Topic: Paarse ratten regering moet WEG!!!! Lummel bouta opdonderen

11:17 Politieke en vakbondsleiders worden welkom geheten.

11:14 Enkele mensen dragen een rouwlint om de arm dragen. Ze protesteren tegen het machtsvertoon van de politie dinsdag. NPS-voorzitter Gregory Rusland: "We zijn in de rouw!"

11:11 Een demonstrant vertelt dat hij geen respect meer heeft voor de regering. "De president vernedert zijn volk. Ik kan dit niet aan. Ik hoop op vervroegde verkiezingen. Zelfs ik kan dit land beter leiden dan hij."

11:05 De soundtruck werd tegengehouden op de hoek van de Fred Derbystraat en de Dr. J.F. Nassylaan. Maar ondertussen is de truck doorgelaten. Het voertuig is op weg naar Theater Unique.

10:54 Vanaf woensdag sluiten politieke partijen (oppositie) zich ook aan. De vakbond behoudt echter de voortrekkersrol. De groep aanwezigen is opvallend groter dan dinsdag. Onder meer personeel van kledingzaak Nikita en van de Regionale Gezondheidsdienst (RGD) hebben zich aangesloten en ook NV Dam. Het bedrijfsleven is beter vertegenwoordigd. Berenstein zit nu in een meeting met vertegenwoordigers van staatsbedrijven die vallen onder C-47.

10:49 Mevrouw Welles, BvL-vertegenwoordiger en leerkracht: "De regering wil in dialoog treden, maar door haar optreden van gisteren toont ze dat ze dat niet wil. Ze moeten ons niet behandelen alsof we criminelen zijn."

We zijn geen criminelen
10:42 Vakbondsleider Robby Naarendorp, actieleider Curtis Hofwijks, NPS-lid Hesdy Pigot, Somohardjo en PL-voorzitter Paul Somohardjo, VHP-leider Chandrikapersad Santokhi, en SPA-voorzitter Guno Castelen zijn aanwezig. Castelen: "We keuren de handelingen van de regering af."

Wilgo Valies is momenteel bij de EHBO in het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Hij verkeert in flinke shocktoestand. Vakbondsvoorzitter Robby Berenstein is niet aanwezig.

10:35 Hofwijks: "We kunnen wel tegen een stootje, maar er was dinsdag sprake van buitensporig geweld en dat keuren we af. We moeten de politie beschermen tegen mensen die hen zulke opdrachten geven."

10:30 Actieleider van 'We zijn Moe' Curtis Hofwijks, BvL-leider Wilgo Valies, Bryan Boerleider van het burgercollectief en demonstrant Siewkoemar Sewthal zijn dinsdag aangehouden tijdens de protesten. Hofwijks en Valies zijn dinsdag na enkele uren in hechtenis te hebben gezeten in vrijheid gesteld. Boerleider en Sewthal zijn woensdag vrijgekomen omdat ze in verzet zijn.

De regering moet het goedmaken
Boerleider: "Op een gegeven moment werd ik aangehouden. Ik vind die manier waarop dat gebeurd is niet normaal. Dat vind ik heel erg jammer, omdat wij ons best doen om de zaken vreedzaam te houden. De onrust kwam vanuit de ME. Ik hoop dat de regering het vandaag goed maakt met de samenleving. Want die gebeurtenissen hebben kwaad bloed gezet bij de mensen."

10:28 Demonstrant Xaviera Jessurun roept mensen op om vreedzaam te protesteren. "Blijf rustig, ga aan de kant staan, zoek geen confrontatie op. Ik doe een dringend beroep op jullie allemaal om deze actie vreedzaam te verlopen."

10:27 De Mobiele Eenheid (ME) rijdt langs.

10:20 Er zijn veel meer mensen op de been bij Theater Unique dan tijdens de protestmars van dinsdag om dit tijdstip. Meer bedrijven hebben zich aangemeld. Prominenten Sunil Oemrawsingh, Hardeo Ramadin en de oud-DC Nickerie zijn aanwezig. De actieleiding is er nog niet. De mensen wachten geduldig.

10:13 Kledingzaak Carequinho sluit haar deuren tot nader orde. De eigenaar geeft aan dat hij zal deelnemen aan de protestmars. http://dwtonline.com/laatste-nieuws/201 … ars-dag-5/

2 (edited by Benny3eMille 2017-04-19 17:05:50)

Re: Paarse ratten regering moet WEG!!!! Lummel bouta opdonderen

Mijn adviesje is, dat de betogers wat geduld moeten opbrengen en de protesten af te bouwen , om te zijner tijd [over een maand ofzo of meer] weer te hervatten.

Want nog dit jaar, misschien binnen ee paar maanden, zal t economisch erger worden over de hele aarde.
Dan zullen ook vele anti-betogers zich gaa aansluite bij de betogers.

Eigenlijk gaat t allemaal vanzelf gaan; eigenlijk is er gee enkel orga voo nodig, gee enkele vakbondsleider ofzo, want de toestand zal zo erbarmelijk zijn dat Lummel, die bigi Lokka, móet verdwijne.

My two cents ....

Succes!

*

smile               *               smile     
Here Jasjóea komt eraan.
    Halleluja, halleluja!
    smile           *          smile

Mapiemisten doen alsof de wereld op Suriname staat te wachten.
-
-
-
Een Russische ambassadeur die wordt doodgeschoten in Turkije, een aanslag in Berlijn, de onrust in Congo, de nooit geziene gruwel in Syrië, we kunnen het nog amper volgen.

We worden angstig, focussen op de warmste week en op de pakjes onder de kerstboom voor onze dierbaren zodat we tastbaar voelen dat het leven ook nog mooi en waardevol kan zijn.

We vragen veiligheid en verwachten een daadkrachtig bestuur.

Ik wil een medialand waar de focus ligt op verhalen over mensen. Groot en klein.

Geen verhalen tegen mensen.

De wereld staat in brand en VTM en Het Nieuwsblad houden een poll over een kerststal van amper 30 centimeter. Een poll die weer ons, wij, mensen, verdeelt.

Net nu we meer dan ooit zouden moeten samenleven. Besparingen worden uitgelegd als "we kunnen geen schuld doorschuiven naar onze kinderen". Gaan we die verdeeldheid wel op de schouders van onze kinderen leggen? Blijven leven met 'wij' en 'zij'?

Banaliteiten van kerststallen in gemeentehuizen uitvergroten tot terreurdaad of gaan we kerst vieren met onze buren? Nieuwkomers, mensen met andere roots, ongeacht geloof, gewoon vieren, wij samen, jij en ik?

Slechts recht en waarheid maken vrij.

https://www.youtube.com/watch?v=DlvobgvORiU

Recht en waarheid maken vrij.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

Geen HOND is ooit moe geworden van het BLAFFEN!
Blafse!

zonnigsuri wrote:

Slechts recht en waarheid maken vrij.

https://www.youtube.com/watch?v=DlvobgvORiU

Recht en waarheid maken vrij.