Topic: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Het zijn doorgaans op z'n Surinaams gezegd altijd tjokvolle vluchten en nog moeten Srananmans in relatie tot vergelijkbare routes, een vermogen neertellen om met name familie verplichtingen na te komen. Hoe dat zo? Is dat redelijk en billijk of is hier massa-oplichting aan de orde?

Kan een opensky policy verbetering/verlichting brengen?

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Tnx aztek voor jou uitleg. Daar steekt de mens tenminste nog wat van op.

3

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

@Aztek: Ik zie een Cumulus Nimbus richting jou komen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

VB wrote:

@Aztek: Ik zie een Cumulus Nimbus richting jou komen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Hij zat met zijn gedacht al lang in de strato cumulus.  Troefcall te spelen met Donar.;)

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Paraman wrote:

Het zijn doorgaans op z'n Surinaams gezegd altijd tjokvolle vluchten en nog moeten Srananmans in relatie tot vergelijkbare routes, een vermogen neertellen om met name familie verplichtingen na te komen. Hoe dat zo? Is dat redelijk en billijk of is hier massa-oplichting aan de orde?

Kan een opensky policy verbetering/verlichting brengen?

Met deze topic laat jij wel in jouw kaarten kijken. De constatering van de tjokvolle vluchten kan slechts gedaan worden,anders dan van horen zeggen, als je met een bepaalde regelmaat tussen Suriname en Nederland reist. Surineds kunnen eerder geld ophoesten voor deze 'hobby', tenzij je als  surinamer verboden koeriersdiensten verricht. Dus ben je een Surined uit de Pijp, of een bolletjesslikker met diplomatiek paspoort. Wat het laatste betreft, is bij mij het kwartje gevallen.

winklol

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Wel, ik weet niet of iedereen de waarheid wil weten.
De waarheid is dat zowel de SLM als de KLM de Surinaamse bevolking uitzuigen. Eerst is de KLM ermee begonnen. Zij hadden de halve monopolie, de andere helft was van de SLM, maar omdat er vaker problemen waren met de SLM vluchten, (vertragingen, vliegtuigen die uitvielen, mensen die ondanks hun ok ticket brutaal van de pasagiers lijst verwijderd werden) kon de KLM makkelijk meer voor hun tickets vragen.

Rond 1982 of 83 daagde Bouta de KLM openlijk uit, en beloofde de mensen dat de tickets 1000 gulden goedkoper konden. Op zich had hij gelijk, de prijzen waren buitenproportioneel hoog opgevoerd, en konden inderdaad goedkoper. Helaas is de luchtvaart busines een gemene busines. Het spel wordt niet eerlijk gespeeld. Wie de KLM uitdaagd moet weten waar hij aan begint. Er volgde een landingsverbod voor de SLM op Nederland, waarop Suriname reageerde met een landings verbod voor de KLM. Suriname leek even slimmer door met de Britisch Caledonian in zee te gaan. Vanuit Suriname kon men dan tot London vliegen. Tegen Engeland was de KLM niet opgewassen. Toch verloor Suriname uiteindelijk, doordat de SLM een landings verbod op Venezuela en de Antillen kreeg. De aandelen van de Venuzuelaanse VIASA zijn voor het grootste deel in handen van de KLM, en Nederland schijnt behoorlijk wat invloed aldaar te hebben (gehad).

Nadat er weer vrede was tussen de SLM en de KLM en beide maatschappijen weer op elkaars grondgebied konden landen hebben beide maatschappijen de prijs hoog gehouden. Wat er onderling besproken is weten waarschijnlijk alleen de ingewijden, feit is dat de prijs nog te hoog is, en dat beide partijen hiervan profiteren. Kennelijk hebben ze het op een akkoordje gegooid.

Vergelijk je de ticket prijzen van Schiphol naar Brazilie, of Venezuela, welke afstand verder is, dan zie dat deze tickets altijd goedkoper zijn. Of vergelijk de prijs om van Parijs naar Frans Guyana te vliegen, dan zijn de verschillen wel erg groot.

Maar wij Surinamers zijn makkelijk te naaien, zelf door onze eigen mensen. Surinamers komen niet gauw op voor hun rechten, we zijn makkelijk te belazeren.

Daarnaast is de SLM, onze nationale trots eigenlijk een zielig bedrijfje.
Vergelijk de SLM met de pas opgerichte Antiliaanse Insel Air, en zie de verschillen.
Insel Air heeft 4 grote vliegtuigen, 15 bestemmingen, 220werknemers en maakt vette winst.
De SLM heeft 3 grote vliegtuigen, 7 bestemmingen, en draait verlies. Dat komt vooral vanwege het te grote aantal werknemers, de exacte getallen kan ik thans niet vinden, maar ik had begrepen dat het meer dan duizend man zijn.

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

In the past, Ronaldo has been described as selfish Soccer Jerseys, too arrogant and, oddly and without any foundation, a bad human being. Not sure where that level of abuse derives from. But the harshness of the criticism is unjust Custom Soccer Jerseys. You do expect a player of his quality to deliver every game, and for the most part Football Shirts, he does. People tend to forget or dismiss the fact that athletes are going to have a bad day at the office.Does it deserve questions being raised about the player’s courage and desire in big matches Euro 2012? Absolutely not. But for much of his time in Spain, Ronaldo has been on the receiving end of criticism from neutrals and, naturally, rival fans.While the player does have his faults—notably Uefa Champions League, his insistence to go to the ground very easily—they are not exclusive to only him. Similar levels of criticism can be laid at the feet of a great number of star players across La Liga and Europe.But the fact is, much of the good fortune on the pitch for any team Ronaldo plays in will mostly come through him Arsenal.An exceptional performer at the very top of his game, and one who is maybe undeserving of the level of regular criticism he receives England National Team.

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Lasede_Bouta wrote:
Paraman wrote:

Het zijn doorgaans op z'n Surinaams gezegd altijd tjokvolle vluchten en nog moeten Srananmans in relatie tot vergelijkbare routes, een vermogen neertellen om met name familie verplichtingen na te komen. Hoe dat zo? Is dat redelijk en billijk of is hier massa-oplichting aan de orde?

Kan een opensky policy verbetering/verlichting brengen?

Met deze topic laat jij wel in jouw kaarten kijken. De constatering van de tjokvolle vluchten kan slechts gedaan worden,anders dan van horen zeggen, als je met een bepaalde regelmaat tussen Suriname en Nederland reist. Surineds kunnen eerder geld ophoesten voor deze 'hobby', tenzij je als  surinamer verboden koeriersdiensten verricht. Dus ben je een Surined uit de Pijp, of een bolletjesslikker met diplomatiek paspoort. Wat het laatste betreft, is bij mij het kwartje gevallen.

winklol


Nimmer zal jou schijtlasterige inborst je in staat stellen om normaal te reageren. Probeer eerst maar een zinnig onderwerp aan te snijden dat bijkans 1.000 reacties oplevert.

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Paraman reageeert weer eens op hele oude postings (#6   2012-01-05 15:10:04).  wink

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

10 (edited by Paraman 2012-08-04 11:07:44)

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Neus wrote:

Paraman reageeert weer eens op hele oude postings (#6   2012-01-05 15:10:04).  wink


En jij maakt daar gewag van?



Het onderwerp is nog immer actueel. Vrijwel dagelijks gaan Surinamers gebukt onder die moordende vliegtarieven omdat simpele sociale c.q. morele verplichtingen in financiele zin niet kunnen worden nagekomen. Ziekte, overlijden, huwlijk, verjaardag, diploma/bul, jubilea. Zijn dat geen reguliere zaken om je naasten een hart onder de riem te komen/gaan steken?

Re: Wat is de ratio v. h. vliegtarief op de Mid-Atlantische route Pmb-Asd.

Is de markt wel echt zo lastig???


In Su wonen slechts een handjevol reislustige mensen. De overzeese Surinamers die Suriname aan doen zijn vergelijkbaar met anderhalve man en een paardekop.


Maar ja, die lastige markt heeft de KLM wel weer genoodzaakt om een Boeing 747 in te zetten. (wx per week)

Die A340 van de SLM  vliegt zich ook dagelijks een slag in de rondte. (subsidie van de Surinaamse overheid of niet)


Mi bar yu!!!!!



No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!