Re: Remigratie:Een degelijke voorbereiding is de sleutel tot succes.

j.bakra wrote:

Opmerkelijk, dat het mensen met een Indiase (achter)naam zijn die oplichten, bedriegen en stelen.

Racist en achterbakse intrigant. Laat je toch eens onderzoeken.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

j.bakra wrote:

Opmerkelijk, dat het mensen met een Indiase (achter)naam zijn die oplichten, bedriegen en stelen.

Soms, heel soms, kan hij de schijn ophouden een gegoede burger te zijn die niet discrimineert, en het goed meent met de Surinamer.

Maar dan valt hij plotseling door de mand, en wordt zijn ware aard zichtbaar.
Kenmerkend van deze psychopaat is dat hij anderen steeds beschuldigt van hetgeen hij zelf doet.
Hoe vaak beschuldigd hij anderen niet van liegen, stalken, hypocreet zijn, en racisme?

Voila, en je hebt het portret van Bakra!

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

78 (edited by j.bakra 2008-09-19 11:03:35)

Speciaal voor de stalkende djoekaboi nog een paar namen die op deze site in verband zijn gebracht met vastgoed-fraude/oplichting/diefstal.

S. Mungra, Nederland

J. Guman, Nederland

C. Ramautar, Suriname

A. Dharsan, Suriname

En dan was er ook nog een 'bouwer' die voor veel geld een bouwval opleverde.  Van buiten mooi gewit...

Oh, dus door deze vier namen te noemen is je racistische stelling gerechtvaardigd, no?

Je bent nog dieper gezonken dan ik dacht.

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

80 (edited by Neus 2008-09-19 18:19:02)

Verbaas mij er steeds weer over hoe diep ze wel niet kunnen gaan. lol

Volgens de griekse mythologie moeten ze de hel al lang gepasseerd zijn. Volgens mij zitten ze ongeveer in de magma te branden.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

j.bakra wrote:

zij die anderen beschuldigen van racisme zijn meestal de grootste racisten.

een hollander die over stelen praat ! u laat me echt lachen.

Cinny maar vanaf 1 oktober probleem no de moro. als surned kan je nu ter
plaatse je verblijf regelen als je langer dan 3 mnd wil blijven ,verry simple . al wil je 100 jaar blijven. no problema.

Lieve mensen,

Ik heb jullie hulp nodig! En eigenlijk met een beetje spoed.

Voor mijn masterscriptie moet ik een aantal enquetes binnenhalen, en de vraag aan jullie is zouden jullie alsjeblieft 20 min kunnen besteden aan het invullen van mijn onderzoeksenquete. Het gaat hierbij om deelnemers die een Surinaamse (hindostaans, javaans, chinees, creools, indiaans) achtergrond hebben, met een opleidingsniveau van HBO en WO.

Op de site kun je kiezen uit 3 opties, kies de optie die het beste op jou van toepassing is. Ik heb minimaal 100 ingevulde enquetes nodig, zouden jullie dit verzoek ook in jullie kringen willen verspreiden? Ik heb tot en met 25 juli om deze aantallen binnen te halen. Jullie medewerking wordt zeer op prijs gesteld. Onder de deelnemers vindt ook een loting plaats!

De enquete is te vinden op http://www.dcthirteen.com/scriptie en http://www.ganeshie.eu

Het verzoek is ook aan mensen die daadwerkelijk de stap voor migratie gezet hebben, hiervan heb ik minimaal 25 respondenten nodig en helaas heb ik tot nu toe maar 4 respondenten nodig. Dus als jullie mensen kennen die deze stap hebben gezet, zouden jullie aan hen willen vragen of zij deze enquete willen invullen voor 25 juli, mijn dank zal zeer groot zijn. Voor deelnemers uit Suriname zal er ook een loting plaatsvinden voor een kleinigheidje.

Nogmaals het verzoek om deze in jullie netwerken te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

Arti Ganeshie
(univscriptie@gmail.com)

84 (edited by tirotet 2010-08-01 15:56:39)

Remigreren betekent radicaal kappen met tal van zaken

Remigreren van Nederland naar Suriname is binnen een halve dag een feit, je bent dan zo van de ene wereld in de andere wereld.

De andere wereld, Suriname, kan blijken een weerbarstige wereld voor de remigrant te zijn. Alles wat vlotjes in Nederland verlopt, blijkt heel moeilijk in Suriname te verlopen.

Mijn eerste advies is dan ook om niet steeds te vergelijken, dit omdat in Nederland nagenoeg alles prettig is geregeld. In suriname is bijna alles ongeregeld, dus om zaken geregeld te kunnen krijgen heb je gauw 'regelaars' nodig. Dus iemand die een vergunning voor je kan regelen, iemand die een huurhuis voor je kan regelen, enzovoort, enzovoort.

Mijn tweede advies is, mocht men daar een baan hebben, om ruim de tijd te nemen om te achterhalen hoe de doorsnee werknemer daar functioneert. Dan zal blijken dat het arbeids-ethos anders is dan het arbeids-ethos hier in Nederland. Probeer je dan ook aan te passen aan de arbeidsomstandigheid in Suriname.

Zich niet houden aan afspraken en aan de tijd

Het meest moeilijke om aan te wennen als remigrant is dat menig Surinamer zich slecht aan afspraken houdt en ook geen afspraken optijd weet af te zeggen. Zo neemt men een loopje met afspraken aangaande de tijd.

Er keren meer remigranten terug naar Nederland als er remigranten permanent weer blijven wonen in het land. Ik ben zelf in 1977 geremigreerd en voor 1977 hadden velen dat voor mij gedaan. De meeste remigranten van toen zijn teruggekomen naar Nederland en bij het merendeel van deze spijt-op-tanten denkt er niet meer aan om nooit een tweede keer te remigreren.

De oorzaak van het laatste zit meer opgesloten in de adviezen die ik heb aangehaald. Een soort wetmatigheid is dat een mens zich gemakkelijker aanpast aan gemakken (in Nederland), maar moeilijk meer kan wennen aan de ongemakken in het land van herkomst.

Enkele uitzonderingen daargelaten

Die uitzonderingen zijn het weer en het klimaat (dit vergeleken met Nederland), de gastvrijheid, relax leven (het woord 'onthaasten' kent men in Suriname niet, en het woord 'overspannen' ook niet).

De nieuwe trend

Veel Surinamers remigreren nu als gepensioneerde naar Suriname, het zijn vaak de Surinamers die al huisje-boompje en beestje hebben, dus alles wat hun hartje begeert, dit behoudens het lekkere weer in Suriname en onze exotische gerechten. Deze groep, zij maken deel uit van de kwartaire sector, groeit gestaag. Wat inhoudt dat steeds meer Surinamers goed boeren in Nederland. Na hun pensioen remigreren zij en helpen ze de Surinaamse economie groeien, dit omdat ze gemakkelijk kunnen spenderen.

Tirotet. Weliswaar ben ik lang geleden (1977) geremigreerd, maar toch kan ik, wat dit onderwerp betreft, een beetje meepraten.

De voorbereiding

De voorbereiding kan dus subliem zijn geweest, het zijn de te nemen opstakels, die ik heb aangehaald, weten te nemen. Indien wel is de kans groot dat men slaagt als remigrant, anderzijds zal men de koffers weer heel snel pakken en naar Nederland  verkassen.

Tirotet