Topic: vlieg angst slm

goeiedag
waarom zijn de surinamers bang om met de slm  te vliegen, ze geven hun voorkeur altijd aan de klm?.
ik weet ook de klm heeft in het verleden ongelukken gehad, dus ik begrijp het niet.
of is het eten niet lekker aan boord?

Re: vlieg angst slm

Vliegangst is echt niet carrier gebonden hoor. Op een vlucht van Miami naar Panama City heb ik bij turbulentie een meneer letterlijk en tot bloedens toe zijn nagels zien opeten!

Vliegen met de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij is super en het eten is het einde. Als jij pannekoek met jam lust, so be it!

SLM heeft het beste eten, van tijd tot tijd weliswaar, ik denk dat het meer te maken heeft met de vertragingen, alhoewel de KLM de laatste tijd ook behoorlijk aantal uren of niet een dag vertraging heeft.

De SLM vluchten zijn altijd bombol dus in hoeverre men niet met de SLM wilt vliegen weet ik niet op dit nog opgaat.

Voorts is het zo dat de SLM tickets van€ €100 tot €200 goedkoper zijn dan de prijzen van de KLM, en wanneer je met een hele gezin gaat dan is het gauw bepaald welke vlucht je boekt.

En idd Para zegt het correct, 'Vliegangst is echt niet carrier gebonden hoor', dat zit in je of niet, wel wil ik zeggen dat ik nooit met EAsyjet, of een Russische vloot zou vliegen.

Standaard wel KLM ook al heb ik hekel aan die achterlijke stewardessen, heb gevlogen met Delta Airlines, Turkish airline, Singapore Airlines, Malaysian Air, Transavia, Arkefly en vast nog een paar, Asian Air, (binnen Azie zelf)

Wel heb ik persoonlijke voorkeuren voor lange vluchten en dan heb ik het over vluchten langer dan 4 uur.  Dan liever Malaysian Air, KlM, of een Moslim maatschappij, (Turkish Airline niet).

Ik vind het een prettiger gevoel omdat ik ervanuitga dat die airlines strenge regels hanteren voor de veiligheid van de vliegtuigen.

<VENI, VIDI, VICI>

Ik denk dat die nog de naweeën zijn van de slechte ervaringen met SLM in het verleden.
Veel vertragingen, uitvallen van vluchten etc.

Maar al een paar jaar gaat het veel beter. Naast alle eerder genoemde positieve dingen betaalt SLM de passagiers, als het hun ligt de bekende "boete" zonder probleem uit.
Bij de KLM is het nog steeds een probleem.

Misschien moeten de promotiecampagnes (TV en Ned pers)van de SLM opgevoerd worden

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

Menigeen heeft een voorkeur voor de KLM maar qua bezettingsgraad zit de Palulu steeds bommetjevol.

Twee weken geleden kwamen passagiers op JAP ook voor een gesloten KLM balie te staan terwijl ze qua inchecktijd ruim op tijd waren. menigeen moest achterblijven.

Als het KLM tst bv een defect heeft kan uit eigen vloot voor vervanging gezorgd worden. Bij SLM niet, die 2 - 737 toestellen maken de oversteek over de oceaan niet.

Mijn laatste trip naar Su zat ik aan boord van de Palulu, zodra je langs de A4 die kist ziet staan is het toch weer fijn om te gedenken dat je aan boord van die unieke kist heb gezeten.

Op een van de Amsterdamse lokale zenders timmert SLM qua reclame al behoorlijk aan de weg. Die Palulu vliegt zich al een slag in de rondte, als er meer boekingen zullen komen zal de Slm vervoerscapaciteit tekort komen.

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

6 (edited by Gregje. 2012-09-01 12:23:36)

Alleen als het niet anders kan vlieg ik met de SLM, niet omdat ik bang ben, niet omdat het eten niet lekker is, niet omdat de stewardessen niet aardig zijn, maar omdagt de kans groot is dat je een vertraging van meer dan 12 uren te verteren krijgt omdat Bouterse zonder blikken of blozen het vliegtuig kan inpalmen om weer eens op een van zijn snoepreisjes te gaan. Als je als gedupeerde passagier nog gecompenseerd zou worden of op zijn minst om verontschuldiging gevraagd zou worden,  was het misschien nog te doen. Een keer heb ik meer dan 12 uur in Frans Guyana moeten wachten en al die tijd heb ik niet 1 SLM medewerker gezien die kwam uitleggen waarom we zo lang daar moesten zitten in een aircokamer die steeds kouder aanvoelde, we kregen niet eens een glaasje water aangeboden en op dat tijdstip kon je ook nergens iets te eten of te drinken krijgen,  op een gegeven moment kwam een gebrekkig engels sprekende Franse politieagent ons met handen en voeten uitleggen waarom we zo lang daar moesten zitten (volgens mij wist hij het ook niet, maar hij had gewoon medelijden met ons). Van de SLM heb ik nooit een verontschuldiging ontvangen voor het geleden ongerief. Het eten bij andere maatschappijen is niet te vergelijken met dat van de SLM, alleen daarom al zou ik met veel plezier een SLM vlucht willen boeken, maar ik wil het risico niet lopen om vanwege Bouterse zijn mooi gezicht uren te moeten doorbrengen op een airport zonder dat ik weet waarom. Zodra deze speciale regeling, dat Bouterse zonder meer een vliegtuig uit zijn reguliere route kan halen, van de baan is, ben ik weer een trouwe klant van de SLM.

We Came With Nothing & We Leave With Nothing.

Gregje, een herkenbaar verhaal

Echter met dien verstande dat ik met SLM blijft vliegen en dat weer maakt dat men mij voor gek verklaart

Eind negentiger jaren moest ik via Cayenne met de Air France naar Nederland vliegen, maar we bleven op Zanderij wachten totdat wij een ons begonnen te wegen, omdat president Wijdenbosch het klein SLM vliegtuig 'even' had geleend voor een vlucht naar een bevriend land in de regio. Toen wij uiteindelijk konden opstijgen, kwamen wij op die zondagavond te laat aan in Cayenne en was het vliegtuig van Air France al vertrokken. We moesten toen al onze bagage meenemen naar een hotel dat Surinam Airways op die avond nog voor kon regelen. Pas de volgende dag konden wij met een ander vliegtuig van Air France vliegen.

Iets hachelijk meegemaakt

In 2006 moest ik op stel en sprong voor een begrafenis naar Suriname vliegen. Voordat het vliegtuig opsteeg bleek alles in kannen en kruiken te zijn, maar éénmaal op de startbaan van Schiphol begonnen de problemen. Na het taxiën maakte het SLM vliegtuig zich klaar voor de start, maar kwam niet verder dat het einde van startbaan, omdat de hoogtemeters het niet deden. Het toestel maakte rechtsomkeer en moesten de passagiers die ver van Schiphol woonden de nacht in een hotel te Schiphol doorbrengen. De volgende was het vliegtuig in orde bevonden om naar Suriname te vliegen. Zelf heb ik reis gemaakt, maar veel passagiers die de ellende van de vorige dag hadden meegemaakt durfden dat niet meer.

Tot overmaat van ramp moest ik bij vertrek een dag langer in Suriname blijven, omdat een vleugel van het SLM vliegtuig op Schiphol was geraakt. De volgende dag kon ik per KLM naar Nederland, maar de passagiers die daarna van Zanderij naar Schiphol moesten vliegen moesten dat per gehuurd Spaans vliegtuig doen.

Tirotet, over vliegangst gesproken

Surilicious wrote:

Ik vloog heel mijn leven al met KLM en op verzoek en aandringen van anderen heb ik gezwicht en SLM genomen, het spijt mij zeer ik heb bij geen enkele vlucht werkelijk een goede ervaring met SLM..... KLM heeft veel meer klasse en stijl....  ook vind ik dat de SLM stewardessen (stewards doen wel normaal) doen alsof ze heel wat zijn en ipv zich als Stuwardessen te gedragen doen ze alsof ze juffrouwtje zijn.... zetten passagiers gewoon te kijk.... kijken zeer chagerijnig .... ik huh vlieg ni meer met SLM ik ben er klaar mee, heb het geprobeerd en het begon al in 2002 dat ik GEFLASHT werd door een SLM kantoor Piet Heinstraat... ook de grote bek van een stuwardes ben ik ni meer vergeten..... nee SLM IK vind ze stijlloos, o ja en dat eten....whaahaahaaaaa is ni te vreten... sorry bij KLM mag ik kiezen wel menu ik wil en krijg ik geen troep.

Alleen maar omdat het SLM is heb ik ze niet gedisst.... maar nee hoor ik neem in het vervolg weer vertrouwd en wel KLM smile Ik betaal geen dure ticket om een vertraging te hebben, slecht geïnformeerd te worden... vies eten te krijgen van stuwardessen die hun tanen niet kunnen piren... no mang.... de stuwards op SLM zijn wel vriendelijk BTW !!!!!  en de Kapitein vind ik ook geweldig maar alles bijelkaar nee..... ik zal ze ook elk jaar vertellen WAAROM ik géén SLM meer zal vliegen.... je wilt groot worden maar je klein gedragen dan word je niet groot dat geldt voor ALLES.

Vaarwel SLM voor mij....

@Cinny,
Indien wat hierboven staat iedereens ervaring is, was SLM allang faillliet/geschiedenis...

marcel klaassen wrote:

goeiedag
waarom zijn de surinamers bang om met de slm  te vliegen, ze geven hun voorkeur altijd aan de klm?.
ik weet ook de klm heeft in het verleden ongelukken gehad, dus ik begrijp het niet.
of is het eten niet lekker aan boord?

Marcel, waarschijnlijk een neef van Jan Klaassen, dit noem ik een heel goed voorbeeld van anti-reclame...
Waarom?

Surilicious wrote:
TEGENPARTIJ wrote:

@Cinny,
Indien wat hierboven staat iedereens ervaring is, was SLM allang faillliet/geschiedenis...

Ik wil niet dat ze failliet gaan maar ik ben geen passagier meer van ze....
Maar verbazingwekkend is wel dat de vluchten van SLM nooit vol zijn, ook deze vlucht waren er zat mensne die 2 stoelen voor hun zelf hadden... diyt is al geen goed teken vind ik... waarom KLM wel afgeladen en SLM niet wink

Wat SLM aangaat zodra ik ga boeken en ze halen me over om SLM te vliegen LUKT het ze nog ook.... dus nou ja ach... maar goed herinnert mij aan dat ik idd nog een klachtenbrief wou opstellen...

Hoe vaak heb je met de SLM gevlogen?

Op reis naar Suriname vlieg ik ALTIJD als het kan met de SLM.
Dit is voor mij een simpele en rationele kwestie.
Als ik als Surinamer geen SLM vlieg; wie moet dan wel met SLM vliegen...
Fligth no. PY.... is mijn favoriet.

Ik heb ondertussen met van alles gevlogen van Afrikaanse tot Europese ,Chinese en enkele keren ook nog de oude  Russiche aerophlot, was net van plan met Air Afriqiya via Tripoli te reizen maar helaas is dat nu niet meer mogelijk. 

Vertragingen zijn eerder feit dan uitzondering en dat maakt niet uit met wie je vliegt,heb ook genoeg vertragingen en startonderbrekingen meegemaakt met diverse grote Europese mij. dus daar kijk ik niet van op.

Wat betreft het gedrag van de stewardessen aan boord, dit is volgens mij een afspiegeling van het gedrag van de gemiddelde sur. dame het zij op kantoor, achter de balie of waar dan ook. Men doet er wel goed aan om deze dames middels cursussen beter te instrueren en evt. hun baan op de tocht zetten bij onverbeterlijk gedrag.

De SLM is ons eigen ding en dat moeten we samen groot maken.

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

Heb ik reeds een keer aangehaald, toen ik in dec 2010 naar Su vloog. Na de landing nog nooit zo'n puinhoop in een toestel gezien.Dekens, plastic , afval zelfs een luier lag in het gangpad. Dat terwijl door de cabine Switi Krestneti klonk vanuit het geluidsysteem van de A340. 

Gaan we zo om met onze nationale trots vroeg ik me af?

Maar goed, opmerkelijk was dat na de landing op Schiphol het toestel er schoner uitzag.

http://www.youtube.com/watch?v=ITz2tn6F … e=youtu.be

Hoe leuk is het niet als de gezagvoerder zich na het Nederlands en Engels zich ook in het Surinaams tot de passagiers richt. Een vlucht van 9 uur  was voor die man gewoon "wan pikin koiri" en de turbulentie "wan sek seki".

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

Voor mij is het gewoon een veiligheids issue. En de njang...no man. KLM voor mij, sorry.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Vliegangst Slm??

@Marcel Klaassen, het zijn sommige Surinamers en niet dé Surinamers die bang zijn voor de SLM en dus ook sommige die altijd de voorkeur geven aan de KLM.

En als je om het eten niet met de SLM wilt vliegen, hmmm?

In ieder geval , de mannen in de SLM cockpit, of het nou de 737, of de A340 is, aan hun zal het niet liggen.

Big up Sranan cockpit crew.

http://www.youtube.com/watch?annotation … ZlE-H0h9ok

http://www.youtube.com/watch?v=-_O3FwKAkcc

AmonRa wrote:

Voor mij is het gewoon een veiligheids issue. En de njang...no man. KLM voor mij, sorry.

Eh, mi njam mi nasi aan boord fu Palulu jere. Nasi kipfilet , moksi wan tu kousbantie nanga wan pisi bakabana.Wit wijntje erbij, bruya no de.  En natuurlijk op een hoogte van 37000ft a bakana ben tranga pikinso maar mi kauwing ernstig. 
==

Vanaf 1 juni 2012 wijzigt het hoofdgerecht: u geniet dan van 2 scholfilets met hollandaisesaus, aardappelpuree, geblancheerde sugar snaps en worteltjes.

Bron: KLM.

==

Geef mij maar de nasi tongue

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

Surilicious wrote:

Ik vloog heel mijn leven al met KLM en op verzoek en aandringen van anderen heb ik gezwicht en SLM genomen, het spijt mij zeer ik heb bij geen enkele vlucht werkelijk een goede ervaring met SLM..... KLM heeft veel meer klasse en stijl....  ook vind ik dat de SLM stewardessen (stewards doen wel normaal) doen alsof ze heel wat zijn en ipv zich als Stuwardessen te gedragen doen ze alsof ze juffrouwtje zijn.... zetten passagiers gewoon te kijk.... kijken zeer chagerijnig .... ik huh vlieg ni meer met SLM ik ben er klaar mee, heb het geprobeerd en het begon al in 2002 dat ik GEFLASHT werd door een SLM kantoor Piet Heinstraat... ook de grote bek van een stuwardes ben ik ni meer vergeten..... nee SLM IK vind ze stijlloos, o ja en dat eten....whaahaahaaaaa is ni te vreten... sorry bij KLM mag ik kiezen wel menu ik wil en krijg ik geen troep.

Alleen maar omdat het SLM is heb ik ze niet gedisst.... maar nee hoor ik neem in het vervolg weer vertrouwd en wel KLM smile Ik betaal geen dure ticket om een vertraging te hebben, slecht geïnformeerd te worden... vies eten te krijgen van stuwardessen die hun tanen niet kunnen piren... no mang.... de stuwards op SLM zijn wel vriendelijk BTW !!!!!  en de Kapitein vind ik ook geweldig maar alles bijelkaar nee..... ik zal ze ook elk jaar vertellen WAAROM ik géén SLM meer zal vliegen.... je wilt groot worden maar je klein gedragen dan word je niet groot dat geldt voor ALLES.

Vaarwel SLM voor mij....

Surinam Airways creating niche in local market
August 21, 2012 By admin

http://www.guyanatimesgy.com/2012/08/21 … al-market/

Surinam Airways station manager Rudi Westerborg has announced that after six
months on the local market, the airline is gaining a competitive edge.
Speaking during an interview with  Guyana Times, Westerborg said that the airline has an advantage over competitors as the staff is specially trained in dealing with senior citizens, who are regarded as one of the most difficult subsections of the travelling public.

Surinam Airways Vice President Clyde Cairo
“If your staff is not well trained, the trip can be a horrible experience, but our company policy is that senior citizens also have a right to travel to any destination, and we are focused on providing the treatment they need to make their travel comfortable,” Westerborg said.

Another strong point is the cuisine offered on board each flight, which is made by the airline’s catering department. Westerborg disclosed that Surinam Airways’ catering department holds the 2011 golden award in the Western Hemisphere and copped the silver award in 2009 and 2010.

“There’s one thing I know for sure: our food is not good – our food is excellent,” the station manager boasted.

Dus Cinny.....?????

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Basis wrote:
AmonRa wrote:

Eh, mi njam mi nasi aan boord fu Palulu jere. Nasi kipfilet , moksi wan tu kousbantie nanga wan pisi bakabana.Wit wijntje erbij, bruya no de.  En natuurlijk op een hoogte van 37000ft a bakana ben tranga pikinso maar mi kauwing ernstig. 
==

Vanaf 1 juni 2012 wijzigt het hoofdgerecht: u geniet dan van 2 scholfilets met hollandaisesaus, aardappelpuree, geblancheerde sugar snaps en worteltjes.

==

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

big_smile

Ook leuk...

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Basis wrote:

Vliegangst Slm??

@Marcel Klaassen, het zijn sommige Surinamers en niet dé Surinamers die bang zijn voor de SLM en dus ook sommige die altijd de voorkeur geven aan de KLM.

En als je om het eten niet met de SLM wilt vliegen, hmmm?

In ieder geval , de mannen in de SLM cockpit, of het nou de 737, of de A340 is, aan hun zal het niet liggen.

Big up Sranan cockpit crew.

http://www.youtube.com/watch?annotation … ZlE-H0h9ok

http://www.youtube.com/watch?v=-_O3FwKAkcc

Ik had meer verwacht van dat eerste filmpje. Ook vind ik de muziek (een van ze) 'Dead souls' nou niet echt toepasselijk.

We hebben WEER 5!!!

De Jager wrote:
Basis wrote:
AmonRa wrote:

==

==

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

big_smile

Ook leuk...

Ai, zie #16.

Basis wrote:
De Jager wrote:
Basis wrote:

==

==

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

big_smile

Ook leuk...

Ai, zie #16.

Okay dan, now fosi mi syi'en... smile

We hebben WEER 5!!!

@De Jager,

om even nog in de cockpit te blijven vind ik de volgende opname een van de betere ondanks ik de gezagvoerder met zijn vingertje een beetje een schoolmeester type vindt. Je krijgt een goede indruk wat zich in de cockpit  afspeelt.

http://www.youtube.com/watch?v=cijc5AUm … re=related

Zal menigeen worst wezen , die willen gewoon veilig van A naar B vervoerd worden.Maar ja, vliegen is voor mij niet alleen zitten maar ook luisteren en ervaren wat er allemaal gebeurt.

"Cabin Crew, Yellow Door Selectors Automatic/Manual"  of Cabin crew, (dis)arm slidebars.

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

Surilicious wrote:
De Jager wrote:

“There’s one thing I know for sure: our food is not good – our food is excellent,” the station manager boasted.

Dus Cinny.....?????

Huh schat drie kwart van het vliegtuig klaagt , dus ???
Ik ben helemaal geen moeilijke eter en laat dingen staan tewijl ik trek heb...
Laat die station manager de Veggie maaltijden nog mar eens onder de loep nemen.
Echt waar, en de rest die klaagt eet btw wel vis/vlees.....

Mi no sabi of 3/4 van het vliegtuig klaagt. Ik heb andere verhalen gehoord, maar goed ik ga daarover niet yu hari yu trusu.
Misschien toch wel de catering aanschrijven over hun veggie maaltijden? Trouwens op mijn laatste vlucht in juni heb ik op de KLM vlucht (niet Adam-Su) 2x een koude veggie maaltijd (hindu meal) gehad. Ondanks verzoek om het nogmaals op te warmen was het niet te vreten. Andere keren was het wel goed. 

Anyway, de beste verjaardagstaarten kan je bestellen bij de SLM catering en ophalen bij de portier aan de Coppenamestraat.

We hebben WEER 5!!!

23 (edited by De Jager 2012-09-01 19:43:30)

Basis wrote:

@De Jager,

om even nog in de cockpit te blijven vind ik de volgende opname een van de betere ondanks ik de gezagvoerder met zijn vingertje een beetje een schoolmeester type vindt. Je krijgt een goede indruk wat zich in de cockpit  afspeelt.

http://www.youtube.com/watch?v=cijc5AUm … re=related

Zal menigeen worst wezen , die willen gewoon veilig van A naar B vervoerd worden.Maar ja, vliegen is voor mij niet alleen zitten maar ook luisteren en ervaren wat er allemaal gebeurt.

"Cabin Crew, Yellow Door Selectors Automatic/Manual"  of Cabin crew, (dis)arm slidebars.

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

Interessante film, maar ik snap niet dat die camera man geen seatbelts aan had. Da fa dan?
Ik mocht een keer of twee in de cockpit van de SLM 'meevliegen'. Ik vond de landing op JAP een beetje eng, maar dat kwam gewoon door optische waarnemingen van de landingsbaan waar mijn ogen niet voor getraind zijn.. wink

We hebben WEER 5!!!

@30

ik neem aan dat  AA in deze op de vingers is getikt door de FAA.

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

FF een tussendoortje.
KLM vliegt/verdient al langer dan 60 jaar naar/in Suriname,
maar heeft nooit een kantoortje/loods van 4x4m gekocht/gebouwd, altijd huurpanden.
Waarom?