Re: Naar Su (r)emigreren met kleine kinderen

Stena ik begrijp dit advies ff niet van jou:

Zou het niet zo moeten zijn dat ze wanneer ze 18 jaar oud zijn gewoon in Su verder kunnen studeren zonder aan de gang naar NL te denken.

Huh dit is de omgekeerde wereld wat jij adviseert, waarom denk jij dat iedereen overzees gaat studeren ? OMDAT Su het misschien niet kan bieden ????????? Alles t/m 18 jaar qua onderwijs is perfect te vinden in Su maar zodra je door wilt studeren zal je moeten uitwijken naar het buitenland, vandaar dat ik dit advies niet snap.....

stena wrote:
Celli wrote:
stena wrote:

De kinderen zijn nu 5 en 7 jaar oud.

Zou het niet zo moeten zijn dat ze wanneer ze 18 jaar oud zijn gewoon in Su verder kunnen studeren zonder aan de gang naar NL te denken.

Hoe komt het toch dat heel veel van ons altijd maar met de gedachten in NL zijn?

Zou het niet beter zijn voor deze familie om gewoon de Su natio aan te nemen als ze daarvoor openstaan?

Laat de mensen zelf en bewust hun eigen keuze maken zonder dat ze geïnfecteerd worden met het onpatriottisch virus dat gedragen wordt door de geïndoctrineerde Surinamers.

Beste Stena,

Dit gaat om de toekomst van zijn kinderen en niet om eng extreem-nationatisch gedachtengoed waar jij in je mail blijk van geeft.

Kan je ff verduidelijken wat er i.d.g. "eng extreem-nationalistisch gedachtegoed" is?

Ben je ondergedoken?

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

Zou het niet beter zijn voor deze familie om gewoon de Su natio aan te nemen .....................

steen in bijlmr
makalijke praten

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

zonnigsuri wrote:

Zou het niet beter zijn voor deze familie om gewoon de Su natio aan te nemen .....................

steen in bijlmr
makalijke praten

Nationaal denken is vooral bedenken wat anderen moeten doen voor jouw ideaal wereldtje.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

geziin in europa wat naationaaliste doet.

in su is anders mar tog.
ers goeje school.

SPIKRI

't Wijst zich vanzelf.

#27 wel jij hoeft niet op antwoord te wachten van ieman ddie niet ingelogd is, ik daarin tegen zit nog op een respons te wachten zie #26, maar laat maar je hebt meer verstand van Afrika waar men ook al niet goed kan studeren, jij met je stomme advies dat kids op hun 18e in Su moeten studeren, heb je nu al door dat dat nergens op slaat....yu oliebol yu.

*Cinny* wrote:

#27 wel jij hoeft niet op antwoord te wachten van ieman ddie niet ingelogd is, ik daarin tegen zit nog op een respons te wachten zie #26, maar laat maar je hebt meer verstand van Afrika waar men ook al niet goed kan studeren, jij met je stomme advies dat kids op hun 18e in Su moeten studeren, heb je nu al door dat dat nergens op slaat....yu oliebol yu.

Denk je nu echt dat ik met zoiets in discussie ga.

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

stena wrote:
*Cinny* wrote:

Denk je nu echt dat ik met zoiets in discussie ga.

Huh stena je bent normaal benaderd hoor in post 26, het slaat nergens op dat je adviseert dat 18+ juist in Su moet komen studeren terwijl er geen opleiding is in Su die ze willen volgen en daarom juist op deze leeftijd elders gaan studeren ?????? wat jij zegt is prcs het tegenovergestelde, logisch dat ik daar op reageer lijkt me.... je info/advies is onjuist.

Dus of jij wel of geen discussie wilt, ga geen onjuiste info verstrekken, je doet alsof de opleidingen voor 18+ in Su voor het oprapen liggen en doet zo verbaasd over dan men in andere landen gaat studeren wat dus totaal niet verbazingwekkend is, dus dat.

34

dank jullie voor de reacties.

Nog even een vraag over de Surinaamse of Nederlandse nationaliteit.

Ik heb me ooit laten vertellen dat je, als je definitief (in ieder geval langer als 4 jaar), in Suriname woont, je verplicht bent om de Surinaamse Nationaliteit aan te nemen.
Is dat zo?
Als ik enkele reacties lees heb dus je wel een keuze?

Nou is dat op zich voor mij geen probleem (heb me toch nooit nederlander gevoeld).
Nationaliteiten interesseren me ook niet zoveel; ik denk meer in 'Mensen' .

Groetjes,
rob

Hope4Joshua
NL }:-(
SU{;-)

Rob wrote:

Ik heb me ooit laten vertellen dat je, als je definitief (in ieder geval langer als 4 jaar), in Suriname woont, je verplicht bent om de Surinaamse Nationaliteit aan te nemen.
Is dat zo?

Nou is dat op zich voor mij geen probleem (heb me toch nooit nederlander gevoeld).

Groetjes,
rob

roll Ik hoop dat dat een fabeltje is want ik woon hier nu 3 jaar en ben dus [nog] echt niet van plan mijn nationaliteit hoe ik ben geboren op te geven.... nee hoor volgens mij kan niemand dat verplichten.... de Vries woont hier al tig jaar en heeft recent de Suri natio nog aangenomen... maar check het ff goed, en laat me weten hoor.... Ik ben gewoon totaal uitgescheven uit Ned, betaal geen belasting daar maar in Su, en heb een onbepaald verblijfsvergunning. Ben ingezetene meegeteld met de 8e volkstelling , ik heb alleen geen stemrecht ... voor de rest alles het zelfde als de Kondreman. Huh ik zou je natio niet zomaar pgeven, met een Ned paspoort kan je meer dan met een Suripaspoort, sorry voor de mensen die dit niet leuk vinden dat ik dit zeg.

Ivm je kids zou ik zeker de Ned Natio aanhouden, als ze later moeten studeren kan dat heel mooi van pas komen !!!!!

Rob wrote:

Is dat zo?

Groetjes,
rob

Ze kunnen iemand die een geboren NL is nooit verplichten de SU nationaliteit aan te nemen. Ook is het bij mijn weten zo dat iemand die NL is (van geboorte ? dat weet ik niet zeker)  altijd de NL nationaliteit terug kan krijgen.

De verwarring is volgens mij voortgekomen uit de T.O.  bepalingen van 1975. Daarin was o.a. bepaald dat iemand die geboren was in Suriname en een NL paspoort had na een verblijf van x jaar automatisch Surinamer werd. Of iets vergelijkbaars. Of die regeling ooit hard is toegpast betwijfel ik en ook dan zal hij alleen gelden voor iemand die in Suriname geboren was.
Zie het maar als een regeling waarbij studenten die voor hun studie in NL waren rond 1975 en dus een NL paspoort kregen, dat die bijna automatisch na terugkeer weer Surinaams werden.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

38 (edited by Rob 2014-05-14 19:05:04)

Ik ben (helaas :-) een geboren NL-er
Mijn vrouw is wel geboren in Suriname (1969) en met een deel van haar familie naar NL verhuisd toen ze ong. 3 jaar oud was.
We hebben beide de NL nationaliteit.

Hope4Joshua
SU{;-)

Nou pfff wat nou helaas... doe niet zo hoor... je hebt veel voordelen in je leven gehad omdat je in Nederland bent geboren... dus weet het een beetje te waarderen, en nu sta je voor de prachtige keuze evt te emigreren... en ja in jouw geval zou ik zeggen neem maar meteen de Suri natio ... [ook al blijf ik bij mijn 1e advies eigenlijk]

40 (edited by *Cinny* 2014-05-14 19:06:21)

Neus wrote:

Ook is het bij mijn weten zo dat iemand die NL is (van geboorte ? dat weet ik niet zeker)  altijd de NL nationaliteit terug kan krijgen.

Ik heb binnenkort weer een afspraak bij de Ned ambasade en zal dit idd ff navragen... want kijk als ik gewoon mijn Ned natio terug kan krijgen wanneer ik dat wil , wil ik heus wel per direct een Suri natio [omdat ik wil stemmen toch whahahahhahhahahah]

voor zover ik weet heb je een beaalde periode waarin je het terug kan draaien en daarna niet meer, dan moet het volgens een lange weg weer aangevraagd worden, en een exallochtoon zullen ze graag weigeren denk ik big_smile Ik heb nog een zuur appeltje met Ned te schillen dus wil mijn natio liever behouden.

41

*Cinny* wrote:

Nou pfff wat nou helaas... doe niet zo hoor... je hebt veel voordelen in je leven gehad omdat je in Nederland bent geboren... dus weet het een beetje te waarderen, en nu sta je voor de prachtige keuze evt te emigreren... en ja in jouw geval zou ik zeggen neem maar meteen de Suri natio ... [ook al blijf ik bij mijn 1e advies eigenlijk]

Daarom heb ik 'helaas :-)" ook tussen haakjes geschreven.
Natuurlijk heb ik er voordeel gehad, maar ook 'nadeel".
ik bedoel dan meer van de nederlandse mentaliteit.
Ik ga al bijna mijn hele leven (wordt over 3 weken 56) meer met mooie gekleurde mensen om, dan met witte nl-ers.
Ben best erg vaak gediscrimineerd hierom, zowel prive (racistische stiefvader) als op het werk (=slecht voor je carriere) en bijv. in het uitgaansleven.
Meermaals meegemaakt op het Rembrandts/ en Leidseplein in A'dam bij de deur: ''Jij mag wel naar binnen, maar zij niet''.

Daarom dus het helaas; maar ik zal het niet meer doen..

Hope4Joshua
SU{;-)

Rob ik snap je volkomen ik ben immers zelf niet voor niets in Su gaan wonen, ndanks dat ik geboren ben in Den Haag bleef ik een allochtoon... en noem nu Nederlanders keihard autochtonen... Ik was het klimaat ZAT, het verziekte arbeidsleven ZAT dat hutmutje wonen ZAT, teveel witte mensn eom mijheen was ik ook al ZAT... ik was het helemaal zat... dus dat.
Maar ook al houdt Nederland niet van allochtonen, ik Cinny Allochtoon zal altijd toch diep in mijn hart van Ned blijven houden.... ja man echt wel...

Maarre vertel wat is de planning wanneer denk je te ''verhuizen'' ?

43 (edited by Rob 2014-05-14 19:39:30)

*Cinny* wrote:

Rob ik snap je volkomen ik ben immers zelf niet voor niets in Su gaan wonen, ndanks dat ik geboren ben in Den Haag bleef ik een allochtoon... en noem nu Nederlanders keihard autochtonen... Ik was het klimaat ZAT, het verziekte arbeidsleven ZAT dat hutmutje wonen ZAT, teveel witte mensn eom mijheen was ik ook al ZAT... ik was het helemaal zat... dus dat.
Maar ook al houdt Nederland niet van allochtonen, ik Cinny Allochtoon zal altijd toch diep in mijn hart van Ned blijven houden.... ja man echt wel...

Maarre vertel wat is de planning wanneer denk je te ''verhuizen'' ?

Wat mij betreft zo snel mogelijk
Maar ik moet realistisch zijn...dus..
.Alles tussen ' morgen'  en max over een jaar.

Als het alleen aan mezelf lag morgen op de 'bonnefooi'
Maar ik heb 2 lieve kinderen, dus dat is niet echt een optie

Overigens:
Alles wat je opnoemt,  ...........ZAT.
...Heel herkenbaar, uit m'n hart gegrepen.

Hope4Joshua
SU{;-)

44 (edited by *Cinny* 2014-05-14 19:47:59)

Geloof me Rob veel aardapelen gingen ons voor denk aan hoeveel er in Canada, Australie, Nieuw zeeland, ZuidAfrika, Suriname enz al wonen.... niet omdat we ergens geboren zijn moeten we er maar blijven wonen... alleen al voor het klimaat zeg ik toedeloe hoor... we kunnen overal op deze Aarde gaan wonen en Su is idd een very nice option... van Europa naar Zuid Afrika, van een C Klimaat naar een Tropisch klimaat, geen werkelijke taalbarriere...
Doe alles goed regelen... hou rekening met de schoolvakanties hier zodat ze meteen in een nieuw schooljaar vanaf de start kunnen beginnen en niet halverwege, wat volgens mij moeilijk gaat worden..... gezien het niet samen loopt.. nou ja spannend hoor...

Bij mij ging het redelijk vlot [emigreren] op het huis verkopen na...
Ik hoop dat je wkn op de hoogte houdt van hoe het verder gaat....

45

*Cinny* wrote:

Geloof me Rob veel aardapelen gingen ons voor denk aan hoeveel er in Canada, Australie, Nieuw zeeland, ZuidAfrika, Suriname enz al wonen.... niet omdat we ergens geboren zijn moeten we er maar blijven wonen... alleen al voor het klimaat zeg ik toedeloe hoor... we kunnen overal op deze Aarde gaan wonen en Su is idd een very nice option... van Europa naar Zuid Afrika, van een C Klimaat naar een Tropisch klimaat, geen werkelijke taalbarriere...
Doe alles goed regelen... hou rekening met de schoolvakanties hier zodat ze meteen in een nieuw schooljaar vanaf de start kunnen beginnen en niet halverwege, wat volgens mij moeilijk gaat worden..... gezien het niet samen loopt.. nou ja spannend hoor...

Bij mij ging het redelijk vlot [emigreren] op het huis verkopen na...
Ik hoop dat je wkn op de hoogte houdt van hoe het verder gaat....

Zal je zeker op de hoogte houden,
Dank voor je steun!

Hope4Joshua
SU{;-)

smile #45

47 (edited by Paraman 2014-05-14 20:18:14)

Registered: 2013-01-22

smile #45

http://www.vhp.sr/ 2015 vote-4 CHAN[GE] vote VHP !  WEG met geldzuchtige buitenlanders !

*Cinny* wrote:

smile #45

u heeft sjans

di wilt "eten" van 2 walletjes
auta en tevergefs bij u.

nieuwe koos: tevergefs

lache

't Wijst zich vanzelf.

Paraman wrote:

Registered: 2013-01-22
smile #45
http://www.vhp.sr/ 2015 vote-4 CHAN[GE] vote VHP !  WEG met geldzuchtige buitenlanders !

Bedankt namens het gehele forum voor deze zeer boeiende bijdrage
wat zou het forum toch zonder de alias Paraman moeten doen...
o ja dan komen er gelijk weer super interessante posters TERUG

hee para ben je nou nog niet opgekrast ? smile

zonnigsuri wrote:
*Cinny* wrote:

smile #45

u heeft sjans

di wilt "eten" van 2 walletjes
auta en tevergefs bij u.

nieuwe koos: tevergefs

lache

Woi of zoals ze op z'n Surinaams het zeggen :

Hij schijnt naar me mang lol

baja ik heb geen interesse, weetje hoeveel mooie knappe mannen elke dag zo cute naar me doen... o ja tuurlijk vind ik dat leuk, ik ben niet zo een klager van : ''oooh ze fluiten en praten de hele dag tegen me'' whahahhaahahahah

Of dan zeggen ze [met hun knappe kop] je bent een moie slankie yere

zo lief he whahhahahahahaha ''een mooie slankie''
nou liever kan een man dat niet uitdrukken hoor,
Surinaamse mannen SO SO LOBI......