Topic: Investeren in Suriname

Hallo, ik reageer naar aanleiding van het volgende (oude) bericht:

Persbericht | 21-12-2001 | Directie Communicatie

Staatssecretaris Rick van der Ploeg stelt 350.000 euro (ruim 770.000 gulden) beschikbaar voor de restauratie en herbestemming van de Plantage Frederiksdorp in Suriname.

Ikzelf ben een nakomeling van een Surinaamse vader en hollandse moeder.

Dit bericht vond ik zeer interessant aangezien ikzelf geloof in dit culturele erfgoed dat Suriname bezit. Het zou veel meer benut moeten worden. ook ik overweeg een plantage op te kopen en dit hetzij voor toeristiche doeeinden te gebruiken hetzij te kombineren met bio bouw. Denk aan koffie plantage zoals Suriname vroeger had.

Een combinatie van die twee zou zeer zeker iets kunnen betekenen voor de plaatselijke bevolking van Suriname.

Wie owie kan mij met de juiste mensen in contact brengen?

Met vriendelijke groeten,

Dave Vijzelman

Re: Investeren in Suriname

davidvi wrote:

Staatssecretaris Rick van der Ploeg stelt 350.000 euro (ruim 770.000 gulden) beschikbaar voor de restauratie en herbestemming van de Plantage Frederiksdorp in Suriname.

Dit bericht vond ik zeer interessant aangezien ikzelf geloof in dit culturele erfgoed dat Suriname bezit. Het zou veel meer benut moeten worden. ook ik overweeg een plantage op te kopen en dit hetzij voor toeristiche doeeinden te gebruiken hetzij te kombineren met bio bouw. Denk aan koffie plantage zoals Suriname vroeger had.

Een combinatie van die twee zou zeer zeker iets kunnen betekenen voor de plaatselijke bevolking van Suriname.

Dave Vijzelman

Het is maar wat u bedoelt met juiste mensen, het beste is om bij de autoriteiten in Suriname aan te kloppen voor je zo`n plantage opkoopt, hier te lande al zal u zich kunnen laten informeren als te zijn een buitenlandse investeerder met interesse in Suriname, wees in elk geval voorzichtig voor wat betreft mensen die zich als het juiste aandienen.

KOMTJIE

Pè Dède dè, à da-pè lafoe dè, À wansi "Toe tròng lafoe no switie".

Re: Investeren in Suriname

davidvi wrote:

Dave Vijzelman

Beste Meneer,

Kent u satillon ( ik ken de naam niet precies ) maar sta je bij de dokters post te Paranam kijk naar de overkant/ bijna omcirkeld door de suriname rivier. vroeger werden hier lepra patienten uit nederland verpleegd. wat zou het een nobel doel zijn om dit als monument te behouden en gereed te maken voor toeristen,gratis enorme witte zand strand aan het einde van dit gebied.ik ben daar al geweest/ ook met een boot. prachtig gebied. ik ken de eigenaar niet en het geld had ik opdat moment niet om dit te kopen. vandaar geen verdere info. mogelijk nu.je weet maar nooit.

succes