Topic: (tijdelijk) werken en wonen in Suriname

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sunitha van West. Ik zou graag willen wonen en werken in Suriname voor tenminste een jaar. Ik heb communicatie en pabo gestudeerd en beide opleidingen afgerond. Daarna heb ik lesgegeven op een basisschool in Breda en momenteel geef ik les op het MBO. En dan het vak Nederlands. Graag zou ik per oktober 2011 willen werken als docent op het voortgezet onderwijs (mulo) of wanneer dat niet mogelijk is, op het basisonderwijs.
Heeft er iemand tips, kennissen of vrienden die me verder zouden kunnen helpen? Natuurlijk zoek ik zelf ook verder.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Sunitha

Re: (tijdelijk) werken en wonen in Suriname

JIJ wordt gelijk aangenomen voor een salaris waar je neit blij van word. Je hebt veel te bieden. Ga gewoon langs een van de Mulo scholen

http://www.schoolbank.nl/scholen-in-pla … ribo/12873

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Sunita,

Ik heb je bericht gelezen en wat ik wil meegeven is het volgende. Je zult voor jezelf een aantal vragen beantwoordt moeten krijgen:

1. Ben je al met vakantie geweest? Je zult eerst gewend moeten
    raken met de surinaamse manier van werken en denken

2. Je gaat stukken minder verdienen dan in nederland.
3. Heb je een eigen huis of ga je huren in sur?
    eigen huis dat is aantrekkelijker
    huren    - dat zijn extra kosten, dus minder geld over einde v/d 
    maand.

4. Als je eigen huis hebt is het beste als je stukje grond hebt om te
    planten want met eigen groenten en fruit kun je heel veel
    besparen. En als je nog de tijd en ruimte nog voor hebt wat
    kippen en doksen (eenden)