Topic: KLM en SLM verdienen aan ziekte of overlijden va familie in Suriname

Als een familielid in Su ernstig ziek wordt of overlijdt, dan dient men hals over kop de oversteek te maken. Niet zelden dient men de hoofdprijs te betalen. Klopt het dat in het verleden,  bij overtuigend bewijs, een deel van de betaalde som  werd gerestitueerd? En als dit klopt, waarom bestaat deze regeling niet meer? Immers, de lijn AMS-Par is een lijn die verschilt van nagenoeg alle andere lijnen in de wereld en is tot op heden in wezen nog steeds een lijn die voornamelijk bestaat vanwege familiebezoek.

2

Re: KLM en SLM verdienen aan ziekte of overlijden va familie in Suriname

Beide zijn commerciele maatschappijen waarom zouden zij druk maken waarom je van A naar B vliegt?
Nooit van restitutie verhaal gehoord, wel van als je overlijdensakte hebt of andere overtuigend bewijs hebt dat iemand is overleden, dat ze je toch een stoel geven bij volle vliegtuig.
Surinamers kennende zullen ze zeker misbruik maken. Die vluchten rond 7 juni 1989. Er is gewoon misbruik van gemaakt. Ronduit schandalig.

Is het waar dat een vliegmij. een x-aantal stoelen niet mag boeken, voor het geval zich een calamiteit voordoet. zoals bijv. het overlijden van een familielid?

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

4 (edited by radja 2011-09-07 16:23:56)

VB wrote:

Beide zijn commerciele maatschappijen waarom zouden zij druk maken waarom je van A naar B vliegt?
Nooit van restitutie verhaal gehoord, wel van als je overlijdensakte hebt of andere overtuigend bewijs hebt dat iemand is overleden, dat ze je toch een stoel geven bij volle vliegtuig.
Surinamers kennende zullen ze zeker misbruik maken. Die vluchten rond 7 juni 1989. Er is gewoon misbruik van gemaakt. Ronduit schandalig.

Dus niemand die weet heeft van een restitutieverhaal? Oven, wat weet jij hierover te vertellen?

"Beide zijn commerciele maatschappijen waarom zouden zij druk maken waarom je van A naar B vliegt?"

Radja zegt: "A naar B"(AMS-PAR) is een typische lijn die overwegend bestaansrecht blijft houden vanwege familiebezoek. Feit is dat je bij overlijden of ziekte de hoofdprijs moet betalen.

"Surinamers kennende zullen ze zeker misbruik maken. Die vluchten rond 7 juni 1989. Er is gewoon misbruik van gemaakt. Ronduit schandalig."

Radja zegt: Elk mens is calculerend van aard! Het is aan de andere partij om een waterdicht systeem te verzinnen.

Ik ben van mening dat reizigers die hals over kop moeten vertrekken vanwege ziekte of overlijden van een familielid, altijd tegen het goedkoopste tarief moeten kunnen vliegen. Dat je commercieel bent houdt niet in dat je dus geen morele plicht hebt. Dit geldt met name voor SLM; zonder deze reizigers, geen bestaansrecht voor SLM !

Jiyani wrote:

Is het waar dat een vliegmij. een x-aantal stoelen niet mag boeken, voor het geval zich een calamiteit voordoet. zoals bijv. het overlijden van een familielid?

In de regel zijn er altijd stoelen beschikbaar voor dergelijke gevallen. Soms worden ook tickets verkocht met de clausule dat je alleen van zo'n stoel gebruik mag maken als hij vrij is en zo niet met een later vlucht mee mag.

@Radja.
De kosten voor die (soms) lege stoelen moeten ergens vandaan komen. Dus je voorstel is in strijd met al je voorgaande postings dat ze minder voor de tickets moeten vragen. Stel de vlucht kost 10.000 en er zijn 100 stoelen. Dan kan de standaard prijs 10.000 / 100 = 100 € zijn. Maar als ze twee stoelen vrij moeten houden en die worden de helft van de tijd wel verkocht dan hebben ze twee opties (en alle combies).
-1-  Voor zo'n noodstoel rekenen de 2 * 100 €
-2- Ze verhogen de prijs als alle tickets tot { 10.000 € / (100% * 98 + 50% *2).
Iemand gaat moeten betalen. Ik weet voor veel SME is dat een volkomen nieuw inzicht.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

6 (edited by radja 2011-09-07 19:45:47)

Neus wrote:
Jiyani wrote:

In de regel zijn er altijd stoelen beschikbaar voor dergelijke gevallen. Soms worden ook tickets verkocht met de clausule dat je alleen van zo'n stoel gebruik mag maken als hij vrij is en zo niet met een later vlucht mee mag.

@Radja.
De kosten voor die (soms) lege stoelen moeten ergens vandaan komen. Dus je voorstel is in strijd met al je voorgaande postings dat ze minder voor de tickets moeten vragen. Stel de vlucht kost 10.000 en er zijn 100 stoelen. Dan kan de standaard prijs 10.000 / 100 = 100 € zijn. Maar als ze twee stoelen vrij moeten houden en die worden de helft van de tijd wel verkocht dan hebben ze twee opties (en alle combies).
-1-  Voor zo'n noodstoel rekenen de 2 * 100 €
-2- Ze verhogen de prijs als alle tickets tot { 10.000 € / (100% * 98 + 50% *2).
Iemand gaat moeten betalen. Ik weet voor veel SME is dat een volkomen nieuw inzicht.

Neusje,

Dit heb ik gesteld:'Ik ben van mening dat reizigers die hals over kop moeten vertrekken vanwege ziekte of overlijden van een familielid, altijd tegen het goedkoopste tarief moeten kunnen vliegen.'

Gelijk bekend mag worden verondersteld, maar bij jou nog niet doorgedrongen, hanteren de vliegmaatschappijen verschillende tarieven. Ik ben van mening dat mensen die wegens leed de oversteek moeten maken in aanmerking dienen te komen voor het goedkoopste tarief. Dit tarief hoeft dus niet lager te zijn dan de kostprijs. Begrijp je het nu?

Je zei:'In de regel zijn er altijd stoelen beschikbaar voor dergelijke gevallen. Soms worden ook tickets verkocht met de clausule dat je alleen van zo'n stoel gebruik mag maken als hij vrij is en zo niet met een later vlucht mee mag.'

Radja zegt: Ik vind dat tijdens elke vlucht op de route AMS-Par twee stoelen beschikbaar moeten zijn voor reizigers die wegens leed moeten gaan reizen.

Waar jij het over hebt gaat op voor IPB! Als je geen verstand van zaken hebt, dan niet zo maar je neus erin steken.

Als je niet kunt lezen en je verstand niet gebruikt heeft reageren geen enkele zin. sad

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

8 (edited by radja 2011-09-07 22:51:39)

Neus wrote:

Als je niet kunt lezen en je verstand niet gebruikt heeft reageren geen enkele zin. sad

En wederom het bekende liedje ten teken van het ontberen van  argumenten. Dus hop maar weer naar een andere discussie om je lange neus erin te steken opdat je weer de deksel op de neus krijgt. Jij masochist!

9

Hier gaan we weer!

@ Radja,
Ik heb wel van mensen begrepen dat zij een "normale" ticket prijs betaalden. Dus geen jackpot maar een "humane" prijs. Dat kan ik mij voorstellen.
Normaal moet je op lijnvlucht lastminute meer betalen, waar je bij charter juist korting krijgt.
Als je nu een stoel geven en een "vooruitboek tarief aanslaan" dan is het beste waarop jij kan hopen.

@ Neus,
Je hoeft helemaal geen stoelen te reserveren. Je kan mensen vrijwillig achter laten blijven tegen vergoeding en hotel (bij overboeking, doen ze nu ook). Meestal worden mensen die vaak vliegen of netjes gekleed zijn in business gestopt en economy plekken vrijgemaakt.

#4 eens met je laatste alinea.

Elke bedrijf heeft een moreleplicht, er zit een mens achter elke bedrijf.

Niet voor niets moeten bedrijven maatregelen treffen ten aanzien van onze mileu. SLM is hierdoor niet klantvriendelijk en bij concurentie zullen zij veel klanten verliezen mocht er een concurrent toegelaten worden en/of als deze toegelaten wilt worden.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Als dit een voorproefje is van Surinaams ondernemerschap, vind ik het een wonder dat er nog bedrijven in Suriname overeind staan.

Als ik op de overlijdensberichten in de Ware Tijd mag afgaan zitter er dus per week minimaal twintig naaste familieleden van in Suriname overledenen/zieken op die vluchten.  Aangezien we niet willen discrimineren zijn er per week ook ongeveer twintig mensen die vanuit Suriname vanwege geleden leed naar Europa reizen. Die minimaal zestig coulance tickets per week zal wel aardig aantikken.

En wie gaat bepalen welk leed erger is. De 4 zonen van de overleden meneer die op maandag geboekt hebben of de enige dochter van de mevrouw die op woensdag de pijp uit dreigt te gaan?

Lijkt mij dat er een veel simpelere oplossing is en dat mensen zich gewoon tegen dit soort dingen gaan verzekeren (er waren een aantal mensen die dit product aanboden dacht ik zo).. je kan er natuurlijk ook altijd naartoe sparen (ja klinkt luguber, maar dat heet budgetering)

*****UITSLAG WKN verkiezingen!!!...WKNer van het jaar is Jopie, first runner-up M&M en second runner up- Phulan****** check de volledige uitslag van alle categorieën op Uitslag  WKN Verkiezing 2011 !!!

VB wrote:

Hier gaan we weer!

@ Radja,
Ik heb wel van mensen begrepen dat zij een "normale" ticket prijs betaalden. Dus geen jackpot maar een "humane" prijs. Dat kan ik mij voorstellen.
Normaal moet je op lijnvlucht lastminute meer betalen, waar je bij charter juist korting krijgt.
Als je nu een stoel geven en een "vooruitboek tarief aanslaan" dan is het beste waarop jij kan hopen.

@ Neus,
Je hoeft helemaal geen stoelen te reserveren. Je kan mensen vrijwillig achter laten blijven tegen vergoeding en hotel (bij overboeking, doen ze nu ook). Meestal worden mensen die vaak vliegen of netjes gekleed zijn in business gestopt en economy plekken vrijgemaakt.

Vb,
Ik hoor andere berichten. Ik heb twee dagen geleden gecheckt op sites van SLM em KLM. Afreizen op  dinsdag 6 september was de hoofdprijs. Ik heb zopas gecheckt en afreizen kost 808 euro.

Je zei:'Normaal moet je op lijnvlucht lastminute meer betalen, waar je bij charter juist korting krijgt.'

Radja zegt: Maar deze lijn is niet te vergelijken met andere lijnen. Dat heb ik ook eerder aangegeven. Ik denk puur vanuit het belang van de reizigers. Bovendien denk ik aan de Surinaamse economie die een boost krijgt bij lagere tarieven. Mag dat?
Ik heb ook een morele plicht geformuleerd voor SLM. Waarom? Omdat SLM haar bestaansrecht dankt aan deze reizigers die voornamelijk vanwege familie(emotie) naar Suriname trekt. Klopt toch?

Nu ga ik verder met de posting van Jenke.

13

@Radja
----
-----
Vooruit boektarief is meestal lager dan hoofdprijs!

jenke wrote:

Als dit een voorproefje is van Surinaams ondernemerschap, vind ik het een wonder dat er nog bedrijven in Suriname overeind staan.

Als ik op de overlijdensberichten in de Ware Tijd mag afgaan zitter er dus per week minimaal twintig naaste familieleden van in Suriname overledenen/zieken op die vluchten.  Aangezien we niet willen discrimineren zijn er per week ook ongeveer twintig mensen die vanuit Suriname vanwege geleden leed naar Europa reizen. Die minimaal zestig coulance tickets per week zal wel aardig aantikken.

En wie gaat bepalen welk leed erger is. De 4 zonen van de overleden meneer die op maandag geboekt hebben of de enige dochter van de mevrouw die op woensdag de pijp uit dreigt te gaan?

Lijkt mij dat er een veel simpelere oplossing is en dat mensen zich gewoon tegen dit soort dingen gaan verzekeren (er waren een aantal mensen die dit product aanboden dacht ik zo).. je kan er natuurlijk ook altijd naartoe sparen (ja klinkt luguber, maar dat heet budgetering)

Jenke zei:'Als dit een voorproefje is van Surinaams ondernemerschap, vind ik het een wonder dat er nog bedrijven in Suriname overeind staan.'

Radja zegt: Wat bedoel je met "voorproefje"? Bedoel je dat op elke vlucht ..tig stoelen moeten  gereserveerd worden voor "leedreizigers"? Als je dat bedoelt, dan dien je mijn postings weer terug te lezen. Ik heb nimmer gesteld dat deze stoelen gratis moeten zijn. Ik heb gesteld dat "leedreizgers" tegen het goedkoopste tarief moeten kunnen reizen. Dat is iets heel anders. Met name SLM dient hier rekening mee te houden. Stel dat iemand wegens familieleed moet afreizen in het Hoogseizoen. Dan mag die gauw minimaal1750 euro op tafel leggen. Dit is dubbel leed; dat wens je niemand toe! Jouw voorstel om dit te verzekeren vind ik niet relevant. SLM heeft een morele plicht!

Je zei:'Die minimaal zestig coulance tickets per week zal wel aardig aantikken'

Radja zegt: Denk je dat SLM failliet gaat als per week 60 tcikets tegen het goedkoopste tarief wordt verkocht aan deze leedreizgers? Als dat het geval is, dan mag SLM nu al opdoeken!
Jenke zei:
'En wie gaat bepalen welk leed erger is. De 4 zonen van de overleden meneer die op maandag geboekt hebben of de enige dochter van de mevrouw die op woensdag de pijp uit dreigt te gaan?'

Radja zegt: Dit soort keuzes hoeven niet gemaakt te worden als die 60 tickets per week simpelweg beschikbaar zijn. Maar bovenal: Als tickets worden aangeboden tegen aanvaardbare prijzen, dus helemaal geen prijzen die nu gangbaar zijn in het hoogseizoen, hoef je geen rekening meer te houden met "leedreizigers" Ga ff checken op SLM.nl wat het kost om af te kunnen reizen in december 2011. Stel dat iemand in die periode moet afreizen wegen ziekte of overlijden. Nu ik dit zo stel kom ik tot de volgende conclusie:

Reizigers dienen een EU-carrier te benaderen om voor hun vluchten uit te voeren. Hierdoor kun je de laagste tarieven hanteren waardoor je en het financiële leed bij de "leedreizgers" wegneemt en op langere termijn de Surinaamse economie een boost geeft.

Vb, wat heb je hierop in te brengen?

VB wrote:

@Radja
----
-----
Vooruit boektarief is meestal lager dan hoofdprijs!

Maar dat doen ze juist niet! Dat is nu precies het probleem!

De SLM was zonder NL-AMS route allang koppie onder gegaan.
In Suriname verdienen bedrijven liever 1 keer 1000 srd dan 5 keer 200.

Suriname center of the multiverse!

De een zijn dood is de ander zijn brood.

Mi bar yu!!!

No Bruya

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

18

Radja,
Buiten de piek perioden (zomer en kerst/oud/nieuw) speelt dit niet echt. Er is altijd plaats en betaalbaar.
Welnu, in piek perioden kan SLM beetje "Corporate Social Responsibility" tonen en low season ticket beschikbaar stellen. (Ze geven toch al heel veel weg).

Voor wat betreft EU-carrier verhaal, ik neem even niet deel aan die discussie.

Basis wrote:

De een zijn dood is de ander zijn brood.

Mi bar yu!!!

No Bruya

Ja, precies!

Hey radja, tijdje niet gesproken!

Als de een zijn brood is en de ander zijn dood of anders om. Dan moeten we het laten zoals het is. Sterker nog we moeten de twee LM-en extra geld geven boven op alle leed.

VB wrote:

Radja,
Buiten de piek perioden (zomer en kerst/oud/nieuw) speelt dit niet echt. Er is altijd plaats en betaalbaar.
Welnu, in piek perioden kan SLM beetje "Corporate Social Responsibility" tonen en low season ticket beschikbaar stellen. (Ze geven toch al heel veel weg).

Voor wat betreft EU-carrier verhaal, ik neem even niet deel aan die discussie.

VB zei:"Buiten de piek perioden (zomer en kerst/oud/nieuw) speelt dit niet echt. Er is altijd plaats en betaalbaar."

Radja zegt: "Niet echt" bijt met wanneer er altijd plaats is en nog betaalbaar. Het speelt dus niet in de "niet piekperioden". Vind je 803 euro(niet piekperiode), het goedkoopste tarief, betaalbaar? Ik niet! 

"Voor wat betreft EU-carrier verhaal, ik neem even niet deel aan die discussie."

Radja zegt: Mijn conclusie is dat dit soort taferelen tot het verleden zullen behoren wanneer reizigers samen een EU-Carrier voor hun laten vliegen. Dat is een feit! Daar is dus ook geen discusie discussie over mogelijk! Men kan dus vooraf boeken, kan men niet, dan kan men zijn/haar ticket overdragen. Dus geen annuleringsverzekering meer nodig! En zo zijn er nog meer voor delen op te noemen.

bakapasi_boi wrote:

Hey radja, tijdje niet gesproken!

Als de een zijn brood is en de ander zijn dood of anders om. Dan moeten we het laten zoals het is. Sterker nog we moeten de twee LM-en extra geld geven boven op alle leed.

BPB,

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar laat het duidelijk zijn: SLM en KLM maken er misbruik van. Eigenlijk wordt deze lijn an sich misbruikt door deze twee luchtvaartmaatschappijen. Je heb terecht gesteld dat SLM bestaansrecht ontleent aan de relevante groep. Dus heb je op basis hiervan een morele plicht om "leedreizigers" te ontzien.

Maar dat zullen ze nooit doen! Vb stelt voor dat SLM maatschappelijk verantwoord ondernemerschap aan de  dag gaat leggen, maar dat is slechts wishful thinking en gewoonte getrouw haast Surinaams om te denken dat de dief niet meer gaat stelen. Dat is naïef!

Dus nee, de enige oplossing is een EU-carrier voor ons te laten vliegen.

Ooit eens stelde iemand ons voor, een luchtvaartexpert, om tickets in bulk in te kopen bij KLM en SLM. Toen hij dat zei, "braken mijn klompen"! Dit was nog naïever,  dan wel een uitlating van een persoon die helemaal niet gebaat was bij een juiste oplossing.

Beste radja,

Ik heb de Surinaaamse overheid nooit mogen betrappen op moreel handelen jegens SurNeds. De SLM dus ook niet.
De manier hoe SurNeds worden uitgemolken is ongekend. 

De visumplicht die SurNeds is opgelegd is ook zo'n voorbeeld. De procedure stelt geen reet voor, er vindt geen achtergrond-of financiele check plaats of wat dan ook. Het is eigenlijk verkapte entree geld.

Alle goede voornemens ten spijt van de DBB en zijn ministers zie ik echt geen ruk veranderen ten aan zien van de SurNed.

bakapasi_boi wrote:

Beste radja,

Ik heb de Surinaaamse overheid nooit mogen betrappen op moreel handelen jegens SurNeds. De SLM dus ook niet.
De manier hoe SurNeds worden uitgemolken is ongekend. 

De visumplicht die SurNeds is opgelegd is ook zo'n voorbeeld. De procedure stelt geen reet voor, er vindt geen achtergrond-of financiele check plaats of wat dan ook. Het is eigenlijk verkapte entree geld.

Alle goede voornemens ten spijt van de DBB en zijn ministers zie ik echt geen ruk veranderen ten aan zien van de SurNed.

BPB,

Derhalve moeten Surneds datgene wat ze zelf ter hand kunnen nemen niet overlaten aan de andere partij. Je verwacht toch ook niet dat wanneer je de dief hebt verzocht om niet te stelen dat hij inderdaad stopt met stelen?

Een haalbare oplossing lijkt mij in deze - laagste prijs tickets- voor bijv. 3 familieleden bij een overlijden. Andere vliegoplossingen lijken mij vooralsnog niet opportuun. Gelukkig is er nu vanaf maandag 5 september de mogelijkheid om een uitvaartplechtigheid uit Suriname live via het internet mee te beleven.
Check: www.leetznet.nl