Topic: (tijdelijk) werken en wonen in Suriname

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sunitha van West. Ik zou graag willen wonen en werken in Suriname voor tenminste een jaar. Ik heb communicatie en pabo gestudeerd en beide opleidingen afgerond. Daarna heb ik lesgegeven op een basisschool in Breda en momenteel geef ik les op het MBO. En dan het vak Nederlands. Graag zou ik per oktober 2011 willen werken als docent op het voortgezet onderwijs (mulo) of wanneer dat niet mogelijk is, op het basisonderwijs.
Heeft er iemand tips, kennissen of vrienden die me verder zouden kunnen helpen? Natuurlijk zoek ik zelf ook verder.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Sunitha

Re: (tijdelijk) werken en wonen in Suriname

JIJ wordt gelijk aangenomen voor een salaris waar je neit blij van word. Je hebt veel te bieden. Ga gewoon langs een van de Mulo scholen

http://www.schoolbank.nl/scholen-in-pla … ribo/12873

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Sunita,

Ik heb je bericht gelezen en wat ik wil meegeven is het volgende. Je zult voor jezelf een aantal vragen beantwoordt moeten krijgen:

1. Ben je al met vakantie geweest? Je zult eerst gewend moeten
    raken met de surinaamse manier van werken en denken

2. Je gaat stukken minder verdienen dan in nederland.
3. Heb je een eigen huis of ga je huren in sur?
    eigen huis dat is aantrekkelijker
    huren    - dat zijn extra kosten, dus minder geld over einde v/d 
    maand.

4. Als je eigen huis hebt is het beste als je stukje grond hebt om te
    planten want met eigen groenten en fruit kun je heel veel
    besparen. En als je nog de tijd en ruimte nog voor hebt wat
    kippen en doksen (eenden)

5. En dan de laatste en misschien wel belangrijkste vraag, wat is jouw doel van tijdelijk wonen en werken in Suriname?

Heeft het te maken met je werk als onderwijzeres? of
is het iets persoonlijks?  Als het persoonlijks is dan hoef ik dat niet te weten.

En wat is het precies waar je meer informatie over wilt hebben?

Want 1 ding moet je wel beseffen ook op onderwijs gebied ga je heel veel moeten inleveren. Want het is niet hetzelfde als in nederland.

Misschien een tip om eerst met vakantie te gaan en in contact te komen met iemand die onderwijzer (es) is. Mooiste zou zijn als je in contact kan komen met iemand op de school waar jij denkt te willen gaan werken. Op deze manier kun je genoeg informatie verzamelen en jezelf goed voorbereiden voor het moment je besluit om voor lange tijd naar suriname te gaan.

Ik heb vanuit mijn ervaringen in Suriname en mijn eigen visie deze punten samengesteld. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben

veel succes!!

DES FOR PRES NEKS NO FOUT!!!!

Avenger wrote:

Sunita,

Ik heb je bericht gelezen en wat ik wil meegeven is het volgende. Je zult voor jezelf een aantal vragen beantwoordt moeten krijgen:

1. Ben je al met vakantie geweest? Je zult eerst gewend moeten
    raken met de surinaamse manier van werken en denken

stagairs zijn ook nimmer op vakantie geweest!!

2. Je gaat stukken minder verdienen dan in nederland.

nou, eigenlijk zul je gewoon betaald krijgen naar Surinaamse maatstaven. dat klinkt beter en is gewoon de waarheid. niet dat die van jou niet de waarheid is, maar je kunt die twee landen qua loon niet met elkaar vergelijken..........zelfs in NL verdien je in de grote steden meer dan kleinere steden. zie daarom ook de koopprijzen en huurprijzen

3. Heb je een eigen huis of ga je huren in sur?
    eigen huis dat is aantrekkelijker
    huren    - dat zijn extra kosten, dus minder geld over einde v/d 
    maand.

gezien haar postings heeft ze niets in SME.

4. Als je eigen huis hebt is het beste als je stukje grond hebt om te
    planten want met eigen groenten en fruit kun je heel veel
    besparen. En als je nog de tijd en ruimte nog voor hebt wat
    kippen en doksen (eenden)

is maar voor een jaar hoor..............misschien als ze wilt blijven zou dat handig zijn......................maar gezien zij een NL is, zal zij geen guts hebben om die dieren te slachten. nee het is geen vooroordeel, misschien is ze wel een veggie!!

5. En dan de laatste en misschien wel belangrijkste vraag, wat is jouw doel van tijdelijk wonen en werken in Suriname?

Heeft het te maken met je werk als onderwijzeres? of
is het iets persoonlijks?  Als het persoonlijks is dan hoef ik dat niet te weten.

En wat is het precies waar je meer informatie over wilt hebben?

Want 1 ding moet je wel beseffen ook op onderwijs gebied ga je heel veel moeten inleveren. Want het is niet hetzelfde als in nederland.

Misschien een tip om eerst met vakantie te gaan en in contact te komen met iemand die onderwijzer (es) is. Mooiste zou zijn als je in contact kan komen met iemand op de school waar jij denkt te willen gaan werken. Op deze manier kun je genoeg informatie verzamelen en jezelf goed voorbereiden voor het moment je besluit om voor lange tijd naar suriname te gaan.

Ik heb vanuit mijn ervaringen in Suriname en mijn eigen visie deze punten samengesteld. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben

veel succes!!

tot slot

zulke topics moet je eigenlijk nooit serieus nemen, het is meestal de 1 en dezelfde persoon of iemand uit ons gelederen die met een valse naam een topic begint om zo een discussie te ontketenen. er zijn al tal van deze soort topics.
de persoon post 1 keer en is dan verdwenen.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Komop MM, niet zo negatief zijn. Zij heeft een topic geopend met een vraag en die heb ik beantwoord vanuit mijn ervaring en visie. Wat zij ermee doet, dat is aan haar.

Je moet niet zo bevooroordeeld zijn MM. En als deze persoon inderdaad na deze posting verdwijnt dan doet ze mij niets. Kortom

Dont worry be happy big_smile

DES FOR PRES NEKS NO FOUT!!!!

Avenger wrote:

Komop MM, niet zo negatief zijn. Zij heeft een topic geopend met een vraag en die heb ik beantwoord vanuit mijn ervaring en visie. Wat zij ermee doet, dat is aan haar.

Je moet niet zo bevooroordeeld zijn MM. En als deze persoon inderdaad na deze posting verdwijnt dan doet ze mij niets. Kortom

Dont worry be happy big_smile

sorry als ik negatief overkom, maar ik ben niet negatief en ik zie niets negatiefs. ik antwoord ook maar op hetgeen jij heb gepost.
bevooroordeeld?? kun je dat even verklaren.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................