1 (edited by *Cinny* 2013-01-22 15:45:49)

Topic: *Sranan*Topic*3*

Nou SURINAME houdt van mij hoor dat kan toch gewoon niet anders met wat ik nu meemaak, de moed was nl echt in mijn patta's gezakt met al die zakelijke afspraken waar men zich NIET aan houdt [al 17 mndn lang boi]. Nu ben ik voorzien van een geweldige electriciën en een geweldige ondernemer die mijn goot voor gaat dichten en ik niet meer zo'n rompslomp ga hebben met het onderhoud...+ huh extra parkeerplek voor de deur.... er kunnen dan bekant 5 auto's voor de deur.... whahahahahaahaa
Hee maar deze ondernemer ivm het riool, ik ben bezocht door de directeur zelf en dat kan je echt merken die laat er géén gras over heen groeien, daar hou ik nou van. En de electriciën kan natuulijk met een boormachine overweg dus laat ik die alles meteen doen qua boorwerkzaamheden HEERLIJK schot in de zaak SO SO LOBI
1 feb 2013 is mijn goot gesloten en heb ik warm water erbij. smile smile smile

Tot slot Huize Surilicious heeft volle bak, ik heb een local erbij [Creools/Chinees checkt 26e in] voor vaste verhuur onbepaalde tijd.... en een Ned dame [Aardappel] voor onbepaalde tijd smile Voor de local heb ik de prijs aangepast anders is het absurd te hoog. Ook de huishoudhulp is aangesteld en met de 19 honden gaat ook alles goed 5 zullen naar een ander liefdevol gezin gaan.... en met 14 honden gaat mij alles wel lukken qua verzorging en financieel.
Ook de tax loopt lekker door, heb elke dag wel minimaal 2 ritjes wat na een week en maand behoorlijk oploopt en financieel interessant is.

Mmmm ik had wel al mijn adv vooruit betaald maar zit dus vol tja......ik laat het gewoon staan en wie weet gaat de 3e kamer er ook nog uit (mmmmm paisa paisááááááá)

smile

Re: *Sranan*Topic*3*

Soh ff een update :

Wel ik woon nu dus 17 maanden in Su, wat ik heel opvallend hier vind is dat er een nalatige mentaliteit heerst in het land. Je maakt zakelijke afspraken en men houdt zich er niet aan ?!?!!?!?!? Een aannemer zegt gewoon ijskoud als je een afspraak maakt om die dag te bellen zodat hij het niet vergeet !?!?!?!?! En als je belt zijn ze het alsnog vergeten en gooien je schema vet door de war..... zo ging dat 17 mndn LANGAAAAAAA.... na 17 mndn was ik het ook spuugzat en voor het eerst ging ik twijfelen aan WONEN IN SU.... ja man... ik nam mij voor het een jaar aan te zien nog [2013] en mocht ik weer zo'n gevoel hebben als eind 2012 dan zou ik serieus verkassen naar elders..... nou ik weet niet wat er opeens gebeurde roll maar er kwam 1 en al geluk op mijn pad:

- Goede aannemers gevonden, die wel zakelijk alles correct doen.
- Gastenverblijf zit vol met gasten voor onbepaalde tijd, waarvan 1 vaste huurster [local]
- Voor 5 Honden een gezin gevonden die staan te popelen.
- Huishoudhulp gevonden die om de hoek woont zowat.
- De Buri-taxi gaat op rolletjes

Ik snap er niets van maar ben ontzettend blij dat het zo loopt.

tja ineens alleen maar goed nieuws WAUW ik sta versteld.... alsof iets mij HIER in Su wilt houden.... dus Januari sluit ik zo wie zo PERFECT af. 26e en 30e checken mijn gasten in.

smile

Cinny dat gezin dat die 5 honden heeft geadopteerd is toevallig toch niet van Chinese afkomst ?

BONOO wrote:

Cinny dat gezin dat die 5 honden heeft geadopteerd is toevallig toch niet van Chinese afkomst ?

Whahahahahahahaha lol NOP...... NEE..... tongue
Ai dit vond je het meest boeiende om op te reageren no?
Wel thanks dat je om mijn doggies geeft !

Dan nog bijzonder goed nieuws voor mij dan, ik heb iemand gevonden [Familielid/Ned] die het voer voor mijn 14 honden die ik ga houden gaat sponseren big_smile
Dat in combi met een volle bezetting gastenverblijf ziet het er zeer rooskleurig uit, ik hou zelfs nu over om te SPAREN.

smile

Hè lief welkom back...
Miss you..Is kapot koud hier.. brrrrrrrrrr

I LOVE SU

ingrid42 wrote:

Hè lief welkom back...
Miss you..Is kapot koud hier.. brrrrrrrrrr

Ah ja dat geloof ik meteen [kou] en ik mis jou ook man..... kan niet wachten tot je hier woont, maar half juni ben ik in Ned en jij komt vast eind van het jaar wel weer big_smile
Tenzij ik de JackPot win meis ik laat je metéén overkomen, nee je vent mot werken die blijft daar whahahahahhaha wink

Hee ik woon aan de High Way toch, wel er gaat een traject Parbo/Zanderij gerealiseerd worden middels de High Way...  met viaducten en al man !!!! 55 km wordt het, wel wat lange maar toch gaat men deze route sneller kunnen gaan afleggen tegen die tijd....
Oja samenwerkings verband met Chinezen, dit gaat dus echt door ja !!!

Ik viel zowat van mijn bank, Chan in een bijeenkomst zittend naast Desi WAUWWWWW
lol

Kijk en dit zijn dingen die het VOLK gaat onthouden, de plaatsen die het watertoevoer moesten ontberen en nu finally water hebben, in distict Para zijn ze bezig met 500 huizen te bouwen, ook wegen worden echt aangepakt en vebeterd, ik merk het hoor... ja huh ik kan er niets aan doen hoo dat het goed gaat met heel véél dingen onder deze regering....
En ben idd ook van mening WAAROM hebben vorige dit niet opgepakt hmm Deze regering DOET toch ech-wel veel goeds voor het volk yere.... Wij die hier in Su wonen zien dat toch ??

BIG UP SRANAN
Love&Respect

Morgen alle materialen met de directeur van het bedrijf ophalen, het is een wereld vent zeg, reageert op elke mail direct..... slaat spijkers met koppen, volgens mij hou ik van m echt..... en de electiciën het zelfde verhaal.... ik sta zo VERSTELD roll het is ongelooflijk wat mij betreft.... ik heb ineens op alle fronten BEET.... ik ben zo verbaasd...
Dat noemen ze VRUCHTEN plukken..... finally....

smile Mi breti no kousbanti werkelijk.....

Welcome back Cinny.

11 (edited by *Cinny* 2013-01-22 18:34:45)

belinda wrote:

Welcome back Cinny.

Lief van je ! Dit is de 3e en laatste keer.... 3x is la la Rookhi recht wink

Basis thx voor je response!
smile

[zo ik schrik ik denk je hebt je response verwijderd maar staat in de andere topic....
whahahahahaha nee hee ik ga niet reageren daar,
vind het veel te leuk dat je naam er staat big_smile ]

big_smile

Mi bar yu!!!

NO Bruya

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Basis wrote:

big_smile

Mi bar yu!!!

NO Bruya

Jaaaa jaaaaa GOEDZO Basis hoogbezoek in mijn topic is GOED manggggggg
soh lekker geciteerd deze is van mij !

Mensen er gebeurt HEEL veel in het land....hou het goed bij want voor je het weet loop je achter.....we zitten NU in het BOOMING tijdperk des SRANAN !

mark my words !
En het aparte is, het geldt ook voor mij... ik BOOM ineens mee in Su man...... misschien wordt dit jaar echt geweldig zeg..... de landcode van Nederland is in Su DERTIEN.... ja weet ik veel waarom ik dat meld (ik hou van nummerologie toch) maar er zijn in het land zeer spannende dingen in het vooruitschiet. Ik was eerst bang dat men niet genoeg rekening hield met de toekomst en hoe ons nageslacht het gaat hebben.... maar die onrust is weg... Suriname is heel goed bezig wat mij betreft.

so so lobi dat mi libi DJA !

*Cinny* wrote:

de landcode van Nederland is in Su DERTIEN....

vreemd want hier op Kwatta is het 31  lol

Bouta is de man hij heeft al genoeg bewezen dat hij het kan.

ceessie wrote:
*Cinny* wrote:

de landcode van Nederland is in Su DERTIEN....

vreemd want hier op Kwatta is het 31  lol

lol Whaahaaha ja dubbelop bij deze
als ze je land van herkomst invullen zoals bij de volkstelling
is de landcode 13 wink

16 (edited by *Cinny* 2013-06-29 14:51:52)

=ritjúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúh=

big_smile

Ik ga zo heerlijk mijn taxi verhaal vertellen.

ja pffff mij R valt steeds weg zeg....

======================================
Ja sorry maar ik vind het leuk om het bezoekcijfer bij te houden.... met de vorige topic zaten we op 7000/8000 per maand.... en voor een 1e maand >4000 is mooi !!! THNX

0000.001    22-01-13
0004.609    22-02-13
0016.032    22-04-13
0026.655    29-06-13 [foto's]

*Cinny* wrote:

big_smile

Ik ga zo heelijk mijn taxi verhaal vetellen.

Niet te laat hoor want sommige posters i SME moeten optijd naar bed. wink

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Paraman wrote:

Spiet kong Cinny.

Ja echt ik word nu ook wat commerciëler in de zin van dat ik een ritje terug regel.....ik rij dus alleen buren die uitzicht hebben op mijn huis, rechts tegenover mij wonen veel volwassenen in het huis die hebben om de beurt een taxi nodig... dan zet ik ze af en vraag meteen ''maar wanneer kom je terug dan ?'' ''Oh joh -dan en dan- nou kan ik je weer ophalen''  dus morgen ochtend 5:50 uur ben ik op de highway [ja ja nog vóór de file]  haal ik haar weer op. Goed he ! Lekker optijd je bed uit.... als Ingrid dit leest zal ze wel denken ''yeah right JIJ veslaapt je'' klopt dus die sma belt 5:45 uur ff voor de zekerheid... ritje van 6 min] Ik ga altijd gedoucht naar bed en ben geen zweter of zo... dus met zulke ritjes  ff snel opfrissen aan de wastafel en weg ben ik idd... 4 min klaar. Kom ik thuis doe mijn ochtendriedel tot 8 uur daarna baden en dan komt de volgende afspraak ... smile

Maar de ''eigen taxi'' loopt lekker zeg... en alleen maar bekenden toch !!! 30e Zanderij ritje ivm mijn Gast uit Ned die btw via Curacau komt. Dus ik heb een nachtelijk ritje.... en dat is zo heerlijk.... ik neem wel een hond mee lol zal wel eerst ff mailen of dat wel of niet kan... mensen zijn bang voor mijn honden , ze komen agressief over [ze blaffen met z'n allen tegelijk ach] maar dat zijn ze totaal niet... okay 2 wel... whahahahhaha... alfa kwestie...

Maar ik ga vanaf de volgende tankbeurt ook mijn eigen ritjes goed bijhouden zodat ik exact weet of mijn berekening 1:10 wel klopt..... maar hoe ik het zie hanteer ik ''Ulstrel'' prijzen [meest voordelige taxi Parbo voor zij die het niet weten] ik zit er zelfs 1 srd onder ..... Ulstrel doet bv op en neer ritje de terug weg voor de halve prijs... Ik kan gewoon zeggen dat het standaard 5 srd is.... big_smile tja in de heen rit is al benzine voor de terug rit berekend en vind ik je heel aardig bereken ik een dalla extra... maar 5 srd is al niks.... ik rij nl geen ritjes onder de 10 srd, voor een JOET zit je goed he. ...... maar is het een ritje van 25 srd en meteen terug dan betaal je maar 30 srd lekker he... uitbreiden zit er niet in, want ik wil niet in conflict komen met Westpunt [taxistandplaats waar ik 5 weken gereden heb verderop bij mij] die ik een goed hart toedraag. Maar MIJN buries kan je mij niet ontnemen, en die kennis verderop in de straat ook niet whahahha.

Maar DIT is hoe ik het wou, gewoon relax thuis zijn je ding doen en spontaan je ritjes tussendoor tijden..... nu moet ik nog steeds ff GOED reclame maken bij alle 10 de buren die ik wel wil rijden....hun bezoek zie ik vaak een taxi nemen wink En dat zijn ritjes van minimaal 25 srd..... mmmmmmmmm

19 (edited by *Cinny* 2013-01-23 02:55:20)

Neus wrote:
*Cinny* wrote:

big_smile

Ik ga zo heelijk mijn taxi verhaal vetellen.

Niet te laat hoor want sommige posters i SME moeten optijd naar bed. wink

ja idd ik ga ook baden en slapen.... ben elke dag al een half uurtje eeder met slapen... ik zat op 2:30 uur en vanavond 00 uur, gisteren was het nog 1 uur... nee vandaag 00 uur snurken......

BONOO wrote:

Hee btw het zijn 4 verschillende gezinnen , 1 neemt er 2...
Niet 1 gezin neemt 5 honden...neehee niet zo dus...

Mmmm en ze zijn wel erg leuk hoor.... dan zit ik zo'n kleintje te knuffelen terwijl ik haar weg moet doen.....maar er is 1 hond vnl zwart met een beetje  bruin.....  lijkt sprekend op een rothweiler pup ik zeg het je....

smile Welcome back!

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

22 (edited by *Cinny* 2013-01-23 11:13:24)

# 22 smile Wat lief.... Maar 3x is echt La la Rookhi Recht, ga ech ni meer dit doen zeg
Kanu jij ook nog thanks voor je welcome in de VHP topic !

Wel ik versliep mij natuulijk big_smile Maar werd 5:45 uur wakker gebeld zoals afgesproken, ff snel opgefrist en 6:03 uur was ik op de plaats van bestemming, nou en op de terug weg kwam de van Hogerhuysstraat al voller  te staan, NU is er file, ik zit thuis met mijn 1e bak koffie, mijn dag begint nu echt...

Het krieken van de dag vind ik ook al zo heerlijk.... en gáát snel snel hoor.... het blijft nu ook wat langer licht 30 min wink ja ja dat scheelt toch.... dus bepaalde periode is het 18:30 naar 18:45 DONKER, nu ligt dat tussen 19/19:15 uur
Zo vandaag wordt weer een vol daggie, 9 uur materialen inslaan ''dichten goot'' vuilnis naar buiten vandaag, OH de vuilophaaldienst komt werkelijk zeer regelmatig  en stabiel, wo en za... dus maw Parbo Zuid wordt niet verwaarloosd, mijn complimenten. Ja ik klaag gerust hoor maar zal het zeker melden als er iets naar tevredenheid gaat, zoals dit !

Vandaag spijkers halen en mijn verrijdbare wandkast maken..... straks 2 kamers bezet en beter is mijn woonkamer afsluitbaar. Ook moet de hoekkamer voorzien worden van een plafondventilator met lichtje erin, flatscreen + dvd en dat kabeltje moet door getrokken worden.... ff dat ventje bellen...
=ik ga zo verder=
================================================

ja ja daar ben ik wéér, mi gado moet zoveel wasjes nog opvouwen en zoveel weer draaien...Op de radio hoor je nu veel over die meisjes die weggelopen zijn uit een tehuis en een jongetje die met een gloeiend hete vork op zijn handje is bewerkt [mishandeld dus]  hij had geld en snoep gepakt [''gestolen''] ja huh tis maar een klein kind zeg met lichamelijk GEWELD los je dat niet op zeg.... pak op de broek kan ik een keer nodig zijn maar bewerken met een hete vork... doe ff normaal zeg hmm zo maak je nou onmensen, een juffrouw had een jongetje  met zijn hoofd geslagen tegen de muur FAWAKA ik sloop je !!!! Wát ik sloop je.... dan ben ik geen mietje meer hoor.... Die kleine van mijn nicht had ook een keer klappen gekregen van de juf op school.... mmm en die nicht is echt bigi mama yungu ze heeft die juffrouw lesje geleerd.... ja blijf met je POTEN van kinderen af... kan toch niet zeg...... moet in de topic sociale wantoestanden dit.

Ik heb het zitten analyseren..... weet je als je bv in Ned naar een instantie belt en je komt dan in een menu die heel omslachtig is finally heb je de gene die je moet hebben wordt de lijn weer verbroken, weer bellen dus weer dát langdradige menu... wéér wachten.. KEN je dat ? Wel zo gaat het hier met 95% van de afspraken. En dát maakt het fustrerend, het is ook wel zeer apart dat ik er idd na 17 mndn frusti van ben geworden zowaar voor het eerst ging twijfelen aan -wonen in Su- en prompt komt er allerlei goeds op mijn pad, ik vind het heel knap....ja toch... maa ik ga dit jaa heel goed in de gaten houden [tja nu zie ik me zelf niet snel meer verkassen MET 14 honden die ik ga houden maar enfin] Mensen ik ga mijn nummerologietalent in de stijd gooien en flink Lotto spelen... ja mangggg stel je eens voor ... ja vuil ff buiten zetten want ik heb VEEL. Deze dag wil ik m niet missen....

dus die elco is niet meer nodig??

We dachten al dit duurt geen 5 maanden voordat je terug bent.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

24 (edited by *Cinny* 2013-01-23 12:21:56)

zonnigsuri wrote:

dus die elco is niet meer nodig??

We dachten al dit duurt geen 5 maanden voordat je terug bent.

Nee [1e vraag] ik had het meteen gemeld en je naam/alias aangehaald..... kijk 26e komt de 1e inchecken 30e de 2e en dan moet het 1 en ander al in orde zijn, ik moet die warmwaterheater ff ruilen voor een boiler... en de electiciën komt alles installeren, ook moet mijn zekeringskast van mijn slpkmr naar de hal toe, en de dragers van de bar kan hij meteen ook ff doen en mijn lamp en wat plateautjes monteren.... mmm
ZS nóg bedankt dat je mij aan een electiciën wou helpen, maar bij mij moet alles in rap tempo... ik kan me niet veroorloven weken te wachten, dus dat !

O ja chips vuil buiten zetten boi....zomaa post ik op mijn gemakkie door.. tra la laaa laaa
ff NU doen.

ps nee maanden wegblijven... no  mang big_smile
=======================================

pfff zo is het 5:45 uur en nu alwéér 8 uur, nog een bakkie, baden en 9 uur klaar zijn...vuil is  buiten, voor de poort en mijn erf zijn geharkt... als die meneer niet optijd komt draai ik alvast een wasje.... wat telefoontjes plegen... en nog wat zaken af...14 uur hoop ik dat achter de rug te hebben.... we shall see....  boi nog steeds heb ik niet weer een rekening geopend, ik vind het onhandig met mijn betalingen, het moet gewoon automatisch afgeschreven worden... nu moet ik elke keer rennen voor water/electra/intenet, je komt wel onder de mensen dat is dan wel weer leuk... maar nee hoeft niet perse voor mij, liever heb ik geen omkijken naar o many rekeningen.... ik check wel op mijn afschrift of het klopt.

He kicke he ik ga aan een local verhuren smile ja huh gezien de woningnood is dat wel top dat ik ook een local voozie van een woning, tegen een lagere prijs.... niet dat ik me zelf geweldig vind maar vind het wel een goede zaak... ja toch.... zaterdag tekt ze in, in de avoond..... vrijdag de huishoudhulp ....joepie... kijk dan kan zij de hoekkamer van boben naar beneden doen (2 uurtjes zou het klaar moeten zijn) en ik kan lekker mij uitleven op de keuken.... bah wat gaat de tijd SNEL..... koffie is geen eens op joh...nog hartstikke heet... oh ik heb zware mieren plaag, ja er zijn een paar kolonies .... ik tel 3 soorten in mijn huis.... waar zijn die spuitbussen nou toch...... ja ga me klaar maken toedeloe.LTRZ

Dichten van 7 meter open goot, aankoop materialen:

SRD 0500 -10 m³ opvulzand  + -2 walabapalen
SRD 0575 -5 duikers
SRD 0131 -60 stuks 4 duim stenen
SRD 0029 -1 lengte Rondijzer
SRD 0048 -1m³ Scherpzand
SRD 0033 -1 (3) zak cement 2 heb ik nog
SRD 0200 -10 m Zwarteband
SRD 0125 -Bezorgen......................+
SRD 1641,- Totaal  aan materiaal
SRD 1100,- Arbeidsloon
SRD 2741,-  Alles bijelkaar !!!
SRD 3100,-  Was er begroot [KEURIG]

Nou kijk en dit soort dingen vroeg ik jaren geleden en wou dat iemand dit ff postte, maar nee hoor niemand wou de complete info geven qua kosten, WEL IK WEL tongue

Ja want dit zijn dingen die men inteessant vindt als men gaat wonen/bouwen in Su.
Wij willen alles weten, wel ik ga jullie alles vertellen no spang.
Materiaal gekocht bij Vabi, mijn ondenemer is van Stichting De Timmerhamer.

Ik als MOEILIJKE lastig klant ben dik teveden ove de werkwijze tot nu toe....
Vanochtend kwam hij 9:20 uu ipv 9 uu en daarover ga ik niet bakkeleien, hij haalde mij op om samen de materialen te halen... was binnen no time gepiept !

Vrijdag vangen ze aan met de werkzaamheden,
ook zeer netjes dat we binnen de begroting blijven....
Ik wil nl niet boven de 2900SRD uitkomen = €675,- ja voor de Openbare WEG ja hmm
Maar ja mijn voorkant MOET er presentatief uitzien wat het met de opengoot steeds minder doet. Ik ben dik tevreden tot nog toe, ja sorry nog steeds een beetje voorzichtig... eerst zien dan geloven...  Mijn gasten zullen wel in een troep inchecken, ik bedoel voor de poort dan.... maar ja is voor een goed doel waarna iedereen plezier ervan gaat hebben....

Ik hoop dat dit even interessante info was... het volgende zal gaan over
het warm water aansluiten...

smile