Topic: Daling remigratie naar Suriname

De remigratie naar Suriname is in de eerste acht maanden van 2007 gedaald in vergelijking met dezelfde periode in 2006.

http://www.kennisaanval.nl/migratiecijfers.html
http://www.kennisaanval.nl/remigratie.html

Re: Daling remigratie naar Suriname

Oorzaken van de remigratie daling in 2007.

De daling van de remigratie heeft sterk te maken met de verwikkelingen rond het decembermoordenproces.Mensen worden afgeschrikt door de ontwikkelingen en onzekerheid in Suriname.Velen verwachten heibel bij een veroordeling van de hoofdverdachte die veel aanhangers heeft onder de onwetenden in en buiten Suriname.

Dit geeft al aanwijzingen dat de remigratie na een machtovername door de NDP nog verder kan dalen.Bij een verkiezingsoverwinning van de NDP zal de remigratie bijna geheel stoppen.SuriNeds zullen de stap naar een bananrepubliek met de kliek van Bouterse mijden en hun tweede huis in versneld tempo afstoten.Buitenlandse boycot en waardevermindering van het geld zullen de autoriteiten dwingen om weer voedsel distributie centras te openen waar je met een bon aan een pakketje kan komen.En alle Surinamers zullen een plan b met zich mee zeulen.

Plan b = Het land zo snel mogelijk de rug toekeren

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Niet zo negatief Honda. Maar ik denk ook dat er een reden is voor de daling. Het CBS had al in 2005 een daling van de remigratie voorspelt, maar dan puur op basis van de leeftijdsopbouw van Surinaamse Nederlanders. Dat Suriname zich in vijf jaar tijd zo snel zou ontwikkelen was uiteraard niet in de prognose opgenomen, dus de stijging hebben ze niet voorzien.

En juist omdat Suriname zich in snel tempo ontwikkeld is het zo verwonderlijk dat de remigratie in de traditionele topmaand augustus is gedaald naar het niveau van 2005. Heel veel van de remigranten hebben de periode Bouterse in Suriname of in Nederland meegemaakt, dus ik kan mij wel voorstellen dat ze afwachten hoe het zal lopen. Als dit de oorzaak zou zijn.

Maar ik denk net als Cinny dat de remigratie weer zal stijgen, want deze daling is geen trend. Als je augustus niet meeneemt in de telling, zou je weer op een stijging komen. Maar omdat in de maand augustus de meeste mensen remigreren is deze maand een belangrijke graadmeter die je moet meenemen in de telling.

Ik denk dat de criminaliteit en onveiligheid in het land eerder de (potentiële) remigranten afschrikt dan welk regime daar ook.
Laat daar eerst iets aan gedaan worden alsook aan betere regelingen (m.n. ten aanzien van hoogte van belastingafdracht, gezondheidszorg etc.) dan krijg je een stormvloed aan terugkerenden.

Ik ben het eens met Honda, maar dan puur voor mijzelf. Natuurlijk wil ik weten hoe dit proces uit gaat pakken, voordat ik terugga..

Laatste remigratiecijfers!

http://www.kennisaanval.nl/

7 (edited by MigthyMike 2007-11-29 19:35:09)

Djakie wrote:

Ik denk dat de criminaliteit en onveiligheid in het land eerder de (potentiële) remigranten afschrikt dan welk regime daar ook.
Laat daar eerst iets aan gedaan worden alsook aan betere regelingen (m.n. ten aanzien van hoogte van belastingafdracht, gezondheidszorg etc.) dan krijg je een stormvloed aan terugkerenden.

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk

geloof het of niet je bent veiliger in suriname dan in nederland, voorla als je een bejaarde bent.....................
men moet vaker naar de TV kijken hoe bejaarden worden beroofd..
en ze zijn niet eens rijk.............

terwijl je in Su pas wordt beroofd als je of men denkt je iets te "bieden" hebt............

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

De daling van de remigratie lijkt zet zich helaas door. Ik denk dat ik alle forums spammen om achter de oorzaken te komen.  Uiteraard heb ik wel een vermoeden, maar ik dat is niet voldoende.  Vreemd genoeg zijn er wel steeds meer mogelijkheden in Suriname, maar ondanks alles daalt de remigratie.

Voor meer info
http://www.kennisaanval.nl/migratiecijfers.html
http://www.kennisaanval.nl/remigratie.html

@Erik
Je kunt beter naar het grfiekje Remigratie bevolkingsgroepen naar geboorteland kijken. Dan zie duidelijk een meerjarig patroon en valt het allemaal wel mee. Ook kun je dan beter de zaken koppelen aan overheids maatregle ed. Bv een nieuwe opleiding an de ADEK zal op deze omvang van personen verkeer al zichtbaar zijn door eerst minder migratie en later minder remigratie (studie verblijfsvergunning die afloopt).

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

na 30 jaar in ned. gewoond te hebben ben ik het leven hier zat.alle soorten voorzieningen hier zijn goed toch leef ik hier niet maar wordt geleefd door de staat.hier heb je niks te vertellen.financieel zit ik goed maar dat is niet alles.ik bereid me voor om voorgoed in sur te gaan vestigen.ik hoef al die luxe die ik hier heb niet.ik wil leven z.a ik het wil.en dat heb ik in sur. gezien.

1douglas wrote:

na 30 jaar in ned. gewoond te hebben ben ik het leven hier zat.alle soorten voorzieningen hier zijn goed toch leef ik hier niet maar wordt geleefd door de staat.hier heb je niks te vertellen.financieel zit ik goed maar dat is niet alles.ik bereid me voor om voorgoed in sur te gaan vestigen.ik hoef al die luxe die ik hier heb niet.ik wil leven z.a ik het wil.en dat heb ik in sur. gezien.

Inpakken en wegwezen! Zo snel mogelijk!