Topic: Toename aanbod koopwoningen/percelen in Suriname

Het valt me op dat de afgelopen maand een forse toename valt te zien in woningen/percelen die te koop zijn in Suriname. De prijzen zijn nog niet/nauwelijks gedaald maar het aanbod kan zonder meer als fors toegenomen omschreven worden. Bekijk zelf de verschillende sites waar woningen/percelen worden aangeboden.

Het hoeft niets te betekenen maar is dit een voorbode van hetgeen midden zeventiger jaren heeft plaatsgevonden?

Re: Toename aanbod koopwoningen/percelen in Suriname

Suriname gaat de crisis nu voelen.

Het idee van een Joodse Staat in Palestina ontstond in een tijd toen koloniaal bestuur in het nabije oosten en elders nog niet ter discussie stond, zelfs niet door de slachtoffers. Toen dit idee echter op het punt stond gerealiseerd te worden was het verzet tegen buitenlandse interventie en vreemde overheersing een steeds sterker wordende beweging geworden.

De prijzen in SU zijn vaak totaal niet realistisch. Velen denken in SU dat de zilvervloot aankomt varen uit NL. Maw ik denk eerder dat de hoge niet realistische prijzen er voor zorgen dat er zo'n groot aanbod is. Helaas geldt in SU niet de normale regels van vraag en aanbod: prijzen dalen niet door het grote aanbod maar lijkt juist te stijgen. Maar zolang er domme consumenten zijn uit NL die de hoofdprijs willen betalen voor voor te duur onroerendgoed.......
Maar dit zie ook terug in prijzen voor bijv excursies in SU. De prijzen raken kant nog wal: veel te hoog voor wat je terug krijgt. Dit is ook wel de Surinaamse ziekte van het bedrijfsleven in SU. Prijzen die nergens op zijn gebaseerd en alleen gebaseerd zijn op het feit van 100% marge realiseren. Dat is dan ook de reden dat veel bedrijven geen lange levensduur hebben in SU. Vooral gericht op de korte termijn en niet op de lange termijn.

Faycel wrote:

Suriname gaat de crisis nu voelen.

Nu al? MC zit er pas twee maanden.
Ik zal van de week even langs een pakketdienst rijden om alvast dozen in te slaan.

Suriname center of the multiverse!

Cinny wrote:
wojoman wrote:

Het valt me op dat de afgelopen maand een forse toename valt te zien in woningen/percelen die te koop zijn in Suriname. De prijzen zijn nog niet/nauwelijks gedaald maar het aanbod kan zonder meer als fors toegenomen omschreven worden. Bekijk zelf de verschillende sites waar woningen/percelen worden aangeboden.

Het hoeft niets te betekenen maar is dit een voorbode van hetgeen midden zeventiger jaren heeft plaatsgevonden?

Wat was er midden 70-ger jaren ?
Heb je een link van die sites.... of 1

Ik vermoed dat er vlak voor en na 1975 veel percelen te koop stonden vanwege de exodus naar Holland.

als mensen het vertrouwen verliezen in hun leiders dan krijg je dit soort dingens. ook het toerisme zal gaan dalen . Suriname wordt weer
Little Bogota .

maar er is ook een goede kant
omdat niemand bouta vertrouwt koopt men steeds meer vastgoed
dit omdat de SRD (sterke revaluatie desie-schuld) weer in waarde aan het dalen is
en niemand wil SRD hebben, dus koopt men vastgoed

Is er al een onderzoek ingelast?

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Hoi Cinny,
In die periode vertrokken heel veel Surinamers naar Ned. Er was sprake van een grote angst bij de Surinaamse Hindustanen die bang waren voor excessen door Creolen. Ze verkochten al hun bezittingen voor dumpprijzen om naar Nederland te vertrekken. Pecerlen en Huizen gingen voor soms meer dan 50% onder de marktwaarde weg. Dit heeft grote gevolgen gehad voor veel Surinaamse Hindustanen.

De meeste hebben echt niet genoeg geld voor vastgoed en wie wel geld heeft koopt liever kavels. Een leeg huis geeft allemaar onderhoud, kosten en zorgen.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Drie jaar geleden kocht ik samen met mijn vrouw een perceel. Inmiddels is mijn vrouw overleden, en wil ik het perceel verkopen. Het is een courant perceel (516 m2) midden in een nieuwbouwwijk in Paramaribo, tussen 2e en derde rijweg, waar alle voorzieningen aanwezig zijn. Riolering, telefoon, water. Straten zijn bestraat. Iemand interesse? Hoe liggen de prijzen nu?

acculader wrote:

Drie jaar geleden kocht ik samen met mijn vrouw een perceel. Inmiddels is mijn vrouw overleden, en wil ik het perceel verkopen. Het is een courant perceel (516 m2) midden in een nieuwbouwwijk in Paramaribo, tussen 2e en derde rijweg, waar alle voorzieningen aanwezig zijn. Riolering, telefoon, water. Straten zijn bestraat. Iemand interesse? Hoe liggen de prijzen nu?

Wat vraag jij voor zo'b perceel, 15k ?

"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Heb er in 2007 véél meer voor betaald dan die 15000K. Het is dan ook een bijzonder goed gelegen perceel. Gelukkig hoef ik het niet direct te verkopen, dus wacht ik maar op betere tijden.

Mijn moeder heeft ook een stuk grond te koop (met een stuk domeinland) ze wil het graag verkopen maar weet niet hoe.
zie de laatste tijd wel dat er veel mensen aan verkopen zijn

Eerst eens in de buurt rondvragen wat er voor prijzen worden gegeven..
Naar een makelaar bellen om te taxeren.
Zorgen dat alle stukken perfect in orde zijn.
Rond vertellen dat je een stuk grond wil verkopen.

Wat wil je ermee en misschien kun je een deel schenken aan een goed doel van jouw keuze.

Moeder heeft ook schenkingsrecht naar haar kinderen.
Testament opmaken bij een notaris.

nou ja zo veel mogelijkheden.

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

acculader wrote:

Heb er in 2007 véél meer voor betaald dan die 15000K. Het is dan ook een bijzonder goed gelegen perceel. Gelukkig hoef ik het niet direct te verkopen, dus wacht ik maar op betere tijden.

Als je 15000K hebt betaald ben je flink bij de neus genomen.
Dat ga je never nooit goed kunnen maken.

ik denk dat hij toch tussen de 20 en 25000 euro kan vangen .

Ik denk het ook Rambo, want destijds in 2007 zijn allle percelen in het kleinschalig project, waar geen creolen wonen overigens, allemaal voor meer dan 20.000 euro verkocht. Links van mijn perceel staat al een prachtige villa, en op meerdere percelen staan allemaal heel luxe huizen gebouwd. Via Google Earth kan ik het allemaal prachtig zien, vanuit Nederland. Ik zelf denk er ook rond de 25.0000 voor te kunnen vangen, maar ik heb geen haast. De prijzen zullen heus wel weer een keer stijgen.

RAMBO wrote:

ik denk dat hij toch tussen de 20 en 25000 euro kan vangen .

Ik wou een stuk grond kopen in Suriname, maar ik houd het geld voorlopig in mijn zak. De situatie ziet er niet veel belovend uit voor de komende vijf jaar. Ik hoop dat er naast zit.
Maar de recente incidenten en die lening die is los gepeuterd in India geven mij weinig vertrouwen.
Geld kunnen lenen is leuk, maar ik zou eerst bedenken waar ik het aan zou besteden.
Na na twee maanden moet ik toch de conclusie trekken dat Bouterse de regie aan het kwijtraken is.

Dat denk ik ook Rambo, want in 2007 zijn alle percelen verkocht rond en boven de 20.000 en een aantal percelen nog voor veel meer. Links van mijn perceel is een prachtige villa gebouwd, en op meerdere percelen staan inmiddels allemaal luxe huizen. Vanuit Nederland kan ik het prachtig volgen via Google Earth. Er wonen overigens geen creolen, en het project is niet zo groot. Maar de prijzen zullen heus wel weer aantrekken, en ik heb geen haast. Overigens had ik al een tekening laten maken en had ik ook al een aannemer die het huis zou gaan bouwen, maar omdeat mijn vrouw ziek werd, ze kreeg kanker, heb ik het project toen stilgelegd. Omdat ik verder geen familie of kennissen in Suriname heb, ga ik het toch wel verkopen.

Sorry, ik dacht dat ik nog niet op verzenden gedrukt had, en heb het bericht in iets andere woorden opnieuw gemaakt, mijn excuus!

bakapasi_boi wrote:
acculader wrote:

Hoe kun je dit nu stellen? Je weet niet eens waar het perceel ligt, want dat maakt een heel groot verschil!

Zo lang het maar niet onder water loopt in de regentijd.
Dan zou ik het zo snel mogelijk verkopen!!

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

acculader wrote:
bakapasi_boi wrote:
acculader wrote:

Hoe kun je dit nu stellen? Je weet niet eens waar het perceel ligt, want dat maakt een heel groot verschil!

Ik was te snel met rekenen, Ik dacht dat 15000k 1.5 miljoen was, maar het is natuurlijk 15 miljoen. Maar dat kan natuurlijk niet voor een stuk grond van 516m2.
Voor 15 miljoen koop je heel Suriname.hahaha.

Excuus voor de verwarring.

25 (edited by AmonRa 2010-11-05 10:06:36)

Er zitten natuurlijk verschillen in de hoogte van de prijzen.
32k voor een stuk land tegen de strand , ergens achter de kwatta .
15k voor een stuk land waar het minder prachtig is.

De prijzen zullen vast wel verschillen.