Re: Energiezuinig wonen (en bouwen) in Suriname.

Vandaag las ik dat eindelijk iemand het initiatief heeft genomen om oplichters in de bouw aan de schandpaal te nagelen. Een waarschuwing lijkt me terecht, vooral voor SurNeds e.a. die willen bouwen in Suriname. Dus mensen opgepast...!

http://asadeso.com/

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

52 (edited by Paraman 2011-08-30 10:14:19)

Drie 40-voet containers in een U-vorm met daar een dak overheen, wat ramen, deuren en noodzakelijke voorzieningen en je leeft als een lord in de tropen!

Mi mati uit Hilversum bouwt in Saramakka/Damboentong. Hij is er steeds voor een maand tot 5 weken. Hij staat er met de lippen bovenop, geen gedoe met dieftige aannemers.

Honda wrote:

Niet zo lang terug klaagde een vakantieganger over koud water waarmee hij moest baden (douchen) in Suriname.Warm water hoeft geen probleem te zijn in Suriname.Men kan alsvolgt warm water maken: Vlak onder de golplaten van het dak van elk huis koperen waterleiding aanleggen in een matrixform.Die leidingenstelsel verbinden met een waterreservoir en voila je hebt warm water dat opgewarmd is door de zon.

Honda,
Je bent rijkelijk laat!
Dat systeem heb ik sinds jaar en dag te mijne huize geconstrueerd.

Het water wordt bloedheet. Wie wil douchen moet daar goed van op de hoogte zijn en niet plots klaps die kraan opendraaien.

Is er nu niemand die energiezuinig wil bouwen en wonen in Suriname?

Ik dacht zelf aan die LED lampen die opgeladen worden met zonne energie om te beginnen. Verder kan je ergens een cursus volgen om zelf zonnepanelen te maken. Ik wil die cursus volgen en als het rendabel is zelf die zonnepanelen maken om de energie rekening laag of nihil te houden.

Indien het zelf /bouwen maken van een systeem goedkoper is dan het kopen van zonnepanelen dan ga ik aan de slag.

Met een hangmat tussen twee bomen kom je al een heel eind.

Vuurvliegjes vangen.:)

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Welke Suri heeft zomaar dat geld liggen? Kan het ook op afbetaling? Hypotheek?

Neus, je denkt dat je Peter Pan bent no?
Als je die vuurvliegjes voor me regelt zodanig dat het erf verlicht is dan regel ik het eten...
Het is dat ik nu  (hopenlijk) al electra heb.

Waar zijn die woningen, moet ik ook een erf kopen, hoe kom ik in aanmerking voor zo'n woning, kan ik er een hypotheek op krijgen. Zonder reclame te maken ik wil meer info.....

Lieve mensen,  sorry dat ik jullie onderbreek. Ik wil met een nieuw onderwerp starten. Ik ben ingelogd. Men vraagt mij om een avatar op nieuw toevoegen. Dat kan ik niet! Wie wil mij mee helpen?

Ik als een dame die bescheiden maar lees wat jullie schrijven, wordt nu geïntimideerd en gechanteerd vanwege afgunst in Suriname, omdat een z.g makelaar mijn perceel niet kon kopen. Deze meneer heeft het bord waarop het te koop stond, weg gehaald en vernietigd, in het donker.

Dochter lief chanteert mij dat hij aan de belasting dienst gaat doorgeven, of heeft reeds doorgegeven, dat ik bezittingen in Suriname heb. Ik dacht het perceel te verkopen en met dat klein beetje geld een klein woning op een ander perceel neer te zetten waar ik met mijn AOW-pensioentje kan verblijven om in switie Sranan samen met anderen het leven te delen. Deze hebzuchtige schijnmakelaar is zo brutaal dat hij het bord heeft vernietigd, om ander koper de kans te ontnemen.

Vinden jullie dat dit moet kunnen, waar iedereen democratisch leeft?

Ik wil een nieuw onderwerp hier over straten en vragen aan mensen welke ervaring ze hebben met de belastingdienst met bezittingen in Suriname? En welke stappen ik met die nog niet verkochte perceel van 18.000 euro moet beginnen.  Wat doet de belastingdienst in Holland, wanneer ik ook van IAO of AIO in de zomer ook in Holland wil leven? Want leven met een mager AOW van bruto 350, euro in Suriname op mijn oude dag is niet haalbaar.

Ik wil het stukje dat die dochter naar mij geschreven heeft ook door iedereen laten lezen en iemand die met zo iemand een gesprek wil voeren of ander wijze verstand bij wil brengen. Graag! Naam bij mij bekend en woont ergens in een zijstraat van de 2 de rijweg of Hendrik straat.

Wie helpt mij met een onderwerp te starten? Is op deze manier Suriname voor Surinamers uit Holland nog leefbaar?

Help mij met de aanwijzingen graag.

Al vast bedankt.

Paraman, hoe gaat het bouwen van je matti in Damboenton?

Wie gaat die mevrouw hierboven adviseren?

62 (edited by duivels advocaat 2013-06-12 18:18:32)

Die klok geeft de verkeerde tijd aan. Om 17.11 was ik echt nog niet thuis...

straks verdenkt men mij van valsheid in geschrifte.

Opvallend even gecheckt wat kanoe al heeft geschreven. Ergens lees ik dat kanoe schrijft om alles voor zijn/haar vader te begrijpen. Nu is kanoe AOWér.

Mi law ma mi no gek. Harrylal.

DA waar ben je mang ????

Dat pand van S is zo goed als af. Door de grootte van het perceel heeft hij me dunkt nog een heel lange weg te gaan. Waar nodig en mogelijk ben ik er.
Het verhaal hierboven is wel zo triest dat ik er nauwelijks een zinnig antwoord op heb. Die mevrouw moet naar Suriname komen en zelf die koe bij de horens vatten. En ach welke Sranamang in den vreemde heeft geen bezittingen in dit mooie land.

duivels advocaat wrote:

Paraman, hoe gaat het bouwen van je matti in Damboenton?

Wie gaat die mevrouw hierboven adviseren?