Re: Vliegen naar Suriname met SLM

Citaat uit http://www.starnieuws.com/index.php/wel … item/14997:
Uit een uitgebreide steekproef blijkt trouwens dat Paramaribo vanuit Schiphol de populairste bestemming is voor een bezoek aan vrienden en familie. Van de honderden bestemmingen vanaf Schiphol, is Paramaribo volgens cijfers van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid en deze Nederlandse luchthaven het meest geliefde.
--------------------------------------------------------
Als Somo naar waar ook ter wereld gaat...gaat de weg altijd via Schiphol dus ja geen wonder... smile
Ik haal de Somo aan maar dat geldt voor vele mensen uit Su.

Wanneer wij werken, werken wij. Als wij bidden, werkt Jezus!
GOD ZEGENE de President van de Republiek Suriname

Ikb en zo trots op de SLM dat ze veiligheid voorop stellen. Prachtig ook dat Casas het vliegtuig van DAE aan de grond heeft gehouden vanwege een barst in de ruit. Zegt een of andere malloot op Kurzow dat het niet erg is en dat men best mag vliegen daarmee. Gelukkig heeft de helft (!) van de passagiers dat geweigerd. De andere helft bleek ook netjes in Residence Inn omdat Casas geen toestemming gaf om met passagiers te vliegen. Safety first!

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

178

Basis,dit is oud nieuws voor mij,wel goed van je dat je hebt gepost.Ik heb dit ,ik denk vorig jaar of eerder al aangehaald ,alleen geloofde men mij niet,gelukkig heeft starnieuws flightstats ontdekt,een beetje laat maar liever te laat dan nooit.Ik moest in Dec in Suriname zijn ivm een sterfgeval,KLM had nog plek dus het werd KLM.We hadden binnen no time een uur vertraging door een aantal laatkomers en het was ook nog een volle vlucht.Ik moet er wel bij zeggen dat de KLM keurig heeft gewacht op de laatkomers.Op de terugvlucht een half uur vertraging,er waren samen met mij maar 80 passagiers aan boord.Wij waren wel op tijd in Ned.Ik heb een paar keer de SLM eerder van de gate horen(communicatie piloot-atc) vertrekken(www.liveatc.net)

179

Vandaag vliegt een B777-200ER voor de SLM richting Suriname.
http://www.airliners.net/photo/Euro-Atl … 2307b64a2a
Er was iemand hier op de forum die beweerde dat Zanderij geen tripple seven aankan.Zie hier een bewijs dat het wel kan.

180

Ter aanvulling:

Vlucht PY 993 AMS-PBM is idd met een triple seven uitgevoerd.

Schema tijd 15:15 uur - vertrektijd 15:15 uur.

Boeing 777-200 / CSTFM . Zie link Aztek

De vertrektijd is de tijd dat de kist van de gate wordt weggeduwd maar misschien moeten ze vaker die triple 7 inzetten zodat tenminste op tijd vertrokken wordt lol

Wat betreft het landen en opstijgen van een 777 op Zanderij. Ik weet niet hoeveel baanlengte die 777 nodig heeft maar als de AN 225 Mriya daar kan landen dan kan de 777 het met speels gemak.

http://nos.nl/video/137029-antonov-an22 … iname.html

http://www.youtube.com/watch?v=l0lVUUZL2dA

Mi bar yu!!!!

No Bruya

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

181

????

Wat is er met de triple 777 gebeurd???

Hij zou vandaag landen om 12.20 uur op EHAM (Schiphol) maar wordt nu verwacht om 02.45 uur musumbla 05 februari

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

182

Basis Fa?

Zanderij kan alle toestellen aan.Die persoon had het over de asdruk of iets in die richting van de tripple.

En als het goed is zijn ze gisteren ook laat vertrokken want die tripple moest van ergens anders komen

183

Basis sorry,ik hoorde net dat ze wel op tijd waren vertrokken maar langer in su moesten blijven ivm Crew rest

184

Ai aztek, mi de. ik hoopste stiekum al op een reactie van jou.

Volgens Schiphol was de pushback gisteren om 15.15 uur. Maar goed, ik ga zo checken via Flightstats.

Wat die persoon betreft, die had het een beetje druk in zijn hoofd. lol

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

185

Okay #183, copy that.

In Su trommel je natuurlijk niet 123 een 777 bemanning op.

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

186

Vreemd. Roept bij mij toch vragen op.

-  Je neemt aan dat bij dergelijke lange vluchten de bemanning voor de retourvlucht of tijdens de heenreis slapend mee reist, of al ter plekke aanwezig is. Stilstand van een dergelijke machine kost enorm veel geld en in SME kan in de wachttijd geen wezenlijk onderhoud worden uitgevoerd.
-  zeg 14 uur vertraging terwijl de normale wachtijd tussen twee lange vluchten waarschijn iets meer dan 8 uur zou zijn om te slapen. Dan was deze tussentijd wel erg lang.
-  Waarom zou het punt van de asdruk onzin zijn. Als die veel groter i zal er, net als op de snelweg, een 'spoor' ontstaan wat eerder onderhoud noodzakelijk maakt.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

187

Neus,zo een situatie komt niet zo vaak voor daarom denk ik dat men had besloten  om 1 bemanning op pad te sturen.Als zo een vlucht wekelijks of om de twee dagen  uitgevoerd moest worden dan zou men denk ik wel voor een extra bemanning hebben gezorgd.

188

Vandaag heb ik voor het eerst de A380 zien en horen landen op de Buitenveldertbaan.

Wat een gevaarte, wat een macht, wat een power!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat zelfs KLM Maintenance personeel langs de baan stond om te filmen zegt al heel wat. (nou ja, die hebben misschien oog voor andere dingen)

Mi bar yu!!!!!

NO Bruya.