Topic: Chappen vs Tjappen

Laat alles los wat je nu aan het doen bent. Als je ouders roepen, skot ze. Als je kinderen honger hebben, geef ze de riem. Als je baas aan je kop zeurt, neem ontslag. Geen gelul hier, dit is serieus.

Broeder, al eeuwen lang is de kreet die wij gebruiken om samen te gaan eten: 'kom, laten we chappen'. Maar nu komt de blanke duivel om ons in twijfel te brengen. Fernandes spelt het hun reclames en advertenties 'tjappen'. Toen ik het zag kon ik alleen maar lachen. Hoe belachelijk, hoe arrogant. Maar de blanke duivel zaait verdeeldheid en verderf. Onder mijn vriendenkring is er nu een discussie gaande. Is het chappen of tjappen?

Was het al die jaren fout? Waren wij blind en dwaas om chappen te gebruiken. Is fernandes hetgene wat ons uit het duister drijft? Of is dit een poging ons uit elkaar te halen? Een wanhopige bluf nu ze zien dat we geen minderheden meer zijn?

Alsjeblieft als je hier meer over weet dan moet ik het weten. Mijn vrouw is bij me weg. Ik heb al dagen niet gegeten of geslapen. Help een broeder

Re: Chappen vs Tjappen

De blanke duivel .... doe ff normaal hee.

Ik begrijp je vrouw wel!