Re: The Looming Economic Tsunami.

Neus wrote:
Anjoemara wrote:

Alle ratten verlaten het zinkend schip.

Komt je familie op bezoek. Hebben ze genoeg van de IS en komen ze nu naar jouw toe???

Neu , ben geen familie van Alattasingh zoals jij big_smile

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Russia’s second biggest lender reduces dollar loans

Russia’s second biggest bank VTB has reduced its US dollar lending, Andrey Kostin the bank’s head said on the sidelines of the Russia Calling! forum on Wednesday.

“In general, we are trying to avoid extending dollar loans in order to de-dollarize the economy. This is right. Many businesses prefer to borrow dollars not because they need them, but because the currency looks less expensive. But in doing so, they assume currency risks without having dollar incomes. And this is wrong,” TASS quotes Kostin as saying.

According to the VTB head, currency loans should be limited to importers or those who really need them.

Kostin has been advocating moving away from the dollar for a long time. In an interview published Tuesday in Russia’s Izvestia newspaper he envisioned the country being able to completely switch to the ruble in international settlements with two to three years.

http://rt.com/business/192192-vtb-restr … ign=chrome

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

103

Het is Anjoe ontgaan dat er een boycot is en ze dus geen US$ kunnen lenen.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

104 (edited by Anjoemara 2014-10-01 16:04:32)

Neus wrote:

Het is domme neus ontgaan dat Rusland barst van dollars en dat de devaluatie van de Roebel concurrentie positie op de wereldhandelsmarkt versterkt, hun eigen productie prikkelt en dat op enig moment de Russen de dollars die ze hebben (en gaan krijgen van de Russen die hun dollars bij de bank gaat inwisselen) gaan dumpen zodat de kunstmatig hoge dollar gaat crashen.

Rusland wil af van de dollar en handelt meer en meer met China, Iran en India in andere munteenheid dan wel in goederenruil. Dag wannabee econoom. Ga je bezig houden met eieren LEGGEN in plaats van met BELEGGEN.

Heb trouwens vandaag geld ontvangen van het verkopen van obligaties na een tender offer van een grote firma. Weer geld in het laatje. Ik handel ook in dollars hoor dombo en die dump ik als het weer minder waard dreigt te worden big_smile

Mustafa Kemal Atatürk

105 (edited by Anjoemara 2014-10-01 16:18:39)

ha, ha, ha,
EU dacht Ukraïne te kunen gebruiken als doorvoerland voor belastingvrije handel met Rusland. Maar de Russen gaan het belastingvrije handelsverdrag met Ukraïne op de schop zetten.
Barosso begint te mekkeren.

http://rt.com/news/192268-donetsk-mass- … ht-sector/

http://rt.com/business/192200-eu-ukrain … e-barroso/

Mustafa Kemal Atatürk

106

Anjoemara wrote:

ha, ha, ha,
EU dacht Ukraïne te kunen gebruiken als doorvoerland voor belastingvrije handel met Rusland. Maar de Russen gaan het belastingvrije handelsverdrag met Ukraïne op de schop zetten.
Barosso begint te mekkeren.

http://rt.com/news/192268-donetsk-mass- … ht-sector/

http://rt.com/business/192200-eu-ukrain … e-barroso/

Als je totaal geen kennis van zaken hebt dan tuin je er in en ga je de meest stompzinnige onzin uit RT overnemen.

Voor Anjoe:   Belastingen worden aan de grens geheven. Elk land is vrij bestaande verdragen snel op te heffen en de gewenste belasting te heffen.  Ook gaat je stuk voorbij aan de vraag wie profiteert en op welke wijze. 

Anjoe en RT tonen beide weer eens hoe ongelovelijk dom en onkundig ze zijn.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

107 (edited by Anjoemara 2014-10-01 17:32:17)

Rusland produceert meer dan wat je denkt; auto’s, zwaar industrieel materiaal, landbouw materiaal, metallurgie, elektronica enz.
Dit alles zal ze in staat stellen de dollar nog sneller te dumpen en de lage Roebel gebruiken om de ontwikkeling van de binnenlandse markt en van plaatselijke producenten te stimuleren tot aankoop van goedkopere eigen materialen en half fabrikaten. Ook zal het Chinese zakenlieden stimuleren meer in Rusland te investeren.
Olie en gas export zal enig schade lijden maar over het geheel genomen zullen de prijzen aangepast worden en in een nieuw evenwicht geraken. Dat hebben we ook gezien bij de Amerikaanse economie met de toentertijd zwakke dollar.
Het toerisme uit Aziatische landen is ook toegenomen.
Rusland is een te sterke economie en heeft veel grondstoffen om echt geraakt te worden; misschien op korte termijn maar op lange termijn komt het land er nog sterker weer bovenop.
Ze hebben de kennis, no how, industrie, technologie, grondstoffen en noem maar op.

Mustafa Kemal Atatürk

Hypocrieten. Eerst beschuldigt Barrosso Putin van dat hij binnen 2 weken Kiëv wilt innemen en nu smeekt hij Putin om Gas naar Ukraïne door te laten.
Winter nadert en Barosso vreest dat de EU nog meer moet opdraaien voor failliete Ukraïne sad

Porkyshenko horen we al helemaal niet meer. Kennelijk is hij bezig met een vluchtplan voordat ze hem in Maidanplein gaan lynchen sad

‘Yours faithfully’: Barroso sends letter to Putin asking to resume gas supplies to Ukraine

http://rt.com/business/192260-barroso-l … ign=chrome

Mustafa Kemal Atatürk

Argentinië ligt dwars en wilt de roofkapitalisten niet uitbetalen die beslag willen leggen op Argentijnse tegoeden.
De president van Argentinië stelt dat de VS nu plannen heeft om haar regering ten val te brengen en haar te liquideren sad
En daarvoor gebruiken ze alweer ISIS; ISIS zou Christina Fernandez hebben bedreigd; zeg maar dus Amerika.

Cristina Fernandez Says 'Look North' If Anything Happens to Her

The Argentine president slammed the United States saying they are sending "financial and speculative attacks" and wanting a "return to the past, when Argentina was on its knees," in her address to the nation Tuesday evening.

The President of Argentina has suggested that the United States are planning to overthrow her government, and even assassinate her on Tuesday evening.

After last week's alleged threats on her life by Islamic State connected militants, Fernandez said, "So, if something happens to me, don't look to the Mideast, look north," she declared at the Government House.

She added in her two hour long speech that the United States “are firing missiles at the Middle East … but they won't fire missiles on Argentina, they are sending financial and speculative attacks.”

The President also characterized a recent warning about crime that the U.S. Embassy sent to its citizens in Argentina as a “provocation.”

During her address to the nation, she said of the United States Judge Thomas Griesa's decision to find Argentina in contempt of court that, "It's naive to think that this (decision) is merely the work of a senile judge".

Fernandez did not leave the local Argentine financiers, saying that there are those “among us who conspire with the vulture funds.”

http://www.telesurtv.net/english/news/C … -0044.html

Mustafa Kemal Atatürk

"De president van Argentinië stelt dat de VS nu plannen heeft om haar regering ten val te brengen en haar te liquideren sad
En daarvoor gebruiken ze alweer ISIS; ISIS zou Christina Fernandez hebben bedreigd; zeg maar dus Amerika."

Als ik mij op dit forum begeef, word ik soms bevangen door hevige twijfel. Twiijfel omtrent de vraag, wie de grootste idioot op het WKN forum is. Eerst dacht ik Paraman, maar de laatste tijd kan ik niet anders dan Anjoemara als de grootste idioot aanwijzen. Als je het bovenstaande leest, dan kom je tot de conclusie, dat de VS haar 'eigen creatie' ISIS aan het bombarderen is. Veelal ontkennen psychiatrische patienten hun mentale stoornis. De waan, waarin Anjoemara leeft en waarmee hij met het bovenstaande citaat ons een kijkje in zijn psyche heeft gegeven, is precies dezelfde onjuiste gedachte welke personen uit psychiatrische instellingen hebben, die beweren Napoleon te zijn.

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

Lasede_Bouta wrote:

"De president van Argentinië stelt dat de VS nu plannen heeft om haar regering ten val te brengen en haar te liquideren sad
En daarvoor gebruiken ze alweer ISIS; ISIS zou Christina Fernandez hebben bedreigd; zeg maar dus Amerika."

Als ik mij op dit forum begeef, word ik soms bevangen door hevige twijfel. Twiijfel omtrent de vraag, wie de grootste idioot op het WKN forum is. Eerst dacht ik Paraman, maar de laatste tijd kan ik niet anders dan Anjoemara als de grootste idioot aanwijzen. Als je het bovenstaande leest, dan kom je tot de conclusie, dat de VS haar 'eigen creatie' ISIS aan het bombarderen is. Veelal ontkennen psychiatrische patienten hun mentale stoornis. De waan, waarin Anjoemara leeft en waarmee hij met het bovenstaande citaat ons een kijkje in zijn psyche heeft gegeven, is precies dezelfde onjuiste gedachte welke personen uit psychiatrische instellingen hebben, die beweren Napoleon te zijn.

Deze gek komt wel laat tot de ontdekking dat de VS haar eigen creatie aan het bombarderen is; bombarderen tussen aanhalingstekens omdat ISIS nog steeds aan de poorten van Baghdad, Damascus en aan de grens met Turkije is en omgekeerd de vele Amerikaanse bases met rust gelaten worden in Irak. Rara hoe kan dat. Helaas zijn dit soort vragen te lastig en te moeilijk voor de hersenloze zombie van WKN.

Mustafa Kemal Atatürk

Lasede_Bouta wrote:

Even 6 foto's plaatsen voor deze verloren hoofd waarin hij kan voelen (want zien doet hij al niet meer vanwege zijn verloren kop) en anderen kunnen zien dat er nauwe banden zijn tussen de VS en ISIS.

U.S. Alliance with FSA and ISIL in Six Photographs

http://dissidentvoice.org/2014/10/u-s-a … otographs/

Mustafa Kemal Atatürk

Anjoemara wrote:
Lasede_Bouta wrote:

Even 6 foto's plaatsen voor deze verloren hoofd waarin hij kan voelen (want zien doet hij al niet meer vanwege zijn verloren kop) en anderen kunnen zien dat er nauwe banden zijn tussen de VS en ISIS.

U.S. Alliance with FSA and ISIL in Six Photographs

http://dissidentvoice.org/2014/10/u-s-a … otographs/

Als iedereen de perceptie heeft, dat jij een idioot bent en toch beweer je het tegenovergestelde, dan zou bij normale mensen een lichtje gaan branden en zouden deze zichzelf een spiegel voorhouden. De hele wereld is niet gek, omdat jij het bent.

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.

114

De president van Argentinië is gek geworden en Anjoe was het al.
Je moet wel zwaar gestoord zijn als je onderstaande verhaal ook nog eens met allerlei onzin gaat verdedigen. TRIEST

Anjoemara wrote:

Argentinië ligt dwars en wilt de roofkapitalisten niet uitbetalen die beslag willen leggen op Argentijnse tegoeden.
De president van Argentinië stelt dat de VS nu plannen heeft om haar regering ten val te brengen en haar te liquideren sad
En daarvoor gebruiken ze alweer ISIS; ISIS zou Christina Fernandez hebben bedreigd; zeg maar dus Amerika.

The Argentine president slammed the United States saying they are sending "financial and speculative attacks" and wanting a "return to the past, when Argentina was on its knees," in her address to the nation Tuesday evening.

The President of Argentina has suggested that the United States are planning to overthrow her government, and even assassinate her on Tuesday evening.

After last week's alleged threats on her life by Islamic State connected militants, Fernandez said, "So, if something happens to me, don't look to the Mideast, look north," she declared at the Government House.

She added in her two hour long speech that the United States “are firing missiles at the Middle East … but they won't fire missiles on Argentina, they are sending financial and speculative attacks.”

The President also characterized a recent warning about crime that the U.S. Embassy sent to its citizens in Argentina as a “provocation.”

During her address to the nation, she said of the United States Judge Thomas Griesa's decision to find Argentina in contempt of court that, "It's naive to think that this (decision) is merely the work of a senile judge".

Fernandez did not leave the local Argentine financiers, saying that there are those “among us who conspire with the vulture funds.”

DEEDEEDBEE NÉÉ

115 (edited by Anjoemara 2014-10-03 09:37:54)

Neus wrote:

Je moet wel zwaar gestoord zijn als je onderstaande verhaal ook nog eens met allerlei onzin gaat verdedigen. TRIEST

Anjoemara wrote:

Jij bent nog zwaarder gestoord om ondanks alle gewelddadige omwentelingen in Zuid Amerika veroorzaakt door de VS in het verleden niet mee te willen wegen, zelfs ontkennen en de trend niet zien hoe Amerika steeds reageert als haar roof kapitalistische belangen (via multinationals)  geschaad worden. Maar van een VS hoer kunnen we dit soort  drogredenaties en  reacties verwachten.

Mustafa Kemal Atatürk

Anjoemara wrote:
Neus wrote:

Anjoemara wrote:

Jij bent nog zwaarder gestoord om ondanks alle gewelddadige omwentelingen in Zuid Amerika veroorzaakt door de VS in het verleden niet mee te willen wegen, zelfs ontkennen en de trend niet zien hoe Amerika steeds reageert als haar roof kapitalistische belangen (via multinationals)  geschaad worden. Maar van een VS hoer kunnen we dit soort  drogredenaties en  reacties verwachten.

Nu bevestig jij slechts, hetgeen ik zo even bedoeld heb.

Lasede_Bouta wrote:
Anjoemara wrote:
Neus wrote:

Nu bevestig jij slechts, hetgeen ik zo even bedoeld heb.

Klopt, je bent net zo een VS hoer en ziet graag de VS Suriname binnenvallen om personen waar jij een hekel aan hebt ten val te brengen en daarbij niet denkend aan de gevolgen voor het hele volk. Sluit je aan in de rij van redi musus, idioot.

Mustafa Kemal Atatürk

@Anjoemara

"Klopt, je bent net zo een VS hoer en ziet graag de VS Suriname binnenvallen om personen waar jij een hekel aan hebt ten val te brengen en daarbij niet denkend aan de gevolgen voor het hele volk. Sluit je aan in de rij van redi musus, idioot."

Komende maandag, na jouw wel verdiende verlof, zal in jouw psycho-analytische behandeling de vraag 'Waarom kom ik over als een jihadist' aan de orde gesteld worden. Maar geniet eerst in het weekend van het feestje, welke jij met jouw vrouw zal bezoeken en vermijd daarbij elke discussie over de VS, Israel of de Islam. Neem een pilletje speed en dans het hele weekend erop los. Maak alle remmingen los en laat de teugels vieren.

119 (edited by jorkafowru 2014-10-03 20:53:42)

Ai baya, die aryaanse oemrawers hopen allemaal op steun uit de VS voor hun verloren zaak.

1. ze hebben hun eigenen de dood in gejaagd
2. leggen de schuld bij een ander
3. gaan huilen bij vreemde mogendheden (die zelf al in een waaz van "Islamitische terrorisme" zitten

In de periode in en rond de IIde wereldoorlog had nederland de NSB, ongeveer vergelijkbaar met de PVV en PvdA en de VhaP.

Te wakago e bari son o opo.
Ef' i no sab' yorkafowru i no m' tak' yorkatori.

Negativiteit breekt meer af voor het land dan wat bereikt wordt voor de persoonlijke doelen.

Anjoemara wrote:
Neus wrote:

Het is domme neus ontgaan dat Rusland barst van dollars en dat de devaluatie van de Roebel concurrentie positie op de wereldhandelsmarkt versterkt, hun eigen productie prikkelt en dat op enig moment de Russen de dollars die ze hebben (en gaan krijgen van de Russen die hun dollars bij de bank gaat inwisselen) gaan dumpen zodat de kunstmatig hoge dollar gaat crashen.

Rusland wil af van de dollar en handelt meer en meer met China, Iran en India in andere munteenheid dan wel in goederenruil. Dag wannabee econoom. Ga je bezig houden met eieren LEGGEN in plaats van met BELEGGEN.

Heb trouwens vandaag geld ontvangen van het verkopen van obligaties na een tender offer van een grote firma. Weer geld in het laatje. Ik handel ook in dollars hoor dombo en die dump ik als het weer minder waard dreigt te worden big_smile

Nogmaals een bevestiging van de sterke positie van Rusland (ze hebben 450 miljard dollars aan reserve) en dat ze in feite rustig de daling van de Roebel kunnen afwachten omdat het ook andere voordelen oplevert.
Dit kom je uiteraard niet in WIKI tegen. Dit is praktijk en geen theoretische Jip en Janneke wiki economie van een bekende betwetertje van WKN wink

6 things you need to know about the rapid descent of the Russian ruble

The Russian ruble has lost more than 20 percent against the US dollar since the beginning of the year, but what does that really mean, for Russia, its people, and economy? RT talks to Ben Aris, Editor-in-Chief of Business New Europe, to find out.

READ MORE: Putin says no capital controls in Russia, as currency hits record lows

1. Russia has decided on no capital controls. What’s your take on it?

“Russia, out of all the emerging markets, is the only one that has a total open current account you can transfer money in and out without any restriction from day to day. And this is very important for investors; because if they make money they have to be sure that they take it home.”

2. The last time Russia introduced capital controls was in the aftermath of the 1998 ruble crisis. Is this a repeat scenario?

“If they were to introduce capital controls, it’s usually a measure of last resort when your hard currencies reserves are running out to nothing and you’re desperate for every dollar to pay for imports. Russia is far away from that position and has $450 billion - the third largest reserves in currency in the world - so there is no need for capital controls.”

3. At what stage would Russia need to enforce capital controls?

“A full-blown financial meltdown is the point you start reaching those kinds of mechanisms in order to keep the whole show going. You can point to Ukraine as an example, Ukraine is in a financial crisis and the economy is expected to contract by at least 8 percent his year and they introduced capital controls about 6 months ago."

"Russia has a huge cushion of cash, and doesn’t need to do that.”

4. Would moving towards a free floating currency help Russia?

“It does. Because it also acts as a cushion. If there are shocks or economic pain then the ruble will devalue as it has been- it’s lost 20 percent of its value this year.”

5. Who benefits from a week ruble?

“What it does is it makes Russian products cheaper, makes it easier to export, you can add more revenue- the oil companies in particular benefit do extremely well because their costs are in rubles, but revenue in dollars.”

6. How does Russia balance high inflation and slow economic growth?

“Inflation is being driven by non-monetary factors. That is to say, usual things you do to bring inflation down is to attach to monetary policy, how many rubles you print, and none of these things are actually pushing inflation up, it’s things like food prices, which are outside of the central bank. So she [Central Bank Chief Nabiullina, Ed] has a very job of trying to manage inflation- because she doesn’t actually have any tools to deal with it. So this is a wider problem of structural reform, lifting the sanctions and ending sanctions on European food, investing into agricultural. But these things will really only start to kick in and make a difference a couple year down the road. In the meantime, they will have to muddle through the best they can.”

http://rt.com/business/193896-ruble-6-q … ign=chrome

Mustafa Kemal Atatürk

Argentinië durft de Amerikaanse agressie en hypocrisie te bekritiseren.

“Vandaag pretendeer je een coalitie aan te gaan tegen ISIS, maar in feite ben je hun bondgenoot”, waren de woorden van Christina Fernandez Kirschner tijdens haar toespraak in de VN op vrijdag 3 oktober j.l.
Hopelijk wordt ze straks niet getroffen door een of ander ongeneeslijke ziekte zoals Chavez die in het verleden soortgelijke uitspraken in de VN deed.

Ze vond dat het Westers financieel systeem ook synoniem was aan economisch terrorisme en roofkapitalisme.
Argentinië heeft nu de beste economische groei in Latijns Amerika en heeft haar 139 miljard dollars aan schulden geherstructureerd. Daarmee heeft dit land thans een van de laagste schulden ter wereld.
En dit ondanks de pogingen van Amerikaanse vulture funds om via de omgekochte Amerikaanse rechter Griesa het land te willen dwingen 100% van haar schulden ter waarde van 1,5 miljard dollars direct uit te betalen, terwijl de overige 93% aan schuldeisers tevreden waren met een terugbetalingsregeling van 20%.
Zonder enig internationale rechtsgrond wilde deze rechter de Amerikaanse vulture funds met haar uitspraak bevoordelen met een winst van 1000%.
Deze vulture funds die samenwerken met Wall Street en IMF buiten arme landen uit, maken ze armer en houden ze afhankelijk en dat in het besef van dat deze arme landen te zwak zijn om zich te verdedigen. Pure maffia praktijken; maar dat is niet verwonderlijk van een land waar de maffia al langer dan een eeuw opereert en banden met de overheid heeft.

Met haar strijd en uitspraken komt president Christina Fernandez niet alleen op voor Argentinië  maar ook voor al die landen die slachtoffers zijn van deze vulture funds (handlangers van IMF en Wall Street) in Afrika, Latijns Amerika en in Azië.
Het IMF is een verlengde arm van de US Treasury en van de FED. Ook de Europese Centrale bank is een puppet van Wall Street; ze hebben landen als Griekenland, Portugal, Ierland, Spanje en Ukraïne in diepe ellende gebracht.
Ze hebben hun sociale zekerheden kaalgeplukt, pensioenfondsen, werkgelegenheid, huizenmarkt, onderwijs, gezondheidszorg, watervoorziening en overige publieke infrastructuren afgeroomd door deze te privatiseren en het kapitaal voor eigen voordeel te benutten. Dit alles hebben ze kunnen bewerkstelligen via corrupte leiders en politici die ze aan de macht hielpen met gemanipuleerde verkiezingen. Voor wat hoort wat.

Een voorbeeld hiervan is Griekenland waar de democratisch gekozen Papandreou een referendum wilde houden in december 2011 om het volk de keuze te laten of zij de troika wilde accepteren van IMF, ECB en Europese commissie die met een zogenaamd reddingspakket van 130 miljard Euro kwam met als wisselgeld een moordend bezuinigingsprogramma.
Aan de vooravond van deze kunstmatige crisis in mei 2008 was de Griekse schuld beheersbaar op 105%. In 2014 was het opgelopen naar 175%.

Argentinië heeft deze vorm van hulp (lees maffiapraktijken) niet toegelaten. Ze wezen de peso-dollar parity in 2001 af waardoor de armoede in het land van 60% naar 10% daalde.
Landen zoals Griekenland en andere Zuid Europese naties kunnen op dezelfde wijze aan de klauwen van roofkapitalisten ontsnappen maar hun leiders en ministers van financiën lopen in de pas van Washington’s geldschieters zoals Wall Street, FED en IMF.
In haar speech voor de VN sprak Fernandez ook over de westerse militaire terrorisme; “you killed many innocent people in Iraq and Afghanistan under the war against terrorism, making war for peace”.
Ze verweet de VS ook van dat zij deze oorlogen gebruikte om wapens te kunnen verkopen voor economisch gewin en dat de economie van de VS voor 50% draait op dit Militair Industrieel Complex en aanverwante dienstverlenende bedrijven.

De laffe en ruggengraatloze westerse leiders verlieten de zaal toen Christina Fernandez hierop doorging; vermoedelijk omdat ze anders sancties kunnen verwachten.
Deze sancties worden b.v. opgelegd aan Rusland om haar te dwingen dollars en Euro’s te kopen om de devaluatie van de Roebel tegen te gaan. Maar Rusland trapt daar niet in omdat zij genoeg alternatieven heeft. Kleinere en zwakkere landen gaan meestal ten onder aan deze sancties tenzij ze zich “bekeren” en verder laten uitbuiten.

Rusland en China zijn nu bezig met een gezamenlijke munteenheid welke niet meer gelinked is aan de dollar en ook niet afhankelijk van het SWIFT systeem.

Mustafa Kemal Atatürk

Het is bijna zover; China zal de VS in 2019 passeren en numero uno worden big_smile

China surpasses US as world's largest economy based on key measure

China has surpassed the US in terms of GDP based on purchasing power parity (PPP), becoming the largest in the world by this measure, International Monetary Fund estimates show.

In 2014 China reached $17.6 trillion or 16.48 percent of the world’s purchasing-power-adjusted GDP, while the US made slightly less, 16.28 percent or $17.4 trillion, the FT reported citing IMF data.

PPP is recognized as the best way to compare the size of economies rather than using volatile exchange rates, which rarely reflect the true cost of goods and services. Thus a trillion US dollars are worth a lot more in China than in the US.

On the purchasing power basis, China is overtaking the US right about now and becoming the world’s biggest economy, according to the forecast.

The US has been the global leader since overtaking the UK in 1872. Most economists previously thought China would pull ahead in 2019.

According to IMF estimates, in 2015 the gap between China and the US will increase to almost a trillion dollars: Chinese GDP PPP will amount to $19.23 trillion against $18.286 trillion in the US.

However in terms of a real GDP the United States remains the undisputed world leader with $16.8 trillion output, significantly outpacing China with $10.4 trillion.

http://rt.com/business/194264-china-surpass-us-gdp/

Mustafa Kemal Atatürk

Russia and China among new emerging G7

Analysis of a new IMF report projects the top seven emerging markets, measured at purchasing power parity (PPP), will overtake the conventional G7 group of industrialized economies in 2014.

The Financial Times estimated that the seven largest emerging economies can hypothetically be called a new G7: four BRICS members - Brazil, Russia, India and China and three countries of the so-called MINT - Mexico, Indonesia and Turkey, will have a combined GDP of $37.8 trillion in 2014 when calculated at purchasing power parity (PPS). However, the long established G7 group of industrialized nations: Canada, France, Germany, Italy, Japan, the UK and the US are expected to have an output of $34.5 trillion.

The IMF World Outlook update showed that China is now the world’s largest economy in terms of PPP having surpassed the US. In terms of relative prices China’s output is forecast to soar to $17.6 trillion, which is above the $17.4 billion of the US.

http://rt.com/business/194412-new-g7-em … ign=chrome

Twee jaar geleden toen ik het had over de opkomst van China en BRICS waren Neus en Mighty Mike hard aan het schreeuwen en tegengas aan het geven dat dit lariekoek was.
Neus kon het niet in WIKI vinden wink

Mustafa Kemal Atatürk

124

Inplaats van de ïnterpretatie"  van Russia Today is het zinniger om de oorspronkelijke informatiebron te raadplegen. Dat voorkomt een hoop onzin

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo … exesum.pdf 
http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo … pdf/c1.pdf
http://www.imf.org/external/index.htm

Overigens geeft Anjoe weer te kennen dat hij de opmerkingen van 2 jaar terug nog steeds niet begrijpt en dat hij evenmin instaat is te onderkennen dat Wiki geen nieuwssite is maar een soort encyclopedie en dus altijd enigsinds achter het nieuws aan zal lopen.

DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

Inplaats van de ïnterpretatie"  van Russia Today is het zinniger om de oorspronkelijke informatiebron te raadplegen. Dat voorkomt een hoop onzin

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo … exesum.pdf 
http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo … pdf/c1.pdf
http://www.imf.org/external/index.htm

Overigens geeft Anjoe weer te kennen dat hij de opmerkingen van 2 jaar terug nog steeds niet begrijpt en dat hij evenmin instaat is te onderkennen dat Wiki geen nieuwssite is maar een soort encyclopedie en dus altijd enigsinds achter het nieuws aan zal lopen.

Hiermee heeft Neus dus zelf toegegeven dat zij steeds achterloopt op de feiten en ook wat goed Nederlands schrijven betreft . Dag Neus tongue

Mustafa Kemal Atatürk