Re: *Sranan Dagu leven*

Altijd hetzelfde in SME.

Stel je een vraag verwijzen ze naar een ander loket:  *Sranan Dagu's*
Kom je daar dan vragen ze je weer "wat wilde je allemaal weten ?"   

Het lijkt O&W  wel   wink    big_smile  lol  big_smile  lol

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Kijk hoe ik me aan het aanpassen ben toch tongue wink

53 (edited by *Cinny* 2013-12-29 15:22:15)

SUPER VERDRIETIG

Ik reed paar dagen geleden weer eens over de Latour opweg naar Biga's om een overheerlijke portie te halen. Op weg ernaar toe zag ik een super kleine pup lopen, ik verbaasde mij weer enorm... terug naar huis keek ik of ik m nog zag maar helaas.

Gisteravond ik weer naar Biga's en ja hoor zag ik weer dat kleine wezentje op de drukke Latourweg op de berm...... terug naar huis lag hij tussen het 2 richtingsverkeer in het midden op de weg , hij bloedde en ik parkeerde meteen mijn wagi stapte uit en hij leefde nog, bloedde als een koe en was super angstig... ik hem opgepakt en ff naar de overkant ermee gegaan, daar trof ik nog een pup aan en nog een pup en nog een pup ??? Gedumpt nest ofzo ?????
De andere pups ontfermde zich over hun broertje die pijn had en nog steeds bloedde... ik werd gek.... heb ze alle 4 ingeladen en mee genomen, naar omstandigheden gaat het goed... maar ze zijn erg verwaarloosd enz enz.....

Ik kan 4 honden buiten de 14 die ik al heb + de kater en de 2 parkieten, er wel bij hebben, financieel trek ik dat NOG wel...... maar ik krijg er een hard hoofd over want er zijn meer hulpeloze gedumpte nesten en wat als ik er nog 3 tegenkom, dan heb ik er nog eens 12 die ik onderdak verschaf, een hulpeloze pup op een drukke straat, WAT ik moet me dat niet aantrekken zoals die gene die de veroorzaker is OOK heeft gedaan zeker.

IK KAN DAT NIET..............................  roll

Ik ben er super verdrietig over, het is een LEVEND wezentje waar de mensen zo VOL DISRESPECT mee omgaan...... ik vraag me nodeloos af HOE dit toch mogelijk is.....
normen waarde bla blabla enz enz cliche... maar DIT is NIET normaal, beschaafd, menselijk [of juist wel ????]

Ik denk dat ik maar een Stichting idd ga beginnen om de straathonden te helpen en vooral de mensen mega goed te gaan informeren..... voor de eventuele dumpers die dit onder ogen krijgen.... kies een andere OPTIE, op een dag zal dit aan je geweten gaan knagen of je dat nu gelooft of niet, maar neem dat maar 100% van MIJ aan... al is het op je sterfbed maar je geweten zal een dag gaan knagen en je zal door een hel gaan dan, kies een andere optie en DUMP NIET.

VOORKOM ONGEWENSTE NESTJES !!!!!

Ik ga verder in Sranan Topic want dit wat ik hier meld gaat een zeer lang staartje krijgen en zal je vertellen waarom, zie andere topic:

http://www.waterkant.net/suriname/forum … 99#p402199

Zo ik heb het een beetje kunne laten bezinken maar ben er flink van uit mijn doen.
met de 4 vondelingetjes gaat het naar omstandigheden edelijk goed.
En ik WEET dat ik veel BONDGNOOTJES zal hebben in de hulp die ik aan de viervoeters wil geven.

Ik zie een taak in deze voor MIJ weggelegd en zal deze verwezenlijken ook.

Ik zit te denken hoe dit probleem landelijk onder controle te brengen is... kijk stel je voor er komt een actie waarbij men EN de ongewenste nestjes inleveren en meteen voor de actieprijs 50 srd het teefje laat sterriliseren... dan zijn we al mega ver, tegelijkertijd moet er ook een aktie lopen waabij de pups worden aangeboden, NIET geschoten is altijd mis, je weet maar nooit hoeveel dieren een vast adresje kunnen bemachtigen....

Voor de overige honden MOET een extra onderkomen [lees : asiel] komen..... maar dan is iedereen als eindresultaat van de ongewenste nestjes af, en het risico erop..... het probleem is landelijk dan drastisch afgenomen en verholpen, en alle straathindne zijn gecentraliseerd in de asielen [we kunnen nog niet spreken van meervoud helaas maar okay]

Mensen moeten veel betere info krijgen, meer bewust worden gemaakt, hie ris men al mee bezig hoor maar dit moet doorgaan dus.

Het punt is dat het asiel nokkievol zit, de ruimtes zijn met 2x meer dieren gevuld dan de bedoeling is... zelfs alle quaranaine ruimten zijn overvol.... ze hebben een intake stop want er IS GEEN PLAATS meer.....  daar wij met levende wezens te maken hebben wel te verstaan honden en katten moet men deze viervoeters niet als kakkerlakken en koeparies behandelen.... maar als een levend wezen die recht heeft op een leedloos bestaan.

In Oost Europa waren dezelfde prolemen. Dat is toen  mn opgelost door massaal de los lopende honden te vangen en af te maken. Was daar ook helemaal uit de hand gelopen.soordat de verwilderde honden steeds nesten kregen en steeds aggresiever werden Mede door gebrek aan voedsel werd het in de winter een echte overlast met veel bijtende honden. Komt nog bij dat daar veel hondsdolheid (rabies) voorkomt.
Denk dat in SME de stdbesturen en dergelijke zich goed bewust moeten worden van dit risico en dan wel bereid zijn tot acties.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

57 (edited by Anjoemara 2013-12-30 10:19:19)

Gewoon bij de chinees afleveren. Wordt tot overheerlijke dagumetie omgetoverd. probleem opgelost big_smile

https://www.google.nl/search?q=gerooste … mp;bih=861

http://www.nujij.nl/algemeen/pup-levend … 1215.lynkx

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Neus wrote:

In Oost Europa waren dezelfde prolemen. Dat is toen  mn opgelost door massaal de los lopende honden te vangen en af te maken. Was daar ook helemaal uit de hand gelopen.soordat de verwilderde honden steeds nesten kregen en steeds aggresiever werden Mede door gebrek aan voedsel werd het in de winter een echte overlast met veel bijtende honden. Komt nog bij dat daar veel hondsdolheid (rabies) voorkomt.
Denk dat in SME de stdbesturen en dergelijke zich goed bewust moeten worden van dit risico en dan wel bereid zijn tot acties.

Jij bent de eerste die zij moeten oppakken, rare tuig!

Paraman wrote:
Neus wrote:

Jij bent de eerste die zij moeten oppakken, rare tuig!

De paarse honden zijn onmiskenbare facisten en racisten

DEEDEEDBEE NÉÉ

Van de 4 vondelingetjes hou ik de zwarte look a like Doberman zelf,
1 gaat naar de buri, dus nog 2 te gaan.....

smile

Enne lukt het niet dan blijven ze allemaal tongue
Probleem is er niet ....

Anjoemara wrote:

Gewoon bij de chinees afleveren. Wordt tot overheerlijke dagumetie omgetoverd. probleem opgelost big_smile

Anjoe vind je dit nu werkelijk een gepaste bijdrage, ik hoop dat je een kannibaal in je leven tegenkomt die jou lekker roostert en OPVREET

jij ook een fijn UITEINDE !

De oplossing Anjoe om op het zelfde niveau te blijven als jij
is alle mensen vermoorden die zo walgelijk met dieren omgaan

DAN IS DIT PROBLEEM NOG BETERRRRRR OPGELOST mad

63 (edited by kneh 2013-12-30 15:19:52)

*Cinny* wrote:

SUPER VERDRIETIG

Ik reed paar dagen geleden weer eens over de Latour opweg naar Biga's om een overheerlijke portie te halen. Op weg ernaar toe zag ik een super kleine pup lopen, ik verbaasde mij weer enorm... terug naar huis keek ik of ik m nog zag maar helaas.

Gisteravond ik weer naar Biga's en ja hoor zag ik weer dat kleine wezentje op de drukke Latourweg op de berm...... terug naar huis lag hij tussen het 2 richtingsverkeer in het midden op de weg , hij bloedde en ik parkeerde meteen mijn wagi stapte uit en hij leefde nog, bloedde als een koe en was super angstig... ik hem opgepakt en ff naar de overkant ermee gegaan, daar trof ik nog een pup aan en nog een pup en nog een pup ??? Gedumpt nest ofzo ?????
De andere pups ontfermde zich over hun broertje die pijn had en nog steeds bloedde... ik werd gek.... heb ze alle 4 ingeladen en mee genomen, naar omstandigheden gaat het goed... maar ze zijn erg verwaarloosd enz enz.....

Ik kan 4 honden buiten de 14 die ik al heb + de kater en de 2 parkieten, er wel bij hebben, financieel trek ik dat NOG wel......
............

2013-01-22 17:25:18
    Re: *Sranan*Topic*3* (1,436 reacties, geschreven in Terug naar Suriname)
    Dan nog bijzonder goed nieuws voor mij dan, ik heb iemand gevonden [Familielid/Ned] die het voer voor mijn 14 honden die ik ga houden gaat sponseren 
Dat in combi met een volle bezetting gastenverblijf ziet het er zeer rooskleurig uit, ik hou zelfs nu over om te SPAREN.

Wat is er Kneetje jaloers dat ik een sponsor heb ? Kan je dat niet matchen met het feit dat ik die 4 hulpeloze pups van nog geen 2 maandjes oud niet op de Latourweg achter kon laten ? Wat is je probleem, dat je er een werk van maakt alles van mij op de voet te volgen, jij moet zeker mijn boek kopen zodra die uitgegeven wordt....
Any how God staat me bij want vandaag moet ik met zze naar de dokter [zo meteen] en met de taxi was het zo booming vandaag dat ik lekker al de dokterskosten heb verdiend, dat weet mijn sponsor ook >>> CINNY IS NIET TE BEROERD OM HARD TE WERKEN zijn geld wordt goed besteed..... leuk he dat ik verantwoording aan jou afdraag geheel vrijwillig want wees eerlijk JIJ BENT MIJN SPONSOR NIET die roept mij geen eens ter verantwoording... het is een wederzijds vrienden dealtje, waar wij beiden profijt voor hebben want ik doe administratie voor hem, word je nu nog jaloerser ?

Ik vind het gewoon eng hoe jij mij zo in de gaten houdt, ook posts van jaren geleden trek je er wel eens bij... dus maw je hebt veel van mij opgeslagen PRIVE notabene, maarre wkn is niet jouw leven he.... Mijn leven bestaat uit andere dingen vooral en dit is ff ontspanning...  als je zo bezeten bent van me waarom speek je niet lekker een keertje persoonlijk met mij af... ik zou nl bijna denken dat je verliefd op me bent... whahahahahaah en jij maar zeggen dat ik om aandacht vraag, had ik jou wat gevraagd, NEE en zo krijg ik altijd mijn dosis gezonde aandacht, waar jij niet bij hoort maar in deze GEEF IK JOU AANDACHT

zo schat aandachtsuurtje IS voorbij tot later hoor... smile

kneh wrote:
*Cinny* wrote:

SUPER VERDRIETIG

Ik kan 4 honden buiten de 14 die ik al heb + de kater en de 2 parkieten, er wel bij hebben, financieel trek ik dat NOG wel......
............

2013-01-22 17:25:18
    Re: *Sranan*Topic*3* (1,436 reacties, geschreven in Terug naar Suriname)
    Dan nog bijzonder goed nieuws voor mij dan, ik heb iemand gevonden [Familielid/Ned] die het voer voor mijn 14 honden die ik ga houden gaat sponseren 
Dat in combi met een volle bezetting gastenverblijf ziet het er zeer rooskleurig uit, ik hou zelfs nu over om te SPAREN.

*Cinny* wrote:
Anjoemara wrote:

Anjoe vind je dit nu werkelijk een gepaste bijdrage, ik hoop dat je een kannibaal in je leven tegenkomt die jou lekker roostert en OPVREET

jij ook een fijn UITEINDE !

Wat is er mis mee? Elders is hond een delicatesse en ze zijn nog steeds het grootste deel van de wereldbevolking hoor. Denk dat ik die kleine zwarte puppy voor je kom roosteren op oudjaarsavond tongue

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

66 (edited by *Cinny* 2013-12-31 01:45:34)

Anjoe YU pestkop yu plaaggeest yu, wel nu zitten ze vol met wormen en morgen is dat nog niet weg en ook koeparie\s en vlooien mocht ik bij deze je trek hebben verpest KISI MOOOOI tongue smile

''het grootste deel van de wereldbevolking hoor.''

HUH ??? Nou dat ga ik nog eens opzoeken of dat zo is...
lijkt me nl stug.....

67 (edited by *Cinny* 2014-01-05 16:36:59)

5-1-14   R.I.P. Arme pup

Cremekleurige pup ongeveer 4/5 maanden aangereden en midden op de weg laten liggen door de aanrijder.... wat een disrespect, wat onhygienisch... wat een antibeschaving....

Ik heb de pup verwijderd van de straat en op de berm gelegd, zodat het niet plat als een dubbeltje wordt gereden wat ik al bij 2 kadavers constateerde..... kadaverdienst komt het weghalen.

hmm

@Miss Cinny:
Heb niet de hele topic terug gelezen dus misschien roep ik iets dat al eerder aan de orde is geweest. Mijn vraag is deze; waarom zoek je geen aansluiting bij die hondenopvang stichting/vereniging oid in Parbo? Kan me herinneren dat je ergens vertelde dat je  gebrouilleerd bent met een hondenclub waar je vrijwilligerswerk voor deed. Zij zullen toch niet de enige hondenclub in Parbo & omstreken zijn, toch? je doet zo te horen goed werk maar haal je je niet teveel op de nek? Wat dan als je elke week verwaarloosde hondjes langs de straat ziet? Neem je ze allemaal mee naar huis? Je bent hoe dan ook een eigentijdse Florence Nightingale voor de honden van Parbo maar misschien tijd om het structureler aan te pakken dmv een andere opzet.

Ps: zag vertegenwoordigers van de hondenopvang in aanloop naar de kerst bij de ingang van Choi's staan. Ze brachten het zwerfhondenprobleem onder de andacht van het winkelend piubliek en maakten reclame voor hun zaak. Het zag er proffesioneel uit met kalenders en andere prularia en cake die ze verkochten. Zag je in gedachten ook al in die setting je hondenopvang promoten. Dus zoals eerder aangegeven, is 't geen tijd om een reorganisatie en andere aanpak van je opvang te overwegen? Misschien aankloppen bij die club die ik tegenkwam tenzij dat die bewuste club is waar je bent opgestapt.

Nou die club had een exvoorzitster die vrijwilliges aan de kant zet om persoonlijke redenen en totaal niet in het belang van de stichting kijkt, ze is ook niet voor niets EX voorzitster.... ze misbruikt de naam van de stichting naar wie het vernoemd is en die persoon heb ik gekend. Hij was ook mijn inspiatie om me in te zetten voor de straatdieren [vnl honden maar ook katten]

Met de overige instellingen heb ik wel een goede band en de bedoeling is idd ze steeds van de straat te halen en goede baasjes te zoeken, lukt dit niet blijven ze bij mij...tis niet anders.... ik leef idd zo langzamer hand voor de straatdieren en ik voel me er prima bij....

die club is lekker in de kakbuurten gaan flyeren en daar waar het schrijnend is Latour slaan ze over, weer om persoonlijke redenen van d eexvoorzitster die de coordinatie heeft gegregeld echt eng opvallend dat ze Latour uitgerekend overslaan.... echt eng gewoon.... zoveel liefde heeft ze ook weer niet voor de hinden maar meer voor het titeltje dierenvriend van het jaar... ik had diep respect voor dat onmens maar nee hoor, mag leien dat ik een grote geldprijs win dan zal ik ze laten voelen hoe ik hun stichting oversla en al die honden die ze voeren haal ik van de straat af, kunnen ze mooi wat anders gaan doen.... walgelijk mens vind ik het, dat was mijn diepte punt van 2013....

Maar no spang het komt wel goed, per abuis hadden ze mij een mail gestuurd waardoor ik weet dat ze alleen de kakbuurten hebben aangedaan, waarom niet bij een supermarkt van Latour staan ? DAAR WAAR HET ZO NODIG IS. Op eigen initiatief ''mocht '' ik het doen... wat ik maar gedaan heb.... het is in en in triest het dierenleed in Su, maar ja mensne geven zelfs hun kinderen weg, laten ze naar school gaan zonder ontbijt dan wat moet je verwachten dat ze zich druk maken om een viervoeter... de hond van de buri is WEER drachtig... te zielig voor woorden.... de andere hind zit nu 1x 24 uur aan de ketting...en jankt ... ik voel me klote eronder, en roep naar mijn honden die op het gejank reageren met z'n allen ''ik kan niets doen wees stil''  Suries houden biet van bemoeienis.... maar wie komt op voor het dierenleed tegen te gaan?

70 (edited by *Cinny* 2014-01-10 02:24:09)

De buurman verderop heeft 3 honden,een pup die ik niet meer zie, een bruin mannetje en een bruin vrouwtje met witte pootjes, het mannetje is al een keer door een junk gekapt.... en zat een tijd aan de ketting, ik hoorde m af en toe janken zo zielig... maar ik zie dat om zijn nek heen er 1 gapende wond is van iets dat om zijn nek heeft gezeten.... hij is gebonden met een touw, wou los en heeft zich zelf beschadigd 'denk ik', ik vind dit onmogelijk en haal morgen meteen een riem die om zijn lichaam heen gaat en niet om zijn nek, ook is hij magerder geworden , dit valt echt onder dierenmishandeling... ik ga er een foto van maken, ik zat m te aaien en ineens zag ik het en schrok enorm...... de wond zit om heel zijn nek heen... en diep.... hij was al dus gekapt op zijn hoofd waardoo zijn lijker oog weg is.... eerst had hij een rond kontje en nu is hij weer zo mager.... gatverredamme ik haat mensen soms zo erg he, kneetje zal wel weer alleen deze zin eruit lichten en mij het voor de voeten blijven gooien... wanneer ik zeg je rukt alles uit de context...

71 (edited by *Cinny* 2014-01-20 13:15:22)

In Nederland zijn we veel schappelijker met nze huisdieren, wel zeg ik erbij dat nu de crisis flink toeslaat dat ook de huisdieren in Ned het moeten ontgelden bv qua medische zorg, gezinnen hebben er geen geld voor.. heel triest...

Maar in Su zie ik elke dag ernstige dingen die werkelijk aan de kaak gesteld moeten worden.

Je kan een dier niet maand in maand uit 1x24 uur aan zijn hok houden aan een ketting van 1 meter ??????????????????????????????

Je kan een dier niet 1x24 uur in de open zon aan zijn lot over laten en dan ook geen vers water, ja er is water , nog ff een theezakje erin en de thee is klaar en heet was het al, waarom zou een hond super warm verht water door de zon willen drinken ?????????????

Honden zijn echte Die Hards, ze gaan niet makkelijk dood door verwaarlozing, de hond van een van de buren was een tijd lang een zombie om te zien, er liep letterlijk een skelet ik heb hem voer en een wormenkuur gegeven en meneer ging er weer mooi uitzien... maar halverwege werd hij vast gezet aan een touw om zijn nek met snijwonden om zijn nek als gevolg ??????

Als een hond kermelijk zit te janken doet deze DIE HARD dat dus niet voor niets,[ honden zijn geen aanstellertjes van nature... van nature laten ze geen zwakheid zien.... dus hoe triest als je een hond toch laat janken....

Mijn honden janken NOOOOOIT en hoop het ook niet mee te maken....

Wel ik kan zo nog ff doorgaan maar heb zo een afspraak bij de dieren arts daar de 4 pups van de straat hun vaccinatie moeten hebben en de kater ook + afspraak maken om de kater de castreren... dit valt onder MEDISCHE ZORG waar de meesten honden bezitters totaal niet naar omkijken.... misschien zijn ze onwetend, dus ik ga flyeren in mijn buurt.... mijn hart breekt ervan echt....

En ja ik leef voor mijn dieren IDD... het bevalt me uitermate goed, ik keek altijd op naar activisten, maar ben er nu zelf 1 een activistje voor de dieren m.n. de honden.... Ik ben blij dat 21 dieren alvast NIET verwaarloosd worden en als ik de Jack pot win zal zeker dik de helft naar de dieren gaan..... want de dingen die ik wil doen voor mij zelf zijn niet zo duur... ik praat geen eens over een halve ton... dus de rest kan uitgegeven worden, en mijn hart ligt idd bij de staathonden en het welzijn van dieren !!!

Sranang dagu tranga moro ala Gado dagu di ee bestang! Yu habi wang tu werede 2 futu wang, di e weri yu hede a heri Gado dee nanga soso dagutori. A wani geersi taki tra soortu meti no dee.

Vooral die paars dagoes zijn tranga. We trachten al jaren om ze dood te schoppen big_smile lol

DEEDEEDBEE NÉÉ

74 (edited by Anjoemara 2014-01-21 09:21:37)

Neus wrote:

Vooral die paars dagoes zijn tranga. We trachten al jaren om ze dood te schoppen big_smile lol

Geen wonder dat je zo gefrustreerd hier rondwaart. Laat je opnemen sad
Over lachen als een boer die kiespijn heeft gesproken....

Mustafa Kemal Atatürk

Het blijft toch lachen met bakru-bredeskrifiwan k.a. neus:

we trachten al jaren om ze dood te schoppen maar ja, we zijn swaki lagiman’s  dus we houden het op een afstand bij ‘trachten’ en rennen, alsof de duivel achter ons aanzit, met onze staart tussen onze poten naar huis toe als er daadwerkelijk zo’n tranga dagu achter ons aanzit.