Topic: Het Haagse islamitische milieu van Anjoemara.

Vandaag verscheen een artikel in de Telegraaf over een Haagse moskee, die voornamelijk Surinaamse gelovigen trekt. Lees en huiver!

DE LANGE ARM VAN DE SJEIKS
De Telegraaf, 7 Aug 2017 door Silvan Schoonhoven

Een familie van Brits-Pakistaanse sjeiks, beschuldigd van kindermisbruik, dreigt een Haagse moskee over te nemen en er een sharia-rechtbank te vestigen. Verontruste moskeeleden verzetten zich. Zes van hen zijn eruit gegooid omdat ze protesteren tegen het weglekken van duizenden euro’s naar de sjeiks op hun luxueuze landgoed. Vandaag dient een kort geding.

Interpol berichtte in 1993 dat er een onderzoek gaande was naar het vermeende misbruik van de Haagse moskeemeisjes.

’Abdulwahab Siddiqi was mijn grote voorbeeld”, zegt Alwin, ooit de rechterhand van de bebaarde Pakistaanse leidsman. „Maar toen heeft hij mijn twee dochters verkracht.”
Abdulwahab geldt voor zijn volgelingen als een heilige. Hij is alweer 23 jaar dood, maar nog dagelijks wordt hij vereerd, onder andere in de Noeroel Islam moskee in Den Haag. Ook het centrum van verering in het Britse dorp Nuneaton, waar het grafpaleis staat, is een soort Nederlandse enclave. Veel Haagse Surinamers pendelen heen en weer naar het riante landgoed of gaan zelfs wonen op het 25 hectare grote terrein. Daar zwaait inmiddels Abdulwahabs oudste zoon Faizul Siddiqi de scepter.
Faizul, zelf advocaat voor Britse sharia-rechtbanken, streeft ernaar dat de Haagse moskee snel ook zo’n arbitrageraad krijgt. Dergelijke rechtbanken zijn in Engeland wijdverbreid, maar hier heel omstreden omdat de uitspraken in familiekwesties kunnen indruisen tegen Nederlands recht. Vrouwen krijgen van sharia-rechters bijvoorbeeld het advies om veelwijverij te accepteren of geen aangifte te doen bij huiselijk geweld.

Audiëntie
De Nederlandse islamonderzoekster Machteld Zee ging op bezoek bij Faizul in Nuneaton. Ze kreeg een audiëntie in zijn luxueuze kantoor ’met de grootste flatscreen die ik ooit heb gezien’. Faizul vertelde haar dat het groot voordeel zou opleveren als Nederlandse moslims niet langer naar Engeland hoeven te reizen voor een sharia-uitspraak.
Een groep binnen Noeroel Islam moet niets van dit soort toestanden hebben. Ze vertrouwen de Siddiqi-clan voor geen cent. Dat geldt zeker voor Alwin, die inmiddels spijt als haren op zijn hoofd heeft dat hij lang geleden in blinde verering zijn meiden aan de familie overleverde. Hij stuurde hen naar Engeland om bij de Siddiqi’s te gaan inwonen. De dochters zouden een islamitische opleiding krijgen. In de praktijk werden ze een soort huisslaven.
Hun moeder Farida kreeg argwaan en deed in 1993 aangifte. ’U heeft mijn dochters geen islam en Arabisch geleerd zoals beloofd’, schreef ze aan Abdulwahab, ’maar u heeft hen verkracht, misbruikt en mishandeld vanaf hun elfde.’ Aan de moskeegangers schreef ze: ’Mensen die bekend staan als heilige, vereerd worden, overal een goede behandeling krijgen en stiekem jonge meisjes week in, week uit, jarenlang met veel geweld verkrachten, angst aanjagen met verhalen over boze geesten, zodat ze ’s nachts niet kunnen slapen, en ze overdag tot ’s avonds laten werken als slaven, zulke mensen vergeef ik nooit.’ Niemand in de moskee wilde luisteren.

Onderzoek
De politie Rotterdam wel. Die begon samen met Interpol Londen een onderzoek. Dat werd echter gestaakt toen Abdulwahab in 1994 op 52-jarige leeftijd overleed. Zonder verdachte geen zaak.
Een van de dochters schreef een gedetailleerde verklaring over wat haar is overkomen in huize Siddiqi. Volgens haar hield ook Faizul, nu de geestelijk leider van de beweging, zijn handen niet thuis. Haar zus bevestigt dat. Ook een tweede zoon Noor maakte avances naar de piepjonge tieners. Maar volgens de verklaring was de vader de ergste.
’Abdulwahab riep mij in zijn kamer, greep me opeens vast en trok mijn broek uit’, schrijft de vrouw in een relaas vol angst en pijn. Na die eerste keer nam het misbruik stelselmatige vormen aan. Volgens het slachtoffer dreigde Abdulwahab dat djinns (islamitische geesten) haar zouden straffen als ze zou praten. ’De geest zou heel boos worden en mijn toekomst verwoesten en mijn ouders. Ik zou geen kinderen kunnen krijgen’.
Ze beschrijft hoe de sjeik haar probeerde wijs te maken dat een geest haar maagdelijkheid kon teruggeven. ’Maar dan moest hij eerst naaktfoto’s van me maken om aan de djinn te geven’.

Aanklachten
Niet alleen de vader en twee oudste zonen zijn beschuldigd. Een derde zoon, Qamar, werd in 2013 door een vrouw aangeklaagd wegens verkrachting, maar werd vrijgesproken. Een vierde zoon werd wel veroordeeld, maar voor
iets heel anders: financiële malversaties.
Het rommelt al langer in de Haagse Noeroel Islam moskee. Vergaderingen verlopen rumoerig en soms komt het tot duwen trekwerk. Volgens het bestuur is er tijdens zo’n bijeenkomst zelfs met een pistool gedreigd. Zes Haagse gelovigen zijn vorige maand geroyeerd als lid. Ze proberen dat vandaag via de rechter terug te laten draaien. Al eerder probeerde het bestuur vier kritische moskeegangers te weren, maar daar stak de rechter een stokje voor.
De opstandelingen betitelen de moslimbeweging de Siddiqi’s als ’een sekte’ en zien al jaren met lede ogen aan hoe de familie op het Britse landgoed elke maand geld opstrijkt uit Den Haag. Ze vertrouwen de clan van wijlen Abdulwahab voor geen cent.
De groep geroyeerden eist transparantie in de geldzaken en wil weten wat er gebeurt met de maandelijkse afdracht aan Engeland. Ze vrezen dat de Haagse moskee ten prooi valt aan de hebzucht van de Pakistanen en eisen inzage in de boekhouding. „Faizul claimt dat zijn familie onze Noeroel Islam moskee heeft betaald”, stellen ze, „maar dat hebben wij, de leden, gedaan. Het gebouw is inmiddels afbetaald en we zijn bang dat ze het vijf miljoen euro kostende gebouw in handen willen krijgen. De geestelijk leider heeft de vereniging in een wurggreep om financieel gewin.”
De Haagse moskee van de Surinamers is niet het enige gebedshuis waar een machtsstrijd woedt. In veel Marokkaanse moskeeën strijden salafisten en traditionelen om heerschappij. De Surinaamse islam is oorspronkelijk gericht op India en Pakistan en bij Surinamers ontstaat de touwtrekkerij meestal vanwege extreme Pakistaanse spiritueel leiders, die onderling rivaliseren en hun stempel willen drukken op de Nederlandse gelovigen.
„De Noeroel Islam kan het beste helemaal vrij zijn van de invloed van Engeland.” Dat zegt de Zwolse imam Goelab. Hij was zelf een volgeling van Abdulwahab in Engeland. De misbruikverhalen rond zijn leermeester zeggen hem niets.
Toch vindt hij dat de Nederlandse moskeeën beter af zijn zonder buitenlandse invloed. Zelf werd hij uit zijn Zwolse moskee gegooid toen hij zich verzette tegen de invloed van de extreme Pakistaanse sjeik Noorani.

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

2 (edited by j.bakra 2017-08-07 10:16:21)

Re: Het Haagse islamitische milieu van Anjoemara.

...en die inferieure, zwakzinnige leugenaar en copy/paste zio-knecht lasede_moses, het syria slaafje, denkt dat zijn denken voortreffelijk is.

Tja, als je je, net als de shemale ‘lost head’, niks verbeeldt... lol tongue

Als dit allemaal klopt (benieuwd naar je bron overigens) dan is dit het zoveelste voorbeeld van ziekelijke indoctrinatie net als het Zionisme toch?

Wanneer komt de tijd dat je het zionisme ook met zo een leesbril bekijkt? Of draag je dan een zon verduisterend zonnebril (voor als er een zonsverduistering is)?

BTW: als je mijn posts in het verleden had doorgenomen dan zag je dat ik al deze salafistisch/sunnitische aberraties ook afwijs.

Wat dat betreft doe je recht aan je naam shemale lost head en zwakzinnige leugenaar zoals j.bakra dat treffend geschreven heeft big_smile

“A people that elect corrupt politicians, imposters, thieves and traitors are not victims... but accomplices”
"George Orwell"

Ai boi, a  Pieter Bota-ede disi lasi werkelijk. Deze is compleet vabn de pot gerukt!

Doet veel denken aan de Joodse 'seksrabbijn' Eliëzer Berland die, zoals verwacht, de aanklacht afdeed als antisemitisch.

Het is toch schering en inslag dat geestelijken van welke religie dan ook zich vergrijpen aan jonge meisjes.
Bij de katholieken zijn jongens het haasje.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

Hoe vromer de geest, hoe groter het beest.

“A people that elect corrupt politicians, imposters, thieves and traitors are not victims... but accomplices”
"George Orwell"

De mafkees, die de islamisering van Den Haag in gang gezet heeft, Jozias van Aartsen, is een voorbeeld van een regent, die zijn carriëre aan het ook in de polder aan de Noordzee heersende adagium ‘Eigen volk eerst!’ te danken heeft. Een gesjeesde student, die de leesstudie Rechten niet heeft weten te volbrengen, behoort niet in het bestuur van het rijk, de provincie of de locale overheid te zitten. Dat zijn carriërepad hem toch naar de bestuurlijke functies op diverse overheidsniveaus heeft geleid, dankt Jozias aan het feit, dat pappie ook minister is geweest. Het is de taak van allochtonen om niet kinderfeestjes, zoals die van Zwarte Piet en Sint Nicolaas te verstieren, maar om domme autochtone idioten als Jozias van Aartsen, die dankzij de Haagse baantjescarousel keer op keer op posities terecht komen, die het land de vernieling in helpen, erop te attenderen, dat de Nederlandse voorkeur voor ‘Kaaskoppen DNA’ definitief verleden tijd is.

Haatsjeik toch actief in Den Haag
4 uur geleden    Marieke van Essen; de Telegraaf

DEN HAAG - De omstreden haatsjeik Fawaz Jneid is, ondanks een verbod, toch actief in Den Haag. Onder de noemer Islamitische boekwinkel Stichting Qanitoen runt de salafistische sjeik sinds enkele weken een moskee op de grens van de wijken Transvaal en Schilderswijk. Buurtbewoners zijn verbijsterd.

„Elke vrijdagmiddag zien we mannen met opgerolde kleedjes onder de arm naar binnen gaan”, zegt een omwonende die anoniem wil blijven. „Ze komen lopend en zetten de auto uit het zicht. De imam is meerdere keren gespot. Hij rijdt in een oranje Toyota en groet iedereen die hij op straat tegenkomt. Dit strookt totaal niet met wat de burgemeester heeft beloofd: geen moskee in de Cillierstraat.”

Alleen bedrijfsmatige activiteiten
Eind vorig jaar liet oud-burgemeester Van Aartsen aan Qanitoen weten geen toestemming te geven voor een gebedshuis. Reden: in het erfpachtcontract staat dat er op de begane grond van de twee aangekochte panden alleen bedrijfsmatige activiteiten ontplooid mogen worden. Om in de gaten te kunnen houden wat zich in de panden afspeelt, liet Van Aartsen destijds een camera plaatsen.

’Stomverbaasd’
Dat de stichting desondanks een moskee wist te openen, is voor de buurt nauwelijks te geloven. „Ik ben stomverbaasd”, zegt omwonende Xandra Landwehr. „De burgemeester heeft blijkbaar zomaar iets lopen roepen. En ja, natuurlijk hebben zij een punt: in het verleden zat hier ook een stichting (Sakaleyn, red.) die mocht praktiseren. Wij vragen ons al jarenlang af welke regels er zijn voor religieuze stichtingen, maar de gemeente Den Haag blijft oorverdovend stil.”

Landwehr zegt op vrijdag 21 juli voor het eerst last te hebben gehad van de moskee. „We hoorden schreeuwend prediken in de ruimte die was bezet door tientallen jongens en mannen, die op de grond zaten. Toen ik de gemeente belde, kreeg ik vreemd genoeg het advies via de website melding te doen van woningoverlast.”

De lokale CDA-fractie schrikt van de activiteiten in Transvaal.

’Deze man is zeer ongewenst’
„Deze man en zijn stichting zijn zeer ongewenst in Den Haag en niet te vergeten ook heel omstreden in de Haagse moslimgemeenschap”, reageert fractievoorzitter Daniëlle Koster. „Ik vraag me dan ook af waarom hier nog niet tegen is opgetreden.”

De Stichting Qanitoen heeft inmiddels een rechtszaak aangespannen tegen de gemeente. Een vertegenwoordiger van de stichting liet gisteren weten dat het pand ’een openbare gelegenheid is’ waar, ’zoals iedereen kan zien, ook mensen met opgerolde kleedjes komen’. „We zijn nog volop in de opbouwfase. Maar eigenlijk ga ik er niet meer over. Belt u maar terug”, aldus de woordvoerder, die later op de dag totaal niet meer reageert op telefoontjes.

De Syrische prediker Fawaz Jneid werd onder meer veroordeeld voor het afsluiten van illegale sharia-huwelijken.

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

http://forum.waterkant.net/viewtopic.ph … 03#p361403