Re: Het WANBELEID van de regering Bouterse/Ameerali 2010 tot heden.

Paraman wrote:

Pongosaqoui,

Het zal niet lukken om honden, die a-priori bloed lusten te voeden met brokjes. Nochtans heb jij ze mooi de bek gesnoerd.

@Paraman,

Ze zijn boterzacht voor mij die fröbels.

Wie alleen wil leven met mensen die op hem lijken hoort niet thuis in Suriname.
Pongosaqoui
80 is 80, snelheidsbegrenzers nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

52 (edited by Miedja Baka 2013-05-27 19:58:28)

Cinny, als ik even mag, ter aanvulling van jouw antwoorden op Pongo:
------------------
Hieronder een aantal passages uit het relaas van Santokhi. Vlak daaronder mijn oordeel daarover.

Santokhi: Tevens wordt Suriname genoemd in het Human Rights Rapport, waarbij Suriname geen maatregelen heeft getroffen tegen kinderarbeid, terwijl ze wel partij is bij het kinderrechtenverdrag.

Pongosaqoui: de Nederlandse mevrouw die dit rapport heeft geschreven en onderzoek naar kinderarbeid heeft gedaan zegt (in de ware tijd) dat de conclusie van de Amerikanen uit het rapport niet kloppen. Deze mevrouw die onderzoek heeft gedaan in de goudvelden zegt dat er geen structurele kinderarbeid in de goudvelden voorkomen . In het binnenland van Su is het gebruikelijk dat kinderen gewoon meehelpen in de kostgronden e.d. Dat is al eeuwen zo. Dat is de mensen hun cultuur. Deze kinderen gaan verder gewoon naar school. De Amerikaanse ambassade geconfronteerd met het onderzoek van deze mevrouw (waar uit ze hebben geciteerd) zeiden botweg dat kinderen niet mogen werken. A me hoela. Zij mogen toch niet bepalen wat voor cultuur uitingen er zijn in een land. Dus jou idool Santokhi verdraaid de feiten. Dit interview was vorig jaar uitgebreid op de pagina’s van DWT.
=============
Als het rapport niet klopt waarom het volgende van het KABINET van de PRESIDENT: Concrete plannen om Kinderarbeid te bestrijden
De Regering is vastbesloten kinderarbeid uit te bannen in Suriname. Er worden reeds concrete stappen ondernomen om dit doel te realiseren. Deze garantie gaf minister Ginmardo Kromosoeto van Arbeid, Technologische ontwikkeling en Milieu (ATM) vandaag bij de Raad van Ministers.
http://www.health.gov.sr/sr/kabinet-van … ijden.aspx
Wie verdraaid nu de feiten?

------------------
Santokhi:: Ook geeft een rapport van de VS aan dat Suriname een doorvoerland is van drugs. Ook op de lijst van Transperancy International staat Suriname aangegeven als een corrupt land.

Pongosaqoui: Ook dit is klinkklare onzin. Toen Santhoki aan de macht was kwamen de Amerikanen uit met een rapport met zelfde strekking e als waar hij het nu over heeft. Er is letterlijk in het rapport van 2009 gezegd dat de rechterlijke macht, militairen, politie en de politiek in Suriname corrupt waren. Dat was in 2009. Santokhi was razend. Dit verhaal stond ook op de voorpagina van Waterkant. Ga maar zoeken dan vindt je het zelf wel. Onlangs, dit jaar is Dagblad Suriname met deze oude nieuwsfeit gekomen. Santokhi heeft toen op gereageerd. Ik schreef toen op waterkant dat Santokhi in zijn haast alles wat deze regering doet te veroordelen niet in de gaten heeft gehad dat hij zijn eigen beleid bekritiseerd.
=======================
Waarom haal je 2009 aan? Hier een stuk uit het  2013 International Narcotics Control Strategy Report (INCSR) : Suriname is a transit zone for South American cocaine en route to Europe, Africa and, to a lesser extent, the United States. Suriname’s sparsely populated coastal region and isolated jungle interior, together with weak border controls and infrastructure, make narcotics detection and interdiction efforts difficult. Traffickers are able to move drug shipments into and through Suriname by land, water, and air with little resistance. There is little evidence of drug production in Suriname, although national police officials (widely known as “Korps Politie Suriname” in Dutch, or KPS) have advised U.S law enforcement officials of increased cultivation of cannabis.
http://www.state.gov/j/inl/rls/nrcrpt/2 … m#Suriname

--------------------
Santokhi:: Ten aanzien van de aanpak van criminaliteit staat Suriname in een rapport van UNDP, dat is uitgekomen in 2012. Het rapport meld dat de burgers het vertrouwen in de justitiële autoriteiten hebben opgegeven.

Pongosaqoui; Ik had gedacht dat Santokhi slimmer was. Er staat niets over vertrouwen verliezen in de autoriteiten in het rapport. Ik daag een ieder uit om mij die passage aan te wijzen waar het zo LETTERLIJK staat. Ik heb het rapport gelezen in het Engels. De vraag was heb je vertrouwen in de justitiële autoriteiten. Suriname scoorde daarin samen met Costa Rica geloof ik (hou mij dat ten goede) het meest gunstigst van alle onderzochte landen. In hetzelfde rapport staat dat Su op 1 van de veiligste landen is in het Caribische gebied. Ook dit verhaal is uitgebreid in het nieuws geweest en ook bij Limbo waar de beweringen van Front en Santokhi finaal onderuit zijn gehaald. Nu komt Santokhi met hetzelfde verhaal weer omdat hij denkt dat wij zaagsel in ons hoofd hebben en snel vergeten. Nou Pongosaqoui en vele anderen niet. Hij denkt slim te zijn door geen data te noemen wanneer de rapporten zijn verschenen. Maar wij kennen deze rapporten wel en weten wat er in deze rapporten staan en vanaf wanneer.
=======================
Citaat uit het UNDP rapport – pagina 131

On the other hand,
people tend to be more sceptical regarding
what can be done to control crime. The most
sceptical are in Suriname, and the least in Jamaica. – page 131
http://hdr-caribbean.regionalcentrelac- … DR2012.pdf

Citaat uit het UNDP rapport – pagina 158

Finally,a 2010 opinion survey in Suriname asked respondents to indicate the extent to which
they trusted 16 institutions.44 Among these,the armed forces ranked fifth; the Court of
Justice, sixth; the attorney general, seventh; and the police, ninth. In every case in which
we were able to find opinion data ranking the degree of trust in institutions, the military
ranked higher than the components of the justice system (excluding the police), which
outranked the police. A loss of confidence in criminal justice institutions
may lead to greater support for military involvement in crime control. However,
the militarization of policing raises concerns about the suspension of personal rights in
support of crime control, fears about due process guarantees and questions about the erosion
of democratic values. Citizen support for military involvement in crime control signals
a weakness in criminal justice institutions that ought therefore to be remedied by consistent
reform efforts.
Despite a general lack of confidence in and criticism of the criminal justice system across
the Caribbean-7, respondents were in support of building capacity in the police: 74.8 percent
agreed that the government should invest more in the police force (chart 6.5). However, there
was a 25 percentage point difference between the regional average and the share in Suriname,
where there is a perception that the police have been more effective at the community and
country levels in the last few years- page 158http://hdr-caribbean.regionalcentrelac-undp.org/files/Caribbean_HDR2012.pdf
Kan je mij aangeven waar jij in het rapport dit hebt gelezen?: “In hetzelfde rapport staat dat Su op 1 van de veiligste landen is in het Caribische gebied”.

-----------------
Santokhi:: Suriname staat verder ook in een rapport van de World Bank waarin is aangegeven dat het niet gemakkelijk is om zaken te doen in Suriname, omdat de publieke sector corrupt is.

Pongosaqoui: Ik neem de wereldbank wat dit betreft niet meer serieus. In hetzelfde rapport staat al 10 jaar hetzelfde dat je om een bedrijf op te richten in Suriname, als ik mij niet vergis, 600 dagen moet wachten voor een vergunning. Cinny sinds 2 jaar heb je geen vergunning meer nodig voor het oprichten van de meeste bedrijven in Suriname. Bovendien is het al zeker twee jaar zo dat je binnen een maand je een vergunning krijgt voor het oprichten van een bedrijf. De reacties van de voorzitter van de VSB, ASFA en van de KvK op de conclusie van de Wereldbank was daarom vol ongeloof. Ze vroegen zich af hoe de organisatie aan de cijfers komt want dat was niet de praktijk.
En zo heb je dat met verschillende onderwerpen die al 10 jaar dezelfde cijfers krijgen. Dus dat is niet begonnen vanaf 2010.
Cinny ik weet dat je een fan bent van Santokhi. Ik zal niet proberen je op andere gedachten te brengen. Dat is jou goed recht. Maar, als ik constateer dat zo’n iemand die de grootse oppositie partij leidt onwaarheden verkondigt of zaken uit hun verband rukt en verdraaid dan maak ik mij ernstig zorgen. Dan klim ik in de pen en komt met de feiten die je zo kan verifiëren.
=============
Ga even het volgende WB rapport van 2012 even lezen hoor.
http://www-wds.worldbank.org/external/d … nly090.pdf

Cinny sinds 2 jaar heb je geen vergunning meer nodig voor het oprichten van de meeste bedrijven in Suriname. Bovendien is het al zeker twee jaar zo dat je binnen een maand je een vergunning krijgt voor het oprichten van een bedrijf.
BS dat je voor de meeste bedrijven sinds 2 jaar geen vergunning meer nodig hebt.
Wettelijke grondslag voor functioneren bedrijfsvergunningen:
•    Decreet vergunningen bedrijven en beroepen van 15 september 1981; (Decreet E-24; SB 1981 # 145)
•    Staatsbesluit ter uitvoering van artikel 2 lid 1 en lid 2 van het Decreet E-24 van september 1981; (SB 1981 # 147); gewijzigd bij SB 19 van 15 mei 1985; (SB 1985 # 40)
http://www.gov.sr/sr/ministerie-van-hi/ … -(bv).aspx
Sinds 1985 is dit nooit gewijzigd.
Wanneer heeft Pongo voor het laatst een bedrijfsvergunning ingediend? Het duurt echt niet 1 maand als wat je hier komt verkondigen. Soso ley!!!

--------------------------------
Ik ben trouwens blij met het initiatief om een topic te openen met het wanbeleid van de regering Bouterse /Ameerali. Heel blij. Waarom, dat zullen jullie wel merken/lezen over een X aantal maanden. Ik verheug mij nu al daarop. Er is in ieder geval 1 persoon op dit forum die weet waarom ik blij bent met deze topic.
Trouwens. het valt mij wel tegen, om eerlijk te zijn, dat er zo weinig concrete punten van het wanbeleid gemeld worden. Of is dat typisch Surinaams? Schreeuwen dat iets niet goed is maar als je daadwerkelijk concreet moet opsommen wat niet dan dokken ze. Zoals nu het geval is met de nieuwe grondwet. Jaren schreeuwen dat het niet goed is maar als je wordt uitgenodigd om jou bijdrage te leveren dan zijn alle juristen muilstil. Dan dokken ze net als de overige Surinamers. Ik geeft toe roddelen is makkelijker dan iets concreets op papier zetten.
==============================
Blij te horen, wij benne benieuwd naar jouw posts  

Sranan - Mi Kondre Tru, Mi Lobi Yu!
2015! SRANAN NO SPAN, CHAN NA A MAN!!!!

Mmmmm Statistieken alleen zijn niet genoeg Pongosaqoui .... ik weet dat uit ervaring omdat ik ook veel met staistieken gewerkt heb en deze ook een zeer scheef beeld kunnen geven. Okay jij valt over het feit dat hij doet alsof dat sinds 2010 is.... ik zeg je wel eerlijk ik kan persoonlijk meepraten over Su sinds 2002 en Santo had wel vertrouwen ingeboezemd dat men ook werkelijk aangifte kwam doen... maar ja joh was zo'n zooitje... en dat zooitje opruimen kon gewoon niet in dat korte tijdsbestek, 80% had gereshuffeld mogen worden... bvs... tegenwoordig hebben we er een nieuwe lading generatie skowtu bij dus dat is alvast héél mooi.
Ik had helemaal geen idee gekregen dat hij het deed voorkomen alsof het sinds 2010 was.. nee hij bespak de periode 2010 t/m 2013 zo heb ik het genomen.... maar okay ik ben met jou eens dat dat probleem zeer zeker langer speelden dan 2010.

Maarre  statistieken alleen zegt mij niet genoeg ik wil er graag nog een aantal tabellen en grafieken bij zien van een zelfde periode om alles echt goed af te kunnen lezen...
eerlijk gezegd heb ik ook een hekel aan statistieken. Op het werk waren mijn staistieken zo geweldig joh, pffff is ook zo vet manipuleerbaar sorry hoor...

Pongosaqoui wrote:

@Cinny (56),

De rode draad in jou verweer of betoog is dat de dingen voorkomen en dat Santokhi het constateert. Dat is juist mijn probleem met Santokhi. Hij doet alsof deze dingen vanaf 2010 voorkomen. Dat is een pertinente onwaarheid en Santokhi weet dat. Deze dingen zijn van alle dagen en jaren. .

Ja al sinds de 8o's zitten we met die shit en ka en Veni en Santo hebben al veel ogeruimd, maar sinds 3 jaar wordt het weer steeds erger.

De wereld is niet zo zwart-wit als pokezooi doet voorkomne. Waar het om gaat is dat zaken meer of minder voorkomen. Vandaag de dag horen we steeds dat ze diverse criminelen oppakken maar feit is dat er veel minder veroordeelde zijn ( bezetting gevangenissen met 50% terug gelopen) en dat het gevoel van veiligheid bij de bevolking ver onder nul gedaald is. Misdaden zijn al zo gewoon geworden dat de meeste niet meer geregistreeerd worden door de skoutoe, laat staan dat ze de krant halen.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Uit de post met info van MB blijkt dat Santo niets heeft verdraaid, vond ik ook al niets voor hem eigenlijk...dat Santo elk negatief dingetje zal belichten, geen eens zo zeer uitvergroten hoor, maar ook dat is gezien van uit zijn standpunt meer dan logisch, tja hij denkt niet over DDB zoals ik... want dan hadden de NDP en VHP allang samen het land gereageerd met o many suc6..... mmmm een mooie paarse vlag met een witte Olifant [heel politiek Su moet spontaan kotsen nu whahhahaha] Mmm laat een ieder er rekening mee houden dat ik een onvoorwaardelijke fan ben van Santo, ik ben heel loyaal aan hem.... voor zover dat kan en lukt wink alles wat hij zogenaamd fout doet praat ik gewoon ijskoud goed, ja ja zo zit ik in elkaar  whahahahaha ja serieus helaas ... met de partij VHP heb ik niet veel, maar ja is ZIJN partij, dus alleen maar daarom zal ik geen al te lelijke dingen zeggen....

Dat hij dingen wil doen laten overkomen die niet zo zijn, daar is hij niet de man naar, dat weet ik wel, hij zal geen lariekoek gaan spuien die hij niet weet te onderbouwen enz hij kent zijn wegen en die bewandelt hij.

@ #62.

Beter opletten en de berichten lezen en bijhouden. Hoe denk je dat ik aan al die 306 verworvenheden kom....uit mijn duim gezogen...
Een aanvraag duurt inderdaad niet langer dan een maand.

---------------------------------------------
http://www.surinamechamber.com/index.ph … l/header/2

De Vergunningsplichtigen
De volgende bedrijven en beroepen dienen bij de inschrijving een vergunning te overleggen:

In een Staatsbesluit van 27 mei 2011 (SB 2011 no. 64), dat per 02 juni 2011 is ingegaan, is vastgelegd dat diverse bedrijven en beroepen niet meer vergunningsplichtig zijn. Deze niet-vergunningsplichtige bedrijven kunnen slechts volstaan met de registratie in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken. Echter zijn er wel regels en afspraken waaraan men zich dient te houden, hetzij voor danwel bij aanvang van de economische activiteiten. Het gaat o.a. om regels betreffende het milieu, de volksgezondheid, de ruimtelijke ordening en de veiligheid. Met de naleving van bovengenoemde regels zullen de hiervoor aangewezen instanties belast zijn.

De volgende bedrijven en beroepen zijn nog vergunningsplichtig en worden door het Ministerie van Handel en Industrie verstrekt:

Aannemer van bouw- en schilderwerken
Amusementsspelen (z.a. fietjebal en flipperspelen)
Architect
Bankier
Bespuitings- en/of besproeiingsbedrijf d.m.v. vliegtuigen
Cybercafé
Douane-expediteur (inklaarder)
Eet- en drankinrichting
Fabrikant van:
- acetyleen gas en vloeibare kooldioxyde
- alcoholhoudende- en /of niet-alcoholhoudende dranken
- artikelen voor huishoudelijk gebruik
- cement
- eetbare oliën
- eetbare vetten
- farmaceutica
- gasvormige en vloeibare stikstof
- insecten- en onkruidbestrijdingsmiddelen
- insecticiden
- kunstmeststoffen
- tarwebloem en tarwemeel
- veevoeder
- verbandstoffen
- verf en vernis
- vleeswaren
- voedingsmiddelen
- weefsel
- zuurstof
Fabrikant tot constructie, vervaardiging en reparatie van stalen resp. plastic vaartuigen
Fabrikant voor:
- het verwerken van fruit
- het verwerken van vis tot visproducten
Gedistilleerd in fabrieksverpakking
Goud- en zilversmid
Hinderwet
Hotel
Houtzaagmolen
Ingenieurs(advies)bureau
Insecten-en ander ongedierte bestrijdingsbedrijf
Kapsalon
Keuringsinstantie
Luchtvaartbedrijf
Motel
Openbare vermakelijkheden
Pelmolenaar
Pension
Reisbureau
Reparatiebedrijf
Slager
Scheepvaartbedrijf
Servicestation
Verzekeraar
Winkelier
Wisselkantoor

Vergunningen die door de Districts – Commissaris worden verstrekt:
- Eet- en drinkgelagen
- Gedistilleerd in fabrieksverpakking
- Hinderwet
- Openbare vermakelijkheden

----
http://www.surinamechamber.com/index.ph … l/header/3

Importeur of exporteur

Een importeur/exporteur heeft geen vergunning nodig.

Een importeur/exporteur moet zich inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken onder overlegging van:
1. een recente pasfoto en ID-kaart / paspoort of rijbewijs
2. een uittreksel van het bevolkingsregister
3. inschrijfkosten welke afhangen van de hoogte van het geïnvesteerd vermogen.
Voor de import / export van bepaalde goederen is toestemming van de overheid vereist. Voor meer informatie gelieve te bellen naar het nummer 530311

Door de Kamer van Koophandel en Fabrieken wordt een uittreksel verstrekt. Een kopie is voor de Belastingdienst en één voor de Douane:
1. Voor een belastingvastnummer en een verklaring gelieve u zich te wenden tot de Ontvanger der Directe Belastingen.
2. Hierna moet u naar de douane voor registratie om aldaar een import-/ exportnummer te krijgen.

De drie voornoemde nummers n.l. het KKF-, belastingvast-, import- en exportnummer heeft u nodig om het Internationaal Handelstransactie formulier, het H-99 formulier en Enig document in te vullen. Deze formulieren zijn verkrijgbaar bij de volgende bedrijven in Paramaribo:
Prodimex N.V., Multiforms N.V. en Vaco N.V.

Voor de export naar een Caricomland en overige landen heeft u nodig:
1. Caricom Certificaat van Oorsprong
2. Caricom Invoice
3. CVO-aanvraag formulier
4. Enig Document
5. Internationaal Handelstransactie Formulier verkrijgbaar bij diverse boekhandels
6. Bill of Lading of Airway bill bij de scheepvaart- of luchtvaartmaatschappij
7. Health Certificate
8. Rijst Certificate

Voor de keuring van vis, groenten, fruit en planten bent u terecht bij het ministerie van Landbouw, Veeteelt en Visserij en voor de keuring van hout bij Stichting voor Bosbeheer en Bostoezicht.

----
http://www.surinamechamber.com/index.ph … e/index/14

DE ONE STOP WINDOW - VERGUNNINGSAANVRAGEN

Bij de One Stop Window kan men o.a. terecht voor het opmaken van vergunningsaanvragen, wat veel loopwerk bespaart voor ondernemers. Het aanvragen van nieuwe vergunningen of van verlengingen wordt vereenvoudigd.

Het verzamelen van de benodigde documenten wordt door de One Stop Window overgenomen, waarna de aanvragen bij de diverse instanties w.o. de Districtscommissariaten en het Ministerie van Handel & Industrie worden ingediend. Het proces, dat bij deze instanties op gang wordt gebracht, wordt ook door deze afdeling gemonitoord. De One Stop Window is een belangrijk instrument voor de Regering, in het bijzonder voor de Minister van Handel en Industrie en andere relevante instanties.

Benodigdheden voor het aanvragen van een vergunning:

1. Drie goedgelijkende pasfoto’s van recente datum;

2. Belastingverklaring (bewijs van geen belastingschuld of getroffen regeling) alleen voor de DC bestemd;

3. Uittreksel uit het bevolkingsregister;

4. Nationaliteitsverklaring (alleen voor bezitters van de Surinaamse nationaliteit)

5. Copie verblijfsvergunning (indien de aanvrager niet de Surinaamse nationaliteit bezit);

6. Gezondheidsverklaring afgegeven door de huisarts en afgestempeld door het B.O.G.
(bij de produktie en verkoop van levensmiddelen, eet- en drinkgelagen);

7. 1 kwitantie van betaald vergunningsrecht (SRD 304,50) of SRD 4,50 (Hinderwet, Gedistilleerd);

8. Goedkeuring van de eigenaar van het zakenpand

9. Hypothecair uittreksel;

10. Uittreksel van de Kamer van Koophandel en Fabrieken (dit dient tevens als bewijs dat de jaarlijkse bijdrage moet zijn voldaan);

11. Kopie statuten (bij rechtspersonen);

12. Bewijs van vakbekwaamheid;

13. Copie te verlengen vergunning;

14. Verzoekschrift in tweevoud.

De aanvraag en indiening van de vergunning kan in orde gemaakt worden door de One Stop Window tegen een vergoeding van SRD 550,- inclusief vergunningsrecht en andere kosten.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Kijk Cinny, wie gaan ze nu proberen aan te vallen? Natuurlijk degene die de grootste kans heeft tegen DDB in 2015!! En dat zal ik NOOIT toelaten om hem hier als leugenaar etc etc uit te maken!! Maar ze vergeten dat Chan, the MAN, weet waarover hij het heeft. Ze hoeven alleen maar naar zijn track record te kijken, maar die paarse bril beperkt ze hebi hebi big_smile lol

Miedja-Baka,

Je bent zo beneveld door 8 december dat je allerlei 'ouwe' artikelen aansleept die zgn. recent zijn. Als je die 306 punten echt had gelezen dan had je ook gezien dat een van ze gaat over de verkorte procedure voor het aanvragen van vergunningen, mang.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

*Cinny* wrote:

Uit de post met info van MB blijkt dat Santo niets heeft verdraaid, vond ik ook al niets voor hem eigenlijk...dat Santo elk negatief dingetje zal belichten, geen eens zo zeer uitvergroten hoor, maar ook dat is gezien van uit zijn standpunt meer dan logisch, tja hij denkt niet over DDB zoals ik... want dan hadden de NDP en VHP allang samen het land gereageerd met o many suc6..... mmmm een mooie paarse vlag met een witte Olifant [heel politiek Su moet spontaan kotsen nu whahhahaha] Mmm laat een ieder er rekening mee houden dat ik een onvoorwaardelijke fan ben van Santo, ik ben heel loyaal aan hem.... voor zover dat kan en lukt wink alles wat hij zogenaamd fout doet praat ik gewoon ijskoud goed, ja ja zo zit ik in elkaar  whahahahaha ja serieus helaas ... met de partij VHP heb ik niet veel, maar ja is ZIJN partij, dus alleen maar daarom zal ik geen al te lelijke dingen zeggen....

Dat hij dingen wil doen laten overkomen die niet zo zijn, daar is hij niet de man naar, dat weet ik wel, hij zal geen lariekoek gaan spuien die hij niet weet te onderbouwen enz hij kent zijn wegen en die bewandelt hij.

Natuurlijk mag je alles goed praten, tenminste proberen goed te praten, waarover Chan liegt, omdat je een fan van hem bent. Geen probleem daarmee, maar net zo heb ik ook het recht om hem voor leugenaar uit te maken wat hij ook is en what about die moord aan de Charlesburgweg? ....Doofpot...... sad

Voordat je de president ook uitmaakt voor moordenaar....dat moet nog bewezen worden en frappant dat het maar niet wilt lukken met dat bewijs al tig jaren lang en ondanks zoveel (valse) getuigen. Vreemd, vind je niet... big_smile

We hebben WEER 5!!!

Ja he, De Jager, wat schreef je PONGO liefje toch? De MEESTE bedrijven en zoals blijkt hebben de meeste nog steeds een vergunning nodig!! Je brengt 1 beroep naar voren that's it en notabene moeten ze geregistreerd zijn.  En uit je links zie ik niets, noti, nada staan van 1 maand!!

61 (edited by Miedja Baka 2013-05-27 20:36:55)

Waar De Jager, waar in je aangegeven link staat dat het 1 maand is???? Kom met goed bewijs!!! Die 306 punten doen niks als ze niet gerealiseerd en er geen links zijn om ze te versterken. Welke artikelen haal ik aan die oud zijn? En 8 December heeft niks te maken met deze topic!! Dus bespaar me je emotionele kaart smile Niet boos worden hoor, on topic blijven toch!

62 (edited by *Cinny* 2013-05-27 20:31:37)

Neus wrote:
Pongosaqoui wrote:

@Cinny (56),

De rode draad in jou verweer of betoog is dat de dingen voorkomen en dat Santokhi het constateert. Dat is juist mijn probleem met Santokhi. Hij doet alsof deze dingen vanaf 2010 voorkomen. Dat is een pertinente onwaarheid en Santokhi weet dat. Deze dingen zijn van alle dagen en jaren. .

Ja al sinds de 8o's zitten we met die shit en ka en Veni en Santo hebben al veel ogeruimd, maar sinds 3 jaar wordt het weer steeds erger.

De wereld is niet zo zwart-wit als Pongosaqoui doet voorkomne. Waar het om gaat is dat zaken meer of minder voorkomen. Vandaag de dag horen we steeds dat ze diverse criminelen oppakken maar feit is dat er veel minder veroordeelde zijn ( bezetting gevangenissen met 50% terug gelopen) en dat het gevoel van veiligheid bij de bevolking ver onder nul gedaald is. Misdaden zijn al zo gewoon geworden dat de meeste niet meer geregistreeerd worden door de skoutoe, laat staan dat ze de krant halen.

Neus ten 1e je had Pongosaqoui naam verkeerd gespeld dus die heb ik ff voor je gecorrigeerd wink tongue Laten wij elkaar met respect benaderen, ik merk dat aan Pongosaqoui post dat deze dat ook doet en waardeer dat enorm, wij voeren een discussie op beleefd niveau ik wenste dat een iedere er op deze manier aan deelnam....

Mmm dat criminaliteits ding is de afgelopen 10 jaar stabiel op een gruwlijk niveau gebleven. Als Pongosaqoui zich ergert dat Santo het heeft doen laten overkomen alsof het sinds 2010 is snap ik dat wel, daar dit idd niet het geval is... okay dat punt is NU duidelijk vanuit mijn kant.

Pongosaqoui  toch de woorden van de huidige president DDB heb ik in mijn oren geknoopt, ''wij zullen weer met onze sieraden kunnen lopen'' bvs want tja iedereen is praktisch leegeroofd....  ik hoop niet dat het is zoals die ''18 duzu huizen'' want ik heb wel hoge verwachtingen... kijk Santo zei gewoon, ''wat er komt een fufuruman op je erf...je mag er alles mee doen wat je wilt''  Daarna werden de winkels het slachtoffer.... dat ding gaat eigenlijk in een kringetje, Inbraak en overvallen : woningen, winkels, cambio's, Tankstations, mensen op straat/Taxies en weer woningen, winkels, cambio's, Tankstations

Wat ik destijds ook een zeer sterkpunt vond, er waren wagens voor de politie aangeschaft uit ''onze'' belastingcenten en Santo zei, ''als je een klacht hebt over de politie noteer nummerplaat en meld het, de wagens zijn uit uw geld gekocht en moeten hun geld ook waard zijn....'' Hiermee was er een socialecontrole gecreërd en ook vertrouwen ingeboezemd... het sprak enorm aan !

Belfort heb ik vooral zijn g;anzen met zijn aandacht voor kindermisbruik waarmee hij bij mij ook veel punten scoorden... maar eerlijk gezegd komt hij toch een beetje sloom over bij mij... heel gek ik weet het... maar iets aan m vind ik niet vlot genoeg....

Hoeveel moorden hebben we niet achter de rug sinds mei 2010 laten we praten vanaf mei 2011... en bij allemaal was al zovaak melding gemaakt bij de skowtu en niks was er ondernomen ???????????????? HOE DANG ja mang daarvan spring ik uit mijn panty echt.... en hoevaal betrof het  een politieman ? Mijn part maar 2x maar is 2x teveel ! Ik persoonlijk heb zelfs dit moeten ervaren hoe LAKS de politie was 20-2-2012..... alsl de politie toch nooit geen ene moer doet moeten wij als burgers ons dan op ons gemak voelen en hulp bij hun vragen? Ik zie bij voorbaat het nut al niet meer ervan in... en DIT hoort en mag niet, ik ben nu indirect als burger VOGELVRIJ verklaard... ja nou zo voel ik het wel.... en met mij een hele hoop Kondreman.

Ook die eenheid waarin DDB zijn zoon zit staat nit goed aangeschreven en men is er bijna bang voor, dit hoort niet.... dus tja veilig gevoel... ik denk dat Santo wel degelijk duidelijk heeft gemaakt wat duidelijk moet zijn m.i.

De Jager wrote:
*Cinny* wrote:

Natuurlijk mag je alles goed praten, tenminste proberen goed te praten, waarover Chan liegt, omdat je een fan van hem bent. Geen probleem daarmee, maar net zo heb ik ook het recht om hem voor leugenaar uit te maken wat hij ook is en what about die moord aan de Charlesburgweg? ....Doofpot...... sad

Voordat je de president ook uitmaakt voor moordenaar....dat moet nog bewezen worden en frappant dat het maar niet wilt lukken met dat bewijs al tig jaren lang en ondanks zoveel (valse) getuigen. Vreemd, vind je niet... big_smile

lol whahaahahahahah o sorry hoor whahahahahahahha  okay ik ben uitgelachen....
huh zucht ik ben wéér niet op de hoogte...moord aan de Charlesburgweg... heb je een link dat ik me ff kan inlezen, ik kom vast met een waanzinning mooi antwoord terug wink
whahahhhhhahaaaaaa woi  o ja was er van Chan wel al iets bewezen gudú ? Zo nee ...dang ie sabi toch !

Miedja Baka wrote:

Kijk Cinny, wie gaan ze nu proberen aan te vallen? Natuurlijk degene die de grootste kans heeft tegen DDB in 2015!! En dat zal ik NOOIT toelaten om hem hier als leugenaar etc etc uit te maken!! Maar ze vergeten dat Chan, the MAN, weet waarover hij het heeft. Ze hoeven alleen maar naar zijn track record te kijken, maar die paarse bril beperkt ze hebi hebi big_smile lol

ja mijn wkn vriendin no lob' Santo ze houdt al van DDB toch... wink
De DDB Fans bekijken het van HUN kant en de Santo Fans   vanuit hun kant en tja deze twee staan idd loodrecht tegenoverelkaar op 1 bepaald punt en dat vergalt de gehele samenwerking.... ik zie dat er btw over en weer de zelfde kunstjes worden geflikt naar elkaar dus ik sla het allemaal gade en zal idd altijd in het voordeel van Santo kijken... ja huh ik ben partijdig ... en niet zo een beetje ook ! MAAR ongeacht welke regering er zit, op de 1e plaats kijk IK naar landsbelang... in mijn ogen doet de huidige regering het ook niet verkeerd.... maar ja we willen het niet verkeerd doen maar geweldig goed en dat mensnen kan met CHANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ja mang so trangáááááááááááá

big_smile

Love
&
Respect

65 (edited by *Cinny* 2013-05-27 20:56:58)

Lieve Jager als we anno 2013 4 mensne in de auto die ongewapend waren doodschieten , dit door allerlei omstandigheden, zou je je dan kunnen voorstellen dat destijds in het OUDE CHARLESBURG hallo we praten texas of Surianam in zijn vetste tijd roll En die gast met alle Respect en Medeleven naar de familie Bikharie  rent over de trens weg.... mmoetje niet doen toch, en check die buurt..... dus ja helaas dit ding is gebeurd, ten volle spijte dat zo'n situatie zich heeft moeten voordoen, daarbij blindert DDB / NDP wel enorm he... beetje verhgaal halen bij die dame, ze komt helemaal ongewild in de schijnwerpers, kwaliteit van haar leven nam af naar 0 daardoor en niemand heeft haar daarna geholpen ? Gen DDB aan wie zij haar verhaal had verteld geen NDP die er een politieke rel van maakt?

Nu nou nou foei zeg....
tot zeer grote spijt is deze jongeman komen te ontvallen
maar de situatie was er ook naar dat dit is gebeurd !!!
Oh jawel dat vind ik serieus wel .... als 4 ''rovers'' ongewapend dood geschoten zijn en ik begrijp dat, dan wat denk je dat ik DIT niet zou begrijpen, kijk hoe consequent ik BEN.

Charlesburg   doofpot ? Laten ze het eruit halen no.... Santo's geweten is zuiver ja hij dacht het is een rover... wij wordne hier helemaal mesjogge van de rovers .... dus tja....
waarom rende hij dan ook weg.... IN het oude Charlesburg waar skowtu geen eens na zonsondergang wou komen !!!! Mmmm je hebt wat genoemd en ik ben WEL op de hoogte ja mang.... no mik grap...

*Cinny* wrote:

Lieve Jager als we anno 2013 4 mensne in de auto die ongewapend waren doodschieten , dit door allerlei omstandigheden, zou je je dan kunnen voorstellen dat destijds in het OUDE CHARLESBURG hallo we praten texas of Surianam in zijn vetste tijd roll En die gast met alle Respect en Medeleven naar de familie Bikharie  rent over de trens weg.... mmoetje niet doen toch, en check die buurt..... dus ja helaas dit ding is gebeurd, ten volle spijte dat zo'n situatie zich heeft moeten voordoen, daarbij blindert DDB / NDP wel enorm he... beetje verhgaal halen bij die dame, ze komt helemaal ongewild in de schijnwerpers, kwaliteit van haar leven nam af naar 0 daardoor en niemand heeft haar daarna geholpen ? Gen DDB aan wie zij haar verhaal had verteld geen NDP die er een politieke rel van maakt?

Nu nou nou foei zeg....
Oh jawel dat vind ik serieus wel .... als 4 ''rovers'' ongewapend dood geschoten zijn en ik begrijp dat, dan wat denk je dat ik DIT niet zou begrijpen, kijk hoe consequent ik BEN.

Charlesburg   doofpot ? Laten ze het eruit halen no.... Santo's geweten is zuiver ja hij dacht het is een rover... wij wordne hier helemaal mesjogge van de rovers .... dus tja....
waarom rende hij dan ook weg.... IN het oude Charlesburg waar skowtu geen eens na zonsondergang wou komen !!!! Mmmm je hebt wat genoemd en ik ben WEL op de hoogte ja mang.... no mik grap...

Sang, hij heeft snel gereageerd met het 'verhaal'.....18 minuten...netjes... big_smile

We hebben WEER 5!!!

Cinny, maak je niet druk om de Charlesburg - Bikharie tori hoor! We weten allemaal dat de arme moeder beetgenomen is geworden door DDB/NDP om een smoesverhaaltje te vertellen om Chan in een kwaad daglicht te brengen. Later is de Moeder komen janken hoe ze niet beetgenomen is geworden, want ze dacht dat ze door de NDP/DDB persoonlijk geholpen (maw omgekocht) zou worden. Haar verhaal is nooit geverifieerd kunnen worden als te zijn de waarheid. Niemand weet wat er gebeurd is, niet de Moeder, niet NDP/DDB en ook niet De Jager, want ze waren er niet bij.

De Jager wrote:
*Cinny* wrote:

Nu nou nou foei zeg....

Sang, hij heeft snel gereageerd met het 'verhaal'.....18 minuten...netjes... big_smile

Nou dit komt geheel uit mezelf... wees eerlijk als barka Bhai mee gaat lezen dan skopt hij mij meteen uit zijn FANclub....  big_smile big_smile MAAR ik zeg het je, als ik een mail had gestuurd had hij zo snel idd gereageerd, maar ik ga natuurlijk hem niet lastigvallen hiermee .... je weet toch.....   Maar nee dit is de uitleg die IK heb gegeven zonder inmenging van een ander...
tongue wink

Dus dit soort dingen of iets over 90 kilo vind ik allemaal niet boeiend ik hoor het aan maak mijn mening en maak me er verder niet druk over... stel je voor dat hij iets zou doen waarvan mijn klomp breekt dan zou ik denk ik wel hem benaderen erover...
HEE MAAR MIJN KANJER DOET ALLES GOED MOOI ADJA HAAA

:LOL:

70 (edited by *Cinny* 2013-05-27 23:21:49)

Miedja Baka wrote:

Cinny, maak je niet druk om de Charlesburg - Bikharie tori hoor! We weten allemaal dat de arme moeder beetgenomen is geworden door DDB/NDP om een smoesverhaaltje te vertellen om Chan in een kwaad daglicht te brengen. Later is de Moeder komen janken hoe ze niet beetgenomen is geworden, want ze dacht dat ze door de NDP/DDB persoonlijk geholpen (maw omgekocht) zou worden. Haar verhaal is nooit geverifieerd kunnen worden als te zijn de waarheid. Niemand weet wat er gebeurd is, niet de Moeder, niet NDP/DDB en ook niet De Jager, want ze waren er niet bij.

No Gudu ik maak me niet druk.... ik heb me er snel ff in verdiept en kon meteen mijn conclusies trekken... tis prcs hoe ik het in die post heb gemeld, zo denk ik erover.... dus tja over die 90 kilo maak ik me niet druk LEKER BOEIEND en over dit trieste voorval heb ik zo mijn denkwijze [wat ik had gepost ...]

Kijk ik heb ALLE vertrouwen IN Santo en zal hem niet snel wantrouwen... wel nee dat doen onze paarse medegenoten toch ook niet met DDB, ze blijven loyaal, zo ook ik... ik ga natuurlijk niet twijfelen aan mijn Politieke Suinaamse favoriet... neeeeheee natúúrlijk niet... ik heb geen reden... joh en als hij er bvs wel een zooitje van zou maken dan zeg ik gewoon wat ik ALTIJD al zeg, ''we zijn maar mensen hoor '' whahahahahahhaa woi wat heerlijk dat ik 100% mezelf kan blijven

71 (edited by Paraman 2013-05-27 23:31:13)

*Cinny*
Miedja Baka Cinny, maak je niet druk om de Charlesburg - Bikharie tori hoor! We weten allemaal dat de arme moeder beetgenomen is geworden door DDB/NDP om een smoesverhaaltje te vertellen om Chan in een kwaad daglicht te brengen. Later is de Moeder komen janken hoe ze niet beetgenomen is geworden, want ze dacht dat ze door de NDP/DDB persoonlijk geholpen (maw omgekocht) zou worden. Haar verhaal is nooit geverifieerd kunnen worden als te zijn de waarheid. Niemand weet wat er gebeurd is, niet de Moeder, niet NDP/DDB en ook niet De Jager, want ze waren er niet bij.

No Gudu ik maak me niet druk.... ik heb me er snel ff in verdiept en kon meteen mijn conclusies trekken... tis prcs hoe ik het in die post heb gemeld, zo denk ik erover.... dus tja over die 90 kilo maak ik me niet druk LEKER BOEIEND en over dit trieste voorval heb ik zo mijn denkwijze [wat ik had gepost ...]

Kijk ik heb ALLE vertrouwen IN Santo en zal hem niet snel wantrouwen... wel nee dat doen onze paarse medegenoten toch ook niet met DDB, ze blijven loyaal, zo ook ik... ik ga natuurlijk niet twijfelen aan mijn Politieke Suinaamse favoriet... neeeeheee natúúrlijk niet... ik heb geen reden... joh en als hij er bvs wel een zooitje van zou maken dan zeg ik gewoon wat ik ALTIJD al zeg, ''we zijn maar mensen hoor '' whahahahahahhaa woi wat heerlijk dat ik 100% mezelf kan blijven.
=
Aha op zo'n voet dus.
Was Segebaai jullie gemeenschappelijke mati?
Jammer dat jij t.z.t. niet zal Mogen stemmen.

Paraman wrote:

=
Aha op zo'n voet dus.
Was Segebaai jullie gemeenschappelijke mati?

S e g e b a a i ??? wakti ik ga ff googlen ben zo terug ja lol

Miedja Baka wrote:

lol  lol  lol

Je snijdt je wel in de vingers hè? Cinny's woorden (#75)....

---
Dus Chan geeft wel toe dat hij geschoten heeft, maar hij dacht dat het een rover was.....
a tan so... big_smile

We hebben WEER 5!!!

ja okay daar ben ik weer :

PARAMARIBO, 23 sep – Het beleid van minister Chandrikapersad Santokhi van Justitie & Politie is op zijn minst discutabel. Dit zegt parlementariër Jenny Simons van de oppositionele NDP. De politieke en juridische deining rond de aankoop van grond bij een drugshandelaar betekent een smet op Santhoki’s werkethiek.
Cinny zegt: ja máár hij gaat echt niet met PEK om en is daarom OOK NIET besmet ....

Het had wel bekeken nooit zover mogen komen. Maar nu heeft Santokhi zelf verklaard dat zijn vrouw onroerend goed heeft gekocht van drugshandelaar August Adjoeba. “Ik vraag me af hoe de minister van Justitie, die alles weet en zo een geweldige inlichtingendienst heeft, niet weet dat zijn vrouw zaken doet met een stichting die geleid wordt door een schurk”, zegt Simons tegenover Dagblad Suriname.
Cinny zegt: Hee hee hee zaken en privé gescheiden houden toch... ik hoef toch niemand uit te leggen hoe lastig sommige vrouwen in elkaar zitten....??

Dat de verklaring bedoeld was als zelfverschoning of om Bouterse’s beweringen te neutraliseren, doet er verder niet toe. Ook het rechterlijk vonnis stelt in dit opzicht niet veel voor. Santokhi heeft zichzelf een brevet van ongeschiktheid verschaft, wat in feite zijn positie onhoudbaar maakt. “Ik denk dat het in het parlement naar voren moet worden gebracht”, aldus Simons.
Cinny zegt: Nooit meer wat over gehoord JIJ big_smile 

En nu je vraag of het een gemeenschappelijke mati was die Segebaai, nee hij was zo te lezen geen vriend van Santo en ik ken m al helemaal niet.... NEE dus... roll

NOOP

De Jager wrote:
Miedja Baka wrote:

lol  lol  lol

Je snijdt je wel in de vingers hè? Cinny's woorden (#75)....

---
Dus Chan geeft wel toe dat hij geschoten heeft, maar hij dacht dat het een rover was.....
a tan so... big_smile

ja zo staat het op internet.... ik heb gegoogled smile ja dang so a tan....
ja ik heb geen rechtstreeks lijntje met Santo wat ik aanhou ofzo hoor... en zo ja dan was ik niet meer van de partj op wkn schat kom op... dus denk niet dat ik grote geheimen hier vertel, ik lees me in op internet en kan vervolgens geüpdate en wel  een mening geven... dus zo doe ik dat... de jeugd van tegenwoordig googled alles, ze weten ''niks'' maar doordat ze alles meteen opzoeken weten ze juist véél, dus ik doe dat nu ook... ik zoek alles op...