Re: *7-6-'13 Anti-tabakswet van kracht in Su*

Guido wrote:
Bally wrote:

Ik woon niet in Suriname, maar ik ben het roerend eens met deze ingevoerde anti-ta bakswet. Roken doe je maar thuis en niet in publieke ruimtes, vergiftig zo alleen jezelf.

Niet rokers hebben geen behoefte om ziektes te krijgen van jullie smerige rook, denk aan asthma, etc. en etc.

Verder stinken je kleren bij thuiskomst ook niet en heb je ook geen brandende noch waterende ogen.

Roken moet eigenijk helemaal teruggebracht worden want het is ook een risico voor de bevolking en is een grote kost voor behandeling, etc. en etc. longziektes en zo.

Men zou rokers dubbel moeten belasten, als ze ziek worden moeten ze de volle pond van de ziekenhuiskosten betalen, want ze hebben hun ziekte zelf veroorzaakt.

Een gezond Suriname begint bij jezelf.

No smoking

__    __       )
      \\\  ///       (
_ __\\\///_____ )
[_[_>><<____#
       ///\\\
      ///  \\\

Niemand verplicht je in een rokers bar een drankje te nuttigen.
Ga als je er last van heb bij een rookvrije gelegenheid een drankje doen.
Nu worden rokers gediscrimineerd.

ja.......jaaaajaaaa klopt ik vind het betutteling naar rokers toe.. er is geen middenweg gezocht, zoals een gedeelte in elke horeca aangelegenheid ingericht voor rokers.... ook dat op een open terras niet meer gerookt kan worden in de buitenlucht bevreemd mij...
In Ned is dat wel beter geregeld....ja ik vergelijk ff met Ned daar ik er vandaan kom en het voor mij voor de hand ligt met Ned dan te gaan vergelijken...in dit geval.

27 (edited by AmonRa 2013-06-09 21:52:20)

*Cinny* wrote:

Ik vind het niet te vergelijken met hoe het in Ned was ingevoerd, daar hebben ze het geleidelijk aan ingevoerd, hier is het heel radicaal.... paar maanden geleden besloten en hup pats boem in laten gaan.... nou ik heb nu geen zin meer om de deur uit te gaan maar zal mij echt benieuwen in de avond in de Horeca.... ook dat je op het open terras niet mag roken vind ik erg ver gaan.... en morgen tijdens het concert in Flamboyant... Ik vind dat in de horeca men zelf moet beslissen of er wel of niet gerookt mag worden en wat voor publiek ze willen ....wel of niet rokend... maar ja dat vind ik als roker dan hoor smile

Zelf vind ik dat ook in de Horeca roken verboden moet blijven, maar op het terras is een andere zaak. Op een openlucht festival is het ook een andere zaak. Feit blijft, roken schaad, niet alleen op korte termijn maar ook op lange termijn. Ik ben zelf gestopt met roken, is geen makkie, maar ik sta nog.

Radical of adequaadm Snel en simpel. De regels zijn duidelijk en het kader is er, waarom wachten?
wachten op wat?
Wachten op wie?

Het zal de staat een worst wezen dat zij enkele miljoenen SRD mislopen. Toerisme brengt meer in het laatje dan die enkele miljoenen. De straten zijn wat schoner, de mensen houden wat meer geld over en de stap naar zwaarder drugs is nu verkleint. Je rookt of doped natuurlijk zelf wanneer je wilt amar eend rempel maakt het wel altijd moeilijker.

Het komt arrogant over van de staat maar als mens vind ik het een goede zaak.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Guido wrote:
Bally wrote:

Ik woon niet in Suriname, maar ik ben het roerend eens met deze ingevoerde anti-ta bakswet. Roken doe je maar thuis en niet in publieke ruimtes, vergiftig zo alleen jezelf.

[...]
     __    __       )
      \\\  ///       (
_ __\\\///_____ )
[_[_>><<____#
       ///\\\
      ///  \\\

Niemand verplicht je in een rokers bar een drankje te nuttigen.
Ga als je er last van heb bij een rookvrije gelegenheid een drankje doen.
Nu worden rokers gediscrimineerd.

Guido zijn er dan rookvrije gelegenheden?

Okay, nu wel met de wet. Rokers zullen toch ook plezier willen, en zullen er toch naar toe gaan, alleen niet met het sigaretje brandend binnen.

Zelfs de zaakeigenaar zal er profijt van hebben, want hij gaat daardoor langer leven, gezien hij niet al de geconcentreerde rook van anderen binnenkrijgt.

"I pray that the Lord may undeceive my ignorant brethren, and permit them to throw away pretensions, and seek after the substance of learning." by African-American abolitionist David Walker, in his "Appeal to Colored Citizens of the World" in 1830.

AmonRa wrote:
*Cinny* wrote:

Ik vind het niet te vergelijken met hoe het in Ned was ingevoerd, daar hebben ze het geleidelijk aan ingevoerd, hier is het heel radicaal.... paar maanden geleden besloten en hup pats boem in laten gaan.... nou ik heb nu geen zin meer om de deur uit te gaan maar zal mij echt benieuwen in de avond in de Horeca.... ook dat je op het open terras niet mag roken vind ik erg ver gaan.... en morgen tijdens het concert in Flamboyant... Ik vind dat in de horeca men zelf moet beslissen of er wel of niet gerookt mag worden en wat voor publiek ze willen ....wel of niet rokend... maar ja dat vind ik als roker dan hoor smile

Zelf vind ik dat ook in de Horeca roken verboden moet blijven, maar op het terras is een andere zaak. Op een openlucht festival is het ook een andere zaak. Feit blijft, roken schaad, niet alleen op korte termijn maar ook op lange termijn. Ik ben zelf gestopt met roken, is geen makkie, maar ik sta nog.

Radical of adequaadm Snel en simpel. De regels zijn duidelijk en het kader is er, waarom wachten?
wachten op wat?
Wachten op wie?
Cinny zegt: mmm niet wchten maar stapsgewijs invoerne was voor rokers wel wat schappelijker geweest.

Het zal de staat een worst wezen dat zij enkele miljoenen SRD mislopen. Toerisme brengt meer in het laatje dan die enkele miljoenen.
Cinny zegt: Ik denk niet dat door de anti tabakswet het toerisme zal stijgen daar het toerisme valt en staat met klantvriendelijkheid welke in Su ver te zoeken is.
De straten zijn wat schoner,
Cinny zegt:Huh Suriname stikt niet van de uitgetrapte sigaretten op straat eerlijk gezegd is het probleem nog steeds de PETflessen.
de mensen houden wat meer geld over en de stap naar zwaarder drugs is nu verkleint.
Cinny zegt: mmm das ni waar hoor iedeeen die coke rookte stapt nu over op snuiven... ook in het uitgaansleven zal er 3x meer gesnoven worden daar al aan gedacht ?
Je rookt of doped natuurlijk zelf wanneer je wilt amar eend rempel maakt het wel altijd moeilijker.
Cinny zegt: Nou ja die drempel is dus NU weggehaald, dus daar vergis jij je echt in.... weetje hoeveel mensen coke gebruiken, ik sta er zelfs versteld van [stond dan] men rookte het en nu gaan ze het gewoon snuiven....tis goedkoper dan soft drugs wat wel gerookt moet worden om het te nuttigen en snuiven dus niet..... 1+1=2 + een bloedneus lol 

Het komt arrogant over van de staat maar als mens vind ik het een goede zaak.
Cinny zegt: Ik heb er gemengde gevoelens over als roker zijnde, maar ben absoluut eens dat het een goed beleid is. Alle kinderen die nu geboren worden , zullen er niet zo erg mee geconfronteerd worden... wel wordt roken weer spannender en dat trekt dan juist weer aan... gemengde gevoelens erover wat ik al zei.

30 (edited by Paraman 2013-06-10 00:20:00)

Cinny,
Wordt het nog wel wat met die vette joint of zie je ervanaf om te joinen?

Paraman wrote:

Cinny,
Wordt het nog wel wat met die vette joint of zie je ervanaf om te joinen?

Ja joh die rotzakken hebben weer eens geen Sranan weed, dus ben ff een paar daagjes zonder pafje.... ik ga mijn eigen weed telen joh.... de politie doet helemaal niet moeilijk als ze zien dat het weinig is en overduidelijk voor eigen gebruik.... en weed heeft echt ontzettend veel geneeskrachtende voordelen Para of je het nu wilt geloven of niet, als je medicijnen moet gaangebruiken krijg je pas echt harddrugs in je lichaam weetje hoeveel mensne verslaafd zijn aan antidepressiva, das gewoon harddrugs...vet verslavend, ik kan gewoon maanden zonder een joint hoor.... zonder probleem... maar momenteel ben ik een beetje gestest en had een pafje wel welkom geweest.... maar ja ze hebben MIJn medicijn niet... pffffff ik heb Ponche Kuba gehaald niet dat dat het compensatie bied maar ja ach.... Maar nee hoor een weed jointje roken zal ik BLIJVEN doen.... al moe tik het verdedigen voor de rechter ik blijf blowen [punt]

FLINK roken ook op die straat feesten wink

Láááá la laaa laaaa laaaaa Ik zit gezellig altijd bij de Vries en zijn vrouw aan tafel bij Fatu [=Vat] en de Vries heeft een rook tafel lol tra laaalaaaaa la la laaaaa
oooh wat is rokende Cinny BLIJ wan tze rookt leker VRIJ.... la laaaal laaaaaaa

lol [ja vind ik leuk ja]

Er is achterop een area ingericht , zonder zittingen om te roken.. al dat rook waait ove rhet niet rokers gedeelte maar what ever... gaat nergens over m.i. om op een terras in de buitenlucht roken te verbieden....

@Cinny
Dit oogt mij een geknipt ding voor jou, om Mensen te informeren over het gevaar van drugs
Uiteindelijk zullen de grote klappen en Slachtooffers op naam van de Drugs, vallen bij de kinderen van mensen die geld hebben, de zogenoemde rijken en Kapitaal krachtigen

Junior wrote:

@Cinny
Dit oogt mij een geknipt ding voor jou, om Mensen te informeren over het gevaar van drugs
Uiteindelijk zullen de grote klappen en Slachtooffers op naam van de Drugs, vallen bij de kinderen van mensen die geld hebben, de zogenoemde rijken en Kapitaal krachtigen

Waarom denk je dat ? En ben je mal ofzo, Junior die troep is spot goedkoop, misschien kan men geen pak melk kopen van 5,50 srd maar die troep is er al vanaf 3 srd te vinden ja hoor we praten coca en hero en de weed is duurder, ik ben een voorstander van het legaliseren van weed... ik ben tegen harddrugs maar vette voorstander van legalisering van de weed....

En nee die voorlichting moet al op jonge leeftijd op school worden gegeven, taak is mooi weggelegd voor de scholen niet voor Cinny, ik wil wel  info komen geven over ''Honden verzorgen en opvoeden''

Maar inmiddels staan er standaard aan de straatkant  op het Vat terras hoge tafels waar je mag zitten en roken.... Krasnapolsky terras mag je buiten roken....en ik denk bij alle bars op het buitenterras ook wel..