Topic: jonko in su

wiri is in overvloed in su.

jami, su wiri, assi, en af en toe zelfs die nl kweek.

maar wat ik me afvraag,
stel je staat op straat rustig, en er komt scowtu langs.
hij ziet je roken. wat dan?
wat zijn de consequenties als je wordt meegenomen?

iemand ervaring mee of kennis ervan.

Re: jonko in su

Effe wachti, wellicht is er op dit forum een vriendelijke vriendin, die jou van repliek wilt dienen.

sranangwato wrote:

wiri is in overvloed in su.

jami, su wiri, assi, en af en toe zelfs die nl kweek.

maar wat ik me afvraag,
stel je staat op straat rustig, en er komt scowtu langs.
hij ziet je roken. wat dan?
wat zijn de consequenties als je wordt meegenomen?

iemand ervaring mee of kennis ervan.

Kijk hier is de vriendelijke vriendin die van repliek zal dienen.

Ze zien het door de vingers MAAR op het moment dat ze invallen beramen en jij hebt ook maar iets bij je beland je mooi  in het gevang nou ja MOOI so so mooi a gevang no deh ! Dus je staat op een hoek te roken, politie doet een inval en haalt de hele boel over hoop iedereen met drugs gaat mee, ja ook jij met je jointje. Het is en blijft illegaal in Su en voor een weedjointje kan je zomaar in het gevang komen... mijn groenteboer zat laatst 5 weken vast, nou lijkt me toch geen pretje zeg....

Zorg dat skowtu je niet betrapt !!!!! Is mijn advies... op straat staan roken no, wel ik zou daarmee alvast STOPPEN !!!! Je speelt met VUUR. 1 week in het gevang hier is al DRAMA.

http://www.waterkant.net/suriname/forum … 19#p345119

zie ook deze topic

oki duidelijke taal.
normaliter komen ze het brengen naar me. bij me osso in de buurt ergens.
maar naar het gevang he. is zeker niet een leuk politie celletje?
is het meteen nr santo boma?
wnt ik ga echt goed uitkijken hoor als je het me zo verteld.
in santo boma gaan ze me mars breken

Ja laten ze het blijven brengen, tenzij je kennis kan maken met een goede groentenboer...
Enik zie ook velen op straat overduidelijk een joint draaien en openlijk roken, van 100 meter afstand herken ik het al... wanneer skowtu het op zijn heupen krijgt pakken ze iedereen op iedereen.... vor een niemendal kruimeltje hang je, hier maakt men geen onderscheid in coke of weed...voor beiden ga je tranga hangen.... als ze het op hun heupen krijgen dus ook voor dat weedje.

Doodzonde zeg, zoveel grond en niet eens legaal een paar vierkantemeters weed mogen planten ZONDE zeg echt waar, het zou 1 van mijn lievelings stukjes op het erf worden echt.