Re: De heiligverklaring van Eberhard van der Laan.

ZonnigeStaat wrote:

Alsook door een overweldigende hoeveelheid amsterdamse burgers.

Meneer van der Laan, respect!

Rest in peace

Zeer zeker. Er zijn veel mensen die vanuit hun hart hun waardering laten blijken voor Eberhard.

Dat is geheel iets anders dan in Suriname waar een klein groepje wakaman betaald worden om een criminele beroepsmoordenaar die straks in totaal 31 jaar gevangenisstraf op zijn naam heeft staan uit te laten roepen tot Vader ...    ( Ik krijg het niet uit mijn mond )

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

52 (edited by Lasede_Bouta 2017-10-14 10:58:07)

kijk over de grachtengordel heen!

Over de doden niets dan goeds. Maar het is te triest voor woorden, als menselijk falen uitgewist wordt, omdat de betrokkene een vreselijke dood sterft, welke elke sterveling kan overkomen. ‘Geen Stijl’ is ook wat betreft de berichtgeving over het overlijden van de Amsterdamse burgemeester onconventioneel en geeft een ieder, van hater tot liefhebber, de gelegenheid een laatste woord over de Amsterdamse burgemeester tot het publiek te richten. Ik wilde de reacties van ‘Geen Stijl’ bij deze ‘topic’ plakken, om aan te geven, dat de dood van de burgemeester van de hoofdstad van Nederland deze in ‘Pyongyang aan de Amstel’ heeft doen veanderen, maar dat kostte vijftien A4-tjes. Daarom een voorbeeld, welke ik volledig onderschrijf:

Eigenlijk wel naargeestig die persoonsverheerlijking. Was van der Laan burgemeester geweest van, ik zeg maar wat, Schin op Geul dan zou zijn overlijden een lokale gebeurtenis geweest waar de rest van Nederland geen weet van zou hebben. Maar dit was in Amsterdam, het linkse bolwerk waar men een blinde vlek heeft voor het falen van de bestuurders. Waar men verpaupering als Verbinding beschouwd. Waar hedonisme hetzelfde is als ooit het linkse ideaal van verheffing. Het gaat in Amsterdam overduidelijk niet om de burgemeester van der Laan maar om de burgers die hem gebruiken om hun eigen morele verhevenheid te tonen door hem te verheerlijken, op een voetstuk te plaatsen van deugzaamheid en linkse vervlogen idealen. Van der Laan werd en wordt nu zelfs in zijn dood slechts gebruikt tot meerdere eer en glorie van de deugmens. Hij ruste in vrede.
forecastle | 06-10-17 | 10:45

Voor meer: https://www.geenstijl.nl/5138847/rust-zacht/#comments

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

...en wat lasede, de dokteranus betreft: ‘het’ schrijft dan wel  “over de doden niets dan goeds”, daarmee refererend aan de persoon Van der Laan - maar die hasbara-trol gaf hem, 3 dagen na zijn overlijden, heel anoniem en achteraf, wel even een trap na!

Dus bakra-negertje, sodemieter op met je schijnheilige ‘yere, mi yere’.

O ja, de naar het zionisme bekeerde moslimjihadist#33,  http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 71#p515471 die ‘pvh’  galbak dus, is ook zo'n misbruiker van de Nederlandse sociale voorzieningen!

Velen zijn je voor geweest, k@ looser!

Neus wrote:
ZonnigeStaat wrote:

Alsook door een overweldigende hoeveelheid amsterdamse burgers.

Meneer van der Laan, respect!

Rest in peace

Zeer zeker. Er zijn veel mensen die vanuit hun hart hun waardering laten blijken voor Eberhard.

Dat is geheel iets anders dan in Suriname waar een klein groepje wakaman betaald worden om een criminele beroepsmoordenaar die straks in totaal 31 jaar gevangenisstraf op zijn naam heeft staan uit te laten roepen tot Vader ...    ( Ik krijg het niet uit mijn mond )

55 (edited by Lasede_Bouta 2017-10-16 03:23:25)

@bakra

Brul toch niet zo uit jouw berensmoel van opwinding, als je jouw chocoprins met jouw witte chocopasta hebt ingesmeerd. In dit  land bestaat de vrijheid van meningsuiting en als je dat niet zint, dan hoepel je maar op naar Noord Korea of Iran. In ben tenminste een vent met ballen, terwijl die huidplooi tussen jouw benen slechts gesmolten kaas bevat. Iemand, die tegen de gewoonte van  'Over de doden niets dan goeds' ingaat, is een integere vent, die voor de duvel niet bang is en zich door niemand de mond laat snoeren. Maar ja, een maffe kaaskop als jij denkt nog steeds, dat hij door zij ras superieur aan een geboren Surinamer is. Deze nog steeds bij vele kaaskoppen heersende gedachte heb ik middels jou afdoende als ongegrond bewezen. wink

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.

@las_ede bouta,

Bij een lijkrede kan het zeker goed zijn om genuanceerd weliswaar ook de misstappen van een persoon uit te spreken.
De nuance is zeker zeer gepast in deze omdat er jonge kinderen en familie bij betrokken is.

Echter om via de bal te spelen en de nadruk te leggen op een smet die aankleeft is ongepast. Zeker waar de dode nog niet eens is begraven of gecremeerd.

Rituelen hebben hun waarde bewezen en geven een afgesloten leven
de waarde die een mens verdient.

Dat u anders opereert is u gegund doch integriteit speelt hier geen rol. De eerste stap is respect voor de dode en vooral respect voor degenen die hem zullen missen.

Als u dan op enig later moment besluit om uitgebreid in te gaan op de misstappen die de dode als ieder ander mens heeft begaan is een andere kwestie.

Nogmaals, het staat u vrij te blijven doorgaan zoals u goeddunkt. Of u daar veel volgers in mee zal krijgen is de vraag.
En wellicht is dat laatste ook niet uw doel.

't WIJST ZICH VANZELF.  Lachen is gezonder. Treintje kwam ook zo......NOT.

Tja, van een h.t.l. mislukt bakra-negertje zoals de rechts radicale zionistenknecht lasede_shemale, een vadsig, inferieur en onzijdig lulletje met hormonenborstjes is nonsens zoals #57 te verwachten.

Srib’ switi, donkaw! tongue

In memoriam: Eberhard van der Laan

In de joodse traditie staat Z”l voor zichrono livracha, ofwel ‘moge zijn nagedachtenis tot zegen zijn’. Eberhard van der Laan was niet alleen een geweldige burgemeester en advocaat, maar ook een uitmuntende mediator. De eerste keer dat ik hem ontmoette was in zijn tijd als minister van WWI toen hij Ella Vogelaar opvolgde, maar de meer persoonlijke ontmoetingen dateren van later toen hij al burgemeester van Amsterdam was. Hij kon niet tegen onrecht en verkondigde zijn visie in heldere taal.

De meest intensieve gesprekken onder zijn bezielende leiding waren die van de Joods- islamitische dialooggroep in de ambtswoning, ontstaan na de laatste Gaza oorlog van 2014. Daaraan namen vertegenwoordigers en religieuze leiders van de respectievelijke gemeenschappen deel, maar ook informele leiders en influencers.

Hij nodigde de Joodse en islamitische groep eerst afzonderlijk uit om de werkelijke zorgen te inventariseren en daarna pas samen. Een goede keuze, want vooraf was niet duidelijk wie er nog meer aan tafel zouden zitten, en er was een risico dat mensen bij voorbaat af zouden haken.

Mediator

De inhoud van de gesprekken is vertrouwelijk, maar dit kan ik er wel over zeggen. Zelden heb ik zo’n begenadigd mediator ontmoet.

Door samenwerking leerden we elkaar uiteraard nog beter kenden en waren we ook in staat voor de stad het goede voorbeeld te geven. Het project 180Amsterdammers  ontstond, de kinderen van A’dam, een conferentie over inclusiviteit, een project waarbij islamitische en joodse kinderen samen gingen leren, spelen en het Anne Frankhuis bezoeken en nog veel meer.

Israël en Palestina

Het Israëlisch-Palestijnse conflict was zeker in het begin de roze olifant in de kamer. Soms moesten we deze even benoemen, maar altijd in de wetenschap dat er een hoog gehalte ‘agree to disagree’ aan tafel zou zijn en in het diepe besef dat wij bijeen waren om Amsterdam beter, veiliger, inclusiever en liever te maken, niet om het Midden-Oosten conflict op te lossen.

Toen ik het project Mo & Moos, vriendschap & leiderschap in Mokum startte, steunde de burgemeester dit en mochten we het presenteren in de ambtswoning.

In deze rij bijzondere initiatieven mag ook de volstrekt ongesubsidieerde vriendengroep Salaam Shalom niet ontbreken. Zij organiseerden een solidariteitsavond direct na de aanslag op Charlie Hebdo en op de koosjere supermarkt Hyper Cacher. Van der Laan twijfelde geen seconde – daar moest hij bij zijn! We stonden daar in een café in Amsterdam-West, totaal niet berekend op de 350 man voor de deur… Niet iedereen mocht naar binnen, op laste van de brandweer. Hij sprak, evenals Lodewijk Asscher en ik las een gedicht voor van Willem Wilmink waar ik later in dit stuk op terugkom. Wanneer het ging om solidariteit, minderheden, gelijke kansen, verzet of herdenking was Van der Laan er.

Als Joodse vrouw met een beladen familiegeschiedenis en in een tijd waarin antisemitisme in bepaalde kringen weer zorgwekkend salonfähig wordt, krijg ik regelmatig de volgende vraag: “Voel jij je nog wel veilig hier en zie je hier een toekomst voor jouw kinderen?“ Ik denk dan direct aan de strofe uit het gedicht van Willem Wilmink over de vermoorde joodse goochelaar, dat ik na die eerste grote aanslag in Parijs voordroeg in jouw aanwezigheid:

En altijd als ik een schreeuwer zie
    Met een alternatief voor de democratie,
    Denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
    Voor Ben Ali Libi, de goochelaar
    Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
    Hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

Mijn antwoord is: ik zie een toekomst voor mijn kinderen zolang deze stad en dit land bestuurd worden door barmhartige en doortastende politici met een hart dat groter is dan hun ego en een allesoverheersend gevoel voor rechtvaardigheid. Politici die geen alternatief zien voor de democratie.

https://www.nieuwwij.nl/opinie/memoriam … -der-laan/

Walgelijk dat een gestoord sujet als Las Ede (de naam zegt het eigenlijk al) deze burgervader hier durft neer te halen samen met Afshin Elian die andere gek.

Zij willen hier een Israëlische apartheidsstaat in Nederland waar iedereen die niet zionistisch denkt in openlucht gevangenissen als Gaza opgesloten wordt.

Wel gek, jij wordt binnenkort zelf opgesloten en de sleutel gooien we dan weg. Jij cverloren kop.

“A people that elect corrupt politicians, imposters, thieves and traitors are not victims... but accomplices”
"George Orwell"

@plagiaatpleging,

Om de tekst

"...
En altijd als ik een schreeuwer zie
    Met een alternatief voor de democratie,
    Denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
    Voor Ben Ali Libi, de goochelaar
    Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
    Hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

Mijn antwoord is: ik zie een toekomst voor mijn kinderen zolang deze stad en dit land bestuurd worden door barmhartige en doortastende politici met een hart dat groter is dan hun ego en een allesoverheersend gevoel voor rechtvaardigheid. Politici die geen alternatief zien voor de democratie.

https://www.nieuwwij.nl/opinie/memoriam … -der-laan/

Walgelijk dat een gestoord sujet als Las Ede (de naam zegt het eigenlijk al) deze burgervader hier durft neer te halen samen met Afshin Elian die andere gek.

Zij willen hier een Israëlische apartheidsstaat in Nederland waar iedereen die niet zionistisch denkt in openlucht gevangenissen als Gaza opgesloten wordt.

Wel gek, jij wordt binnenkort zelf opgesloten en de sleutel gooien we dan weg. Jij cverloren kop...."

te citeren inclusief uw eigenstandige toevoeging zoals hierboven en dat dan vlak achter bakratjes:

Tja, van een h.t.l. mislukt bakra-negertje zoals de rechts radicale zionistenknecht lasede_shemale, een vadsig, inferieur en onzijdig lulletje met hormonenborstjes is nonsens zoals #57 te verwachten.

Srib’ switi, donkaw! ..."

U kunt uw humanistische gedevalueerde conclusies trekken.

't WIJST ZICH VANZELF.  Lachen is gezonder. Treintje kwam ook zo......NOT.

http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 73#p515573
...dus dat. wink

@ de bakra-kakuli-meid zs2 a.k.a. lovesuriname a.k.a. aldenom12 : faf’ yu, letterdiefje, nog steeds geen werk kunnen vinden hè? En ongetwijfeld ga je op mijn vraag weer geen antwoord geven - net als op de vragen ter zake die ‘digitale onmin’, je woonplaats en je werkelijke naam!

ANALYSE: VAN DER LAAN ONDER VUUR OVER DERADICALISATIE

Gemeenteraad pikt uitleg niet
Door MIKE MULLER EN JAN WILLEM NAVIS
14 sep. 2017 in NIEUWS, De Telegraaf

Vandaag zal de gemeenteraad van Amsterdam burgemeester Eberhard van der Laan uithoren over zijn ’kindje’, het deradicalisatieteam van gemeente. Zoals deze krant reeds meldde, blijkt het team te gesloten en onprofessioneel aangestuurd. Dat erkent de burgemeester nu ook. Ondanks zijn antwoorden en brief van gisteren, neemt de raad nog geen genoegen met zijn schriftelijke verweer.

Na de aanval van moslimterroristen op de redactie van het satirische weekblad Charlie Hebdo is het overal in Europa onrustig.

,,In Amsterdam komen sleutelfiguren in actie. Ze nemen contact met elkaar op en delen wat zij om zich heen zien gebeuren. Ze constateren dat het aantal Islamofobe uitingen in de stad schrikbarend toeneemt. Er zijn meldingen van vrouwen van wie de hoofddoek wordt afgetrokken of die bekogeld worden met bier. De gebeurtenissen in Frankrijk leiden in Amsterdam tot conflicten tussen burgers.”

Met deze alarmerende alinea begint het boekje Sleutelfiguren, van Naoal Dinia van het inmiddels in opspraak geraakte bureau Scholten&Partners. Dat bedrijfje verdient goed geld aan het uitvoeren van allerlei projecten om radicalisering tegen te gaan.

Alarmerend

Dinia schetst een alarmerend beeld over hoe de aanslag op Charlie Hebdo tot reacties leidt in Amsterdam. ,,Er klopt alleen weinig van”, zegt een prominent deelnemer aan het netwerk tegen radicalisering van de gemeente Amsterdam. ,,Ze hebben die informatie over het biergooien en zo uitgezocht, er bleek allemaal niks van te kloppen.”

Maar de verhalen leidden wel de aandacht af van een dreiging die veel serieuzer was: de bereidheid van in Amsterdam opgegroeide jongeren om aanslagen te plegen uit naam van de islam. Het sleutelfigurenproject was bedoeld om jongeren uit een ‘isolement’ te halen, schrijft Dinia. Maar in de praktijk zijn de veelal Marokkaanse Amsterdamse jongens allesbehalve alleen. Met tientallen reizen ze naar het kalifaat, in de stad zelf trekken ze zichzelf in kleine groepjes terug om van imams te leren over de jihad.

Je Suis Charlie

Neem Abderrazak A. O. Twee weken nadat op de Dam duizenden Amsterdammers onder het motto ‘je suis Charlie’ hun afschuw uiten over de slachtpartij op de redactie van het Parijse tijdschrift, sticht hij op de Ceintuurbaan brand bij een huis waarvan de bewoner het gewaagd heeft een cartoon van Charlie Hebdo op het raam te plakken, een stille herinnering aan het luidkeels protest in het hart van de stad. De brandstichter blijft kijken hoe de brand zich ontwikkelt, en dat doet hem uiteindelijk de das om.

Omdat hij niet verklaart over het motief van zijn daad, klaagt de officier van justitie hem niet aan wegens terrorisme, maar enkel wegens brandstichting. De rechtbank is zeven maanden na de brand, als op zitting eindelijk het motief publiek wordt, minder mild. Abderrazak krijgt een onvoorwaardelijke straf, van drie jaar. Na het uitzitten van tweederde van die straf wordt hij in april dit jaar vrijgelaten.

Strafontslag

Als de afdeling Radicalisering en Polarisatie onder leiding van de inmiddels met strafontslag weggestuurde Saadia A. T. er niet was geweest, had Abderrazak nu misschien nog wel in de bajes gezeten. Want op de Stopera lijken de feiten ondergeschikt aan de beeldvorming. Dat bleek zelfs aan het begin van het wekenlange onderzoek van deze krant naar de corruptie van Saadia, hartsvriendin van PvdA-prominent Fatima Elatik (volgens velen de bedenker van de ‘sleutelfiguren’) en diens partner Mounir Dadi.

Als de verslaggevers al snel een beeld vormen van een klein groepje vertrouwelingen dat vriendjes en vriendinnen inhuurt voor goedbetaalde klussen, klinkt het in kringen rond de burgemeester al snel ‘dat er misschien wel een kliekje is’, maar dat we dit ‘vooral niet moeten zien als PvdA-kliek’. Dat is nog ruim voordat de verslaggevers stuiten op prominente en stiekeme sociaaldemocraten die de afgelopen jaren een flinke stempel op de Mokumse politiek hebben gedrukt.

PvdA-lid

Want de enigen van wie niet direct vaststaat dat ze een PvdA-lidmaatschapskaart hebben (gehad), zijn de mensen die daadwerkelijk met hun gympen in de modder staan. Straatwerkers die niets moeten hebben van het evangelie van ‘sleutelfiguren’ dat door dagvoorzitters als Fatima Elatik wordt verspreid in luxe zaaltjes van hotels en musea.

Neem het fraudegeval dat nu de hoofdmoot van het strafonderzoek tegen Saadia is, een project tegen radicalisering op internet. Dat werd uitgevoerd door een relatie, Saïd J. Bij de presentatie vorig jaar bleek het te gaan om een app voor de smartphone die niet veel meer lijkt te kunnen dan WhatsApp al kan. En die software is gratis, en goed beveiligd.

Saadia ging de fout in door ook hier weer een vriend in te huren, net als eerder voor het begeleiden van ouders van Syriëgangers. Maar de vraag die in het spoeddebat vanmiddag evenzeer op tafel ligt, is waarom zij steeds haar gang kon blijven gaan. Niet alleen dankzij haar directe chefs, ook de burgemeester zat bovenop het dossier. Zo was hij kort na de aanval op Charlie Hebdo zelf de dagvoorzitter tijdens een avond waarin de raadsleden over de aanpak met sleutelfiguren werden geïnformeerd.

Openbaarheid

Ook toen hulde Van der Laan zich al in geheimzinnigheid: niets had over de bijeenkomst bekend mogen worden. ,,Die was officieel geheim verklaard. Dat had gezien de inhoud helemaal niet gehoeven, de meeste dingen waren niet zo bijzonder dat je er een straf op moet zetten om openbaarheid te voorkomen.”

Onderste steen

De gemeenteraad neemt in elk geval nog geen genoegen met de antwoorden van Van der Laan, die hij gisteren -twee dagen later dan aanvankelijk was bedoeld, stuurde. D66-fractievoorzitter zegt dat er nog „heel veel vragen en zorgen” in zijn fractie leven. „Het fraudegeval is geen opzicht zelf staand incident en het is goed dat de burgemeester dat onderschrijft. Welke berichten in de krant zijn waar? Zijn er signalen van radicalisering gemist? Wat is er gedaan om dat in de toekomst te voorkomen? De onderste steen moet boven. We willen duidelijkheid en de garantie dat we onze jongeren zo goed mogelijk beschermen tegen radicalisering.”

Van der Laan omzeilt in zijn antwoorden kritische vragen van CDA'er Boomsma door te schrijven dat 'in 2017' geen meldingen kwamen over wanprestaties van zijn ambtenaren. Het was echter in de periode 2013 tot en met 2015 dat ambtenaren niet thuisgaven voor noodkreten over reizen naar het kalifaat en zelfs het plegen van een aanslag in Europa. "Saadia had een borrel en kon daarom niet weg, een andere keer wilde ze niet in actie komen omdat ze de volgende dag vroeg op moest", herinnert radicaliseringsexpert Marion Huisinga zich. Deze krant heeft emailconversaties over de voorvallen gelezen

62 (edited by Lasede_Bouta 2017-10-22 02:14:04)

Nog zo’n islamitische deradicaliseerder of bruggenbouwer, die over de schreef schijnt te zijn gegaan. En natuurlijk werd hij aangesteld in een een stad, die jarenlang door de PvdA bestuurd werd.

Aangifte verkrachting tegen oud-adviseur Rotterdam
UPDATETegen de vroegere adviseur van de gemeente Rotterdam, islamoloog Tariq Ramadan, is aangifte gedaan wegens seksueel geweld. De Franse schrijfster en activiste Henda Ayari schrijft op Facebook dat Ramadan haar in 2012 in een hotelkamer heeft verkracht.

Sanne Poot en Frank Renout 21-10-17, 16:09 Laatste update: 17:06

Ramadan zou haar hebben aangevallen in een hotelkamer. Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan ‘verkrachting, seksueel geweld en intimidatie’, aldus de aanklacht.

De 55-jarige Ramadan werkte eerder bij de gemeente als 'bruggenbouwer tussen moslims en niet-moslims'. Hij werd in 2009 onterecht ontslagen vanwege uitspraken over homoseksuelen en omdat hij voor een pro-Iraanse tv-zender ging werken.

Smaad

Hij was ook gastdocent aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. De islamoloog ontkent de beschuldigingen. Via zijn advocaat Yassine Bouzrou laat hij weten zelf een aanklacht in te dienen wegens smaad. Die aanklacht wordt maandag aan de openbare aanklager van het Franse Rouen doorgegeven. "

De veertigjarige Ayari publiceerde vorig jaar een boek over seksueel geweld. Daarin kwam ook haar verkrachting aan bod, maar de dader heet daar ‘Zoubeyr’. ,,Ik kan bevestigen dat Zoubeyr in het echt Tariq Ramadan was’’, laat Ayari weten. ,,Jaren geleden werd ik het slachtoffer van iets heel ernstigs maar ik heb nooit de naam van de dader willen geven omdat hij me bedreigde. Ik was bang en daarom zweeg ik.’’

Volgens haar advocaat heeft de zaak-Weinstein voor de Ayari de doorslag gegeven om nu de werkelijke naam te noemen van de vermeende dader. Persbureau AFP zegt de aanklacht van Ayari te hebben ingezien.
AD.nl