Topic: Wat bezield Harish Monorath?

'Legaliseren marihuana bijna onvermijdbaar'
20/06/2014 04:43 - Eliézer Pross

PARAMARIBO - Suriname moet serieus nadenken over het decriminaliseren van het gebruik van marihuana. Het is een bijna niet weg te denken onderdeel van de samenleving. "Marihuana-gebruik is populair onder mensen die aan fysiek arbeid doen, zoals de bouwsector. Dat is ongeveer veertig procent van onze arbeidsmarkt", luidt de schatting van Harish Monorath, deken van de Orde van Advocaten.
In de praktijk worden overtreders volgens hem al mild aangepakt door het Openbaar Ministerie (OM). "Je merkt dat mensen die opgepakt zijn wegens gebruik van het spul binnen een paar dagen in opdracht van het OM in vrijheid worden gesteld", weet de jurist. Volgens hem is wetenschappelijk onderzoek nodig naar dit onderwerp. Hij gelooft wel dat het een kwestie van tijd is voordat de knoop wordt doorgehakt. 
Binnen het inter-amerikaans systeem (OAS en Cicad) is er afgelopen periode veel gediscussieerd over legalisatie van marihuana gebruik. Mexico en drie Amerikaanse steden hanteren verschillende vormen van versoepeling als het gaat om marihuana. "Uruguay is veel verder gegaan door de hele keten vanaf telen tot gebruik straffeloos te maken", weet Chadrikpersad Santhoki, voormalig hoofd Cicad. De discussie zou volgens hem in Suriname nodig zijn.
Maar het decriminaliseren van drugsebruik in zijn totaliteit gaat hem te ver: "Wij staan voor een gebalanceerde aanpak, vanaf de teelt tot verslaving; Een versterkte aanpak met goede internationale samenwerking. Het beleid van de Verenigde Naties moet gehanteerd worden. Als de balans verbroken wordt krijg je deze stelling. De aanpak moet integraal, structureel en wetenschappelijk zijn, en niet emotioneel."

Als in eerste instantie GERECHTIGHEID plaats vindt, blijven excessen uit om welke vaak nog harder wordt "geroepen" om "GERECHTIGHEID"

2 (edited by Miedja-ORIGINAL 2014-06-20 19:18:22)

Re: Wat bezield Harish Monorath?

Wat meneer feitelijk doet is het verklaren van mensen die fysieke arbeid verrichten tot marihuana junks, en dat vind ik zeer vergaand, het bouw terrein van staatsolie moest reeds enkele malen afgesloten zijn geweest door politie, het huizenbouw project van deze geweldig goed presteren Regering had eraan moeten geloven.

Miedja-ORIGINAL  NO FEAR AT ALL!!!

Als in eerste instantie GERECHTIGHEID plaats vindt, blijven excessen uit om welke vaak nog harder wordt "geroepen" om "GERECHTIGHEID"

whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA

AI ik kwam je even keihard UITlachen , maar moe tjij je niet liever focussen op je hacksani LOSERRR

LOSERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHA lol HA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA whahahhaahahhaahhaa WHAHAAHAHAHAHHAHA

Nanga pataka beti noso sriba, wi no n'e du zaak.

M-O NO FEAR AT ALL!!

Je lijkt wel zo'n geval als junior, je ware aard no ?
Wat ik verneuk je topic no , oh nou sorry hoor.
Hoe gaat het met je account...

is het al GEHAKT lol

huh gehacked....

Miedja-ORIGINAL wrote:

Wat meneer feitelijk doet is het verklaren van mensen die fysieke arbeid verrichten tot marihuana junks, en dat vind ik zeer vergaand, het bouw terrein van staatsolie moest reeds enkele malen afgesloten zijn geweest door politie, het huizenbouw project van deze geweldig goed presteren Regering had eraan moeten geloven.

Miedja-ORIGINAL  NO FEAR AT ALL!!!

HO HO HO MO [lees als halt halt halt MO wat die ''homo'' er nou weer in doet mag joost weten lol ]

maar kuister dan , das helemaal ni waar wat jij daar zegt, al  die blowers zoals ik het gesensed heb in Su , zijn jongens [vnl] di enog steeds bezig zijn met hun school afmaken, beetje sporten, beetje geld verdienen.... ik ken ze toch heel mijn buurt blowd... en btw toen k in Noord zat [huh wat waar ? Tortonne 4, Picassostraat, Mesdagstraat, Anamoestraat, hartstikke Noord] daar blowen ze ook niet weinig tsssss sjonge jonge, ik begeef me niet echt in die scene maar omdat ik zelf ook een paffie rook weet ik dit, herken het !

En wat spring je nu weer van de hak op de tak met je staatolie huizenbouw pfffff yu lob' klets bull shit werkelijk yere tjoerieeeeeeeeeeeeeee  a no tru sa yu taki. Wat ben jij zielig zeg, je zoekt het echt ver ver ver... yu law sorry dat ik dat ff allemaal uit, maar yu law... neem je come back op wkn was ook al zo law... the Original is leuker mang, maar okay jij mag er ook wel bij zijn hoor [whahahaah zeg ik tegen een stunfutu die er ''langer'' is, ja huh met aftrek van 6 jaar he... blijft er ook ni veel over]

Maar okay MO luister nou toch met je weinige inzicht in dit ding, juist als men het legaliseert, ga je de drugswereld al een gedeele onder de duim krijgen wink Denk nou toch ff verder dan je korte platte neus lol lang is joh [whaahahahahahahahaa ja vond ik leuk om te zeggen ja ... tongue tongue weet ik veel hoe jouw neus eruit ziet maa rje houdt niet van drugs dus er zal geen verdervelijke coke door heen gaan, kijk das mooi.] Weetje ik vind die Monorath LEUK, ik bedoel zijn manier van inzet , werken, praten... hij pakt het helemaal niet verkeerd aan, ook zijn uitspattingen lan je van zeggen ach z'n leeftijd, maar die gast heeft ze behoorlijk goed op een rijtje.... is hij niet NDP geelateerd eigenlijk maa rhe ttotaal niet meer eens met het NDP beleid ? Zoiets vaags komt in mij omhoog borrelen... mou ja je zal wel niet reageren maar doe gerust, mn de inhoudelijke punten , hee die kon je toch wel onderscheiden he ???

Ik raak toch best wel steeds in de war met

Miedja-Original

en

Miedja Baka...

shit

roll ik dacht post 1 is van Baka, maar het is van Original ????? Nou ja zeg... jeetje
j anou ja sorry voor jou joh ik heb dan dingen gezegd die voor Baka bedoeld waren meer...

huh mijn mening over Monorat blijft.... e rmoet echt net nog een Miedja erbij komen boi

so so hoofdpijn

Huh, dan hoe dan? Ik heb mijn mooie gele fajalobi als avatar pic tongue
Moet ik die weer in Obama veranderen? Dan gaat Ramona aka Kaboela aka Rastaman me weer op zijn ban lijstje zetten en dan ga ik weer zo huilebuilen lol

Sranan - Mi Kondre Tru, Mi Lobi Yu!
2015! SRANAN NO SPAN, CHAN NA A MAN!!!!

Monorath heeft gelijk met legaliseren de boel dan haal je het uit de criminaliteit. Maar om te beweren dat het goed is voor de arbeidsethos voor de bouwvakkers? A mang law. Voor hem zou het goed zijn een ontkastelingskuur te volgen in PCS. tongue

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

*Cinny* wrote:

Miedja-Original

en

Miedja Baka...

shit

Er is een simpel ezelsbruggetje.

M-B stond vooraan toen de letters en het verstand werden uitgedeeld.
M-O achter aan toen waren alleen de O en 0 over.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Miedja Baka wrote:

Moet ik die weer in Obama veranderen? Dan gaat Ramona aka Kaboela aka Rastaman me weer op zijn ban lijstje zetten en dan ga ik weer zo huilebuilen lol

O soortoe fajalobie. Je bedoelt soekoetrobi Mietje Baka tongue

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Anjoemara wrote:

Monorath heeft gelijk met legaliseren de boel dan haal je het uit de criminaliteit. Maar om te beweren dat het goed is voor de arbeidsethos voor de bouwvakkers? A mang law. Voor hem zou het goed zijn een ontkastelingskuur te volgen in PCS. tongue

hee wacht ik heb dat stukje over arbeids ethos gemist....

Miedja Baka wrote:

Ja laten we ff normaal praten later kunnen we verder gaan hoe het was, ff time out, ik raak constant in de war met jullie twee

Miedja Baka = die na 6 jaar terug kwam  en niet voor NDP [of juist wel shit wat was he nou joh]

okay anders, de 1 houdt wel van NDP de ander NIET, de 1 is wel voorstander legalisering de ander NIET alleen huh de ander is in dit geval de andere uit het vorige voorbeeld ai snapje... die avatar was nog niet zo opvallend, had je niet eerst een rooie fajalobi ?  Any how jullie twee hebben tegenovergestelde dingen en bij beiden ben ik het met verschillende dingen eens... super tegenstrijdig, en zo weet ik soms niet meer te plaatsen met bepaalde onderwerpen ...dacht die er nou zo of zo over... wat irritant.... want jij bent anti ndp denk ik [mb] me tjouw had ik discussiefight

weetje wat laat ook maar ....so so hoofdbrekens.... ik ga het wel noteen wie nou wat had.
columnetje MB en MO met daaronder jullie ding. [komt goed]

*Cinny* wrote:
Anjoemara wrote:

Ach je weet toch zo'n loense vis leest altijd veel meer dan dat er staat.  big_smile lol

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:
*Cinny* wrote:
Anjoemara wrote:

Ach je weet toch zo'n loense vis leest altijd veel meer dan dat er staat.  big_smile lol

Ach ja en onze frow nosos is zo dyslect en dement als maar kan weten we ondertussen. Bovendien liegt, bedriegt en verdraait ze de boel bij elkaar.

"Marihuana-gebruik is populair onder mensen die aan fysiek arbeid doen, zoals de bouwsector. Dat is ongeveer veertig procent van onze arbeidsmarkt", luidt de schatting van Harish Monorath, deken van de Orde van Advocaten.

Mustafa Kemal Atatürk

Neus wrote:
*Cinny* wrote:

Miedja-Original

en

Miedja Baka...

shit

Er is een simpel ezelsbruggetje.

M-B stond vooraan toen de letters en het verstand werden uitgedeeld.
M-O achter aan toen waren alleen de O en 0 over.

Ja maar dat is het dus want zowel Mo als MB hebben beiden dingen waar ik het 100% mee eens ben maar ze hebben ook beiden dingen waarvan ik zeg ''neeeeeeee doe normaaaal dat meen je niet'' beetje er tegenovergesteld allemaal... ik weet NB kwam weer na 6 jaar terug, maar welke specifieke dingen daar nou ook al weer bij hoorde , raak ik steeds met MO in de war... pffff

sjonge jonge zeg....

sjinge jinge sleg [Chinees whahahaahhaha wink ]

"Marihuana-gebruik is populair onder mensen die aan fysiek arbeid doen, zoals de bouwsector. Dat is ongeveer veertig procent van onze arbeidsmarkt", luidt de schatting van Harish Monorath, deken van de Orde van Advocaten.

Hee LUISTER dan, de wereld heeft mij dusdanig gemaakt dat ik VOORTREK, ja sorry, dus huh wat mij betreft heeft Harish Monorath HELEMAAAAAAAAAAAAAL [naaaaaaar de klote, ja ken je dat lied] GELIJK. [punt]

whahaahhahahhahhahhahaha lol WHAHAAHHAHAHAHAHHAHHAAH

............................................................................................................................hi hi

Je hebt zeker een vette lollo gerookt he? Dus vandaar!  Ik begrijp het want sinds 2012 en nu pas ben je echt verward geraakt  lol Je lijkt Tiro wel big_smile

Sranan - Mi Kondre Tru, Mi Lobi Yu!
2015! SRANAN NO SPAN, CHAN NA A MAN!!!!

Harish Monorath ...yu..... hee mang YU ......na wan vaarlijk bun tranga bezielde persoon.

21 (edited by Miedja-ORIGINAL 2014-06-20 21:59:22)

Anjoemara wrote:

Monorath is met een paar zaken tegelijk bezig;
1) hij verklaart elke arbeider tot junk.
2) hij probeert een simpele reden uit voor het legaliseren van soft drugs.
3) hij denk met zijn verhaal alle arbeider aan zich te kunnen binden voor de komende verkiezingen, in elk geval zij die Marihuana gebruiken.

Maar hij gaat verder, een hoeft stad en land niet met zijn broekspijpen te dweilen om zo aardig gevonden te worden door de massa, maar dan zal hij tegen de vervolg maatregel m.b.t. tabak moeten ageren, bereikt hij een grotere groep, dit als hij tenminste echt durft. hij kan ook klagen over het verbod van alcohol achter het stuur. Meneer moet zich dus wel afvragen in hoeverre de fysieke arbeiders ook deelnemen aan het verkeer hoeveel verkeersongevallen te wijten zijn aan drugsgebruik. Maar zo'n tranga bezielde jongen zal het voorgaande onderzocht hebben zou een denken.

Ik zie dit meer als een joke van Monorath, als burger verwacht ik een beter doordachte onderbouwing van zo'n vertegenwoordiger, hij vertegenwoordigt n.m. niet slechts de mensen die fysieke arbeid verrichten en soft drugs gebruiken. zelf denk ik dat Suriname en z'n ontwikkeling dit niet kunnen hebben, legaliseren van Marihuana.

Monorath is voor mij mislukt als politicus.

Miedja-ORIGINALNO FEAR AT ALL!!!

Traditioneel was alcohol de drug van de Europeanen, ze brachten jenever. bier, whiskey, wijn  en dat soort verderfelijk spul mee naar de Amerika's, voerden het op, onder de naam vuurwater, aan de Indianen zodat ze hun land makkelijker konden afpakken. De traditionele drugs van de gekoloniseerde volkeren werden, op tabak na, allemaal illegaal verklaard, al waren ze minder erg dan alcohol. In de V.S. werd op gegeven moment ook alcohol illegaal en dat zorgde voor de opkomst van drugsbaronnen als Al Capone die niet onder deden voor Pablo Escobar en Roger Khan. Toen alcohol weer vrij te krijgen was hielden die drugsoorlogen op omdat ieder gerespecteerde huisvader en huismoeder nu weer met opgeheven hoofd alcohol kan kopen in de super market 9f slijterij.

Marihuana, dat minder schadelijk is als alcohol, werd traditioneel gebruikt door de Indiërs en Afrikanen, dat  werd verboden, gebruikte je het wel, dan was je een crimineel, je had een grote kans om voor jaren in de gevangenis te verdwijnen als een grote crimineel, terwijl de Europeanen in alle vrijheid en openlijk konden genieten van hun alcohol. 

Tijdens mijn studententijd heb ik alcohol, tabak en marihuana uitgeprobeerd, alcohol kon ik totaal niet verdragen, ik werd heel snel dronken, ik drink daarom geen alcohol meer, of beter gezegd, ik gebruik heel weinig alcohol. Ik zag niet veel verschil qua effect wanneer ik tabak of marihuana gerookt had, tabak vond ik smerig (het stinkt), ik gebruik het vanaf mijn 24ste niet meer, marihuana, daar had ik geen echt vervelende ervaring mee, maar toen ik eens een keer een geweldige lach-kick kreeg besloot ik het niet meer te gebruiken, wanneer dat precies was weet ik niet meer, het was voor mijn dertigste want toen woonde ik nog in Nederland. Als men in Suriname om gezondheidsredenen alcohol, tabak en marihuana totaal zou verbieden, zou ik daar persoonlijk geen problemen mee hebben, ik zeg niet dat men ze moet verbieden, mensen moeten maar zelf bepalen of ze deze spullen willen gebruiken, ze moeten er wel voor zorgen dat anderen er geen last van ondervinden wanneer ze de drugs van hun keuze gebruiken.

Wat cocaïne, heroïne, crack, LSD en andere harddrugs betreft, daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee (ik ben niet gek), maar wat ik ervan weet, zou ik iedereen afraden daarmee te beginnen, de overheid zou deze harddrugs nooit mogen legaliseren en de handelaren daarin moet men altijd als criminelen behandelen, gebruikers van deze harddrugs moet men eerder als patienten/slachtoffers, die hulp nodige hebben, behandelen, i.p.v. als criminelen.

We Came With Nothing & We Leave With Nothing.

@M-O

Hij moet toch wat. Alle coke gebruikers stemmen al op een ander.

DEEDEEDBEE NÉÉ

@Gregje

Ja goed, maar jij heb erom heen getypt gregje,
wat vind jij v/d benadering van Monorath?

Ik ben van mening dat de gemiddelde ontwikkeling het niet toelaat, de westerse samenleving kan het blijkbaar hebben, maar kan de onze dat ook? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Hoe wil Monorath de legalisatie organiseren trouwens, waar moet het vandaan komen?

Miedja-ORIGINAL NO FEAR AT ALL

25 (edited by Smatje09 2014-06-20 22:14:01)

Vooralsnog ben ik voor handhaving middels het opleggen van sancties. Op een bevolking van 500.000 zielen zou eerst goed onderzocht moeten worden of men middels legalisering het gewenste effect zou kunnen bereiken.