Kanoe, een perceel in het buitenland valt onder Box 3. Vermogen
Je mag in Nederland tot 21.139 per persoon op je spaarrekening hebben zonder daar belasting op te betalen. Daarboven betaal je 1,2%. Heb je een fiscale partner dan geldt het dubbele, vrijstelling tot 42.278.
Gezien je perceel in Suriname slechts 18.000 euro waard is, zit je dus ruim onder de vrijstelling, mits je hier in Nederland samen met die 18.000 niet over de 21.139 komt. Stel je hebt hier in Nederland nog 3000 euro op een spaarrekening, dan ben je nog onder de vrijstelling..
In principe had je het perceel gewoon al die jaren kunnen opgeven, er van uitgaande dat je dus niet boven de marge zat, want je zou er nooit belasting op hoeven te betalen.
Het probleem is echter je hebt al die tijd onjuiste of onvolledige aangifte gedaan en dat kan je misschien wel een boete opleveren.
Het is dus eigenlijk heel dom van je geweest om dat niet aan te geven, gezien je onder het vrijstelling bedrag zit.
Heb je naast dat perceel nog andere bezittingen in Suriname, want je schreef Dochter lief chanteert mij dat hij aan de belasting dienst gaat doorgeven, of heeft reeds doorgegeven, dat ik bezittingen in Suriname heb.. Dat is dus meervoud, dus neem ik aan van wel. Dus als je totale bezittingen boven de 21.139 komen geldt daar wel het 1,2% tarief.
Hou er rekening mee, dat als je een fiscale partner hebt, de marge dan 42.278 is, daarboven die 1,2%.
Dus als je daarboven bent, afhankelijk van alleen of met fiscale partner marge, kan je alsnog de aanslag krijgen over al die jaren + een forse boete.
Maar jij bent niet de enige hoor, er zijn heel veel mensen die de bezittingen in het buitenland niet aangeven. Ik kijk even de andere kant op. 
"I pray that the Lord may undeceive my ignorant brethren, and permit them to throw away pretensions, and seek after the substance of learning." by African-American abolitionist David Walker, in his "Appeal to Colored Citizens of the World" in 1830.