Re: KLM en SLM verdienen aan ziekte of overlijden va familie in Suriname

hitto wrote:

Een haalbare oplossing lijkt mij in deze - laagste prijs tickets- voor bijv. 3 familieleden bij een overlijden. Andere vliegoplossingen lijken mij vooralsnog niet opportuun. Gelukkig is er nu vanaf maandag 5 september de mogelijkheid om een uitvaartplechtigheid uit Suriname live via het internet mee te beleven.
Check: www.leetznet.nl

"Andere vliegoplossingen lijken mij vooralsnog niet opportuun."

Radja zegt: En waar is dit op gebaseerd?

Radja, als je niet meer met de SLM naar Suriname wilt vliegen, van welke vliegmij. maak je dan wel gebruik?

Immers je zegt zelf dat de KLM ook misbruik maakt van bepaalde situaties.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

Jiyani wrote:

Radja, als je niet meer met de SLM naar Suriname wilt vliegen, van welke vliegmij. maak je dan wel gebruik?

Immers je zegt zelf dat de KLM ook misbruik maakt van bepaalde situaties.

ER zijn nog genoeg andere Eu-carriers die moeten worden toegelaten op deze relevante route. Arkefly is er een van. Weet je dat Guyana ook geen carrier heeft? Dat een Guyanese carrier ook moet worden toegelaten op deze relevante route?
Eigenlijk is de oplossing heel simpel: De reizigers die goedkoper willen reizen moeten worden verenigd. Je vraagt hen bijvoorbeeld aan te geven in welke periode van juni 2012-juni 2013 ze willen vliegen. Vervolgens stap je naar verschillende EU- carriers en vraagt offertes aan. De beste wordt vervolgens aangewezen om voor ons te vliegen.

Ik kom al een jaar of tien op deze site en er wordt minstens net zo lang gepraat over de hoge ticket prijzen. Sinds dien hebben tig kleine carriers die de boel bedonderden de revue gepasseerd.

Suriname kiest voor isolement ipv de boel open te breken.
Het valt niet mee op een plantage economie om te buigen in een concurerende industriele of dienstverlende economie.

Suriname center of the multiverse!

@Radja. Je begon deze thread met: Als een familielid in Su ernstig ziek wordt of overlijdt, dan dient men hals over kop de oversteek te maken. ". Vervolgens stel je voor om vooraf te reserveren wanneer je naar Suriname zou willen. Dat rijmt natuurlijk niet.
Persoonlijk denk ik daarnaast dat charters ook geen soelaas zullen bieden. De afstand Parbo - Adam is te groot om een vliegtuig vol naar Su te laten vliegen, vervolgens (bijna) leeg terug naar Adam.
En dan nog de mederwerking van Surineds? Daarom vind ik het dus
niet opportuun.

@hitto

Als je Radja wat langer kent dan weet je dat je hem niet serieus moet nemen. Hij beweert van daag rustig het ene om morgen het tegenovergestelde te beweren. Nem de proef maar op de som. Ga een paar maal tegen hem in en geef hem dan op een punt gelijk. - natuurlijk wel waar jij ook achter staat -. Hij komt dan rustig met een lang epistel waarin hij zijn eerdere posting 100% tegen spreekt.

Ook verveeld hij de forum leden al jaren met zijn voorstel voor zijn luchtvaartmaatschappij. Niet dat hij er verstand van heeft. Dat is voor hem geen belemmering.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

@hitto

Als je Radja wat langer kent dan weet je dat je hem niet serieus moet nemen. Hij beweert van daag rustig het ene om morgen het tegenovergestelde te beweren. Nem de proef maar op de som. Ga een paar maal tegen hem in en geef hem dan op een punt gelijk. - natuurlijk wel waar jij ook achter staat -. Hij komt dan rustig met een lang epistel waarin hij zijn eerdere posting 100% tegen spreekt.

Ook verveeld hij de forum leden al jaren met zijn voorstel voor zijn luchtvaartmaatschappij. Niet dat hij er verstand van heeft. Dat is voor hem geen belemmering.

Ach, Neusje heeft nog steeds last van de deksels die de neus hebben geplet. Wat is er? Zo veel pijn?

"Ook verveeld hij de forum leden al jaren met zijn voorstel voor zijn luchtvaartmaatschappij."

Radja zegt: Mijn luchtvaartmaatschappij? Je bent weer aan het flippen!

O ja, het is "verveelt" en niet "verveeld"

33 (edited by radja 2011-09-10 01:08:25)

hitto wrote:

@Radja. Je begon deze thread met: Als een familielid in Su ernstig ziek wordt of overlijdt, dan dient men hals over kop de oversteek te maken. ". Vervolgens stel je voor om vooraf te reserveren wanneer je naar Suriname zou willen. Dat rijmt natuurlijk niet.
Persoonlijk denk ik daarnaast dat charters ook geen soelaas zullen bieden. De afstand Parbo - Adam is te groot om een vliegtuig vol naar Su te laten vliegen, vervolgens (bijna) leeg terug naar Adam.
niet opportuun.

Hitto zei:'Je begon deze thread met: Als een familielid in Su ernstig ziek wordt of overlijdt, dan dient men hals over kop de oversteek te maken. ". Vervolgens stel je voor om vooraf te reserveren wanneer je naar Suriname zou willen. Dat rijmt natuurlijk niet."

Radja zegt: Wat we hebben kunnen constateren en ik stellig in ben is dat KLM en SLM geen rekening houden en zullen houden met de "leedreizgers". Dus moeten de reizigers zelf de oplossing zoeken. Die oplossing vind je dus niet bij KLM en SLM. Dus moeten de reizigers zelf zorgen voor de oplossing. Hoe? Door een andere EU- Carrier voor ons te laten vliegen. Concreet: Reizigers bundelen zich en geven aan wanneer ze precies in de periode juni 2012 -2013   willen gaan reizen.  Dat is m.i. de oplossing! Als jij een betere oplossing hebt dan verneem ik dat van je. Wedden dat je verstek zal laten gaan? Nee, berusting in deze, daar heb ik niets aan.

Hitto zei verder:'Persoonlijk denk ik daarnaast dat charters ook geen soelaas zullen bieden. De afstand Parbo - Adam is te groot om een vliegtuig vol naar Su te laten vliegen, vervolgens (bijna) leeg terug naar Adam.
niet opportuun.'

Radja zegt:Jouw persoonlijke mening wordt geapprecieerd, maar tegelijkertijd dien ik je te melden dat die mening m.i. nergens op is gebaseerd. Stel me concrete vragen en je krijgt concrete antwoorden.

Ik stel de volgende vragen: Waarom moeten de vluchten leeg zijn als vooraf alles volgeboekt is? Want dat is een onderdeel van het concept! Een andere vraag: Waarom is het niet mogelijk om 3 vluchten per week te vullen gedurende 1 jaar gegeven het feit dat op deze vluchten de maximale capaciteit ca. 42000 stoelen is? Nog een vraag: Waarom zullen de Surineds  kiezen voor KLM of SLM als: ze in het hoogseizoen ruim 300 euro's goedkoper zullen zijn bij een andere carrier en zelfs meer in de daarop volgende jaren; de tickets overdraagbaar zullen zijn; als gevolg van de lagere tickets SLM het loodje zal leggen waardoor 1 instrument minder voorhanden zal zijn om het volk te bestelen; de Surinaamse economie vanwege van de lagere tickets en als gevolg hiervan meer toeristen zal bloeien?

Dan een persoonlijke vraag: Ben je voorstander van lagere tarieven op deze route?

34 (edited by radja 2011-09-09 22:06:01)

bakapasi_boi wrote:

Ik kom al een jaar of tien op deze site en er wordt minstens net zo lang gepraat over de hoge ticket prijzen. Sinds dien hebben tig kleine carriers die de boel bedonderden de revue gepasseerd.

Het valt niet mee op een plantage economie om te buigen in een concurerende industriele of dienstverlende economie.

BKP,

Dat er nog geen oplossing is, is omdat tot op heden het voorgestelde concept nimmer tot uitvoering is gebracht. Elk ander concept is gedoemd tot mislukken. Heb je concrete vragen, stel ze gerust. Ik ben zeker van mijn zaak!

BKP, ik weet dat jij wenst dat er een goede oplossing komt voor onze reizigers. Je kunt alvast in jouw familie-en kennissenkring dit concept bekend maken en hen erop wijzen dat als we willen, dus "we"en niet radja alleen we vanaf juni 2012 goedkoper en net zo veilig kunnen gaan reizen naar SU. Overigens, je bent nergens toe verplicht!

@hitto

Posting #33 is een herhaling van oude postings.  Zie
http://www.waterkant.net/suriname/forum … php?id=173

AMPACO  == Radja

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

@hitto

Posting #33 is een herhaling van oude postings.  Zie
http://www.waterkant.net/suriname/forum … php?id=173

AMPACO  == Radja

Neusje,
Wat is er? Tja, leer maar leven met die pijn!
En wat valt er af te dingen op posting 33? Niets! Dus gaat neusje op een niet inhoudelijke 'toer', gewoontegetrouw!

radja wrote:
bakapasi_boi wrote:

BKP,

Dat er nog geen oplossing is, is omdat tot op heden het voorgestelde concept nimmer tot uitvoering is gebracht. Elk ander concept is gedoemd tot mislukken. Heb je concrete vragen, stel ze gerust. Ik ben zeker van mijn zaak!

BKP, ik weet dat jij wenst dat er een goede oplossing komt voor onze reizigers. Je kunt alvast in jouw familie-en kennissenkring dit concept bekend maken en hen erop wijzen dat als we willen, dus "we"en niet radja alleen we vanaf juni 2012 goedkoper en net zo veilig kunnen gaan reizen naar SU. Overigens, je bent nergens toe verplicht!

Mijn familie (kennissen en vrienden heb ik niet) heb ik nooit horen klagen over de ticket prijzen. Je hebt ook geen reden tot klagen als je bijna nooit naar Suriname gaat of IPB kan vliegen.

Ik kom gemiddeld 1 keer per lustrum in Suriname. Mij maakt het persoonlijk niet echt veel uit of een ticket 700 euro of 625 euro kost
Als het goed koper zou zijn zou waarschijnlijk vaker gaan, maar ik reis net zo vrolijk naar Turkije, Spanje, Portugal of ZO-Azie.

Suriname center of the multiverse!

bakapasi_boi wrote:
radja wrote:
bakapasi_boi wrote:

BKP,

Mijn familie (kennissen en vrienden heb ik niet) heb ik nooit horen klagen over de ticket prijzen. Je hebt ook geen reden tot klagen als je bijna nooit naar Suriname gaat of IPB kan vliegen.

Ik kom gemiddeld 1 keer per lustrum in Suriname. Mij maakt het persoonlijk niet echt veel uit of een ticket 700 euro of 625 euro kost
Als het goed koper zou zijn zou waarschijnlijk vaker gaan, maar ik reis net zo vrolijk naar Turkije, Spanje, Portugal of ZO-Azie.

BKP zei:
"Als het goed koper zou zijn zou waarschijnlijk vaker gaan, maar ik reis net zo vrolijk naar Turkije, Spanje, Portugal of ZO-Azie."

Radja zegt: Ik heb eerder een paar redenen opgesomd waarom SLM moet worden uitgerangeerd. Een ervan: Lagere tarieven opdat de economie van Suriname een boost krijgt vanwege meer toerisme. Ondanks dat jij Surinaamse roots hebt, zou jij in de hoedanigheid van toerist Suriname vaker bezoeken. Waarom ook alweer? Juist, vanwege de lagere tarieven! Overigens, het gaat niet om een verschil van 75 euro in het hoogseizoen, maar om minimaal 300 euro. Reken maar na wat de besparing zal zijn voor een gezin van 4. In het tweede jaar kan het nog goedkoper!

Met alle respect, maar van iemand die een posting eerder het heeft over het isolement waarin  Suriname zich bevindt, had ik deze ondoordachte posting niet verwacht. Komt het omdat het zaterdag ochtend was?

Waar komt die 300 € vandaan?? Uit de lucht of uit een natte droom van Radja??

DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

Waar komt die 300 € vandaan?? Uit de lucht of uit een natte droom van Radja??

Waar moet ik het antwoord aan ophangen? Aan je neus kan niet, want die is  geplet. Het antwoord is simpel, daarom heb ik hoop dat je het kunt bevatten. De tickets in het hoogseizoen zullen minimaal 300 euro goedenkoper zijn dan bij KLM en SLM in het hoogseizoen. Dat is toch niet moeilijk?

Maar goed, nu MM afwezig is, kan ik jou gebruiken als pion. Je begint aardig zijn niveau te evenaren

Feit dat je geen antwoord geeft toont genoegzaam aan dat je niet weet waarover je praat. Er moet een basis zijn opgrond waarvan jij vindt dat de prijzen 300 € lager kunnen zijn.
Overigens heb ik ooi voor een ticket A'dam - Charles de G meer betaald dan wat ik voor een ticket naar SME betaal!

DEEDEEDBEE NÉÉ

42 (edited by radja 2011-09-10 22:16:19)

Neus wrote:

Feit dat je geen antwoord geeft toont genoegzaam aan dat je niet weet waarover je praat. Er moet een basis zijn opgrond waarvan jij vindt dat de prijzen 300 € lager kunnen zijn.
Overigens heb ik ooi voor een ticket A'dam - Charles de G meer betaald dan wat ik voor een ticket naar SME betaal!

Geef ik geen antwoord? Je bent werkelijk niet snugger! Wat kost een ticket in het hoogseizoen bij KLM en SLM? !200 euro, 1300 euro en zelfs veel meer. ga maar naar de site van KLM of SLM en tracht te boeken voor de kertsperiode
Wanneer de reizigers een Eu-carrier voor hen laten vliegen, dan is 900 euro al veel meer dan de kostprijs. Zie jet het verschil nu? Nog steeds niet? Het zal toch niet waar zijn he dat je het niet ziet?! Vraag anders Vb om hulp! Als die weet dat ik gelijk heb, dan houdt hij zijn mond of doet hij alsof de discussie hem niet heeft bereikt.

'Overigens heb ik ooi voor een ticket A'dam - Charles de G meer betaald dan wat ik voor een ticket naar SME betaal!['

Wanneer was ooit? Verder is dit niet relevant. Ik kijk naar deze relevante route en weet dat KLM en SLM hierop vliegen. Ik kijk wat de kostprijs van een stoel is en weet dan dat KLM en SLM te veel vragen. zo simpel is dat. Nog meer vragen?

En Neus is uitgekakt!

44

@Radja betreffende #42,
---
Vraag anders Vb om hulp! Als die weet dat ik gelijk heb, dan houdt hij zijn mond of doet hij alsof de discussie hem niet heeft bereikt.

-----------
Laat mij aub erbuiten. Ik heb in het begin al gezegd ik ga hier niet aan meedoen.

45 (edited by Neus 2011-09-11 20:49:16)

Radja als jij van mening bent dat de ticket over de gehele linie met 300 € omlaag kunnen dan moet JIJ dit onderbouwen. !!

En niet steeds doen alsof andere verplciht zijn jouw onzin te verdedigen of falcificeren.
Ook is jouw hele luchtvaartdiscussie al eerder uitgekauwd en afgedaan als een onzinnig luchtkasteel van iemand die geen consistente gedachte op papier kan zetten en zijn eigenverantwoordelijkheid op schadalige wijze ontloopt.

DEEDEEDBEE NÉÉ

VB wrote:

@Radja betreffende #42,
---
Vraag anders Vb om hulp! Als die weet dat ik gelijk heb, dan houdt hij zijn mond of doet hij alsof de discussie hem niet heeft bereikt.

-----------
Laat mij aub erbuiten. Ik heb in het begin al gezegd ik ga hier niet aan meedoen.

Vb,

Natuurlijk wil jij erbuiten blijven! Jij bent wel haantje de voorste om je mening te geven inzake het vlieggebeuren. Je werpt je haast op als een deskundige. Dat ik dit stel onderbouw ik middels jouw uitlatingen in het verleden. Ja, ik ben anders dan jij! Ik kaart het probleem aan of neem deel aan de discussie omtrent een probleemstelling, geef mijn mening en nu komt het, in tegenstelling met jouw persoon, ben ik bereid om mijn nek uit te steken. Ik heb Neus verwezen naar jouw persoon omdat jij je in het verleden hebt opgeworpen als een quasi deskundige in deze. Je zult wel begrijpen dat ik walg van figuren gelijk jij!

De stank van eigenroem en eigenwaan waart door het internet. ik ga maar snel uitloggen want het is niet te harden.

DEEDEEDBEE NÉÉ

48 (edited by radja 2011-09-12 01:54:38)

Neus wrote:

Radja als jij van mening bent dat de ticket over de gehele linie met 300 € omlaag kunnen dan moet JIJ dit onderbouwen. !!

En niet steeds doen alsof andere verplciht zijn jouw onzin te verdedigen of falcificeren.
Ook is jouw hele luchtvaartdiscussie al eerder uitgekauwd en afgedaan als een onzinnig luchtkasteel van iemand die geen consistente gedachte op papier kan zetten en zijn eigenverantwoordelijkheid op schadalige wijze ontloopt.

Dat de discussie uitgekauwd is, betekent niet dat het probleem weg is. En dus is deze discussie nog altijd relevant. Capice, jij minkukel! ja, jij verdient dit predicaat dubbel en dwars.

Je zei:"Radja als jij van mening bent dat de ticket over de gehele linie met 300 € omlaag kunnen dan moet JIJ dit onderbouwen. !!"

Jij minkukel, smiecht, jij gaat iets stellen dat ik niet gezegd heb. Ik heb nooit gesteld dat over de gehele linie de tickets met 300 euro omlaag kunnen. Driehonderd euro is gerelateerd aan het hoogseizoen. Bewijs, Posting 40 :  "De tickets in het hoogseizoen zullen minimaal 300 euro goedenkoper zijn dan bij KLM en SLM in het hoogseizoen. Dat is toch niet moeilijk? "

De onderbouwing hiervan is heel simpel: Een ticket dat 600euro wordt ingekocht, wordt verkocht voor 900 euro. Datzelfde ticket kost bij KLM en SLM minimaal 1200 en meer. Hoeveel is dan de besparing? Kun je nog rekenen? Kijk en nu komt het, als je het het nog kan volgen: Die winst die wordt gemaakt in het hoogseizoen smeer je na kosten van exploitatie over de tickets in het laagseizoen. In het tweede jaar zullen de winsten in het hoogseizoen hoger uitvallen vanwege het ontbreken van empty legs. Hierdoor kunnen de tickets in het laagseizoen verder omlaag gebracht  worden. Uiteindelijk zullen de tickets in het laagseizoen het het hoogseizoen steeds dichter naar elkaar toe kruipen. Kan je het nog vatten? Heb je nog steeds je onderbouwing niet? Zo moeilijk is het niet hoor! Wend je maar tot die walgelijke VB! Misschien kan hij je van munitie voorzien. Ik sta paraat.

Op de keper beschouwd was je dus wel uitgekakt, althans als het relevante zaken betreft. Maar goed, gelijk eerder gesteld, gebruik ik je als pion, Mini Mouse is nog afwezig, opdat anderen kennis kunnen nemen. Dan heb ik ten minste mijn morele plicht gedaan.

49 (edited by radja 2011-09-12 01:58:44)

Neus wrote:

De stank van eigenroem en eigenwaan waart door het internet. ik ga maar snel uitloggen want het is niet te harden.

Het wordt te heet voor je. Met de staart tussen de benen, jij minkukel!
Uitloggen en terug naar de school! Het zal niet zijn dat je een Inholland diploma op zak hebt he? Ik vrees van wel!

50

@Radja,
Heb je ooit van vrijheid van meningsuiting gehoord? Deze discussie is uit en treure geweest. Ik heb er geen zin in, er valt niets toe te voegen.

En van walging? ach ja, ik zal er vanavond net zo goed slapen. Mijn geweten is schoon.