Topic: Gelijke gevallen dien je gelijk te behandelen.

Ben inmiddels de 65 lentes gepasseerd en ontvang nu een AOW-uitkering naar de norm van een alleenstaande. Dit pensioen wordt gekort met 10%, aangezien ik in de opbouw van het pensioen 5 jaren te kort kom. Nu kan ik voor een aanvulling aankloppen bij de SVB - de uitvoering is in handen van de SVB - mits je niet meer dan 5000 euro op de bank hebt staan. En dat heb ik. Dus krijg ik de aanvulling niet;

Ik ben ooit in het Koninkrijk der Nederlanden geboren als Nederlander en kreeg reeds bij de geboorte de Nederlandse nationaliteit. En volgens paps en mams - ook Nederlanders - was ik daar erg trots op. Zelf kan ik mij daar geen bal van herinneren. Op de lagere school blonk ik uit in vakken als geschiedenis en aardrijkskunde. En zingen kon ik als de beste. Ik deed dat altijd uit volle borst. Ik leerde over Michiel de Ruyter en Tromp, in de boeken als helden neergezet, maar in feite waren ze echte zeerovers. Ik kende al de provincies uit het hoofd, van Limburg tot aan Groningen. Ik wist al heel vroeg dat de woeste Rijn bij Lobith ons koninkrijk binnen stroomde. En het volkslied kon ik toen al uit het hoofd. Van het Duitse bloed dat daarin voorkomt heb ik nooit wat gesnapt;

Aangezien de geschiedenis van het eigen land niet veel te melden had dan de slavernij en de quasi heldendaden van de bakra's, allen gezegend met de zo geroemde voc-mentaliteit. Een mentaliteit dat toen niet anders was dan het uitoefenen van geweld tegen weerloze slaven en het verkrachten van diens vrouwen en dochters. Want het bed delen met de donker getinte vrouwen deden ze maar al te graag.

In feite werd ik toen al klaar gestoomd voor een leven in een ander deel van het koninkrijk, in een deel waar toen alleen maar bakra's woonden. Je moest dan weer de oceaan oversteken net zoals de slaven toen. En op mijn 20ste waagde ik de oversteek naar het koude en kille deel van het Koninkrijk. Dat was in het jaar 1966. De winters waren toen echte winters. Ik kwam te logeren bij de tante in Amsterdam Zuid. De huizen doen daar nu rond de miljoen, maar toen hadden ze geen centrale verwarming, geen badkamer en ook geen warm water dat uit de kraan stroomde. En van dubbele beglazing hadden toen nog niet gehoord. Maar goed, het badhuis bood toen uitkomst. En dat deed je dan twee keer in de week;

Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik heb hard gewerkt en daarnaast ook gewerkt aan het opzetten van een gezinsleven. Het verwekken van de kinderen was daarin het meest simpele onderdeel. Het heeft evenwel niet mogen duren. We gingen ieder ons eigen weg; de kinderen in verwarring achterlatend. En de tand des tijd deed zijn werk. Ik werd ouder en ouder. De meet was getrokken op mijn 65ste levensjaar. Ik kon dan met pensioen. Reeds in een vroeg stadium kreeg ik bericht van de SVB. Daar klopte geen ruk van. De korting bedroeg 12%, terwijl ik uit kwam op 10%. Uiteindelijk werd ik in het gelijk gesteld. Mij een oor aannaaien met 2%, dat pik ik niet.

Maar nu komt het. De opbouw van het aow-pensioen begint in jaar 15 en eindigt - in mijn situatie - in jaar 65. Het maakt niet of je al dan niet hebt gewerkt. Het enkele feit dat je in dit deel van het koninkrijk bent geboren en opgegroeid, levert je aan de meet een volledig AOW-pensioen op. Maar waarom bij mij niet? Ik ben toch in het koninkrijk der Nederlanden als Nederlander geboren? Waarom word ik gekort, terwijl een bakra uit bijvoorbeeld Limburg niet wordt gekort? In de grondwet is toch opgenomen dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden. Maar waarom word ik ongelijk behandeld? Ik vind dit zwaar kudt!

Re: Gelijke gevallen dien je gelijk te behandelen.

Sam Loi wordt ook wakker en wil een discussie die al tig maal gelopen is nog eens overdoen.

Misschien moet Sammie eens leren om zelf eerst verantwoording te nemen en zaken uit te zoeken voor hij anderen met zijn probleem tracht op te zadelen.

"Zoekt en gij zult vinden"  geldt ook voor Sammie Lui.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Beste kerel,

Met modder gooien is niet echt mijn ding.

Ik ben nieuw op dit forum en weet dus niet over welke onderwerpen er wel dan wel niet is geschreven.

Nog een fijne dag.

Sam,
Nogmaals; wen eraan dat op dit forum een betweter en zeurpiet als neus rondwaart big_smile

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

PARAMARIBO - Recente uitspraken van Abop-voorzitter Ronnie Brunswijk zijn tekenen aan de wand dat de huidige regeercombinatie geen eenheid heeft. Dat constateert Pertjajah Luhur-voorzitter Paul Somohardjo. “Als Brunswijk zegt dat hij met een hooivork aan tafel zit, bedoelt hij eigenlijk dat hij met de duivel aan tafel zit”, verwijst Somohardjo naar uitspraken van Brunswijk tijdens de krachtmeting van de Abop vorige week.

Somohardjo is van mening dat de NDP niet in staat is de Abop terecht te wijzen. "Wanneer Pertjajah Luhur wat zei hoorde je dat we vrijpostig of arrogant zijn. Maar nu kan de NDP haar mond niet opendoen want als A-Combinatie met hun vijf zetels eruit stapt is het gedaan met deze regering. Abop is nu de baas." Volgens de PL-voorzitter zal de NDP "veel moeten slikken" om tot 2015 aan te zitten.

NDP-topper Melvin Bouva ligt niet wakker van uitspraken van Somohardjo. "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. De PL heeft een cultuur van wantrouwen en chantage en wat dat betreft zijn we anders gewend van de Abop", meent Bouva. Hij is ervan verzekerd dat de huidige regeercombinatie in tact zal blijven. "Somohardjo had toch ook voorspeld dat de begroting niet zou worden aangenomen, maar het tegendeel heeft zich bewezen", haalt de NDP-er aan. Volgens Bouva is er voldoende vertrouwen in de Abop om zelfs na 2015 verder met elkaar te werken.

DWT ONLINE

http://dwtonline.com/laatste-nieuws/201 … s-de-baas/

-------------------

Salam en zijn flauwekul, op de foto een moment van poging tot intimidatie door Salam, ma Ronnie had z'n hooivork klaarstaan.

Miedja-ORIGINAL

Als in eerste instantie GERECHTIGHEID plaats vindt, blijven excessen uit om welke vaak nog harder wordt "geroepen" om "GERECHTIGHEID"

Sam Loi, natuurlijk is het kut dat je gekort wordt, maar kwam je er pas op je 65ste achter dat dat zou gebeuren?  Een kennis van mij kwam ook na zijn 65ste jaar erachter, maar omdat hij, hier in Suriname zittend, nooit aan Nederland denkt, was het voor hem mooi meegenomen dat die bakra's hem helemaal in Suriname AOV willen geven omdat hij een paar jaar in hun @#$%land gewoond heeft. Heb je naast je AOW geen pensioen? En als je in Suriname komt wonen dan hoef je je helemaal niet meer druk te maken over dubbele beglazing, je houdt een heleboel geld over dat je in Nederland aan verwarming kwijt zou zijn en je kunt in Suriname lekker genieten van je oude dag.

We Came With Nothing & We Leave With Nothing.

Sam Loi je hebt gelijk hoor, Nederland moet niet denken je zomaar te korten terwijl de wet iets anders vermeld....  2% vind ik veel goed dat je je mond open hebt gedaan.... Noso je weet toch dat zulke onderwerpen van tijd tot tijd weer ff de kop opsteken, wat ben je streng naar Sam Loi, hij is maar nieuw hoor smile  any how laat weten hoe alles reilt en zeilt ben wel benieuwd.....