Topic: Combe

Ik heb veel gelezen over de Combe. Ik ben geboren en getogen in de grote Combe, dicht bij stoeng djari. Ik ben een MERIBA en mijn roepnaam was MARO. Ik ben al 39 jaar uit Suriname en ga van het jaar voor het eerst op vankentie naar Suriname en hoop een heerlijke tijd door te brengen. Alle straten zijn mij bekend.
Wij zwommen vaak in de Surinaamse rivier bij de marinetrap en zwommen vaak achter de ford zeelandia door naar de sommeldijksekreek of naar torarica. De namen die ik gelezen heb, komen mij niet bekend voor. Ik heb voor Nautico gevoetbald en gebasketbal voor Ravens samen met mijn broers waaronder Ruudje.

Ik zou graag meer willen weten van de combe vanaf 1971 tot heden.
gr
maro

Re: Combe

Zie:

http://www.waterkant.net/suriname/forum … hp?id=3074

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

in ieder geval is het niet meer zoals het was...............

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Neej joh, maar niets blijft zoals het is he
Veel drukker geworden nu

Bezoek onze site voor leuke nieuwtjes en tips voor een vakantie in Suriname.
www.pristineforestcruise.com

Combe Brotji

http://www.oelaspokoe.com/index.php?opt … Itemid=SRD

No Bruya

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

MigthyMike wrote:

in ieder geval is het niet meer zoals het was...............

Dus dat. Die buurt heeft een aardige metamorfose ondergaan.

Het idee van een Joodse Staat in Palestina ontstond in een tijd toen koloniaal bestuur in het nabije oosten en elders nog niet ter discussie stond, zelfs niet door de slachtoffers. Toen dit idee echter op het punt stond gerealiseerd te worden was het verzet tegen buitenlandse interventie en vreemde overheersing een steeds sterker wordende beweging geworden.

Great post!

Hoi...Ik ben geboren en getogen tot mijn 18 de in de Combe aande Crommelin straat,Onze ouderlijke huis stond naast toendertijd bakkerij H vander Meer..Mijn broers en zussen en ik heb ben de lagere school doorgebracht opd e Petrus Donderschool..Indertijd meeester Dap als schoolhoofd,later meester Sardjoe,Ik heb les gekregen van Juf Consalves,Juf Rakhtoer,sakthoe,juf Baron,meester Ramon Williams...,meester Vismale etc..
Wie heeft er ook in de Crommelin straat gewoond,periode 1960 tot 80? onze huisarts in die tijd was dokter Tjon joe wai...
Was een leuke tijd...

Mev J Rampersad

Treat other people's home as you want them to respect yours

because what goes around comes around.."

Renowned for its marvelous range of second-hand goods and a popular attraction of Chinatown, Klong Thom Market is a Saturday night market that operates till the morning hours. Klong Thom Market is a multiple story building and ischeap tickets for floridalocated at the corner of Worachak Road and Chao Kamrop Road in Chinatown. From wonderful electronic devices to fascinating outfits, from DVDs and CDs to auto spare parts - the market makes for an apt destination for grabbing variety of products at dirt cheap prices.