Topic: In NL afronden voor verhuizen naar Suriname

Hallo iedereen,

Ik ga over een paar maanden verhuizen naar Suriname. Alleen is mijn vraag hoe ik mijn financiele zaken op orde kan houden wijl ik in Suriname woon.
Ik vraag mij af of er mensen hier met ervaring zijn die met schulden zijn verhuist naar Suriname.
Ik heb zelf nog een aantal leningen lopen in Nederland die ik nog moet aflossen.
Echter ga ik niet jaren wachten om naar Su te totdat mijn leningen zijn afgelost, dat hou ik niet vol. Ik wil echt niet langer in Nederland blijven, omdat ik het psychish niet aankan. Grotendeels van mijn familie woont daar en ik ben gewoon gelukkiger in Suriname dan in Nederland.
Maar waar kan ik terecht voor financiele advies als je gaat verhuizen naar Suriname?
Of is er iemand hier die mijn serieus advies kan geven, hoe ik mijn adminstratie moet regelen als ik in Suriname woon?
Ik hoop dat iemand met snel kan helpen, omdat ik al over een paar maanden naar Su ga.

Re: In NL afronden voor verhuizen naar Suriname

Beste girlhitscar,

Ik weet niet of jij beschikt over een inkomen als je eenmaal in Su bent. Als dit wel het geval is raad ik je aan om met je schuldeisers betalings regelingen te treffen die je dan vanuit Su kan aflossen.
Als je geen inkomen hebt in Su of niet genoeg om je schulden af te lossen dan kan ik je het beste aanraden om hier in NL te blijven totdat je schuldvrij bent. En tegen die tijd met een gerust hart zonder zorgen en schulden te gaan genieten in Su.

3 (edited by girlhitscar 2011-09-30 05:32:25)

Justin & Nathalie wrote:

Beste girlhitscar,

Ik weet niet of jij beschikt over een inkomen als je eenmaal in Su bent. Als dit wel het geval is raad ik je aan om met je schuldeisers betalings regelingen te treffen die je dan vanuit Su kan aflossen.
Als je geen inkomen hebt in Su of niet genoeg om je schulden af te lossen dan kan ik je het beste aanraden om hier in NL te blijven totdat je schuldvrij bent. En tegen die tijd met een gerust hart zonder zorgen en schulden te gaan genieten in Su.

Ik heb een inkomen als ik in Suriname ben, maar ik ga niet jaren wachten in dit rot land tot ik schuldvrij ben. Anders wordt ik psychisch gestoord. Ik wil mijn schulden kunnen betalen vanuit Suriname. Maar ik zoek een instantie of iemand met ervaring die met schulden vanuit NL in Su is komen wonen. Er zijn talloze Surinamers uit NL, die met schulden zijn gemigreerd, dus er moet iemand of een instantie zijn die mij toch kan informeren?
Maar ik vertik het om nog langer in Nederland te blijven en voor jaren lang depressief te blijven. Mijn gezondheid kan dat niet aan.
Waar of bij wie kan hiervoor terecht. Dat is enige wat ik vraag, ik ga al over een paar maanden weg.

En het betreft puur bank leningen, geen belastingschulden.

Mijn vrouw en ik vertrekken volgend jaar in Maart naar Su, mijn vrouw heeft ook nog een lopende banklening. Met de bank hebben wij een betalingsregeling getroffen die we vanuit Su gaan betalen. Schuldeisers en banken doen daar niet zo snel moeilijk over, wel moest de bank bewijs van inkomen hebben.
Als je gezondheid het niet aan kan om langer in NL te blijven dan raad ik je aan om afspraken te maken met de banken en dan naar Su te gaan om het daar af te lossen.
Voor informatie kan je ook nog bij de schuldhulp afdeling van je gemeente terecht. Andere instanties die jou hier eventueel bij zouden kunnen helpen zou ik even niet weten.

girlhitscar wrote:
Justin & Nathalie wrote:

Beste girlhitscar,

Ik heb een inkomen als ik in Suriname ben, maar ik ga niet jaren wachten in dit rot land tot ik schuldvrij ben. Anders wordt ik psychisch gestoord. Ik wil mijn schulden kunnen betalen vanuit Suriname. Maar ik zoek een instantie of iemand met ervaring die met schulden vanuit NL in Su is komen wonen. Er zijn talloze Surinamers uit NL, die met schulden zijn gemigreerd, dus er moet iemand of een instantie zijn die mij toch kan informeren?
Maar ik vertik het om nog langer in Nederland te blijven en voor jaren lang depressief te blijven. Mijn gezondheid kan dat niet aan.
Waar of bij wie kan hiervoor terecht. Dat is enige wat ik vraag, ik ga al over een paar maanden weg.

En het betreft puur bank leningen, geen belastingschulden.

hahahah ik moet wel lachen om je posting. Ik bedoel het niet rot, het is gewoon uit je hart geschreven en je hebt het helemaal gehad hier. Nogmaals, ik lach je niet uit.

Maar de beste tip is = ga naar een schuldsaneringsbureau. Die kunnen je helpen om je schulden te saneren.

Maar als je gewoon inkomen hebt in SU dan kun je toch gewoon via internetbankieren je maanelijkse schuld betalen aan je schuldeisers?

Ik denk niet dat ze in SME genoeg gaat verdienen om af te lossen. Opties zouden kunnen zijn om hier alles te verkopen en daar de schulden mee af te lossen maar dat levert waarschijnlijk heel weinig op. Misschien dat afkoop van de AOW rechten genoeg opleveren. Maar dan moet je je wel realiseren dat je de NL-boot voor goed achter je verbrand.

AOW rechten: voor elk jaar dat je in NL bent heb je 2% AOW opgebouwd. Bij emigratie is het mogelijk om die rechen in een keer af te laten kopen. Je recht op AOW vervalt dan en je krijgt een som geld mee.

Aflossen van een schuld terwijl je in SME woont is niet verstandig. Het loopt vaak mis en als je dan een keer voor vakantie naar NL komt blijkt dat die kleine restschuld door deurwaarderskosten, etc tot een enorm bedrag gegroeit is. Je geplande vakantie kon dan wel een iets langer duren.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Dank je wel iedereen voor jullie goede advies. Ik ga ze allemaal nalopen wat schulden betreft. Ook Justin en Nathalie, jullie ook bedankt. Ik ga dan bij de gemeente informeren wat voor mij de mogelijkheden zijn.
Neus, ik ben ook heel erg geintresseerd in jou advies. Hoe bedoel je dat ik AOW kan afkopen? Waar kan ik daarvoor terecht? Want dat wil ik wel doen.

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie advies, ik waardeer het heel erg.

girlhitscar wrote:

Dank je wel iedereen voor jullie goede advies. Ik ga ze allemaal nalopen wat schulden betreft. Ook Justin en Nathalie, jullie ook bedankt. Ik ga dan bij de gemeente informeren wat voor mij de mogelijkheden zijn.
Neus, ik ben ook heel erg geintresseerd in jou advies. Hoe bedoel je dat ik AOW kan afkopen? Waar kan ik daarvoor terecht? Want dat wil ik wel doen.

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie advies, ik waardeer het heel erg.

Schulden verjaren. Het is divers per soort schuld. Denk aan 5 jaren en 20 jaren.

Sommige schulden worden als afschrijving weggeboekt als u niet meer vindbaar bent. Dus zolang mogelijk dokken totdat zij het zat zijn. Je kunt ook in het WSPN (schuldsanering) als het bedrag zo groot is dat jij meer dan 3 jaren lang moet betalen. Kun je allemaal op Inet vinden.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

@girlhitscar

Bij de sociale verzekeringsbank kun je informeren naar de mogelijkheid om je AOW rechten te kapitaliseren. Gezien je situatie lijkt het mij het beste dat je contact via de gemeentelijke sociale dienst zoekt met een schuldsaneerder. Die kan dat er bij betrekken.

Het verhaal van AmonRa over kwijtschelding kun je beter vergeten. Dat gaat alleen op als de schuldeisers daarmee accoord gaan en die kans is bij jouw schulden vermoedelijk heel klein.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

De wil is duidelijk aanwezig echter zit de kan er niet in.

Dit is typisch een vraag waar de steller heus wel het antwoord op weet.

Efu yu njang lanti njanjang yu musu pai lanti paimang, zo simpel is dat!

Whether at home or abroad, changes proposed by the players on the monks skills posts, but they are blindly with requirements changes skill performance and value. I think that if only such changes or solve the problem of not monks play a single. After all, now Monk's problems, not just skills, the more important is the problem in consciousness.

girlhitscar wrote:

Hallo iedereen,

Ik ga over een paar maanden verhuizen naar Suriname. Alleen is mijn vraag hoe ik mijn financiele zaken op orde kan houden wijl ik in Suriname woon.
Ik vraag mij af of er mensen hier met ervaring zijn die met schulden zijn verhuist naar Suriname.
Ik heb zelf nog een aantal leningen lopen in Nederland die ik nog moet aflossen.
Echter ga ik niet jaren wachten om naar Su te totdat mijn leningen zijn afgelost, dat hou ik niet vol. Ik wil echt niet langer in Nederland blijven, omdat ik het psychish niet aankan. Grotendeels van mijn familie woont daar en ik ben gewoon gelukkiger in Suriname dan in Nederland.
Maar waar kan ik terecht voor financiele advies als je gaat verhuizen naar Suriname?
Of is er iemand hier die mijn serieus advies kan geven, hoe ik mijn adminstratie moet regelen als ik in Suriname woon?
Ik hoop dat iemand met snel kan helpen, omdat ik al over een paar maanden naar Su ga.

Enige optie is alles nu afbetalen of blijven afbetalen als je in suriname bent. Anders kom je NL niet meer in.

Hannibal wrote:
girlhitscar wrote:

Hallo iedereen,

Enige optie is alles nu afbetalen of blijven afbetalen als je in suriname bent. Anders kom je NL niet meer in.

Je reageert op een posting van  2011-09-29 04:39:36 !!!
En de inhoud van je posting voegt niets toe aan eerdere adviezen !!!

DEEDEEDBEE NÉÉ

KNeus de waakkNeus van WKN. Krijg je hiervoor betaald als werkeloze ZZP'er?

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Nou ik vind deze topic ook vet verouderd hoor....en zie je je hoort nooit meer geen ene reet van die mensen, zij die naar Su komen zijn ronduit SAAAAAAI geen moer hoor je meer van ze geen moer.... en deze had schulden wel dan ga je het land niet uitgaan hoor lol

16 (edited by Paraman 2013-02-17 14:54:35)

Zo ken ik er een heeeeeeeleboel, die op het punt staan om deze kant op te komen. Uitendelijk belanden zij in e.o.a. rusthuis voor opa's en oma's. Laat jou dat niet gebeuren.
Bikasi Sranan switi sotee!
-
Cinny gaat tenminste op- en neer, als het nou boegroeweer is of niet.

Lijkt me wel erg vervelend als je erachter komt dat je toch maar niet in Su wilt wonen lol o ja sorry het werkt ook op mijn lachspieren, suma mi.... huh ik doe gewoon wat mijn hart mij ingeeft hoor..... ik zou gewoon ijskoud terug gaan.... maar ik heb nu al teveel bindingen met Su qua hoe ik hie leef en dus geen bindingen met Ned meer op deze manier.... bij mij is alles al afgerond op het Ned paspoort na die rond ik niet af.

18 (edited by Kanoe 2013-06-12 14:58:20)

Lieve mensen,  sorry dat ik jullie onderbreek. Ik wil met een nieuw onderwerp starten. Ik ben ingelogd. Men vraagt mij om een avatar op nieuw toevoegen. Dat kan ik niet! Wie wil mij mee helpen?

Ik als een dame die bescheiden maar lees wat jullie schrijven, wordt nu geïntimideerd en gechanteerd vanwege afgunst in Suriname, omdat een z.g makelaar mijn perceel niet kon kopen. Deze meneer heeft het bord waarop het te koop stond, weg gehaald en vernietigd, in het donker.

Dochter lief chanteert mij dat hij aan de belasting dienst gaat doorgeven, of heeft reeds doorgegeven, dat ik bezittingen in Suriname heb. Ik dacht het perceel te verkopen en met dat klein beetje geld een klein woning op een ander perceel neer te zetten waar ik met mijn AOW-pensioentje kan verblijven om in switie Sranan samen met anderen het leven te delen. Deze hebzuchtige schijnmakelaar is zo brutaal dat hij het bord heeft vernietigd, om ander koper de kans te ontnemen.

Vinden jullie dat dit moet kunnen, waar iedereen democratisch leeft?

Ik wil een nieuw onderwerp hier over straten en vragen aan mensen welke ervaring ze hebben met de belastingdienst met bezittingen in Suriname? En welke stappen ik met die nog niet verkochte perceel van 18.000 euro moet beginnen.  Wat doet de belastingdienst in Holland, wanneer ik ook van IAO of AIO in de zomer ook in Holland wil leven? Want leven met een mager AOW van bruto 350, euro in Suriname op mijn oude dag is niet haalbaar.

Ik wil het stukje dat die dochter naar mij geschreven heeft ook door iedereen laten lezen en iemand die met zo iemand een gesprek wil voeren of ander wijze verstand bij wil brengen. Graag! Naam bij mij bekend en woont ergens in een zijstraat van de 2 de rijweg of Hendrik straat.

Wie helpt mij met een onderwerp te starten? Is op deze manier Suriname voor Surinamers uit Holland nog leefbaar?

Help mij met de aanwijzingen graag.

Al vast bedankt.

Daarom verzuipen ze dochters bij de geboorte in China dus.....

- honesty is a very expensive gift, don't expect it from cheap people -

20 (edited by Bally 2013-06-12 17:22:34)

Kanoe, een perceel in het buitenland valt onder Box 3. Vermogen

Je mag in Nederland tot 21.139 per persoon op je spaarrekening hebben zonder daar belasting op te betalen. Daarboven betaal je 1,2%. Heb je een fiscale partner dan geldt het dubbele, vrijstelling tot 42.278.

Gezien je perceel in Suriname slechts 18.000 euro waard is, zit je dus ruim onder de vrijstelling, mits je hier in Nederland samen met die 18.000 niet over de 21.139 komt. Stel je hebt hier in Nederland nog 3000 euro op een spaarrekening, dan ben je nog onder de vrijstelling..

In principe had je het perceel gewoon al die jaren kunnen opgeven, er van uitgaande dat je dus niet boven de marge zat, want je zou er nooit belasting op hoeven te betalen.

Het probleem is echter je hebt al die tijd onjuiste of onvolledige aangifte gedaan en dat kan je misschien wel een boete opleveren.

Het is dus eigenlijk heel dom van je geweest om dat niet aan te geven, gezien je onder het vrijstelling bedrag zit.

Heb je naast dat perceel nog andere bezittingen in Suriname, want je schreef Dochter lief chanteert mij dat hij aan de belasting dienst gaat doorgeven, of heeft reeds doorgegeven, dat ik bezittingen in Suriname heb.. Dat is dus meervoud, dus neem ik aan van wel. Dus als je totale bezittingen boven de 21.139 komen geldt daar wel het 1,2% tarief.

Hou er rekening mee, dat als je een fiscale partner hebt, de marge dan 42.278 is, daarboven die 1,2%.

Dus als je daarboven bent, afhankelijk van alleen of met fiscale partner marge, kan je alsnog de aanslag krijgen over al die jaren + een forse boete.

Maar jij bent niet de enige hoor, er zijn heel veel mensen die de bezittingen in het buitenland niet aangeven. Ik kijk even de andere kant op. lol

"I pray that the Lord may undeceive my ignorant brethren, and permit them to throw away pretensions, and seek after the substance of learning." by African-American abolitionist David Walker, in his "Appeal to Colored Citizens of the World" in 1830.

#18 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pfffff we kennen die tekst nu wel, blijf je het copy past gooien , doe ff normaal joh jeetje..... pffff

ProCallcenter is nieuw op de forum en heeft meerdere berichten gepost. Het is me onbekend of men dan meerdere meldingen krijgt van ditzelfde bericht. Mocht het zo zijn, excuses voor het ongemak. De advertentie is goed bedoeld. We hebben namelijk meerdere vacatures openstaan en hebben personeel nodig voor de volgende vacatures.

* Thuiswerk klantenservice medewerker inbound
* Klantenservice medewerker outbound
* Telesales medewerker
* Data entry medewerker
* IT Heldesk medewerker
* Supervisor

ProCallcenter biedt je volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Omdat wij in talent geloven, investeren wij graag in onze medewerkers. Je kunt denken aan opleidingen, trainingen en doorgroeimogelijkheden. En zeer zeker een gezellige, informele maar professionele sfeer.

Voor mogelijkheden, ga naar onze website en stuur snel je CV!

Wij gaan graag in gesprek met jou.

*Stagiaires (uit Nederland en Belgie) zijn uiteraard ook welkom bij ons.

Gelden deze vacatures alleen voor Surinamers dus woonachtig in SU?

<VENI, VIDI, VICI>

Maharani_JJ wrote:

Gelden deze vacatures alleen voor Surinamers dus woonachtig in SU?

Ja naturlijk want dan hoeft met nog geen 2 euro per uur uit te betalen
Een belangrijk ingrediënt in het concept.... smile wink