Re: Mogelijkheden in Suriname.

Martie wrote:
radja wrote:

Martie zei:'De verkiezingen in NL neem ik alleen in beschouwing om de situatie hier te beschrijven. Politiek interesseert me verders echt niets. Ik heb ook absoluut niet de illusie dat het politiek beter is in SU.'

Radja zegt: En waarom interesseert het je niet? Sta me toe om een gokje te wagen. Omdat het redelijk goed geregeld is in Nederland? Omdat je verzekerd bent van een vangnet?

Inderdaad is het politiek veel slechter in Sur. dan in Nederland en nog veel meer! En daarom vind ik dat je Nederland mag waarderen en in vele opzichten mag wensen dat de Surinamers ooit eens een dergelijk systeem mogen krijgen. En dan is het pas een paradijs! Of bedoel je te zeggen dat als jij maar een lekker leventje kan leiden in Su en de rest, die ziet maar!

Wat is er goed geregeld in NL. Dit gaat alleen maar op voor mensen met geld. Als je weinig geld hebt, kun je nergens aan meedoen omdat je hier overal voor moet betalen. Hoor vandaag weer dat er iemand vijf maanden dood in zijn huis heeft gelegen. Werd gevonden omdat de politie ging kijken nadat de woningbouwvereniging alarm had geslagen omdat er al enige tijd geen huur was betaald.
In NL leven de mensen veel meer langs elkaar dan met elkaar. Hoezo alles goed geregeld? Als ik bijv. mijn huis wil verbouwen, moet het aan allerlei eisen van een welstandskomissie voldoen, an ders krijg ik geen vergunning hiervoor, al voldoet het aan alle bouwtechnische eisen. Het huis moet hetzelfde zijn als andere huizen in de straat. Allemaal eenheidsworsten.

helaas is echt zowat alles goed geregeld in NL. hoe je het ook draait of keert. oke er zijn veel wegen die je moet bewandelen alvorens je iets gedaan wilt hebben, maar toch is het goed geregeld hier in NL.

ja je hebt gelijk dat mensen langs ipv met elkaar leven. maar dat is NL. ( zie topic over armoede/eenzaamheid onder SurNeds )
maar wat je opsomt heeft niets te maken dat iets niet goed is geregeld, het is juist zo geregeld dat men geen wild wild west huizen of verbouwingen neer zet!!
die regels zijn er niet voor niets, maar dat zegt niets over wel of niet goed geregeld.

voor sommige dingen moet JIJ zelf zorg dragen.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

tarpoen2 wrote:

Radja,ik ben het niet vaak met eens,maar nu wel.
Martie,jouw kijk op Suri is niet de juiste.
Inderdaad,als je hier geen geld heeft,dan is het moeilijk.
Maar als je in Suri geen geld heb,dan zit je in de shit.
Er is in Suri geen enkele sociale vangnet,zoals  hier in Ned.
Hier kan je nog ergens op terug vallen,maar daar is het,"ieder voor zich,en god voor ons allen".
Natuurlijk moet je hier als je gaat verbouwen,aan de buitenkant van je huis een vergunning aanvragen.
Als dat niet zo zal zijn,dan was het hier een troep,en doet ieder maar wat hij wil.
Maar vergeet niet,dat in Suri ook niet meer kan gaan bouwen zoals jij het wil.
Ook daar moet je nu voor verbouwingen een vergunning aan vragen. De tijd dat je daar kan doen wat je maar wil, is ook daar over.Dat de mentaliteit hier in Ned niet meer is,als dat het geweest is,dat klopt.Maar verwacht niet,dat als je in Suri in de problemen zit,dat er aan je deur rijen mensen staat,om jouw te helpen.
VERGEET DAT MAAR!
Als je niet anders gaat kijken naar Suri,als wat je nu doet,zal ik als ik jouw was,maar overwegen om hier te blijven .
Voorkomt veel terleurstelling.

hier zullen ze ook niet in de rij staan hoor ( NL )..ja deurwaarders!!

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Maar Tarpoen, waarover verschil je heel vaak van mening met mij? Vertel!

Tarpoen, een beetje avontuurlijke instelling heb je wel nodig wil je emigreren. Als ik jou zo hoor dan heb jij dat helemaal niet, net zoals honderdduizenden surineds dat ook niet hebben. Die blijven hun hele leven hier hangen vanwege de zogenaamde "zekerheid".
Maar natuurlijk respecteer ik jou mening verder.

Best wel jammer, daarom zie ik absoluut nog geen 10 % van de surneds ooit teruggaan.

ahahha hahahahahahaha ahhahahahahaha ahahaha ahahaha ha haa ahahaaha haha

Martie
Blijf gewoon je ding doen en laat je niet afleiden. Ik hoop dat je hier af en toe verslag doet van je vorderingen.

Succes!

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

ik keek gister naar het progamma 'vermist'

daar was er een vader die NL achter zich liet en naar de Domincaanse republiek ging. alles achter zich latend, al de weelde en zelfs zijn paspoort ruilde hij in.

hij leefde volgens de NL normen dan in armoede, maar hij redde zich zelf of wist zich zelf te redden doordat hij een vak heeft geleerd, nl lassen en is bezig met een prototype dat een hit kan worden.

dan dacht ik bij mezelf....................geen enkel SurNed die dit doet, die man ging echt voor zijn geluk zonder backup!! wat tja de motto van de SurNed is houd je paspoort, zodat je altijd terug kan naar NL.
of houd een backup.
met dat in je gedachte kun je nimmer 100% voor iets gaan. je moet het zien als bijv een een schatje hebben naast je vriendin.........je scharrel is je backup.
of nog mooier, mannen en vrouwen die samen wonen maar toch hun oude huis behouden en niet willen opgeven, want tja je weet maar nooit als het uit gaat........................toch??
ik begrijp het wel, maar de gedachte blijft in je hoofdt dat het ooit een keer zal misgaan en deze mensen gaan bij het minste geringste direct weer naar "huis".....................

Martie het klopt idd wat trapoen 2 schrijft , zonder kapitaal is het
haast ondoenlijk om iets op te zetten. maar het hangt ervan af hoe
groot je aanvangs-investering zal zijn en je moet ook nog wat reserve hebben om de aanloopfase te kunnen overbruggen.
het hoeft niet om grote bedragen te gaan.in jou vakgebied is er heel
veel werk te verzetten vooral in de bouw.

succes.

Heb laatst een topic geopend over aggregaten. Ben als ondernemer daar werkzaam in in Nl en ben heel benieuwd naar mogelijkheden om hierin iets op te zetten in SU.

Ja dat blijft het beste advies.
En zet je contacten daar aan het werk.

Bereidheid om te helpen is er heus wel. Maar ter plekke moet je toch maar zien hoe concreet het gaat worden.

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.