensen, maar dan heb ik ook geen medelijden met jullie".

Aan de andere kant denk ik:" In hoe verre kun je een dom volk kwalijk nemen dat ze niet weten op wie ze moeten stemmen?"

@ Cinny:
Bouterse is nooit president geworden om iets voor Suriname te doen. Ook al zou hij dat willen, hij zou niet eens weten hoe, daar hij daar nou eenmaal niet de kennis, hersenen, en opleiding voor heeft.

Neen, Bouterse is pres geworden, om niet in de gevangenis, waar hij overigens in thuis hoort, terecht te komen. Niet meer en niet minder.
Voor de rest maakt het hem geen fluit uit hoe het met de bevolking gaat.
Zijn zogenaamde populaire maatregelen zoals de AOW verhoging, en eten voor de kindertjes op school was puur een stunt om de verkiezingen te halen, maar het is helemaal niet moeilijk om zulke maatregelen te treffen. Iedereen kan dat, alleen zit je dan maanden later met een begrotingstekort, maar dat is gelukkig wanneer de verkiezingen al voorbij zijn.

Eind volgend jaar kunnen we weer van dat soort verkiezing stuntjes verwachten.

Maar een kloppend jaaroverzicht, of plan om inkomsten voor het land te verkrijgen, dmv fabrieken, landbouw, toerisme, op te krikken zit er niet in, en zal er ook niet in zitten. Dat kunnen we en mogen we niet verwachten van een gewone drugshandelaar omringd door criminele vrienden.

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

5,377

Koekie volledig met je eens !!! Om het maar vriendelijk te zeggen ddb1 +2 heeft het geprobeerd en het is Historisch geflopt, want ze geilen enorm op de historische zaken die zij realiseren [ja ja einde nette formulering]

Eerlijk gezegd over 12 jaar is er sws een wereld probleem met water en voedsel, de focus behoort al daar op te liggen maar wij gaan ten onder zodra de rente slechts afgelost dient te worden wat Su geen eens KAN opbrengen zo immens hoog is het bedrag van SLECHTS de rente, slecht beleid , JA NATUURLIJK.

Dan KOEKIE wil ik wel  nadruk op het volgende leggen, 26 zetels allemaal mooi en wel maar dat kiesstelsel is niet okay, liever One vote/One man EN dan de opkomst  aan stemmers was NIET hoog slechts een dikke derde kwam opdagen en DAARVAN heeft meer dan de helft voor de 26 zetels gezorgd, er is geen draagvlak voor deze regering , althans NU niet meer...sinds eind  2015 horen wij steeds ''ja geef het ff een 6 mndn de tijd'' HUH das nu al heel vaak voorbij hoor die 6 maanden,

LEUK GEPROBEERD TIS VET HISTORISCH GEFLOPT

Als idd mei 2020 wederom NDP uit de bus komt, ZAL er idd een 'leegloop' weer in Su komen , men praat er niet over [super Surinaams] maar het is al aan de gang... jonge gezinnen 25/30 jaar vertrekken naar oa Nederland. Zes dode baby's heeft de zwangere moeders behoorlijk af geschrokken, de slechte zorg , onderwijs een rommel, lekker toekomst vooruitzichten.

Met mijn leeftijd ik word immers nu ECHT Sara zie ik helaas geen toekomst meer in Suriname, ik vervul mijn plicht naar de woefies toe en zal daarna meer uit dan in het land zijn, en zal uiteindelijk belanden in het land met de beste oudedags voorziening.

5,378

Mmmm wat is het stil gebleven hier, de topic gaat dede.. en ach bestaat ook al lang.. ik wou ff zeggen dat ik hier gisteren officieel 7 jaar woon en niet officieel  9 jaar in nov. Voor konies die zich afvragen of ik illegaal in Su zat 2009 en 2010 HUH ja... dat verhaal heb ik wel toen hier gedropt. Ik vier het 17 nov , 9 jaar..SU

Maar de tijd vliegt voorbij, ik hoop op 7 goede jaren nu...:)

*Cinny* wrote:

Mmmm wat is het stil gebleven hier, de topic gaat dede.. en ach bestaat ook al lang.. ik wou ff zeggen dat ik hier gisteren officieel 7 jaar woon en niet officieel  9 jaar in nov. Voor konies die zich afvragen of ik illegaal in Su zat 2009 en 2010 HUH ja... dat verhaal heb ik wel toen hier gedropt. Ik vier het 17 nov , 9 jaar..SU

ja mang tyd geleden cinny,ben je nog die zelfde gek met die 60 honden?en die lelijke  plata bille koeli.

5,380 (edited by *Cinny* 2018-08-29 17:39:21)

jankees12 wrote:
*Cinny* wrote:

ja mang tyd geleden cinny,ben je nog die zelfde gek met die 60 honden?en die lelijke  plata bille koeli.

Ja nog de zelfde gek, nog steeds een strijkplank en nog steeds een miniasiel idd.. die roeping staat wel als een huis ........in ingestort Suriname Bedankt voor je ''interesse''

5,381 (edited by *Cinny* 2018-09-09 20:10:39)

Ik ga vanaf heden voorbereidingen beginnen te treffen om TERUG naar Nederland te gaan.

Heb mijn wens vervuld, welke verworden is tot een nachtmerrie.

Hier blijven houdt JUIST in de handdoek in de ring gooien, en that's not me.
============================================================

Ik heb besloten als *nuttige vakantieganger verder te gaan* zolang ik m'n doggies heb.
We zijn onafscheidelijk.. maar zo leven kan ik niet meer, dus gooi het over een andere boeg, Beeld mij in dat ik hier op vakantie ben met alles erop en eraan zoals ik altijd wenste tijdens mijn echte vakanties.., immers is dit nog steeds mijn Favoriete vakantieland.

Zo bekeken is het weer heel erg goed leefbaar voor mij... zo min mogelijk van de politiek aantrekken, dat doen vakantiegangers niet, die zijn blij, genieten van niets en alles zolang het maar SURINAME  is smile en dat nuttige slaat op de straat dieren waar ik mij over blijf ontfermen.

moet ff wennen aan mijn nieuwe manier van denken... maar komt goed zoals altijd immers.

5,382

http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 23#p517023 ...nadien hoorde/las ik niets meer van je, althans geen reactie op voormelde link en nu vertel je dat je daadwerkelijk gaat ‘remigreren’??

5,383

j.bakra wrote:

http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 23#p517023 ...nadien hoorde/las ik niets meer van je, althans geen reactie op voormelde link en nu vertel je dat je daadwerkelijk gaat ‘remigreren’??

j.bakra wrote:

Hé Cinny, mi gudu, hoe gaat het met jou en de hondjes?  Ik heb een paar weken geleden mij 15 jarige boomer naar de eeuwige jachtvelden moeten sturen,  Dat was balen.

Maar vertel me, als je wilt,  wat je bedoelt met "binnenkort ga ik weer als een Nederlandse leven".  Ga je terug naar bakrakondre?   En op welk bericht doel je, ter zake het Starnieuws?

Jeetje 15 jaar, spijt me voor je verlies, wel oud geworden en een mooie 15 jaar gehad !!!
Ik Moet de knop omdraaien, me zelf een totaal andere instelling aanmeten , het is onleefbaar in Suriname..de hoge kosten zijn amper bij te benen, zorg gaat bam van 165 naar 260.. allemaal erg pittig.

Nee zolang ik mijn dieren heb ga ik niet weg..... maar ben wel aan het einde van mijn latijn...

5,384

Hé Cinny, bedankt voor je medeleven - Brutus, zo heette de Maltezer reu [die ‘dacht’ dat hij een Rotweiler was want hij ging voor geen enkele andere hond opzij] kreeg een snelgroeiende tumor aan zijn milt en de veearts (een soort dokter Pol) vond het niet verantwoord om nog in hem te gaan snijden dus hebben we hem naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. sad

Jammer dat je niet als freelance verslaggeefster bij Findlay van De West (tijdens mijn verblijf in Suriname las ik die krant op zaterdag) een job kon krijgen, maar ja...

Tan bun, stoere meid!!

5,385

Ja echt jammer van Brutus, 15 jaar is bun langa.. mijn oudste word maart '19  9 jaar , heb helaas 4 ook achter elkaar verloren.. was er kapot van.. tis helaas niet anders.. sturen naar de jachtvelden is best zwaar.. grote verantwoording die je dan neemt id [helaas ook wel eens moeten doen 4x totaal in mijn leven..]

j.Bakra ik moet echt super veel verdienen ... dat ik geen eens tijd voor hobbies heb... want verslaggeefster ligt wel in mijn straatje, wie weet ...nog eens..

5,386

Cinny, ik hoop van harte dat je een job vindt die jou voldoende inkomen verschaft zodat je in switi Sranan kunt blijven wonen.

Trouwens, heb je je huis in Den Haag nog??

Dag Bakra!

Imagine if you will…
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

Eeejjjj.... ik wist niet dat je ook nog een "gevoelige" kant had.
Grappig
lol

Imagine if you will…

5,389

...en ja hoor, het zionistenvriendje dyukaboi - die lulhannes die net als zs1,2,3 wel vragen stelt maar geen antwoorden geven op vragen die aan hen worden gesteld - maakt weer eens duidelijk dat hij niet kan bestaan zonder de 'hulp' van zijn masra, j.bakra.  smile tongue