51 (edited by Mathilda 2010-12-04 12:03:41)

Re: Baan in Su aannemen/ rondkomen?

Cinny wrote:
Mathilda wrote:

Alles loopt helemaal goed hier, visum heb ik. Telesur sim ook.
Ben ik gelijk bereikbaar bij aankomst.

Een Surinaams familielid in NL, heeft al mensen daar op de hoogte gesteld dat ik kom. Volgens mij ga ik het druk krijgen daar en heb ik niet eens meer tijd voor (vrijwilligers)werk cool
Familiebezoek, uitstapjes en feesten.. ik zie het helemaal zitten.

De boeken van Cynthia Mc Leod heb ik gelezen.. echt erg mooi!

Met deze kou kan ik niet wachten, had nog zo gehoopt niet door de sneeuw te hoeven banjeren dit jaar. Wat een drama... hier geboren zijn zegt niets. Ik HAAT kou en ben er niet voor gemaakt.

Ik tel de dagen af....

Lekker hoor Mathilda ! Van vrijwilligerswerk kom je btw niet rond he, je krijgt niks betaald......
Ik vind het juist zo lekker als ik uit Ned vertrok en het sneeuwde..... heerlijk juist toch, ga je vanuit de sneeuw de tropen tegemoet... Nou wanneer vertrek je en je gaat voor een jaar nog steeds?  Komen we elkaar zeker tegen ...

Je schreef :
''Ik HAAT kou en ben er niet voor gemaakt. ''
Ja kunnen we echt handje schudden
wink

Voor vrijwilligerswerk wordt je niet betaald..... joh?! roll
(ik heb hard gespaard voor deze reis en een betaalde baan was in de eerste plaats niet eens de bedoeling, dus dat zit wel goed)

Omdat ik de baan op dat moment niet aangenomen heb ga ik in eerste instantie gewoon voor mezelf. Dus 3 maanden.
Daar neem ik contact op met de werkgever en dan zien we of we wat voor elkaar kunnen/willen betekenen.

Ik vlieg de 1e week van Jan. en dan in principe, volgens het nu aanwezige plan, 3 maanden later door naar Brazilie om daar op ontdekkingstocht te gaan. En van daaruit een paar maanden later weer naar NL.
Maar alles ligt open, alles kan veranderen!

Kan niet wachten tot ik het vliegtuig uitkom en de warmte (tot vervelens toe smile ) tot in mn botten doordringt.

Heb je al enig vooruitzicht op wanneer je gaat?

Ik hoop voor je dat het gaat lukken voor die tijd!

In ieder geval leuk dat we in febr. door de straten kunnen gaan fietsen. Mn slippers, shorts, hemdjes en zonnebril, wat een heerlijkheid.
(zit ik hier met mn deken, warme kruik en sjacherijnige hoofd naar de dikke sneeuwvlokken te kijken...geduldgeduld)

here i am wrote:

Mathilda en Cinny de bussen rijden tot heeeeel laat hoor bij ondro bong kan je op de late bussen stappen maar je gaat ietsje meer moeten dokken, PG, lijn 7, 8,9, PL die rijden tot heel laat.

Mahtilda ik zal je stad leren kennen en dat leer ik je binnen een dag hoor, Suriname is echt niet moeilijk te verkennen, ik zag een blanke echtpaar lopen met een kaart in de hand en ik denk niet dat het een kaart van Rotterdam was dus ergens moet het te verkrijgen zijn, bij het buro voor toerisme misschien.....
En vragen op straat kan natuurlijk  ook de Surinamers zijn niet als de Olllanders die je de verkeerde kant opsturen of je een langere route aanwijzen.

By Vaco in het centrum hebben ze kaarten. Je kunt ook op de volgende site kijken die heeft een totaal kaart van o.a. Parbo en op elk vak kun je klikken om een detail kaart van dat vak te krijgen. Printbaar.

http://www.suriname.nu/101alg/paramaribo01.html

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ