Topic: Op zoek naar Surinaamse remigranten

Goede dag,

Ik ben student op de Anton de Kom Universiteit Suriname en ben opzoek naar respondenten voor een enquête onderzoek. Het onderzoek zal een bijdrage leveren aan het verbeteren van de dienst verlening van het ministerie van buitenlandse zaken  in Suriname. Ik heb mijn onderzoekspopulatie beperkt tot Surinaamse remigranten. Indien u geïnteresseerd bent in het afnemen van de enquête kunt mij mailen  op m.factor.3@gmail.com

Re: Op zoek naar Surinaamse remigranten

Hoewel we al lang opgejaagd worden met alle gevolgen van dien , en niet te vergeten dat het hebi verhaal een bakra ding is ben ik er van overtuigd dat de kwaliteit van leven in Suriname beter is. Maar als je als Surinamer ergens ter wereld iets bereikt dan lijkt het wel alsof je eigen kondre man je komen lastig vallen, kijk jaloerse mensen heb je overal , maar het is net als prostitutie , niet omdat het al zo lang bestaat is het goed, het zijn schadelijke zaken. Maar Suriname is wat dat betreft niet achtergebleven bij nederland (wat komt door het kolonialisme). Ik zeg : sluit al die bordelen (denk aan de feromonen en endorphine die ook jou kinderen kunnen beinvloeden ) en laat de coffeshops met rust, zouden ze ook in nederland moeten doen. Als dit soort zaken veranderen in Suriname misschien dat ik dan overweeg te remigreren naar Suriname. Niet in de laatse plaats het rechtsysteem, de couplegers hebben een positie veroverd in de politiek door moord; nogmaals : militairen horen thuis in de kazerne.

Respondent

Max, respondenten zijn van eminent belang ter afronding van een studieopdracht waarbij een enguête om de hoek komt kijken. Nu roep je als enguêteur de hulp van ons in.

Ik denk dat voor iemand overstag zal gaan die potentiële respondent veel meer over je onderzoek zal willen weten. Kan je misschien ietsje meer van je onderzoek uit de doeken doen.

Bijvoorbeeld:

1. Wat houdt het onderzoek in?
2. Waarom wil je dit onderzoek doen?
3. Wat wil je met dit onderzoek bereiken?
4. Wat ga je met de onderzoeksresultaten doen?

Ik ben zelf remigrant geweest. Wie weet, zou ik, afhankelijk van jouw inhoudelijke reactie, als respondent kunnen fungeren.

Tirotet

4 (edited by Paraman 2011-09-19 17:41:46)

Paraman is er zo een. Al een hele tijd terug in dit land. Heel veel ups en heel veel downs achter de kiezen. Nergens spijt van gehad.
Samen met Bouta de Koninklijke Landmacht verlaten om dit land een push te geven. Weleswaar onder valse voorwendsels naar dit mooie land gelokt door de oude politiek. Er zouden zogenaamd voldoende woningen zijn. Jongens met Hollandse vrouwen werden in de Riverclub gedumpt. Maar goed un de.

Sranan na wan switi kondre.

@Paraman.

Voor de duidelijkheid het is een onderzoek naar de huidige dienst verlening. Niet een onderzoek naar militairen uit het NL leger die gelokt door de grote toelage die zij levenslang zouden krijgen als ze vanuit het NL leger naar SME wilde overstappen. Dat was 36 jaar geleden.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

@Paraman.

Voor de duidelijkheid het is een onderzoek naar de huidige dienst verlening. Niet een onderzoek naar militairen uit het NL leger die gelokt door de grote toelage die zij levenslang zouden krijgen als ze vanuit het NL leger naar SME wilde overstappen. Dat was 36 jaar geleden.

Moet jij zonodig zeggen, met je trauma van de 8 december moorden van 29 jaar geleden!

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

7 (edited by Paraman 2011-09-19 17:46:48)

Neus wrote:

@Paraman.

Jij bent een echte viswijf!

Ik viel totaal niet onder die regeling. Wat ben jij toch voor 1 waardeloos schepsel?

Wij kunnen er ook niks aan doen dat jij blijkbaar van alles wel iets schijnt te weten maar van niets alles.

De betweterigheid sijpelt er gewoon vanaf.

Ben als remigrant gelukkiger dan ooit in Su, geen haar op mijn hoofd die denkt terug te keren, houd van mijn land Suriname en mijn PRESIDENT BOUTERSE.

LORD BLESS PRESIDENT D.D. BOUTERSE!!!
I LOVE SU AND SU LOVES ME

Paraman wrote:
Neus wrote:

@Paraman.

Voor de duidelijkheid het is een onderzoek naar de huidige dienst verlening. Niet een onderzoek naar militairen uit het NL leger die gelokt door.....

Jij bent een ...
...

Er zit hier op het forum een seniele oude kerel die graag gewichtig en interessant doet  wat resulteerd in onzin postings en onhebbelijkheden.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

De op middelbare leeftijd al dementerende frow noso heet zeker hilde van haar voornaam.  big_smile

Neus wrote:
Paraman wrote:
Neus wrote:

@Paraman.

Voor de duidelijkheid het is een onderzoek naar de huidige dienst verlening. Niet een onderzoek naar militairen uit het NL leger die gelokt door.....

Jij bent een ...
...

Er zit hier op het forum een seniele oude kerel die graag gewichtig en interessant doet  wat resulteerd in onzin postings en onhebbelijkheden.

Wat deed jij aan de Watermolen?

12 (edited by Paraman 2011-09-20 12:56:56)

Neus wrote:

@Paraman.

Hilde Trauma Neus alias 08 december wreker!

Dat zijn mooie namen.

13 (edited by Paraman 2011-09-20 13:04:10)

Neus wrote:

@Paraman.

08 december wreker,
Zoek een middel tegen voortijdige dementie.

De Jager wrote:

Moet jij zonodig zeggen, met je trauma van de 8 december moorden van 29 jaar geleden!

Waarom klagen de nazaten van de slaven, 148 jaar na de  afschaffing van de slavernij in Suriname, nog steeds dat ze zijn getraumatiseerd van hetgeen hun voorouders hebben moeten doorstaan?

Het blijkt duidelijk dat als opgedane trauma"s niet goed worden verwerkt, het zelfs generaties na generaties blijft doorwerken.

Dus is het ook heel goed te begrijpen dat de moorden van 8 decmber 1982 nog steeds traumatiserend werkt op een deel van de Surinaamse bevolking.
29 Jaar is vergeleken bij 148 eigenlijk te verwaarlozen wat tijd betreft.

Mensen weten altijd hun eigen straatje schoon te vegen, de straat van een ander mag bevuild liggen. Immers je woont toch niet in die bevuilde straat.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

Neus wrote:
Paraman wrote:
Neus wrote:

@Paraman.

Jij bent een ...
...

Correctie:: MEERDERE seniele oude kerelS

DEEDEEDBEE NÉÉ

16 (edited by Paraman 2011-09-20 18:36:40)

Neus wrote:
Neus wrote:
Paraman wrote:

Jij bent een ...
...

Correctie:: MEERDERE seniele oude kerelS

Hi Teefy/Hilde/trauma,
In het Suriname van vandaag zijn juist de opa's in.

“Correctie:: MEERDERE seniele oude kerelS"

schreef de op middelbare leeftijd al dementerende frow hilde,k.neus. lol

tirotet wrote:

Respondent

Max, respondenten zijn van eminent belang ter afronding van een studieopdracht waarbij een enguête om de hoek komt kijken. Nu roep je als enguêteur de hulp van ons in.

Ik denk dat voor iemand overstag zal gaan die potentiële respondent veel meer over je onderzoek zal willen weten. Kan je misschien ietsje meer van je onderzoek uit de doeken doen.

Bijvoorbeeld:

1. Wat houdt het onderzoek in?
2. Waarom wil je dit onderzoek doen?
3. Wat wil je met dit onderzoek bereiken?
4. Wat ga je met de onderzoeksresultaten doen?

Ik ben zelf remigrant geweest. Wie weet, zou ik, afhankelijk van jouw inhoudelijke reactie, als respondent kunnen fungeren.

Tirotet

Ooit een reactie hierop gekregen?  Weliswaar oude posting maar ik ben benieuwd. Waar is Max?

Volgens mij is Max een omroep begonnen. Denk je niet?

Suriname center of the multiverse!

Wat hoop je hiermee te bereiken?
Is he talleen voor je studie?of wil je je bijdrage leveren om het leven voor de normale niet rijke nederlander van surinaamse afkomst beter te maken.
Waarom ik het zo formuleer is dat je in suriname alleen je hoofd boven water kan houden als je geld hebt.
Wat ik daar weer mee bedoel?
Als ik bijv. terug zou willen gaan in het land waar ik ben geboren,dan zou ik mijn stinkende best doen om daar een normaal leven te kunnen leiden,dwz eten op tafel rekeningen kunnen betalen en niet onbelangrijk werken.
Maar als je daar aankomt wordt je al snel bestempeld al Nederlander met geld.
Want je hebt je ticket betaald toch? Je kan die overtoch maken toch?
Het economische gedeelte word vergeleken en dat is niet uit te leggen aan alle Surinamers. Dus als ze zien dat je voor hun niet van waarde bent,dan kan je noal gauw problemen krijgen.
Want je zegt je hebt geen geld maar je huis word gerenoveerd,dus ipv dat ze je heelpen of steunen en blij zijn dat je weer in je geboorte land bent,gaan ze je tegenwerken en voordat je het weet zit je binnen een paar moeilijke jaren in een benauwde situatie. Wetende dat je familie in nederland zich zorgen maakt en 10% van je familie in Suriname daadwerkelijk alles doen om je te steunen.

Dus ik vraag je nogmaals,heeft jou onderzoek nut voor jezelf alleen of ook voor de mensen die met goede bedoelingen vol hoop terugkeren naar hun geboorteland?

Do wrong and karma will get you in a wrong way!

@Amelo

In de eerste plaats hartelijk welkom. Je posting geeft een positieve indruk, er is alleen één maar. Je lijkt te reageren op posting #1 en die is al zo'n 2,5 jaar oud. Boven elke posting staat het tijdstip van posten als je de juiste instellingen hebt gezet in je profiel (zonder die instellingen is er waarschijnlijk een fout van 1 uur)  Bij mij staat posting nr 1 op:  2010-11-16 23:11:36.

Nb. de juiste tijd kun je instellen via het menu net boven de items. Kies:  Profiel / Instellingen / <je tijdzone>

DEEDEEDBEE NÉÉ

Als de vos de passie preekt, "boer pas op je ganzen"!

Lieve mensen,  sorry dat ik jullie onderbreek. Ik wil met een nieuw onderwerp starten. Ik ben ingelogd. Men vraagt mij om een avatar op nieuw toevoegen. Dat kan ik niet! Wie wil mij mee helpen?

Ik als een dame die bescheiden maar lees wat jullie schrijven, wordt nu geïntimideerd en gechanteerd vanwege afgunst in Suriname, omdat een z.g makelaar mijn perceel niet kon kopen. Deze meneer heeft het bord waarop het te koop stond, weg gehaald en vernietigd, in het donker.

Dochter lief chanteert mij dat hij aan de belasting dienst gaat doorgeven, of heeft reeds doorgegeven, dat ik bezittingen in Suriname heb. Ik dacht het perceel te verkopen en met dat klein beetje geld een klein woning op een ander perceel neer te zetten waar ik met mijn AOW-pensioentje kan verblijven om in switie Sranan samen met anderen het leven te delen. Deze hebzuchtige schijnmakelaar is zo brutaal dat hij het bord heeft vernietigd, om ander koper de kans te ontnemen.

Vinden jullie dat dit moet kunnen, waar iedereen democratisch leeft?

Ik wil een nieuw onderwerp hier over straten en vragen aan mensen welke ervaring ze hebben met de belastingdienst met bezittingen in Suriname? En welke stappen ik met die nog niet verkochte perceel van 18.000 euro moet beginnen.  Wat doet de belastingdienst in Holland, wanneer ik ook van IAO of AIO in de zomer ook in Holland wil leven? Want leven met een mager AOW van bruto 350, euro in Suriname op mijn oude dag is niet haalbaar.

Ik wil het stukje dat die dochter naar mij geschreven heeft ook door iedereen laten lezen en iemand die met zo iemand een gesprek wil voeren of ander wijze verstand bij wil brengen. Graag! Naam bij mij bekend en woont ergens in een zijstraat van de 2 de rijweg of Hendrik straat.

Wie helpt mij met een onderwerp te starten? Is op deze manier Suriname voor Surinamers uit Holland nog leefbaar?

Help mij met de aanwijzingen graag.

Al vast bedankt.

Hee klik ff gewoon index aan en dan een catogorie en dan zie je recht in de balk een optie om een nieuwe topic te starten enne doe ONS een plezier ga je rommels niet in elk onderwerp openen, 1x volstaat wel joh.... jezussss zeg..... ik lees overal die zelfde ROT tekst van jou ja nu vind ik het gewoon HINDERLIJK doe ajb ff normááááááááááááááál.