Re: vlieg angst slm

Grootste probleem van de SLM voor mij is dat je nooit zeker weet dat je echt kunt vertrekken op de geplande datum.
Je kunt altijd op het laatste moment van de lijst gegooid worden omdat er een kennis van een SLM medewerker of een prominent lid van de regering of diens vriendje op reis moet. Wanneer de vlucht volgeboekt blijkt, dan rest er niets anders dan een willekeurige passagier van de list te halen en de ander in de plaats te laten vliegen. Dat heb ik zelf aan den lijve mogen ondervinden.

Dat gaat heel makkelijk, ik heb kennissen die "relaties" bij de SLM hebben die ze any time op elke vlucht kunnen zetten, simpel door een ander eruit te gooien.
Dat is leuk voor de mensen die relaties hebben, maar daarmee maak je de SLM onbetrouwbaar. Voor mij reden om nooit meer met de SLM te vliegen.

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

Ja Djoeka, dat is een manier van overleven blijkbaar.. de gewone mens die heeft het nakijken. .

En dan inderdaad 100 euro meer betalen met meer zekerheid,

<VENI, VIDI, VICI>

D.J. Oeka wrote:

Grootste probleem van de SLM voor mij is dat je nooit zeker weet dat je echt kunt vertrekken op de geplande datum.
Je kunt altijd op het laatste moment van de lijst gegooid worden omdat er een kennis van een SLM medewerker of een prominent lid van de regering of diens vriendje op reis moet. Wanneer de vlucht volgeboekt blijkt, dan rest er niets anders dan een willekeurige passagier van de list te halen en de ander in de plaats te laten vliegen. Dat heb ik zelf aan den lijve mogen ondervinden.

Dat gaat heel makkelijk, ik heb kennissen die "relaties" bij de SLM hebben die ze any time op elke vlucht kunnen zetten, simpel door een ander eruit te gooien.
Dat is leuk voor de mensen die relaties hebben, maar daarmee maak je de SLM onbetrouwbaar. Voor mij reden om nooit meer met de SLM te vliegen.

Inderdaad was de passagier HEEl VROEGER niet altijd zeker van een plaats, maar dit is al lang niet meer het geval. Je verhaal is dus niet meer waar. Of jij houdt vast aan het verleden of je kennissen en hun relaties liegen.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

De Jager wrote:
D.J. Oeka wrote:

Inderdaad was de passagier HEEl VROEGER niet altijd zeker van een plaats, maar dit is al lang niet meer het geval. Je verhaal is dus niet meer waar. Of jij houdt vast aan het verleden of je kennissen en hun relaties liegen.

Ik denk eerder dat jij niet weet waar je over praat.

Ik ken iemand die met de SLM kan reizen wanneer hij maar wilt, voor hem is er altijd plaats......ten koste van een ander.

Maar als jij meent alles beter te weten vind k het ook prima, hoor!

Imagine if you will…
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:
D.J. Oeka wrote:

Ik ken iemand die met de SLM kan reizen wanneer hij maar wilt, voor hem is er altijd plaats......ten koste van een ander.

Waarom zou ik beter menen te weten als ik het zeker weet dat wat je opschreef gewoon niet waar is? Ben je er 100% zeker van dat die persoon niet liegt? Sta je er ook bij stil dat die persoon gewoon kan 'djaffen'?

Je mag uiteraard geloven wie je wilt, ik weet dat het verhaal van je contact gewoon een leugen is.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

meneertegenpartij???????????? ik vlieg wel met slm  ik ben geen chicken met je antie reclame
uitwelke partij hebben ze jou van daan gehaald??????

TEGENPARTIJ wrote:
marcel klaassen wrote:

goeiedag
waarom zijn de surinamers bang om met de slm  te vliegen, ze geven hun voorkeur altijd aan de klm?.
ik weet ook de klm heeft in het verleden ongelukken gehad, dus ik begrijp het niet.
of is het eten niet lekker aan boord?

Marcel, waarschijnlijk een neef van Jan Klaassen, dit noem ik een heel goed voorbeeld van anti-reclame...
Waarom?

Ach volgens een idioot als De Jager is de laatste 2 jaar alles in SME perfect en moet iedereen die anders beweert zijn mond houden. Ook al is dit 100 maal de waarheid. De groupies verdragen de werkelijkheid gewoon niet.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

Ach volgens een idioot als De Jager is de laatste 2 jaar alles in SME perfect en moet iedereen die anders beweert zijn mond houden. Ook al is dit 100 maal de waarheid. De groupies verdragen de werkelijkheid gewoon niet.

Zegt de grootste sukkel van waterkant, die zijn neus in elk onderwerp steekt. Weg met Kneus!

We hebben WEER 5!!!

De Jager wrote:

Waarom zou ik beter menen te weten als ik het zeker weet dat wat je opschreef gewoon niet waar is?

Als je deze zin analytisch leest kom je tot de ontdekking er los van de tegenstrijdigheid in deze beredenering ook nog een hoop ongegronde arrogantie in de boodschap omgaat.

Meneer de Jager,

Als je het zo goed MEENT te weten, wees er gelukkig mee. Degenen met verstand weten wel waar ik het over heb.

Imagine if you will…

35 (edited by TEGENPARTIJ 2012-09-02 23:33:40)

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:
D.J. Oeka wrote:

Ik ken ook iemand die met de Airbus v/d SLM naar Coronie vliegt, als hij dat wilt... lol big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=hGH4cb3VG4E

Mi bar yu!!!

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:

Waarom zou ik beter menen te weten als ik het zeker weet dat wat je opschreef gewoon niet waar is?

Als je deze zin analytisch leest kom je tot de ontdekking er los van de tegenstrijdigheid in deze beredenering ook nog een hoop ongegronde arrogantie in de boodschap omgaat.

Meneer de Jager,

Als je het zo goed MEENT te weten, wees er gelukkig mee. Degenen met verstand weten wel waar ik het over heb.

Wat je wilt hoor. Jij je mening en ik de mijne. Het is alleen jammer dat je eerder een leugen gelooft dan de waarheid.
Waarom ga je niet zelf op onderzoek uit om te weten te komen of jouw bewering op waarheid berust? Gemakkelijk zat dan om een relatie onvoorwaardelijk te geloven. Eveneens om uit te vinden of De Jager de waarheid spreekt.

What you? Je mag natuurlijk in een leugen blijven persisteren omdat dat een Surinaams bedrijf in een kwaad daglicht blijft zetten.

We hebben WEER 5!!!

Basis wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=hGH4cb3VG4E

Mi bar yu!!!

No Bruya.

Nice! Ik vraag me af of er een filmpje is van de 'nieuwe' JAP. Er zijn vergevorderde verbeteringen heb ik begrepen. Heeft/weet iemand over een filmpje van de situatie nu?

We hebben WEER 5!!!

Ik ken enkele personen die fammilieleden hebben in de top van de SLM, en die dus ipb kunnen reizen. Zij verkiezen het echter om niet met de SLM te vliegen omdat ze echt, maar dan ook echt, als allerlaatse in de rij staan; desalniettemin willen ze alle schijn van voortrekkerij voorkomen en vliegen dus geen SLM.

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

SLM: “Wij gaan voor nóg meer klanttevredenheid”

Maandag 3 september 2012 | Reageren uitgeschakeld | Nieuws uit NL |

[Door: VAAmij] – Eén van Suriname’s kindjes, de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij, SLM, bestaat dit jaar op de kop af 50 jaar. Een mijlpaal voor een bedrijf dat zich keer op keer staande weet te houden tussen enerzijds de moeilijkheid in deze branche en anderzijds kritische passagiers. “Nederland heeft 16 miljoen bondscoaches als Oranje speelt. Wij van de SLM hebben 800.000 aandeelhouders samen in Suriname en in Nederland, dus we worden kritisch beoordeeld. Maar dat is alleen maar goed. Dat zegt ook dat mensen van ons houden en zich verbonden voelen met ons. Daarom gaan we steeds verder om het onze passagiers zo aangenaam mogelijk te maken”, aldus Clyde Cairo, Vice President Commercial affairs van de SLM.

Ontstaan van de SLM

De SLM was er nooit geweest zonder twee inmiddels overleden mannen: Rudy Kappel, een in Trinidad geboren verkeersvlieger die in Suriname woonde én Herman van Eyck, eigenaar van de 7UP fabriek in Paramaribo. Kappel en Van Eyck besloten in 1953 om een eigen luchtvaartmaatschappij op te richten. Toen ze een vergunning daarvoor kregen kochten de mannen een stuk grond in Paramaribo waar ze vliegveld Zorg en Hoop begonnen. Het succes van Kappel en Van Eyck trok de aandacht van de Staten van Suriname, die het bedrijfje wilden doen opgaan in een nationale luchtvaartmaatschappij. Op 1 januari 1955 werd de SLM opgericht, op 30 augustus 1962 werd het uiteindelijk een staatsbedrijf en jaren later, op 2 november 1975, werd de eerste vlucht Paramaribo-Amsterdam uitgevoerd in een gehuurd toestel van de KLM.

Ontwikkeling van het bedrijf

Intussen, 50 jaar verder, resulteert de niet aflatende inzet in positieve ontwikkelingen. Zo is het bedrijf – met 15 kantoren in verschillende landen over de wereld en 3 eigen toestellen – niet weg te denken uit de luchtvaartwereld. Tot 2006 was de SLM nog gebonden aan de joint venture met de KLM, maar nu staat het bedrijf volledig op eigen benen en heeft een goede marktpositie in de concurrentiestrijd. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan de uitbreiding van de routes om naar toe te vliegen, bijvoorbeeld naar Canada, Cayenne en Fortaleza. Dat het bedrijf goed aan de weg timmert, blijkt uit het feit dat de SLM IOSA gecertificeerd is. Onlangs werd het ISO certificaat ontvangen, een norm die bepaalt of het kwaliteitsmanagementsysteem van een bedrijf goed is, beoordeeld door onafhankelijke deskundigen. En tegenwoordig kan er óók bij de SLM online geboekt en ingecheckt worden via de website www.slm.nl of www.flyslm.com. Een absolute aanwinst! En… de SLM catering, het eten wat u in de SLM vluchten krijgt, heeft zelfs een gouden award gewonnen!

Vertragingen

DE SLM heeft enkele maanden geleden te kampen gehad met lange vertragingen van enkele uren. Maar die behoren nu tot de verleden tijd. Denny van Ommeren zwaait sinds 18 maanden de scepter bij de SLM Nederland. Daarvóór was hij 19 jaar in dienst van de SLM als Service Manager en Emergency Director. Hij geeft aan dat door de SLM-directie hard gewerkt is aan een masteringreep om de urenlange vertragingen te voorkomen: “Wij hebben nu keiharde afspraken met het onderhoudsbedrijf. Op een vaste datum die vóóraf vast staat, wordt het toestel elke twee maanden geserviced. Daardoor kunnen we veel vooruit plannen en onvoorziene vertragingen van onderhoud goed opvangen. Zodoende hoeven we ook niet de vluchten van derden in te huren.” Vanaf de komende winter gaat de SLM anders vliegen op de route Amsterdam/Paramaribo. Het zal zelfs voorkomen dat mensen kunnen kiezen of ze met de ochtendvlucht door de week of de latere vlucht in het weekend willen vertrekken. Ook de externe communicatie bij vertragingen is verbeterd. Zo kan iedereen via de facebookpagina van de SLM continue volgen of een vlucht vertraagd is of op tijd is vertrokken.

Klant staat voorop!

Met de klanttevredenheid wordt niet gesold. Cairo: “Wij willen het bedrijf worden wat de eerste keus moet zijn bij iemand die naar en van Suriname wil vliegen.” Cairo benadrukt dat de SLM ernaar streeft om een kwalitietsbedrijf te zijn waar Surinamers in Suriname en in diaspora vol trots naar verwijzen. “De ultime ambassadeur dus van Suriname.” Van Ommeren: “Daarom doen wij er alles aan om de mening van de passagier te horen. Elke twee maanden worden er onderzoeken gedaan naar de klanttevredenheid. En in elke stoelzak van het vliegtuig zit een formulier waarin de klant duidelijk kan aangeven wat er verbeterd zou moeten worden. “Laat het ons vooral weten wat u vindt!”

PRIJZEN!

Naast vele activiteiten en goede doelen acties in het kader van het 50 jarig bestaan, zal ook de ticketprijs ‘feest’ vieren. Zo komen er vele actietarieven al vanaf 600 euro en is het Loyal Wings programma geïntroduceerd. Een puntenspaarsysteem wat soms zelf kan leiden tot …extra overbagage, een upgrade en een gratis ticket! Proost op nog 50 jaar SLM!

Bron: www.waterkant.net

Menig klant op waterkant moet nog tevreden worden gesteld.

Zal Amafo nog steeds een tevreden klant zijn nadat ze haar vlucht gemist had??

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

De Jager wrote:

Waarom ga je niet zelf op onderzoek uit om te weten te komen of jouw bewering op waarheid berust?

Begin daar dan zelf mee.

Je help de SLM eerder door hun wandaden bespreekbaar te maken met hoop op verbetering, dat is beter dan alles goed te praten.

Imagine if you will…

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:

Waarom ga je niet zelf op onderzoek uit om te weten te komen of jouw bewering op waarheid berust?

Begin daar dan zelf mee.

Je help de SLM eerder door hun wandaden bespreekbaar te maken met hoop op verbetering, dat is beter dan alles goed te praten.

Exact. Alleen door eerlijk de verbeterpunten te onderkennnen en bespreken kun je in de moderne tijd als bedrijf voortbestaan. Hetzelfde geldt ook voor politieke partijen, etc.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Weg met kNeus!

Suriname center of the multiverse!

stena wrote:

Ik ken enkele personen die fammilieleden hebben in de top van de SLM, en die dus ipb kunnen reizen. Zij verkiezen het echter om niet met de SLM te vliegen omdat ze echt, maar dan ook echt, als allerlaatse in de rij staan; desalniettemin willen ze alle schijn van voortrekkerij voorkomen en vliegen dus geen SLM.

wink

We hebben WEER 5!!!

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:

Begin daar dan zelf mee.

Waarom zou ik? Jij spreekt tegen wat ik beweer, dus moet jij met bewijs van je uistpraak over de brug komen.

Als je het artikel hierboven leest, weet ik niet welke wandaden ik bespreekbaar moet maken? Als, nogmaals als (wat ik niet denk) je met de SLM reist vul dan het formulier in, dan doe je iets goed i.p.v. hier leugens te verspreiden.

We hebben WEER 5!!!

bakapasi_boi wrote:

Weg met kNeus!

Inderdaad weg met Kneus en zijn chimpatisanten!  big_smile

We hebben WEER 5!!!

De Jager wrote:
D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:

Begin daar dan zelf mee.

Waarom zou ik? Jij spreekt tegen wat ik beweer, dus moet jij met bewijs van je uistpraak over de brug komen.

Als je het artikel hierboven leest, weet ik niet welke wandaden ik bespreekbaar moet maken? Als, nogmaals als (wat ik niet denk) je met de SLM reist vul dan het formulier in, dan doe je iets goed i.p.v. hier leugens te verspreiden.

Je zit als een hond achter me aan te lopen, en dan beweer je dat ik tegenspreek wat jij beweert. Ik ben niet in jou geinteresseert, en ook niet in wat jij beweert. Jij bent het die steeds mij tegenspreekt over iets waar je overigens de ballen geen verstand van hebt.

Jij beweert dat ik leugens verspreid, dat is grappig, jij bent degene die dat doet.

Maar goed, loop maar rustig achter me aan, maar als je aandacht nodig hebt, moet ik je teleur stellen, ik ga je dat verder niet meer geven, want ik denk dat je niet goed wijs bent. Die conclusie kan ik nu wel uit die paar postings trekken die je hier uitgebraakt hebt.

Imagine if you will…

D.J. Oeka wrote:
De Jager wrote:
D.J. Oeka wrote:

Begin daar dan zelf mee.

Je zit als een hond achter me aan te lopen, en dan beweer je dat ik tegenspreek wat jij beweert. Ik ben niet in jou geinteresseert, en ook niet in wat jij beweert. Jij bent het die steeds mij tegenspreekt over iets waar je overigens de ballen geen verstand van hebt.

Jij beweert dat ik leugens verspreid, dat is grappig, jij bent degene die dat doet.

Maar goed, loop maar rustig achter me aan, maar als je aandacht nodig hebt, moet ik je teleur stellen, ik ga je dat verder niet meer geven, want ik denk dat je niet goed wijs bent. Die conclusie kan ik nu wel uit die paar postings trekken die je hier uitgebraakt hebt.

Ach, als jager heb je af en toe een hond nodig en het werd me steeds duidelijker dat je geschikt bent voor die taak.

Bekend verschijnsel vertoon je overigens, bij gebrek aan steekhoudende argumenten gaan schelden. Het verbaast me niets, honden bijten nu eenmaal graag.

We hebben WEER 5!!!

Dit forum is uitstekend! Ik hou van wat je doet, heel erg bedankt voor u en de leden van dit forum .

Ik wil ook graag een keertje met SLM vliegen. Mijn ouders vlogen/vliegen altijd met KLM. Ben dus niet anders gewend. Maar ik wil SLM toch wel the benefit of the doubt geven want ik hoor alleen maar goede verhalen over SLM. Het lijkt me enig om een keertje lekker eten aan boord te krijgen. Ik vind KLM de laatste jaren ook achteruit gaan hoor en het personeel van KLM (lees: de stewardessen) zijn niet echt vriendelijk, want ze hebben altijd een plastic smile, een beroepsmatige glimlach die niet echt is en ook niet klantvriendelijk is.