Topic: Prefab bouwen

Heb een perceel gekocht op Houttuin. Wil daar huis bouwen zodra perceel bouwrijp is. Heeft iemand ervaring met prefab woningen in SU? Wie zijn goede aannemers hiervoor? Presun? Hurricane Steel? of een ander...

2 (edited by *Cinny* 2013-09-21 14:35:32)

Re: Prefab bouwen

Ik ga je nu meteen niet de juist info kunnen geven van de bedrijven maar ik vind die prefab ook nog steeds boeiend. Ik raad je aan overal te checken persoonlijk, daarna maak je je keuze, ze zijn allemaal okay dus het gaat in deze om de voordeligste prijs dan lijkt mij. Zorg er ook echt voor dat het bezorgen IN de prijs zit inbegrepen !!! maar je kan echt zo leuk bouwen met die prefab, lijkt LEGO wel.... en op kleine neutjes plaatsen is het voordeligst dan, daarbij kan je ook nog stapelen big_smile, ik zie het al voor me een appartementen complex in trapvorm 3 naast elkaar en de achterste 3 hoog dus, 6 appartementjes heb je dan... wat op een stukkie van 9x6 kan smile

De meesten hebben alles dusdanig dat je alleen nog maar electra enz hoeft aan te sluiten. Laat zeker ff weten op welke jouw keuze valt, de prijzen enz... ben wel benieuwd is weer een poosje terug dat ik me erin had verdiept...

Martie wrote:

Heb een perceel gekocht op Houttuin. Wil daar huis bouwen zodra perceel bouwrijp is. Heeft iemand ervaring met prefab woningen in SU? Wie zijn goede aannemers hiervoor? Presun? Hurricane Steel? of een ander...

Hurricane bouwt hele mooie en ze zijn betrouwbaar, check hun website. Er is ene Baldew die ze ook bouwt, maar moet achter de naam van zijn bedrijf komen. Hij schijnt ook heel goed te zijn.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Zo te lezen is Cinny naar de haven geweest en heeft de zeecontainers bekeken. wink big_smile

Ik zou eerst een lijstje opmaken van eisne. Zo breed mogelijk en ook zaken
-  als hoe stevig zijn de muren (duurzaamheid door de tijd, verwachte onderhoudsschemakosten,inbraakgevoeligheid) etc.
- idem voor dak, deuren, ramen, hangen-sluit-werk.
- wordt het dak uitgevoerd met een standaarddakplaten of worden goedkopere en dunnere platen gebruikt. (en andere posten waarop de prijsgedrukt kan zijn) door goedkoper en slechter materiaal te gebruiken. Vergelijk steeds met wat gangbaar is in SME.
- afwerkings aspekten als tegels, verf. Worden die identiek geleverd als in de modelwoning, zijn er ook monsters te bekijken en is er soms een aantal waaruit gekozen kan worden (eventueel tegen meerprijzen). ?

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

5 (edited by *Cinny* 2013-09-21 16:33:05)

Neus wrote:

Zo te lezen is Cinny naar de haven geweest en heeft de zeecontainers bekeken. wink big_smile

Ik zou eerst een lijstje opmaken van eisne. Zo breed mogelijk en ook zaken
-  als hoe stevig zijn de muren (duurzaamheid door de tijd, verwachte onderhoudsschemakosten,inbraakgevoeligheid) etc.
- idem voor dak, deuren, ramen, hangen-sluit-werk.
- wordt het dak uitgevoerd met een standaarddakplaten of worden goedkopere en dunnere platen gebruikt. (en andere posten waarop de prijsgedrukt kan zijn) door goedkoper en slechter materiaal te gebruiken. Vergelijk steeds met wat gangbaar is in SME.
- afwerkings aspekten als tegels, verf. Worden die identiek geleverd als in de modelwoning, zijn er ook monsters te bekijken en is er soms een aantal waaruit gekozen kan worden (eventueel tegen meerprijzen). ?

Schat ik had dit al besproken in 2008 ik ben goed genoeg geïnformeerd... die dingen zijn super, het zijn wooncontainers maar lijken op een luxe huisje.... met airco alles erop en eraan, tropen bestendig en ongedierte bestendig, makkelijk onderhoudbaar... dit is allemaal owru nieuws voor mij.... ik zit wat dit betreft meer in de fase hoe ga ik mijn ''lego pakket'' inelkaar schuiven, dat van die 6 app. in trapvom vind ik dus echt leuk.

Wat ik heb bekeken en waarop ik mijn keuze zou laten vallen daarmee kan je ook die look nemen van Amerikanse flatwoningen .. , ik heb echt geen zin om in mijn papperassen te kijken welk bedrijf het is,ze hebben ook allemaal voorbeelden staan op het terrein wat de mogelijkheden zijn en dat is niet mis, en de prijs was zeer redelijk. Redelijker dan bij de overige.

ff googlen op " modelbouw huizen in suriname  "

http://www.presun.nl/Bouwmodellen/Luxe- … ellen/123/
http://www.rashivgroup.com/smartcms/def … entID=1009

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Nee maar Martie moet zo wie zo persoonlijk gaan kijken, ik heb mijn huis al dus ik zit lekker op mijn stoel en ga niks opzoeken.. sorry LUIE zaterdag.

Mmmmm Noso in je 1e link Model Pleasure
en in de 2e vogelvinkhuis, wat een cute huis is dat zeg
superrrr Surinaamse look .... mmmmmmm

Ik zie wel een Appelvink maar dat valt tegen.

DEEDEEDBEE NÉÉ

Ja met die schattige kleurtjes enzo... oh nee die vind ik vet cute..... smile

Ben sceptisch over Prefab bouwen. Hecht nog steeds aan de 'traditionele' manier van bouwen
en houd daarmee mn reserves tav prefab tot het tegendeel is bewezen.

Just lighten up wrote:

Ben sceptisch over Prefab bouwen. Hecht nog steeds aan de 'traditionele' manier van bouwen

Prefab is vaak relatief. In NL worden veel gevels met stenen tegenwoordig in een fabriek gemetseld en naar de woningen gebracht. Dit heeft veel voordelen en de kwaliteit is veel beter en goedkoper dan wanneer metselaars terplekke de muren metsen.

Dek daarbij aan de huizen waar het geraamte geheel van beton is en de gevels meer alls sier en afsluiting dienen dan als onderdeel vand e dragende constructie.

DEEDEEDBEE NÉÉ

Ik vind vooral handig als je het huis weer kan laten demonteren en elders kan plaatsen... dus dat vind ik interessant aan die wooncontainers, en vergis je niet ze zien er als huizen uit met ramen deuren alles erop en eraan [airco ;-) ] Ik heb een stukje land samen met mijn broer maar tis boedel van o many erfgenamen tegenwoordig... toch wil ik er een huisje hebben. Niemand wilt achteraann big_smile dus heb ik achter toegeëigend [ovb] en daar moet die wooncontainer oid komen... dat ding is 3x6 heeft standaard een aantal zaker erin prcs wat IK nodig heb, dan maa je een uitbouw =overdekt terras 6x6= en heb je al met al een heerlijk optrekje van 9x6, waarvan 6x3 afgeslotenruimte is. Nou heerlijk lijkt dat me... putje slaan in de grond, als het goed is zou het zomaar kunnen dat ik zoet water ga hebben... en anders maar zout... het wordt promitief want ik ga echt no way 400 meter naar achteren toe electra water enz enz aansluiten Ooooh nee... wel kan ik een tuinslang via familie naar achteren door trekken en een electra verlengsnoer... nou kom je al een heel eind hoor, beerputje erbij en je hebt een toilet. Ik zie het al voor me... lekker paktisch en toch comfortabel, tv hoef ik niet en internet zou wel fijn zijn.. kan ik ook via familie regelen, die woont er links en rechts van keuze zat...
Mijn wasmachine roept mij pééép pééép péép ''haal die gewassen kleding eruit''

Neus wrote:
Just lighten up wrote:

Prefab is vaak relatief. In NL worden veel gevels met stenen tegenwoordig in een fabriek gemetseld en naar de woningen gebracht. Dit heeft veel voordelen en de kwaliteit is veel beter en goedkoper dan wanneer metselaars terplekke de muren metsen.

Dek daarbij aan de huizen waar het geraamte geheel van beton is en de gevels meer alls sier en afsluiting dienen dan als onderdeel vand e dragende constructie.

Is 't technische bewijs geleverd dat de kwaliteit- van vooraf in de fabriek vervaardigde gevels- beter is dan die op de bouwplaats gemetseld zijn?

Just lighten up wrote:
Neus wrote:
Just lighten up wrote:

Is 't technische bewijs geleverd dat de kwaliteit- van vooraf in de fabriek vervaardigde gevels- beter is dan die op de bouwplaats gemetseld zijn?

Ja daar gebeurt het machinaal onder goed bewaakte condities. Het is juist één van de verbeteringen die de bouwkosten sterk hebben gedrukt en tegelijk de kwaliteit verbeterden. (massa productie onder optimale omstandigheden)

In SME is voor veel toepassingen de bouwstroom te klein voor dit soort verbeteringen. Pas bij veel hetzelfde onstaan de voordelen.

DEEDEEDBEE NÉÉ

slechte ervaringen met bedrijf van Remco van Haagen,

Hij heeft gedeelde van mijn huis gebouwd, kromme kolommen, want zijn Meesterbouwer ( ploegleider) laat vaak de mannen die alleen „ handjes” gebruiken en geen hoofd, alleen aanprutsen. En die Remco laat niks van zich horen tenzij je hoge ambtenaar bent.

Cinny, hoe gaat het,……… Zei je al toen al aaan je Cinny, veel gezeik in Suri .

En ik ben te ver weg en zie met tranen in de ogen het resultaat van die hollandse prefab woning bouw bedrijf, als ik eindelijk naar Suri kan gaan.
Het bedrijf wat nu Alra bv als naam voert,  daar de eigenaar van „schuilt” ook, en mijn toen malige projectleider ( Allebei Belgen ) was niet bij machte die hollander op juiste wijze onder druk te zetten zodat „netjes” ging. Niet goed zichtbnaar waren de gebreken op de foto’s Echte „vakmensen” PPPFFF denk je te kiezen voor europeesche bouw ervaren mensen en dan is dit het resultaat
Heb allemaal veel sms en e-mails om het te bewijzen.

https://plus.google.com/u/0/photos/+Dir … N7y17rCogE

Mmm nu pas heb ik de foto's gecheckt, ik vind het er wel indrukwekkend uitzien... op welke afstand staan die neute van elkaar ? Kolosaal huis zeg zo om te zien, ja ik hou er wel van... cool hoor ! Maar je moet er echt met je neus 1x24 uur tot einde project bovenop zitten.... anders gaan er veel dingen fout, in mijn neute vallen onwijze breuken, begint met een klein scheurtje die uitgroeid tot een breuk, ben ik ook weer lekker mee... bij 5 neute van de 12 heb ik dat.. = ook in een klein neutje onder de trap... zucht....

ik heb een ritje...[taxi]

*Cinny* wrote:

Mmm nu pas heb ik de foto's gecheckt, ik vind het er wel indrukwekkend uitzien... op welke afstand staan die neute van elkaar ? Kolosaal huis zeg zo om te zien, ja ik hou er wel van... cool hoor ! Maar je moet er echt met je neus 1x24 uur tot einde project bovenop zitten.... anders gaan er veel dingen fout, in mijn neute vallen onwijze breuken, begint met een klein scheurtje die uitgroeid tot een breuk, ben ik ook weer lekker mee... bij 5 neute van de 12 heb ik dat.. = ook in een klein neutje onder de trap... zucht....

ik heb een ritje...[taxi]

O jasus,
Hopelijk is die wel goed verzekerd.

#20 wat is de toegevoegde waarde van jou bijdrage ???? NIKS....

Als t mogeljk is....

Dan zeker niet te lang wachten met  (laten) repareren...

Maar ja makkeljk praten. Cinny is uiteindelijk de uitvoerster/ aanneemster/ opdrachtgeefster.

Blijven lachen

Zonnigsuri

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

eigen ontwerp, dus
M aar de waarschuwing is/ blijft
„KIJK GOED UIT MET WIE JE IN ZEE GAAT”
Ik dacht met hollander en 2 Belgen samen te werken
En allemaal hebben mij nu voor veel; extra kosten opgezdeld om gebreken te repareren vertraging afbouw ( kan Eurie ook maar 1 keer uitgeven) wijzigingen omdat afspraken : niet zijn uitgevoerd / verkeerd zijn uitgevoerd of slecht zijn uitgevoerd

Remco van Haagen
ontwerpen begeleiding bouw van huizen zwembaden en prefab woningen--
SurinameBouw
http://www.linkedin.com/pub/remco-van-haagen/62/880/47

Doe maar niet

http://prefabsuriname.webklik.nl/page/home
dit is de website, als je wilt en veel geld extra hebt