1 (edited by Paraman 2017-09-24 07:58:33)

Topic: Suriname hekelt inmenging in interne aangelegenheden.

Suriname is sedert 24 November 1975 te 0:00-uur een autonome NATIE in de rij der zelfstandige natiën!
-
Naast de verwoestende werking van natuurrampen, stond Suriname op de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties zaterdag, ook stil bij de groeiende politieke conflicten. Deze kunnen ook leiden tot verlies van mensenlevens en vernietiging van menselijke prestaties. Minister Yldiz Pollack-Beighle benadrukte dat de basisprincipes van het Handvest van de Verenigde Naties gerespecteerd moeten worden. Een aantal conflicten in de wereld hebben te maken met niet respecteren van soevereiniteit van naties. 

Niet inmengen in aangelegenheden van soevereine naties en geen interferentie dienen geen loze principes te zijn, stelde de bewindsvrouw. Ze zijn gebaseerd op de vaste overtuiging dat alle mensen gelijk zijn. Niet van buitenaf kan worden voorgeschreven hoe een land zijn structuren inricht. Recente interventies in het Midden-Oosten hebben geen betere samenlevingen gecreëerd, stelde de minister. Juist het tegendeel blijkt het geval te zijn.

Suriname heeft ook de slechte ervaringen met inmenging in interne aangelegenheden. De vernietiging van infrastructuur en productiemiddelen bedraagt ongeveer US$ 300 miljoen. Het ergste is het feit dat honderden kinderen beroofd zijn van toegang tot onderwijs en goede gezondheidszorg, zei Pollack-Beighle. Door dialoog is er een vredesverdrag getekend in 1992.

Al drie decennia zet Suriname zich in voor bevordering van dialoog in overeenstemming met de beginselen en richtsnoeren van de VN, zei het hoofd van de delegatie. Zij kaartte aan dat in 2012 de Amnestiewet is aangepast voor de volledige periode 1980-1992, waardoor discriminatie werd uitgebannen en alle burgers gelijke rechten hebben gekregen. De minister merkte op dat in 2015 de meerderheid de huidige regering heeft gekozen. Het vredesproces wordt voortgezet door het maatschappelijk middenveld door waarheidsvinding en verzoening, stelde Pollack-Beighle. Zij sprak haar misnoegen uit over het eenzijdige en niet geverifieerde rapport uitgebracht door de VN's Speciale Rapporteur. Hiertegen is protest aangetekend door de regering.

Re: Suriname hekelt inmenging in interne aangelegenheden.

If joe no wani odi odi, joe no moesoe bouw joe oso na sei pasi.

Suriname is lid van de internationale gemeenschap en heeft bij haar toetreding overeenkomsten (verdragen) getekend met deze gemeenschap.

Als zich in Suriname zaken voordoen die in strijd zijn met deze verdragen kan de internationale gemeenschap of individuele lidstaten niet anders doen dan Suriname hierop te wijzen.

Om in een vergadering van de VN de speciale rapporteur een oorwassing te (willen) geven lijkt mij een diplomatieke misser.
Aangezien dit probleem reeds aangekaart is bij betreffende instantie.

Nu is het dat Suriname slechte ervaringen heeft met inmenging in interne aangelegenheden.

Heeft Suriname niet zelf aanleiding toe gegeven?

Bedoelt ze met  de inmenging van de bekende meneer Valk in 1980??
Een daad die inderdaad nog door vele surinamers aan de lijve wordt ondervonden.

Dit artikel is een resume van de minister neem ik aan; als dat niet zo is vind ik het een zwakke speech.

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

"Met betrekking tot de handels en financiële boycot tegen Cuba stelde de bewindsvrouwe dat de resolutie die de blokkade in stand houdt op geen enkele wijze van nut is geweest. De minister hamerde op constructieve dialoog , samenwerking en diplomatie als bouwstenen voor democratie, vrede en stabiliteit in de Amerika’s."

http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 08#p514908

===================================================================

Wanneer begint het dialoog met Nederland inzake de ambassadeur??

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

" ...hamerde op constructieve dialoog , samenwerking en diplomatie als bouwstenen voor democratie, vrede en stabiliteit ..."

Inderdaad. Goed punt Henry.

Als zo een figuur de belangen van haar werkgever HET VOLK voorop zou stellen zou er allang een goed werkende en constructieve samenwerking zijn met Nederland.

Wiens belang zij dient is duidelijk.
en voor de misverstaanders: haar directe jengelbaas die zelfs het eigen gezondheidssysteem niet weet te waarderen.

11 jaren op je palmares.
16 jaar voor de recidivist
geen onderzoek naar de corruptie bij de valse paspoortenhandel
Geen ontslag
Een flinke operatie waarover verder niets gezegd wordt.

Je zou hier slappeloos van worden.

't WIJST ZICH VANZELF.  Lachen is gezonder. Treintje kwam ook zo......NOT.

DDB is een doorn in de ogen van deze twee steuntrekkende "asholes"!

6 (edited by ZonnigeStaat 2017-09-27 10:21:32)

Achkomend van gesuppleerde Tristar alias " laffe hyena"  (zelfbenoemd),

Uw voorkeur is welgekend, beter die privee te houden.

Zet uw geld op bolle trien en maak van de nood een deugd en van uw woorden daden.

Sterkte met een constructieve dialoog met Nederland.

aldanom12 wrote:

Hallo allemaal
Bent u op zoek naar een lening dringend ?
ofwel : het doen herleven van uw financiële activiteiten ?
Voor de renovatie van het interieur van uw appartement, huis, gebouw ?
Huren ?
De aankoop van een auto ?
Krediet voor de bruiloft ?
De afwikkeling van een schuld ?
Voor de realisatie van een project ?
Of om andere redenen, enz ...
Wij Bieden leningen tussen individuen tot uw beschikking een lening van 3000 tot 50.000.000 eur met de voorwaarden zeer eenvoudig en zeer interessante aan een tarief van 2% per jaar. Wij maken ook investeringen in ondernemingen en leningen tussen vooral alle soorten. Wij bieden kredieten op korte, middellange en lange termijn. Voor meer informatie ,Neem dan direct contact met ons opnemen op het e-mail adres : callaisbernard390@gmail.com

E-Mail adres : callaisbernard390@gmail.com

Snelle Reactie op al uw lening aanvraag en onze transfer van uw lening snel in 24 uur

Laat u maar weten.
In correct nederlands is NOG fijner.

En al helemaal als u deze discussie volgt en een bijdrage kunt leveren.