Re: Paarse rommel - Dino Bouterse wil president worden

zonnigsuri wrote:

Helemaal in verwarring gebracht:

Zou dat met paarse rommel te maken hebben?? Zo die al bestaat.

Jorkafowru was OOK bedoeld.

Nou Jorkafowru:  u heeft niet te reageren hoor. u mag wel lezen dat dan wel.

Blijven lachen hoor.

Een zonnigsurinaamse dag verder gewenst

Dientje mijn zus als staatshoofd

-
Op identieke wijze tartten zij die jonge militairen, die het op gegeven moment niet meer onder controle hadden. Zie jij dat voor je klootspiraal Zonnigsuri?

zonnigsuri wrote:

Dat de stier met de grootste ballen het zou moeten aankunnen is puur theorie! Wanneer de stier bij de koe komt dan zien we wel weer! De Surinaamse stier is doorgaans klein van stuk.

Plain en clear. Kan dit feitelijk maar op 1 manier worden geinterpreteerd?

U mag het zeggen.

Of dit Paarse rommel is zou zo maar kunnen.
Echter dat Dientje zei dat hij misschien wel staatshoofd wil worden dat staat alvast.

De capaciteiten van een leider van de CTU heeft Dientje duidelijk. Loud en clear!

Zelfs in het nieuws waren onlangs nog een aantal van die .

Dientje staat op no 1 als staatshoofd.

Schieten heeft ie in ieder geval al geleerd.......

Ps: Jorkaforu's hoeven niet te reageren of dit te lezen

-
Dientje mijn sakasaka zus als staatshoofd?

zonnigsuri wrote:

Helemaal in verwarring gebracht:

Zou dat met paarse rommel te maken hebben?? Zo die al bestaat.

Jorkafowru was OOK bedoeld.

Nou Jorkafowru:  u heeft niet te reageren hoor. u mag wel lezen dat dan wel.

Blijven lachen hoor.

Een zonnigsurinaamse dag verder gewenst

Dientje als staatshoofd

en toen schreef iemand:     Dientje mijn zus als staatshoofd

U ook een prettige dag verder met of zonder paarse rommel. Als dat al bestaat

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

Paraman wrote:
zonnigsuri wrote:

Dat de stier met de grootste ballen het zou moeten aankunnen is puur theorie! Wanneer de stier bij de koe komt dan zien we wel weer! De Surinaamse stier is doorgaans klein van stuk.

U mag het zeggen.

Echter dat Dientje zei dat hij misschien wel staatshoofd wil worden dat staat alvast.

De capaciteiten van een leider van de CTU heeft Dientje duidelijk. Loud en clear!

-

Paraman geen bemoeienis met uw familie.
Dat is alleen van u

't Wijst zich vanzelf.

55 (edited by BONOO 2013-01-01 12:00:56)

Zonnigsuri ,

geloof jij niet dat mensen die in het verleden foute dingens hebben gedaan ooit hun leven
kunnen beteren ?   

Dino heeft zelfs aangegeven dat hij niet moeders liefste was . ik denk dat de colleges van Prof.Hubert Rampersad hem helpen in zijn streven  om het goede pad te bewandelen .

ieder mens verdient een 2e kans .

zonnigsuri wrote:
Paraman wrote:
zonnigsuri wrote:

U mag het zeggen.

-

Paraman geen bemoeienis met uw familie.
Dat is alleen van u

-
Dat dacht ik ook, Bouterse is mijn volle neef, ga door met jou gezeurrrrrrrrrrrr!

Bonoo

Tuurlijk het zou zeker kunnen.
Maar zoals Dientje zelf schrijft heeft ie nog heel veel te leren.

En het verleden en met zo een vader is een grote last.

kan niet in die jongen zn hart zien maar van hieruit tja.

Laat m maar laten zien.
heb die website eens bekeken. en dan denken we hier tja.

Alle sterkte gewenst. Hij heeft nog een lange weg te gaan

't Wijst zich vanzelf.

Ach bij de NDP weetj enooit. Drie jaar terug zou Bosje de president worden tot op het laatste moment ...... 

De enigste constante factor binnen de NDP is het persoonlijk eigenbelang van DDB.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

BONOO wrote:

Zonnigsuri ,

geloof jij niet dat mensen die in het verleden foute dingens hebben gedaan ooit hun leven
kunnen beteren ?   

Dino heeft zelfs aangegeven dat hij niet moeders liefste was . ik denk dat de colleges van Prof.Hubert Rampersad hem helpen in zijn streven  om het goede pad te bewandelen .

ieder mens verdient een 2e kans .

Bonoo, strafblad is strafblad!! Dus volgens de wet is het ONMOGELIJK dat zo een schoft president wordt. En buiten dat, Dino moet nog 3 jaar de bak in! Dan weet je dat nu.

Paraman wrote:

-
Dat dacht ik ook, Bouterse is mijn volle neef, ga door met jou gezeurrrrrrrrrrrr!

Dus het zit in de familie!! 
Hopelijk vinden de medicie snel een human oplossing.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

zonnigsuri

Bonoo

Laat m maar laten zien.

Alle sterkte gewenst. Hij heeft nog een lange weg te gaan.
-
Dan heb ik toch liever, Dientje mijn sakasaka zus als staatshoofd?

Marjon wrote:

Ik wil niet onaardig zijn tegen Dino maar hij kan niet tippen aan de hielen van zijn vader. Dino heeft totaal geen Charisma. Ik zeg hij zal nooit 'de kar' trekken niet in 2025 en niet in 2045. Gaat niet gebeuren un kang vergiet eng! anders zal het een geforceerd iets zijn en we weten hoe het afloopt met geforceerde dingen.....
Ik ken die jongeman verder niet en heb niets tegen hem maar...ik weet een ding....sommige dingen 'staan in de sterren geschreven en gaan gewoon gebeuren' en andere dingen weer niet. Je moet het alleen kunnen zien...wie ore heeft die hore en wie zien kan die kijke.... smile

Marjon,

Dat ben je (mischien terecht) zeker niet.. ook ik zie Dino niet tippen aan de hielen van zijn vader....maar wat dacht je van Peggy, (dochter van Z.E D.D.Bouterse) van haar weet ik dat zij wel die kwaliteiten heeft dat heeft ze als leiding gevende zoal in Belgie en Nederland met succes kunnen bewijzen...en waarom niet de eerste vrouwlijke Pres. van Suriname zou toch geweldig zijn?

Aha Peggy dus, dat meisje uit Darb Havelte? Now you talk. Wij hebben een kandidaat!

Paraman wrote:

zonnigsuri

Bonoo

Laat m maar laten zien.

Alle sterkte gewenst. Hij heeft nog een lange weg te gaan.

Paraman schreef-
Dan heb ik toch liever, Dientje mijn sakasaka zus als staatshoofd?

Laten we familie erbuiten houden. Ook die van paraman.

Overerving is in een Koninkrijk al niet zo best.
En in sommige landen is de Grote Leider een fenomeen.

Dat wil je niet willen

't Wijst zich vanzelf.

65 (edited by Paraman 2013-01-01 12:57:27)

Het is niet anders Neus en Zonnigsuri, jullie motten maar he. Eenmaal op de betaalsrol van de NL-CIVD hebben jullie geen andere keus dan shit te blijven produceren als brandstof voor Bouterse om voort te gaan.

66 (edited by zonnigsuri 2013-01-01 12:59:53)

Paraman laten we familie erbuiten houden

en dat geldt voor zussen vermeende neven volle kinderen papa's en mama's.

We gaan voor eigen kracht.

Dientje als staatshoofd.

Dit is geen paarse rommel!. Nee Dini wil president worden....

't Wijst zich vanzelf.

Zonnigsuri
Paraman laten we familie erbuiten houden

en dat geldt voor zussen vermeende neven volle kinderen papa's en mama's.

We gaan voor eigen kracht.

Dientje als staatshoofd.

Dit is geen paarse rommel!. Nee Dini wil president worden....
-
Dan heb ik toch liever, Dientje mijn sakasaka zus als staatshoofd

-
Lach naar de wereld en de wereld zal je weer toe lachen.

Een mooi eind aan dit verhaal.

En zo is dat.

Blijven lachen hoor!

't Wijst zich vanzelf.

69 (edited by Marjon 2013-01-01 15:22:27)

belinda wrote:
Marjon wrote:

Ik wil niet onaardig zijn tegen Dino maar hij kan niet tippen aan de hielen van zijn vader. Dino heeft totaal geen Charisma. Ik zeg hij zal nooit 'de kar' trekken niet in 2025 en niet in 2045. Gaat niet gebeuren un kang vergiet eng! anders zal het een geforceerd iets zijn en we weten hoe het afloopt met geforceerde dingen.....
Ik ken die jongeman verder niet en heb niets tegen hem maar...ik weet een ding....sommige dingen 'staan in de sterren geschreven en gaan gewoon gebeuren' en andere dingen weer niet. Je moet het alleen kunnen zien...wie ore heeft die hore en wie zien kan die kijke.... smile

Marjon,

Dat ben je (mischien terecht) zeker niet.. ook ik zie Dino niet tippen aan de hielen van zijn vader....maar wat dacht je van Peggy, (dochter van Z.E D.D.Bouterse) van haar weet ik dat zij wel die kwaliteiten heeft dat heeft ze als leiding gevende zoal in Belgie en Nederland met succes kunnen bewijzen...en waarom niet de eerste vrouwlijke Pres. van Suriname zou toch geweldig zijn?

Belinda,
Bij mij gaat het niet zozeer om de pres. maar om de nieuwe leider van de NDP na ome D.! Maar ik zie dat ik in de verkeerde topic zit eigenlijk want hier gaat het juist  President worden.

Peggy Bouterse kan misschien dan in België President worden als ze wil smile maar niet in Su. Ze is geen politicus en heeft jammer genoeg ook niet het Charisma en de bewogenheid van haar vader evenals Dino anders hadden we haar wel vaker gezien of gehoord en had ze geen gesloten FB-account... Ze heeft gewoon die ambitie ook niet denk ik.
En zoals we al 15jaar hebben gezien draait het niet perse om intelligentie en leiderschap kwaliteiten anders was Su. gaan bloeien onder Henk Arron en Venetiaan...maar niks was minder waar.
Dan zouden Somo en Brunsie ook geen stemmen meer halen maar helaas ze zijn wel sterke leiders want zeg eens eerlijk is het niet verbazingwekkend en nog steeds een raadsel dat iemand als Somo zes zetels haalt? Somo is echt niet klaargestoomd door niemand..ook Brunsie niet en ook Bouta niet...hun ontwikkeling als leiders komt van binnenuit, kortom ik denk persoonlijk, je hebt het of je hebt het niet.
Door de jaren heeft die kwaliteit welke al aanwezig was zich ontwikkeld en zijn ze wat ze vandaag de dag zijn.

Nou wil ik ook niet zeggen dat niemand die geen Charisma heeft geen Pres. kan worden hoor natuurlijk kan dat kijk maar naar Chin-A-Sen, Shankar en Bosje maar bekijk hun periodes als President...a kondre e drai wel maar echt vooruitgang en echte visie was er niet.
Hetzelfde met Santhoki, is ook geen leider met charisma meer een houten klaas met soms een grote mond maar de bewogenheid en ziel voor het land Suriname en haar bevolking ontbreekt major!  Hij zal het ook niet redden, mark my words.

Echte leiders zoals DDB staan maar eens in de zoveel jaar op...de kunst is ze te herkennen en te 'slijpen' als je begrijpt wat ik bedoel. En dat 'slijpen' gebeurd niet alleen in achterkamertjes of op school maar ook op 'het veld' en vooral  'in de arena en op het podium'. Ik denk dat die volgende leider meer daar gezocht moet worden.

Wanneer wij werken, werken wij. Als wij bidden, werkt Jezus!
GOD ZEGENE de President van de Republiek Suriname

70 (edited by zonnigsuri 2013-01-01 16:21:28)

Patricia: het veld' en 'in de arena/podium'

Tuurlijk.

Doorgaan met naar berm en veldpraatjes en podiumhuppelpasjes

Zingt u maar mee.

Zouden we op het "podium" moeten zoeken???

zo lang we nog in politiek geloven dan misschien wel.

Zo lang er nog een podium is voor neefjes die hun eigen strafproces aanzwengelen volgens sommigen dan tja.

Die dino heeft in ieder geval getoond dat hij weet hoe hij een paspoort kan krijgen. Vals helaas maar goed hij weet de weg. En ook heeft hij in de cel gezeten. dat zijn belangrijke leermomenten.

't Wijst zich vanzelf.

zonnigsuri wrote:

Tuurlijk.

Zingt u maar mee.

Zo lang er nog een podium is voor neefjes die hun eigen strafproces aanzwengelen volgens sommigen dan tja.

Die dino heeft in ieder geval getoond dat hij weet hoe hij een paspoort kan krijgen. Vals helaas maar goed hij weet de weg. En ook heeft hij in de cel gezeten. dat zijn belangrijke leermomenten.

Goed gezien zonnigsuri, hoelang had Nelson Mandela ook al weer in de cel gezeten?

LEIDERSCHAP, (achieved, verworven), (ascribed, toegeschreven), (dictator, grijpen)

Hoe men het ook wendt of keert in een politieke constellatie gestoeld op democratische en geheime verkiezingen kan niemand het ambt president  claimen. In Suriname is eerst het volk aanzet en vervolgens wordt de president in DNA Suriname gekozen en wel middels een twee derde meerderheid.

Na elke DNA verkiezing is de partij die de meeste zetels heeft gehaald gemachtigd om een regering te vormen. De vorige keer was het FRONT en nu is dat de NPD geweest. Normaliter stelt de partijleider van de GROOTSTE partij zich kandidaat voor het presidentschap. De vorige keer was dat Venetiaan, maar omdat meerdere parlementariërs naar het presidentschap mogen lonken hebben SOMO en BRUNSWIJK zich binnen het FRONT ook kandidaat gesteld. Wat het huidige presidentschap betreft is president Bouterse heel gemakkelijk aan de 34 DNA- zetels gekomen, omdat na de verkiezing van de voorzitter van DNA SOMO en BRUNSWIJKWIJK naar de Megacombinatie zijn overgelopen en dienovereenkomstig hebben deze twee gezorgd voor de vereiste twee derde meerderheid waardoor DESI BOUTERSE nu president van Suriname is.

Nu gaat deze discussie over een mogelijke presidentschap van DINO BOUTERSE in de toekomst. Als er sprake was was een koninkrijk zou DINO zonder enig probleem de toekomstige koning van Suriname worden, omdat de opvolging is toegeschreven (nu aan Willem Alexander)  en het geschiedt middels erfopvolging en wel dat de eerstgeborene de eerste aangewezene is op koning of koningin te worden.

Nu Dino Bouterse nu al naar voren wordt geschoven als toekomstige president moeten wij nagaan wat hij daartoe in huis heeft en wat hij ontbeert om een goede president van Suriname te worden. Intussen is er al zoveel daaromtrent  geroepen en kunnen wij de minpunten afzetten tegen de pluspunten. Zijn de pluspunten in zijn voordeel dan zal toch de DNA - Suriname het oordeel moeten vellen. Maar daarvoorr zal DINO zich kandidaat moeten stellen om gekozen te kunnen worden als DNA-lid. Vervolgens moet hij 'gekozen' worden tot partijleider van de NDP. Wordt de NDP weer de grootste partij worden dan mag hij de strijd tegen anderen aanbinden om binnen de DNA als president van Suriname gekozen te worden.

Mijn verhaal hierboven leert ons dat DNO alleen op legitieme wijze president van Suriname kan worden, hij zal niet de macht als in 1980 kunnen grijpen. Maar zijn er te zijner tijd ook partijleiders als SOMO en BRIJKSWIJK  in het parlement actief dan zouden ze zo al hun behaalde zetels aan DINO kunnen geven en zou DINO zo over een twee derde meerderheid kunnen beschikken en als donderslag bij heldere hemel president van Suriname kunnen worden.

Een andere scenario

Zelf houd ik rekening met een andere scenario en wel dat president Bouterse in leven zijnde, meer nog als president zijnde, de grondwet zal herzien en daarin zal laten opnemen dat DINO BOUTERSE als zijn eerstgeboren zoon PRESIDENT van Suriname MOET worden. En als er voor die weg wordt gekozen, omzeilt DINO BOUTERSE, procedureel gezien,  dat hij zich eerst verkiesbaar moet stellen om DNA - lid te worden en partijleider van de NDP moet zien te worden en tenslotte hoeft het parlement hem niet kiezen. Deze vorm van regeringsleiders kiezen komt tegenwoordig veel voor, ook in Zuid-Amerika. CASTRO van Cuba heeft het zo gedaan, dat kon hij omdat hij toen dictatoriale actief was. CHAVEZ heeft dat ook mooi voor elkaar gekregen en wel door herziening van de grondwet. Welnu, als het president Bouterse lukt de grondwet te herzien, wordt DINO BOUTERSE binnen een WIP en een ZUCHT PRESIDENT van SURINAME.

Tirotet, over soorten leiderschap

Anansi9 wrote:
zonnigsuri wrote:

Tuurlijk.

Zingt u maar mee.

Goed gezien zonnigsuri, hoelang had Nelson Mandela ook al weer in de cel gezeten?

Misschien een detail maar was dat niet om een geheel andere reden en is die veroordeling niet ongedaan gemaakt om die redenen. Dino's veroordeling kan nooit ongedaan worden gemaakt.

Zelfs niet met amnestie. wink lol

DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:
Anansi9 wrote:
zonnigsuri wrote:

Tuurlijk.

Zingt u maar mee.

Misschien een detail maar was dat niet om een geheel andere reden en is die veroordeling niet ongedaan gemaakt om die redenen. Dino's veroordeling kan nooit ongedaan worden gemaakt.

Zelfs niet met amnestie. wink lol

Ja, zoals je zegt, Mandela zat gevangen om een geheel andere reden. Hij was alleen maar veroordeeld voor moordaanslagen, samenzwering, sabotage en een poging de regering omver te werpen.

En voor je gaat zeggen,"hij vocht voor zijn volk", ja, hij was en is de held van zijn volk en ook ik hou van die man. Maar het geeft wel aan dat de held voor de ene, de terrorist kan zijn voor de ander.

Helemaal niet waar Tirotet. Bouta is niet makkelijk aan de 34 zetels gekomen. De Megacombinatie heeft "slechts" 95.000 van de 300.000 stemmen behaald. De 2/3 meerderheidssteun werd verkregen na flinke koehandel in ministersposten. De MC moest heel diep gaan, het had een haartje gescheeld of VA en AC waren gewoon weer met het Front verder gegaan. De strijd was eigenlijk al verloren, ware het niet dat 2 assembleeleden zijn omgekocht. Ik dacht dat het ging om Bee en Bonjaski. Door deze omkoping kreeg de MC het voorzitterschap vd DNA in handen, en als gevolg daarvan ook het presidentschap.
Conclusie: Simons is door omkoping (misschien wel achter haar rug om) voorzitter geworden, wat weer de mogelijkheid gaf aan Bouta om toch nog president te kunnen worden.