51 (edited by radja 2011-09-12 03:34:14)

Re: KLM en SLM verdienen aan ziekte of overlijden va familie in Suriname

VB wrote:

@Radja,
Heb je ooit van vrijheid van meningsuiting gehoord? Deze discussie is uit en treure geweest. Ik heb er geen zin in, er valt niets toe te voegen.

En van walging? ach ja, ik zal er vanavond net zo goed slapen. Mijn geweten is schoon.

Maar natuurlijk! Wanneer heb ik jou dit ontzegd?Maar is het probleem opgelost? Is SLM toerismebevorderend bezig? Kijk dat is nu precies waar ik van walg! Mijn walging heeft niets van doen met jouw geweten. Het is mijn recht om van jou te walgen! De onderbouwing heb ik reeds gegeven.  Slaap lekker!

52

Hoi Radja,
Ik heb lekker geslapen.

Maar, ik dacht even na net dat je dan zowat van alle Surinamers en SuriNeds walgt.

VB wrote:

Hoi Radja,
Ik heb lekker geslapen.

Maar, ik dacht even na net dat je dan zowat van alle Surinamers en SuriNeds walgt.

Dan heb je toch niet lekker geslapen, want jouw conclusie is niet juist. Maar het kan ook zijn dat het voor jou niet uitmaakt; dat ook bij goed nachtrust, je onjuiste conclusies trekt.

Ik walg van die mensen die het probleem zien, er een mening over hebben en de oplossing beseffen, maar desalniettemin het daarbij laten. Ik durf te stellen dat het overgrote merendeel niet weet hoe het werkt in de luchtvaart. Ik durf te stellen dat menigeen niet inziet dat SLM de Surinaamse vooruitgang tegenhoudt.

54 (edited by VB 2011-09-12 17:11:17)

Mijn nachtrust en conclusies zijn onafhankelijk van elkaar, ze beinvloeden elkaar niet.

Ik geloof in Democratie en kapitalisme (vrije markt en level playing field). Als een volk zelf haar pad kiest.......
Ik woon er niet meer en ik hoef hun niet op te leggen wat zij moeten doen.
Ik doe zaken daar en daarmee is de kous voor mij af.

VB wrote:

Mijn nachtrust en conclusies zijn onafhankelijk van elkaar, ze beinvloeden elkaar niet.

Ik geloof in Democratie en kapitalisme (vrije markt en level playing field). Als een volk zelf haar pad kiest.......
Ik woon er niet meer en ik hoef hun niet op te leggen wat zij moeten doen.
Ik doe zaken daar en daarmee is de kous voor mij af.

"Mijn nachtrust en conclusies zijn onafhankelijk van elkaar, ze beinvloeden elkaar niet. "

Radja zegt: Als jij dat zegt... Blijft dus staan dat je conclusie een verkeerde is. Dat is dus niet te wijten aan een slechte nachtrust.

"Ik woon er niet meer en ik hoef hun niet op te leggen wat zij moeten doen. "

Radja zegt: En wie heeft gesteld dat jij de Surinamers iets moet opleggen? Het zal mij verder wordt wezen waarin jij gelooft. Feit is dat ik a.h.v. van jouw postings hier, recentelijk en in het verleden, een beeld hebt kunnen vormen. En daar walg ik van.

Maar nu to the point! Zij die werkelijk willen dat Suriname vooruit gaat kunnen niet anders dan beseffen dat SLM en KLM  de vooruitgang van Suriname tegenhouden. Dit beseffen en het daarbij laten is contradictoir aan hun wil.

57

Radja, moet je een emmer of een ton hebben?

58 (edited by radja 2011-09-12 22:02:57)

VB wrote:

Radja, moet je een emmer of een ton hebben?

Gebruik die maar zelf voor dat hoofd van je als je in de spiegel kijkt. Althans als je enig fatsoen hebt in je lijf . Overigens, nu schiet mij iets te binnen. Mensen die zaken doen(heel vaak profiteren/parasiteren) met een derdewereldland, die zijn door de band genomen er niet bij gebaat als dat land erop vooruit gaat. Nu begrijp ik jouw houding. Walgelijk! Als je een keer in Nederland ben , geef dan een seintje, dan kom ik het in je gezicht vertellen.

Voor de rest verwijs ik naar mijn vorige posting. Ik wil to the point zijn en mijn tijd niet verdoen aan nietsnutten.

59

Radja,
Ahha, dus jij wilt ook niet dat Suriname vooruitgaat? Want je wilt ook zaken doen, precies te zijn luchtvaartzaken!

Het is me wat, dat als iemand niet meteen meedoet met je blinde haat of je ideeen hem/haar meteen parasiet te noemen.

Je weet niet eens welke zaken ik doe, met Suriname.

60 (edited by radja 2011-09-13 02:56:48)

VB wrote:

Radja,
sAhha, du jij wilt ook niet dat Suriname vooruitgaat? Want je wilt ook zaken doen, precies te zijn luchtvaartzaken!

Het is me wat, dat als iemand niet meteen meedoet met je blinde haat of je ideeen hem/haar meteen parasiet te noemen.

Je weet niet eens welke zaken ik doe, met Suriname.

Vb,

Je niveau zakt steeds verder weg. Dit getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten. Je zei:"Ahha, dus jij wilt ook niet dat Suriname vooruitgaat? Want je wilt ook zaken doen, precies te zijn luchtvaartzaken!"

Radja zegt: Ik heb altijd gesteld dat de reizigers het heft in handen moeten nemen. Het concept van Ampaco is daarvan ook het bewijs; door de reizigers, voor de reizigers. Dit zei ik ook in posting 48 "De onderbouwing hiervan is heel simpel: Een ticket dat 600euro wordt ingekocht, wordt verkocht voor 900 euro. Datzelfde ticket kost bij KLM en SLM minimaal 1200 en meer. Hoeveel is dan de besparing? Kun je nog rekenen? Kijk en nu komt het, als je het het nog kan volgen: Die winst die wordt gemaakt in het hoogseizoen smeer je na kosten van exploitatie over de tickets in het laagseizoen. In het tweede jaar zullen de winsten in het hoogseizoen hoger uitvallen vanwege het ontbreken van empty legs. Hierdoor kunnen de tickets in het laagseizoen verder omlaag gebracht  worden. Uiteindelijk zullen de tickets in het laagseizoen het het hoogseizoen steeds dichter naar elkaar toe kruipen."

Wat zal het gevolg zijn hiervan: Juist ja, lagere tarieven met als gevolg veel meer toerisme! Dat is pas vooruitgang voor Suriname! 

Vb zei:'Het is me wat, dat als iemand niet meteen meedoet met je blinde haat of je ideeen hem/haar meteen parasiet te noemen."

VB mi boi,

Uit die vorige Ampaco discussie is al gebleken dat je op geen enkelen wijze een bijdrage wilt leveren aan de vooruitgang van Su. De discussie inzake de uitrangering van politieke partijen, idem! Je maakte dat je wegkwam omdat je geen antwoorden meer kon verzinnen op mijn vragen. Was dat zaken doen? Dacht het niet! het is gewoonweg je attitude! Dacht je dat ik op een figuur die bivakkeert op Aruba zit te wachten? Nu schiet mij nog iets te binnen. Dit is een vraag: Wat heb je met je Surinaams paspoort gedaan toen je weer Nederlander werd? M.a.w.: Heb je nog de Surinaamse nationaliteit? Kun je op alles wat je lief is zweren dat je niet de Surinaamse nationaliteit hebt behouden t.t.v. het verkrijgen van de Nederlandse?

"Je weet niet eens welke zaken ik doe, met Suriname."

Radja zegt: geen interesse!

"Ahha, du jij wilt ook niet dat Suriname vooruitgaat? Want je wilt ook zaken doen, precies te zijn luchtvaartzaken!"

Radja zegt:Met  "ook" geef je toe dat je Su niet vooruit wilt zien gaan. Daarom walg ik van je!

Wat vaststaat is dat Surinaamse vooruitgang er pas komt als Suriname uit zijn Isolement komt. Ontsluiting geschiedt pas als de reizigers het heft in eigen handen nemen. Mag ik dan mijn voorstel doen? Mag ik dat hier niet testen? Ben ik dan zaken aan het doen? Iemand moet toch het initiatief nemen? Of denk je dat het vanzelf komt? En neen, je kunt niet alle tickets tegen 1 prijs verkopen, gelijk je in het Ampaco discussie hebt beweerd.  Ik hoop voor je dat je niet op dit niveau zaken doet in Su.

Je merkt wel dat ik flink van je walg. Wanneer kom je Nederland? Doe je geen zaken met Nederland? Dan kan ik je face to face dit nog eens vertellen.

radja wrote:
bakapasi_boi wrote:
radja wrote:

BKP,

Dat er nog geen oplossing is, is omdat tot op heden het voorgestelde concept nimmer tot uitvoering is gebracht. Elk ander concept is gedoemd tot mislukken. Heb je concrete vragen, stel ze gerust. Ik ben zeker van mijn zaak!

BKP, ik weet dat jij wenst dat er een goede oplossing komt voor onze reizigers. Je kunt alvast in jouw familie-en kennissenkring dit concept bekend maken en hen erop wijzen dat als we willen, dus "we"en niet radja alleen we vanaf juni 2012 goedkoper en net zo veilig kunnen gaan reizen naar SU. Overigens, je bent nergens toe verplicht!

Mijn familie (kennissen en vrienden heb ik niet) heb ik nooit horen klagen over de ticket prijzen. Je hebt ook geen reden tot klagen als je bijna nooit naar Suriname gaat of IPB kan vliegen.

Ik kom gemiddeld 1 keer per lustrum in Suriname. Mij maakt het persoonlijk niet echt veel uit of een ticket 700 euro of 625 euro kost
Als het goed koper zou zijn zou waarschijnlijk vaker gaan, maar ik reis net zo vrolijk naar Turkije, Spanje, Portugal of ZO-Azie.

BKP zei:
"Als het goed koper zou zijn zou waarschijnlijk vaker gaan, maar ik reis net zo vrolijk naar Turkije, Spanje, Portugal of ZO-Azie."

Radja zegt: Ik heb eerder een paar redenen opgesomd waarom SLM moet worden uitgerangeerd. Een ervan: Lagere tarieven opdat de economie van Suriname een boost krijgt vanwege meer toerisme. Ondanks dat jij Surinaamse roots hebt, zou jij in de hoedanigheid van toerist Suriname vaker bezoeken. Waarom ook alweer? Juist, vanwege de lagere tarieven! Overigens, het gaat niet om een verschil van 75 euro in het hoogseizoen, maar om minimaal 300 euro. Reken maar na wat de besparing zal zijn voor een gezin van 4. In het tweede jaar kan het nog goedkoper!

Met alle respect, maar van iemand die een posting eerder het heeft over het isolement waarin  Suriname zich bevindt, had ik deze ondoordachte posting niet verwacht. Komt het omdat het zaterdag ochtend was?

Je zou gelijk kunnen hebben.
Het komt door verborgen frustratie denk ik. Aan de ene kant wil je vaker naar Suriname aan de andere kant weet je dat de LM's je een poot willen uit draaien. Daar ga je weleens rare dingen van roepen, ja.

Suriname center of the multiverse!

62 (edited by MigthyMike 2011-09-21 14:59:55)

Radja spoort niet!!!!!!!!!!!

a man e kensi...........

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

63 (edited by VB 2011-09-21 15:21:49)

@Radja,
Ik had je laatste posting niet gezien. Ik heb GEEN surinaamse paspoort en ik wil ook geen en ook niet de stemrecht  die ermee komt.

Het is opmerkelijk dat je vindt dat ik geen bijdrage lever. Als een lezer moeite neemt om alles door te spitten, dat kan hij /zij zelf oordelen wat je steeds met mijn bijdrage hebt gedaan, eerst kraak je het af dan ga je later stiekem doen alsof het van jou is. Ik heb er geen moeite mee. En als je er geen prijs op stelt waarom lok je steeds mijn reactie uit in je postings naar anderen toe?

Je bent een gewoon een gefrustreerde konijn.

Voor bivakkeren op Aruba: Ik ben zelf hiernaar toe gekomen. Ik kan hier ook zo weg, want mijn inkomen is niet afhankelijk van Aruba. Ik woon hier uit vrije wil.

Jij woont in NL, droomt de hele dag de held van Suriname te zijn. Niks mis mee, maar ga niet anderen beschuldigen dat zij SME niet willen redden. Als het volk niet gered wilt worden, wie ben ik om het op te leggen.

Als zij morgen een thinktank beginnen en input willen hebben dan zullen ze mjn input krijgen in kennis, tijd en geld.
Je kan mensen alleen helpen die geholpen willen worden.

welkom in to the world called Radja................

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

VB wrote:

@Radja,
Ik had je laatste posting niet gezien. Ik heb GEEN surinaamse paspoort en ik wil ook geen en ook niet de stemrecht  die ermee komt.

Het is opmerkelijk dat je vindt dat ik geen bijdrage lever. Als een lezer moeite neemt om alles door te spitten, dat kan hij /zij zelf oordelen wat je steeds met mijn bijdrage hebt gedaan, eerst kraak je het af dan ga je later stiekem doen alsof het van jou is. Ik heb er geen moeite mee. En als je er geen prijs op stelt waarom lok je steeds mijn reactie uit in je postings naar anderen toe?

Voor bivakkeren op Aruba: Ik ben zelf hiernaar toe gekomen. Ik kan hier ook zo weg, want mijn inkomen is niet afhankelijk van Aruba. Ik woon hier uit vrije wil.

Jij woont in NL, droomt de hele dag de held van Suriname te zijn. Niks mis mee, maar ga niet anderen beschuldigen dat zij SME niet willen redden. Als het volk niet gered wilt worden, wie ben ik om het op te leggen.

Als zij morgen een thinktank beginnen en input willen hebben dan zullen ze mjn input krijgen in kennis, tijd en geld.

top posting!!

ben benieuwd wat Radja er van zal maken..................
zal wel een scheldpartij worden!!!

66 (edited by radja 2011-09-21 20:43:45)

VB wrote:

@Radja,

"Het is opmerkelijk dat je vindt dat ik geen bijdrage lever. Als een lezer moeite neemt om alles door te spitten, dat kan hij /zij zelf oordelen wat je steeds met mijn bijdrage hebt gedaan, eerst kraak je het af dan ga je later stiekem doen alsof het van jou is. Ik heb er geen moeite mee. En als je er geen prijs op stelt waarom lok je steeds mijn reactie uit in je postings naar anderen toe?"

Radja zegt: Ik met je bijdrage er vandoor? Doen alsof het van mij is?  Leg uit. Geef een voorbeeld.

"En als je er geen prijs op stelt waarom lok je steeds mijn reactie uit in je postings naar anderen toe?"

Ik vind het nuttig om figuren gelijk jij als voorbeeld te nemen. Dat kan soms nuttig zijn als voorbeeld.

"Je bent een gewoon een gefrustreerde konijn."

Radja zegt: Als jij dat vindt..

"Jij woont in NL, droomt de hele dag de held van Suriname te zijn. Niks mis mee, maar ga niet anderen beschuldigen dat zij SME niet willen redden. Als het volk niet gered wilt worden, wie ben ik om het op te leggen."

Radja zegt: Quatsch!  Ik zeg het nog een keer: Suriname interesseert je geen enen lor! Dat jij zaken doet met Su doet hieraan niets af! Elke zakenman of land doet graag zaken met een derdewereldland land dat goedkoop is. Dit houdt niet zelden in dat het goedkope product het gevolg is van uitbuiting van werknemers. Als het product duurder zou worden omdat werknemers beter betaald zouden worden, dan ga je ogenblikkelijk calculeren of het nog lucratief is om zaken te doen. Jouw zaken doen heeft dus louter van doen met jouw eigenbelang. Niets op tegen, alhoewel, maar dan moet je niet komen beweren dat jouw zaken doen gelijk gesteld moet worden met Suriname willen helpen. Blijf dat vooral jezelf maar op de mouw spelden, maar niet mij.

"Als zij morgen een thinktank beginnen en input willen hebben dan zullen ze mjn input krijgen in kennis, tijd en geld.
Je kan mensen alleen helpen die geholpen willen worden."

Radja zegt: Laatste zin klopt. Wat betreft eerste zin: geef voorbeelden. Overigens mag ik hopen dat jouw adviezen niet niet het kaliber hebben van jouw advies inzake de vliegtarieven; jouw mening dat alle tickets evenveel moeten kosten is natuurlijk kolder.

"Ik had je laatste posting niet gezien. Ik heb GEEN surinaamse paspoort en ik wil ook geen en ook niet de stemrecht  die ermee komt."

Radja zegt: Wat het Surinaams paspoort betreft: Ik hoef ook geen Surinaams paspoort en  stemrecht. Maar waarom moet ik je geloven dat je geen Surinaams paspoort hebt? Alleen als je zweert op alles wat je lief is dat je je Surinaams paspoort/ de Surinaamse nationaliteit niet hebt behouden, zal ik je geloven.

MM, je bent terug. Waar was je? Op vakantie? Waar? Ik hoop dat je iets slimmer bent geworden. Maar aan je recente postings moet ik vrezen. Maar misschien volgend jaar?

68

Radja, ik ben een man van woord. Over mijn paspoort moet je er mee maar doen. In 1981 heb ik mijn SME paspoort ingeleverd toen ik mijn eerste NL paspoort kreeg.

Voor de rest suit yourself.

VB wrote:

Radja, ik ben een man van woord. Over mijn paspoort moet je er mee maar doen. In 1981 heb ik mijn SME paspoort ingeleverd toen ik mijn eerste NL paspoort kreeg.

Je mag mij op alles wat mij lief is laten zweren als je iets wilt weten.
Blijkbaar is er dus een groot verschil tussen mij en jouw persoon.
Ik geloof je derhalve niet. Wat heb je te verbergen?

radja wrote:
VB wrote:

Je mag mij op alles wat mij lief is laten zweren als je iets wilt weten.
Blijkbaar is er dus een groot verschil tussen mij en jouw persoon.
Ik geloof je derhalve niet. Wat heb je te verbergen?

Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

71

Ik moet voor jou zweren? Ik maak het makkelijk voor je,  ik zweer op je leven dat ik geen SME paspoort heb. smile

VB wrote:

Ik moet voor jou zweren? Ik maak het makkelijk voor je,  ik zweer op je leven dat ik geen SME paspoort heb. smile

Nee, op alles wat je lief is. Tot dan ben je niet meer dan een leugenaar.
Je komt niet weg middels een smiley. En dus heb je een Surinaams paspoort, gelijk velen die na de onafhankelijkheid de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen. Wat is er zo moeilijk aan het zweren op alles wat je lief is, althans als je de waarheid spreekt? je bent toch een man van je woord? Of is dat niet hetzelfde als altijd de waarheid spreken?

73

Dan zal je heel lang moeten wachten.

Abdoel, hoe lang denk je dat het gaat duren voordat SLM gehoor zal geven aan je oproep/wensen?

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

75

@AmonRa,
Wie is Abdoel? smile