Re: Het WANBELEID van de regering Bouterse/Ameerali 2010 tot heden.

De missers op energie, infrastructuur en bejaarde ex soldaten komen voor rekening van de gemeenschap, doch zijn bij deze regering duidelijk nog niet op orde.

Vandaar dat deze genoemd worden in het kopje wanbeleid van deze regering.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

zonnigsuri
De missers op energie, infrastructuur en bejaarde ex soldaten komen voor rekening van de gemeenschap, doch zijn bij deze regering duidelijk nog niet op orde.

Vandaar dat deze genoemd worden in het kopje wanbeleid van deze regering.
=
Vraag mij onderhand wel af hoe zinvol het wel is om zoveel kostbare tijd aan figuren waar jij slechts 1 van bent te verdoen.

Dat is in dit geval hoe dan ook het wanbeleid van jou- ashole wellicht MPP!

104

Paraman wrote:

Dat is in dit geval hoe dan ook het wanbeleid van jou- ashole wellicht MPP!

Zit je nu DDB uit te schelden?? Kan ik heel goed inkomen. Zeker als ik bedenk dat waarschijnlijk ook de broodschrijvers al maanden wachten op hun geld. Ja in zo'n positie kun je natuurlijk geen beroep doen op een vakbond of de rechter. Kortom je zit feitelijk in een slavernij positie.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

voor alle zekerheid ook maar hier geplaatst.

Pongo en vrindjes laten nog steeds verstek gaan.
"laffe hyena's"? (citaat P.)

het PRbeleid van deze regering door sommigen kenmerkt zich door het moorden van 4 verdachte mannen.

Het beschuldigen van een regering die jaaaaren geleden aftrad.

Of door het verpakken van "regeringsbeleid"  vanwege nieuwe straatnaambordjes en parkeerterreinen.

18000 niet gebouwd
81000. 000 wel ingepikt
6000 maal ?? wel ingepikt
75   wel ingepikt. Wel die moeten natuurlijk ook parkeren.

Een geweldig groots project

de wegen naar Brazil
de diepzeehavens
de voedselschuur van zuidamerika

Bakaman: wie hou je voor de gek?  Henk en Ingrid lachen in hun vuistje want die kunnen nog even genieten......

De groeten aan de amnesiasten en gratieboeven.

Money money

money talks

and see what walks..........................

't Wijst zich vanzelf.

Money talks, sonnigsuri walks!

Keep On Walking big_smile and Shining

108 (edited by Paraman 2013-06-03 08:52:32)

Z gaat met B naar bed, droomt van B, staat op met B, ziet in alles B en vervolgens 7 days a week 24 hours a day.
Daar moet echt chahata voor in je hoofd hebben hoor!

Z gaat met B naar bed, droomt van B, staat op met B, ziet in alles B en vervolgens 7 days a week 24 hours a day.
Daar moet deze echt chahata voor in je hoofd hebben hoor!

Voor de zwakken van geest moeten wij blijkbaar blijven herhalen.

Een ieder de voorkeur die past.

Zolang als u t maar veilig doet.

Zonnigsuri

't Wijst zich vanzelf.

zonnigsuri

Zonnigsuri
=
7/24/12/365.
Je hebt het maar druk!

Paraman wrote:

zonnigsuri

Zonnigsuri
=

7/24/12/365.
Je hebt het maar druk!

Fijn dat ook u steeds bijdraagt aan het "WANbeleid van deze regering"!

't Wijst zich vanzelf.

De Jager heb je toevallig vanochtend 7 even gehoord ? Die man gebruikt de zelfde uitdrkkingen als ik... untermensch, Neandertaler..... any how maar het beleid werd onder de lope genomen zeg.... nou er is wel vrijheid van meningsuiting zeg !!! smile

115 (edited by Paraman 2013-06-05 20:09:59)

Uiteraard gaat ook die kruik net zo lang te water tot zij barst. Je mag best wel naast mijn portie k@kken, OWEE het spettert"!

Een gezonde discussie kan veel opleveren.

Zeker als de deelnemenden de aandacht op het onderwerp houden.
En dat valt niet altijd mee.

We wachten ook nog op pongo met de lijst vanwege : het WANbeleid van deze regering.

Zonnigsuri

't Wijst zich vanzelf.

117 (edited by *Cinny* 2013-06-03 13:04:05)

Paraman wrote:

Uiteraard gaat ook die kriuk net zo lang te water tot zij barst. Je mag best wel naast mijn portie k@kken, OWEE het spettert"!

Zo das een uitdrukking die ik tientallen jaren niet had gehoord,

''ze mogen op het randje van mijn bord poepen als ze maar niet spetteren.''

bedoeld voor mensen die zich tijdens het eten niet druk maken over vieze verhalen....
Ik ben een type als we eten gewoon je mond houden en niet kletsen eet gewoon rustig
lol

118 (edited by Miedja Baka 2013-06-03 21:25:07)

Zo, ik heb gemerkt dat er flink met POEHA gestrooid is geworden en zelfs een topic geopend. De Paarse bende zal niet schromen om Chan de MAN op welke manier dan ook schadelijk te willen maken. Pfffff hun probeem.  Niet mijn moeite waard om mee te doen aan aandachttrekkerij en stokerij. Het bloedt wel dood. Anyway terug op topic.
============
2 juni 2013 - 20:01

NPS eist uitleg regering over area of interest

De Nationale Partij Suriname (NPS) verwacht op korte termijn een duidelijke uitleg over wel of niet uitgegeven rechten in de zogenaamde area of interest. Het was parlementariër Mahinder Jogi (Nieuw Front/VHP) die nog vorige week onthulde dat aan politieke bonzen binnen de huidige regering concessierechten zijn verleend in voornoemd gebied.

NPS voorzitter Gregory Rusland geeft aan dat het president Desi Bouterse in hoogst eigen persoon is geweest, die in het parlement aangekondigd heeft deze kwestie te zullen onderzoeken. Waar nodig zou het staatshoofd de lijst met mogelijke concessionarissen aan de Nationale Assemblée doen toekomen. Nu bijkans twee maanden verder is hiervan niks terecht gekomen, zegt Rusland.

Slapend rijk
De regering doet er goed aan alle ruis over mogelijke doorverkoop van rechten aan goudmultinationals uit de wereld te helpen. Het kan nimmer zo zijn dat een groepje Surinamers uit regeringskringen op oneigenlijke wijze slapend rijk wordt, zegt Rusland.

Megaprojecten
Jammer vindt Rusland het dat vele vragen over hoe de regering de gigantische investering in de nieuwe gouddeals zal financieren, nog steeds onbeantwoord zijn. De groene partij verwacht nog steeds een heldere en duidelijke beantwoording op de vele vragen die zijn gesteld in de assemblee over de financiering van de megaprojecten.

Rusland hoopt niet dat de belastingbetaler weer eens moet opdraaien voor de hoge lasten, mocht blijken dat de regering niet op korte termijn bronnen kan aanboren voor de investeringsplannen van de goudovereenkomst met de Amerikaanse multinational New Mont.
http://www.srherald.com/suriname/nps-ei … -interest/
----------------
Jullie gaan net zo lang op die lijst wachten net als op antwoorden!!!

Sranan - Mi Kondre Tru, Mi Lobi Yu!
2015! SRANAN NO SPAN, CHAN NA A MAN!!!!

Het maken van anti lijsten dat is hen wel toevertrouwd.
dat heb je zo met anti's.

De hand in eigen boezem steken en de verrotte appels naar buiten brengen dat is nog niet helemaal op orde..........

Met dat trackrecord van al die exmilitairen lijken er vele lijken in de kast te zitten.

't Wijst zich vanzelf.

Vandaag staat in het Financieel Dagblad een stuk over het witwassen van drugsgeld waar Nederlanders bij betrokken zijn. Ook is Etienne Boereveen bij betrokken via het Surinaams bedrijf Sumo Lumber Holding waar hij 80% aandelenbelang heeft en dus actief heeft meegeholpen om drugsgeld te witten. Niks nieuws dus maar ik snap het niet meer. Boereveen zou toch de woningbouw in SU realiseren in opdracht van baas B? Wat doet hij dan in de houthandel cq drugshandel?

Het artikel staat hieronder: (of zie Financieel Dagblad van 5/6/2013

Twee dekens van regionale Ordes van Advocaten onderzoeken 'in onderlinge afstemming' mogelijke betrokkenheid van twee advocaten bij witwaspraktijken.

Meer over dit onderwerp

Antwoorden kamervragen over toezicht op advocaten (pdf) Het vonnis over de schijnovereenkomst Het Vista-vonnis: acht jaar cel FSC keurt Suma/Boerenveen goed
De dekens bekijken de rol van het duo in het beweerdelijk wegsluizen van illegale miljoenenwinsten van een omvangrijke drugslijn. VVD-staatssecretaris Teeven van Justitie meldde het bestaan van dit onderzoek dinsdag in antwoord op vragen van PvdA-Kamerlid Recourt.

De onderzoeken richten zich op Richard Onderdonck van het Eindhovense eenpitskantoor Onderdonck en op Hiba Kayed van het Utrechtse advocatenkantoor Ausma De Jong, blijkt uit navraag door deze krant. Onderdonck ligt onder het vergrootglas van de Bossche deken Henk van Dijk, bevestigt de laatste. Hij weigert commentaar, evenals Onderdonck.
Freek de K.

Kayed zegt dat de Utrechtse deken Leonard Böhmer twee weken geleden een onderzoek naar haar is gestart. Die meldt desgevraagd alleen dat hij zijn onderzoek naar Kayed deze maand hoopt af te ronden. Volgens Kayed wil de deken onder meer weten of zij zich zwart laat betalen door haar cliënt Freek de K.
Door zijn visgroothandel, viswinkel, café en — tot 2008 — strandtent is Freek de K. een lokaal bekende IJmuidenaar. Sinds zijn veroordeling 2 augustus 2012 tot acht jaar cel zit De K. in de gevangenis.

Vuurwapengevaarlijke bende

In het zogeheten Vista-proces zijn 20 van de 22 medeverdachten van De K. ook veroordeeld. De K. leidde volgens de rechters een vuurwapengevaarlijke bende die met vissersboten onder meer 1134 kilo Colombiaanse cocaïne naar Polen smokkelde, en 90.000 xtc-pillen en 46 kilo amfetamine verhandelde.
Aanleiding voor de dekenonderzoeken en de Kamervragen is een kortgedingvonnis van de Haarlemse rechtbank van 26 maart dit jaar. Die oordeelt daarin over een zakelijk geschil tussen de gevangen Freek de K. en de Nederlands-Surinaamse Leo J. Voor dit civielrechterlijke kort geding nam Hiba Kayed de verdediging van De K. over van strafrechtadvocaat Jan-Hein Kuijpers.

Inspringen

‘Het kantoor van Kuijpers beschikt kennelijk niet over civilisten. Ze vroegen of ik voor hen kon inspringen. Dat doen advocatenkantoren onder elkaar wel vaker’, zegt Kayed. ‘Ik had nooit van De K. gehoord. Ik kende de details niet van de strafzaak tegen hem.’
Richard Onderdonck is de andere advocaat wiens rol in deze zaak nu wordt onderzocht door de interne tuchthandhavers van de advocatuur. Onderdonck stond eiser Leo J. bij in het kort geding tegen vis- en drugshandelaar Freek de K.

Aandelenbelang

Het geschil dat aan de kortgedingrechter was voorgelegd gaat over een 20%-aandelenbelang van Freek de K. in het Surinaamse houtbedrijf Suma Lumber Holding. Dat belang zou Freek de K. voor €2 mln aan Leo J. hebben verkocht. De koopsom zou verkoper Freek de K. hebben ontvangen van Leo J., maar die eiste nu dat Freek de K. nu eens de gekochte aandelen moet leveren.
De rechter krijgt echter ‘twijfels’ tijdens het geding, of wel sprake is van een echte aandelenverkoop, schrijft hij in zijn vonnis. Bijvoorbeeld omdat ‘ondanks het lange betoog’ van advocaat Hiba Kayed van gedaagde Freek de K. ‘eigenlijk geen materieel verweer is gevoerd’. Dat wekt argwaan bij de rechter. Waarom een kort geding als de gedaagde het eens is met de eiser?

Akte

Raar vindt de rechter ook dat de koopovereenkomst voor de geclaimde aandelentransactie is vastgelegd in een op 25 maart 2010 gedateerde akte, die nooit door justitie is aangetroffen. Ondanks de intensieve huiszoekingen bij bedrijven en huizen van Freek de K. die beweert dat hij het document bewaarde in een ‘geheim laatje’ dat justitie over het hoofd zag.
Wantrouwen bij de rechter wekt ook dat de eisende advocaat Richard Onderdonck voorliegt dat de aandelentransactie nooit in het strafproces tegen Freek de K. is voorgenomen. Dat is namelijk wel het geval, en toen is de deal als ‘ongeloofwaardig’ beoordeeld, ontdekt de rechter.

Misbruik

Hij concludeert dat de twee advocaten het kort geding misbruiken. Met een neptransactie probeert Freek de K. de herkomst van €2 mln te verklaren die justitie cash bij hem in beslag nam, vermoedt de rechter. Hij verklaart de eiser ‘niet-ontvankelijk’ omdat ‘het immers niet de door de wetgever aan de rechter opgedragen taak is om mee te werken aan het legitimeren van schijnovereenkomsten’.
Etienne Boerenveen vertegenwoordigde in 2008 Suma, waarvan De K. 20% bezit. Die Surinaamse kolonel kreeg in de VS twaalf jaar voor drugssmokkel. Hij regelde dat Suma, toevallig tot vandaag, het milieucertificaat van Wereldnatuurfonds-initiatief FSC heeft. Juul Zwinkels (FSC): ‘Ons criterium is bosbeheer, niet het strafrecht.’

'Schadelijk'

'Het is uitermate vervelend en bovendien schadelijk voor mijn integriteit wat hier nu gebeurt.' Dit zegt advocaat Hiba Kayed in antwoord op vragen van deze krant over de dekenonderzoeken die de Orde van Advocaten uitvoert naar haar en haar Eindhovense collega Richard Onderdonck.
Kayed: 'Ik ben overtuigd van mijn onschuld. De Haarlemse rechter in het kort geding die met zijn vonnis dit heeft veroorzaakt, slaat de plank volledig mis. Hij heeft daar met dubbele petten opgezeten. Behalve kortgedingrechter zit hij ook in de raad van discipline in Amsterdam. Hij heeft met de blik van een tuchtrechter naar dit kort geding gekeken, en dat hoort niet.'

'Politieke inmenging'

Dat er Kamervragen zijn gesteld, en beantwoord inmiddels, over de kwestie waarin haar rol wordt onderzocht, noemt Kayed 'politieke inmenging'. Volgens haar proberen de interne tuchtrechters van de advocatuur sinds de affaire-Moszkowicz naarstig maatregelen te nemen, om de dreiging af te wenden van politiek ingrijpen in het toezicht op de advocatuur.
Staatssecretaris Teeven en minister Opstelten hebben een wetsvoorstel bij de Kamer liggen dat een meer van advocaten onafhankelijk toezicht op de advocatuur wil introduceren. Ook PvdA-parlementariër Recourt refereert in zijn vragen over de kwestie naar de politieke discussie over het toezicht op advocaten.
Kayed: 'Mijn cliënt is in hoger beroep tegen zijn celstraf. Ondertussen heeft hij een zakelijk geschil, waarin hij recht heeft op juridische bijstand. Dat heb ik hem gegeven.'

Meerendeels de bekende namen.

Maar gelukkig voor deze regering heeft dit NIETS met het WANBELEID te maken???????????????

Tenzij onderzoek uitwijst dat dit wel zo is natuurlijk.

't Wijst zich vanzelf.

Hoe meer zand er in de ogen gestrooid wordt des te meer is het zaak om op te letten.

En zeker als dit afkomt van de gedooganties.

't Wijst zich vanzelf.

zonnigsuri
Hoe meer zand er in de ogen gestrooid wordt des te meer is het zaak om op te letten.

En zeker als dit afkomt van de gedooganties.
=
Deze mapimist begint hoe langer hoe meer paranoide verschijnselen te vertonen. Waar zou het aan liggen?
=
Ik kan het veel en veel sterker vertellen, "Zonnig is van goudeerlijke huize"!

Ach Param-antie de gedoogtante.

U heeft t blijkbaar nog te leren?

Een diagnose wordt slechts door een psychiater gesteld. Bent u een patient aangezien u naar eigen schrijvensteeds meer paranoide verschijnselen vertoont?

Een schelden verzwakt uw eventuele bijdrage aan het WANBELEID van deze regering.

En nog vreemder: U lijkt Zonnigsuri persoonlijk te kennen?

Bizar

Paraman: houdt u alstublieft wel bij de waarheid?

Ons enig contact is via deze site. En dat zal vermoed ik ook zo blijven.

Ik wens u veel succes met Dino.
En de groeten aan Etienne en Blakajas

Zonnigsuri

't Wijst zich vanzelf.

Bouterse is hoofdverdachte in het in mei 2012 geschorste strafproces rond de zogenoemde Decembermoorden van december 1982 en wordt ook gezien als de hoofdverantwoordelijke voor de Moiwana slachting van november 1986, waarbij tenminste 39 onschuldige Surinaamse Marrons vermoord werden door het Nationale Leger van Suriname.

Ook is hij in Nederland wegens zijn betrokkenheid bij een drugstransport van 474 kilogram cocaïne bij verstek veroordeeld tot elf jaar celstraf

't Wijst zich vanzelf.

Met 81.000.000 zal er vast genoeg te "regelen" zijn.

Nee joh:  "a regel, ja toch"!!!

+ die ingepikte 81.000.000 van de Surinaamse gemeenschap.

Hoe staat het met de verantwoording van die 81.000.000???

je moet je plek op t pluche toch veilig stellen.
"in the line of duty" henk en ingrid let op!

u hoeft niet van mij te houden. Ik hou wel van u-w geld!!!

't Wijst zich vanzelf.