Re: Bye, bye SLM 747. Grantangi!!!

MM,ik denk dat je het over die A380(dubbeldekker) hebt,de A340 heeft voor het eerst in 1991 gevlogen.Voorzover ik weet heeft Discovery vaak over de A380 uitgezonden.Van de A340 heb ik zelf geen docu gezien,maar het bestaat wel.De SLM vliegt momenteel met een A340-300

aztek wrote:

MM,ik denk dat je het over die A380(dubbeldekker) hebt,de A340 heeft voor het eerst in 1991 gevlogen.Voorzover ik weet heeft Discovery vaak over de A380 uitgezonden.Van de A340 heb ik zelf geen docu gezien,maar het bestaat wel.De SLM vliegt momenteel met een A340-300

ik zou het niet weten, het ging erom hoe het vliegtuig tot stand is gekomen, dus waarom de vleugels nu boven hangen ipv normaal bijna in het midden van de romp
en hoe het komt dat hij in de lucht zijn kleppen open kan doen, etc etc...........................

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Schiphol opengebleven
SLM vertrekt vandaag

21/04/2010

AMSTERDAM - Het Nederlands luchtruim is vannacht opengebleven. Schiphol hoefde gisteren de deuren even na negen uur Nederlandse tijd niet te sluiten, omdat ook het laatste gevaar van de aswolk nagenoeg geweken is. Deze mededeling deed de Nederlandse minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat. Hiermee kwam de eis dat piloten alleen bij daglicht mogen vliegen te vervallen. Ook uit de laatste kaartjes van de vulkaandiensten die de aswolk volgen, blijkt heel duidelijk dat Nederland langzaam maar zeker helemaal vrij komt te liggen en vanochtend zelfs helemaal niet meer onder de aswolk ligt. KLM, Transavia en andere maatschappijen konden daardoor de hele nacht doorgaan met het opstarten en laten vertrekken van hun vliegtuigen.

In de meeste delen van de wereld komt het vliegverkeer weer langzaam op gang. Gisterochtend vertrokken passagiersvliegtuigen vanaf Schiphol naar onder meer Madrid, Parijs, Rome en Barcelona.

De Boeing 747-300 van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij bleef gisteren echter aan de grond. De voor gisteren geplande vlucht wordt vandaag uitgevoerd. Gestrande passagiers kregen aan de balie te horen dat de risicoverzekering van de SLM niet in orde zou zijn. Dit wordt tegengesproken door de luchtvaartmaatschappij. De uitgestelde lijndiensten van vrijdag 16, zondag 18 en maandag 19 april zullen morgen en vrijdag worden uitgevoerd. Extra vluchten zullen worden ingezet. De KLM vloog gisteren alweer naar Suriname en terug naar Amsterdam. Voor de gestrande passagiers die bij deze luchtvaartmaatschappij hebben geboekt, geldt de normale omboekingsregeling.-. 

Bron: De Ware Tijd.

Ehh, vanmorgen om 09.18 uur is een xtra vlucht (py995) richting SMJP vertrokken. Om 11.45 uur is de reguliere PY993 Airbus vertrokken.

Heeft de Slm de Boeing 747 even uit de Mojave woestijn opgevist om een xtra vlucht te doen of heeft de redactie van DWT dit niet opgemerkt?

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

De Boeing 747-300 moet zijn A340-300 .Ik was vanmorgen zelf op schiphol en zag de Slm kist iets na negen uur vertrekken als PY995 en iets na elf uur een gehuurde A340 als PY993

Basis dwt maakt vaker dit soort fouten,wat ze wel doen in de meeste gevallen is de fouten rechtzetten ergens in de krant na een paar dagen als een opmerking/correctie

@Aztek,

ik zat er dus ook naast . Maar goed, tnx voor de aanvulling/correctie.

Ik volg DWT, maar goed, hun hart is zeker ook nog vol van de
PZ-TCM. Uit het oog maar niet uit het hart.

Wacht trouwens nog steeds op het schaalmodel van de Airbus A340.
Aan boord van de Airbus adverteren ze nog steeds voor het schaalmodel van de 747. Die moeten natuurlijk eerst op , snap ik, maar de liefhebber moet xtra lang wachten. Jammer.

No Bruya.

basis ik pobeer momenteel zelf eentje te bouwen in mijn vrije tijd,ik heb wat ervaring met modelbouw omdat ik zelf bezig ben met modelvliegen

http://www.airliners.net/photo/Surinam- … 80ddf2347f

Ai AZ, a prinki wanni.

No Bruya.

Ai Aztek,

Hehe, ik heb mijn schaalmodel (1:500) van de A340 binnen.Op weg naar de shop  zag ik ook nog de echte A340 in startpositie op weg naar PBM - SMJP,  en dat om 15.17 uur, (on time) What a picture.

Maar goed, schaalmodel 1:200 was binnen maar omdat de made in China Chinezen een verkeerste bestickering hadden gebruikt moest de zending terug. Ma no sweat, bruya no de, we wachten rustig af.

Als ze ook nog de B737 gaan uit brengen is de collectie qua nieuwe striping compleet, alhoewel, die MD80 hebben ze ook nooit uitgebracht, jsmmer, jammer.

No Bruya.

Staat de "Elwin Kappel" trouwens nog te koop?
Waar staat i nu, in de Mojave?
Het is heel stil van SLM -zijde.

Nog geen koper SLM Boeing 747-300

Friday 24 August
door Robin Rosario

PARAMARIBO – Gerard Brunings, luchtvaartadviseur van de president, vertelt aan de media
dat het toestel van de SLM, een Boeing 747-300 te koop staat in de Verenigde Staten van Amerika maar dat de kopers schaars zijn. Het toestel liep in 2006 averij op te Schiphol en werd zwaar beschadigd.

De schade werd volledig hersteld maar door het hoge brandstofverbruik is dit toestel niet meer door de SLM te gebruiken en staat daarom te koop. Brunings zegt dat er veel belangstelling is, maar nog geen kopers. Hij gaf niet aan wat de vraagprijs voor het toestel is.

Bron: GFC nieuws

Ja maar, zitten andere maatschappijen ook te wachten op zo'n kerosineslurpende machine?

Ik zou die machine gewoon overbrengen naar Suriname en er een toeristische attractie van maken. Maak er desnoods een restaurant van zoals destijds een vliegtuig als restaurant fungeerde in Purmerend.

Zet hem desnoods op JAP zodat ophalers en wegbrengers tegen betaling van SRD1 die kist kunnen bezichtigen van binnen.

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

als ze hem laten slopen levert het nog 16 miljoen op aan onderdelen

Bouta is de man hij heeft al genoeg bewezen dat hij het kan.

Surilicious wrote:

Hee je logo beweegt... hij wappert mooi smile (Basis) Valt me nu ineens op... very nice..

Ai, tnx, ik moest effe de instelling in internetopties aanpassen om hem weer aan het wapperen te krijgen maar tis me gelukt. Me proud and happy!!!

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.