Re: Toename aanbod koopwoningen/percelen in Suriname

acculader wrote:

Dat denk ik ook Rambo, want in 2007 zijn alle percelen verkocht rond en boven de 20.000 en een aantal percelen nog voor veel meer. Links van mijn perceel is een prachtige villa gebouwd, en op meerdere percelen staan inmiddels allemaal luxe huizen. Vanuit Nederland kan ik het prachtig volgen via Google Earth. Er wonen overigens geen creolen, en het project is niet zo groot. Maar de prijzen zullen heus wel weer aantrekken, en ik heb geen haast. Overigens had ik al een tekening laten maken en had ik ook al een aannemer die het huis zou gaan bouwen, maar omdeat mijn vrouw ziek werd, ze kreeg kanker, heb ik het project toen stilgelegd. Omdat ik verder geen familie of kennissen in Suriname heb, ga ik het toch wel verkopen.

Op deze site kan je goed bijhouden wat de prijzen zijn van vastgoed in Suriname.

http://www.via2000.net/

Mijn geweten telt, niet het oordeel van een mens.
DESIRE DELANO BOUTERSE IS PRESIDENT VAN DE REPUBLIEK SURINAME!!!
Dete hai bhagwan ko dhoka insaan ko kja choren ge (Als men zelfs in staat is te trachten om God te bedriegen, dan zullen zij de mens niet ontzien)

Cinny wrote:
Patricia wrote:

Op deze site kan je goed bijhouden wat de prijzen zijn van vastgoed in Suriname.

http://www.via2000.net/

Oooh wat goed, ik heb al zovaak verwezen naar dit krantje
maar de site is nog beter..... ! Gelijk in mijn favo gezet !

wink

Dete hai bhagwan ko dhoka insaan ko kja choren ge (Als men zelfs in staat is te trachten om God te bedriegen, dan zullen zij de mens niet ontzien)

Zijn de huidige hoge prijzen niet gewoon gebaseerd op de remigratie van surneds ? Sowieso blijft het mij verbazen dat de prijzen in euro's staan en niet in USdollar of SRD. Dat geeft al aan dat men verwacht de grond/het huis te verkopen aan een surned. Maar in Nederland is het ook dikke crisis en dalen de huizenprijzen. Gevolg minder huizenverkoop in Nederland en minder geld om te besteden in Suriname. Tevens houd de remigratie een keer op, want de voorraad aan surneds die willen en / of kunnen terugkeren raakt een keer op. Gevolg is dat er dan teveel verkavelingsprojecten zijn en zullen de prijzen wel moeten dalen. Ook in deze markt gelden de normale wetten van vraag en aanbod.

29 (edited by Patricia 2010-11-18 16:16:57)

Cinny wrote:

# 32 Zo straks kan ik nog een 2e huis kopen zeg !

mensen sorry voor deze vraag staat de K voor 1000 ?
(K=waar is dat de afk. van ?)

32k voor een stuk land tegen de strand , ergens achter de kwatta .
15k voor een stuk land waar het minder prachtig is.

K = 1000

K - afkorting voor 1000. 20.000 euro is bijvoorbeeld 20k

K = een informele afkorting voor Kilobyte. het aantal 1000 of 1024 om snelheid of omvang van computerapparatuur aan te geven

Glis-project afgerond en ter beschikking hoofdgebruikers
18 Nov, 10:00 - StarNieuws

Het Grondregistratie en Land Informatie Systeem (GLIS) is afgerond. Met een druk op een computertoets kan nu alle informatie worden verkregen over de verschillende gronden in Suriname. Op 17 december wordt het systeem voor het publiek toegankelijk. Eerst krijgen de zogenaamde hoofdgebruikers toegang. Dat zijn de notarissen, banken, landmeters en deurwaarders. Met hen wordt een workshop gehouden over het gebruik van het systeem.

Glis-programmanager Eric Schalkwijk zegt desgevraagd aan Starnieuws dat de bouw van het project nu helemaal is afgerond. Zijn werk is hiermee voltooid. Tijdens de workshop wordt het systeem uitgetest en worden afspraken gemaakt over de toegankelijkheid. De hoofdgebruikers komen als eerste aan bod. Daarna wordt het systeem steeds verder opengesteld totdat ook het grote publiek ook toegang krijgt. Voor de hoofdgebruikers brengt het systeem efficiëntie met zich mee. Zij hoeven voortaan geen medewerker meer te sturen naar het hypotheekkantoor om informatie op te vragen over grond en percelen. “Met een druk op de knop hebben zij nu alle informatie tot hun beschikking”, zegt Schalkwijk.

Voor de introductie van het systeem en de workshop zijn medewerkers van het Kadaster uit Nederland overgekomen. Schalkwijk zegt dat met Glis alles wat te maken heeft met het aanvragen, verkopen of kopen van grond transparant en gemakkelijker wordt. “Als u een perceel hebt gekocht, hoeft voortaan niet langer dan een dag gewacht te worden op de transportakte”, zegt hij. Met het beëindigen van dit deel van het Glis-project is meteen ook een nieuw project begonnen. Dat is het beheren van het project. Hiervoor is Sylvano Tjong Ahin aangetrokken als directeur.

---
Jammer dat de website niet wordt genoemd in dit artikel. Dat is toch het meest belangrijke dat je moet doorgeven?

is het mogelijk een perceel in termijnen te kopen in suriname?
tot dat het van jou is? dus elke maand een bedrag betalen

k heb nog eens even rondgeshopt en merk dat dit EPS een materiaal is dat steeds meer wordt gebruikt in de bouw. Samen met een goede constructie lijkt het mij ideaal om te mee te werken. Weegt niets en kun je ook nog in allerlei vormen ter plekke zagen.

Past ook in het industriele bouwen. Want de eerste kosten van mallen maken zijn natuurlijk hoog. Maar als dit kan worden gestandariseerd en goede bouwblokken van gemaakt zijn we ver.

Dan moet er wel een fabriek ter plekke zijn anders is het vervoer weer heel duur. Dus aardolieproduct en stoom en dan machines om die in de juiste vorm de maken. Lijkt mij een mooi product.

Kijk ook eens op blauwmeer zoals guido aangaf.

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

33 (edited by Gieta 2010-11-21 14:47:14)

wah.hahah schreef:

EPS is makkelijk te verwerken en samen te gebruiken met andere materialen.

Gieat schreef:
Is er een productieplaats in suriname voor dit materiaal of moet het allemaal worden ingevoerd???

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

Guido

Ik heb de site van blauwe meer even bekeken.
Zag er netjes uit met name de foto's maar niet zo veel info over bouwwijzen.

misschien ga ik nog even langer verblijven dan alleen maar scannen dan krijg ik wat meer info los?

Ik las dit over een experiment van een aannemer in Volendam die een huis van vooruit EPS bouwde. Dikke muren en dak, bij elkaar gehouden door een houten skelet.
De muren vervolgens gestuct en geverfd aan de buitenkant. Zeer energiearm want er ontsnapt bijna geen warmte.

In suriname moet het natuurlijk andersom. Goede lage binnentemperatuur en voldoende ventilatie die zorgt dat het binnen behaaglijk is. En dan nog met een groen dak(met aarde en sedumplantjes). Dan is het nog eenvoudiger om de warmte buiten te houden.

We blijven dromen hoor. T huis staat al als een huis maar altijd in voor mooie en nieuwe ideeen.
De meeste warmte komt toch van de zon, dus het dak moet zo goed mogelijk warmte tegenhouden.

Er is iemand die een heel mooi huis heeft gebouwd en alle stappen heeft opgeschreven. Als je googled op wonen in nederland bouwen in suriname kom je het wel tegen. Echt een heel informatieve plek.

Mooie link naar de woning in Volendam met een huis in EPS met stuc erbovenop.

T scheelt enorm lijkt mij.

Misschien is er wel in Brazilie een fabriek die EPS in ruwe vorm maakt  dan hoeft het niet van heel ver te komen. En dan ter plekke in mallen verwerken.

http://www.dakweb.nl/roofs/2004-8/Pagina36.html

Guidje:

Gewoon jouw tip gebruikt en ik kwam hier als eerste. Ik gebruik wel firefox btw.

guidje
Kijk uit hoor anders schrijft ikke ene kroote repportache an joe!!!

Gietje

LOL

Ach joh jij als slager kan toch dit beestje met een rake tik uitschakelen

Je kan hier ook van een stoepje vallen en blind zijn.
Dan kun je beter  in Suriname wonen in ieder geval lekker warm

Zorg goed voor jezelf en laat je niet uitzuigen door niemand.

Ik zeg het ook een beetje tegen mezelf hoor...

hou op mn buikje maakt weer overuren....

Precies die bedoelde ik laatst.

als er iemand is die alle info netjes verpakt heeft doorgegeven is dat deze dame wel!

jij bent ECHT ERG met je natte vingerwerk!!!

Ja doe maar of je van de prins geen kwaad weet!!

Tijd voor journalistengraafwerk inclusief uitgebreide publicatie!

http://sustainability.williams.edu/cate … /materials

Daar heb je ook veel info.

ja ja.

klinkt wel leuk maar de variant op de aloude gelukswens: veel mazzel en broche en personeel"gaat dan weer spelen.

Huurders alleen als je er dicht op zit of iemand hebt die je voor 100% kan vertrouwen en de power heeft om te zorgen dat de zaken goed verlopen.
En dan nog nooit iets tekenen. Alleen mondeling afspreken en er strak bij blijven.

Ja MENEER GUIDO dat heeft ontzettend pijn gedaan. 1000 maal excuus meneer ampung ampung mea maxima culpa en ik was mijn handen in onschuld.

ja joh weet ik heus wel. LOL

Als je geen contract opstelt kun je er altijd vanaf.
Wanneer jij zelf er genoeg van hebt.
Met een contract wordt het altijd trammelant.
Tenzij je enorme mazzel hebt en er dicht boven op zit.

Maar dan nog er zijn genoeg verhalen over huurders die er een puinbak van maakten. Met of zonder contract. De goede niet te na gesproken uiteraard.
Dus neem je slagersmes in de aanslag en zorg voor goede backup!!

Ok met stagiaires uit Nederland zul je weinig problemen krijgen vermoed ik.

Het ging mij om de verhalen die alom rondcirculeren. En die gaan niet over vervelende stagiares.

guido1974 wrote:

ow dat was niet voor mezelf maar ik reageerde meer op Cinny, als het met haar lekker gaat kwa verhuur kan ze uitbreiden of wat anders laten bouwen.

Me too!

Prachtige dromen en het geldschip is al binnen maar de beer verkopen voordat deze is geschoten noem je PREMATUUR.

Is hoe dan ook wel gelukt LOL

Hoofdletters was zeker niet voor jou bedoeld.

t typte lekker weg.
En dromen mag, moet zelfs dat maakt je menselijk. Maar ook wel realistisch blijven.
Dus eerst je huis verkopen (beer schieten en velletje pakken)
Dan verhuizen en zorgen voor goede overdracht (beer schieten)
En dan gaan zorgen voor goede woonplek (beer schieten)
Dan mensen voor je woning als huurder vinden( voor de beer op de loer liggen)
En dan huurcontract als je dat per se wilt. (pas dan heb je de beer echt geschoten en kun je je velletje verkopen)

Maar goed dat is mijn wijze.

Ik vond m zelf ook fantastisch pastachoco!