101

Re: Bouterse is President, ik ga terug!

hoe staat het met de remigratie van de fervente Boutianen ?  Marjon ,Patricia  Sally ,Bally komt er nog wat van ?

102

RAMBO wrote:

hoe staat het met de remigratie van de fervente Boutianen ?  Marjon ,Patricia  Sally ,Bally komt er nog wat van ?

Ik hoop voor ze dat ze hun spaargeld niet van een EURO naar een SRD rekening hebben overgezet want dan hebben ze onbedoeld 20% van hun spaargeld aan DDB kado gedaan. wink  lol

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

103

waarschijnlijk zijn ze zodanig geschrokken van de belasting-en prijsverhogingen  dat zij zelf moeten toegeven dat het sociaal akkoord of
beter gezegd het asociaal akkoord niet de bedoeling is.

Zal Sally al in Suriname zitten? Bouterse is nu al een tijdje president of nie?

<VENI, VIDI, VICI>

105 (edited by bakapasi_boi 2011-09-10 09:29:22)

Ik pas nadenken over teug gaan naar Suriname als Bouterse voor de tweede keer als president wordt gekozen. Je moet de lat niet te laag leggen vind ik.

Suriname center of the multiverse!

lol.. gek..

nou nog een paarjaartjes geduld BkB.. keep it up.. en meld ja wanneer je terug bent.

<VENI, VIDI, VICI>

Wat is er gek aan?

Een uitspraak van Douglas MacArthur (26jan. 1880 - 5 april 1964:

Old soldiers never die (1951) (Oude soldaten sterven nooit, ze verdwijnen gewoon).

Bakapasi_boi, qua bovenstaande uitspraak van MacArthur hoef je de lat niet laag te leggen, je hoeft zelfs geen lat te leggen. Je kan zo terug gaan, want, gelet op de woorden van MacArthur, zal president Bouterse er altijd zijn, zelfs al zou hij zijn verdwenen.

Tirotet

MCArthur heeft wel meer dingen geroepen en gedaan.
Als deze top militair Bouterse had gekend had ie waarschijnlijk erbij geroepen dat het niet op Surinaamse militairen van toepassing is.

Bouterse is President, ik ga terug

Migratiemotieven

Bakapasi_boi, geen enkele remigrant of repatriant gaat onvoorbereid voor goed terug naar diens geboorteland.

Het betreft in deze de volgende drie-stappen-plan:(1) emigreren, (2) immigreren en (3) remigreren of repatriëren.

Aan al deze drie migratievormen liggen migratiemotieven ten grondslag. Die motieven zijn voor een ieder verschillend.

Je kan dat trouwens, als je niet in Nederland bent geboren (maar in Suriname) zelf de proef op de som nemen.

Denk daarbij aan pull-factoren (factoren die aantrekken) die iemand doen besluiten te emigreren of te remigreren.
Denk vervolgens aan push-factoren (factoren die afstoten) die je hebben doen besluiten om je eigen land te verlaten om je geluk zin Nederland te gaan zoeken.

De pull- en pushfactoren zijn voor een ieder verschillend geweest.

Nu, Bakapasi_boi, voeren de pull-factoren in Suriname NU de boventoon bij jou en je daarom aan remigratie denkt. Je hebt nog geen datum bepaald, maar je hebt niet uitgesloten dat het al bij de volgende regering Desi Bouterse het geval zou kunnen zijn.

En nu de hamvraag, wat dat betreft, Bakapasi_boi:

Wat in Suriname trekt je nu zo sterk aan dat je aan remigratie denkt?

Punt 1 vul ik zelf voor je in. De volgende punten moet je maar zelf invullen.

1. Omdat Desi Bouterse nu president van Suriname is.
2.
3.
4.
5.

Bakapasi_boi, misschien kan je ook vermelden waarom je na een lang / kort verblijf in Nederland Suriname nu BOVEN Nederland
verkiest.

Tirotet

111

Maharani_JJ wrote:

Misschien is ze naar Bensdorp?
http://parbode.com/index.php?option=com … &ed=96

Daar is nog geen internet, wel ander vertier.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:
Maharani_JJ wrote:

Misschien is ze naar Bensdorp?
http://parbode.com/index.php?option=com … &ed=96

Daar is nog geen internet, wel ander vertier.

Noso spreekt uit ervaring? lol

My bounty is as boundless as the sea,
My love as deep; The more I give to thee
Even while I’m aware that my earthly life is very finite.

113 (edited by bakapasi_boi 2011-09-11 08:47:52)

Op dit moment zijn er te weinig zaken die mij van een eventuele remigratie zouden overtuigen. Wanneer Bouterse voor de tweede keer president wordt wil ik er wel over na gaan denken. Waarom?
Ik zie nu interessante dingen gebeuren in Suriname die ik niet eerder heb gezien. De regering durft iig hard op ambities uit te spreken. Dat niet altijd daad bij het woord wordt gevoegd maakt niks, want dat zie ik ook vaker in Nederland gebeuren.
Na het zuur zou het zoet komen weet je nog? Ik wacht al jaren op deze belofte uit Den Haag.

Als er over een jaar of 8 een diepzee haven ligt, betere internet voorzieningen en iets is gedaan aan het gevoel van onveiligheid etc dan is een remigratie de moeite waard.
Misschien moet ik wel de vraag omdraaien: is het over 8 jaar nog wel de moeite waard om in NL te blijven wonen gezien alle economische perikelen en de voornaamste reden waarom we als SurNeds in NL zitten heeft wel een economisch karakter, dacht ik zo.

Geen speld tussen te krijgen

Bakapasi_boi, het betreft jouw remigratie idee of plan en gelukkig maar, want anders zou een ander die beslissing voor jou moeten nemen.
Ik denk niet dat iemand er goed aan zou doen jouw voorgenomen plan te doorkruisen en daarom respecteer ik jouw gedachtegang.
Ik heb trouwens ook respect voor je tijdpad en je tijdspanne.

Tirotet

Je houdt altijd een clubje Surneds over die een levenlang nodig hebben om om die four seasons van het hoge noorden te ontlopen.

Ik zou zeggen blijf maar theoretiseren totdat de tijd aan je voorbij gaat.

Er is gelukkig heel veel bedrijvigheid in de vorm van huizenbouw door mensen, die begrepen hebben dat het anders moet.

Mi mati heeft in Hilversum een goed lopende fysio therapeuten praktijk maar is every now en then op Saramakka om zijn kravana af te bouwen.

Nochtans zal er niet minder water door de Suriname rivier stromen als die eeuwige criticasters wegblijven!!!

Blijf daar maar verkleumen in deze of gene rusthuis totdat fiddy je komt halen om je in een oplaag van 5 weg- of bij te zetten.

Paraman wrote:

Je houdt altijd een clubje Surneds over die een levenlang nodig hebben om om die four seasons van het hoge noorden te ontlopen.

Er is gelukkig heel veel bedrijvigheid in de vorm van huizenbouw door mensen, die begrepen hebben dat het anders moet.

Mi mati heeft in Hilversum een goed lopende fysio therapeuten praktijk maar is every now en then op Saramakka om zijn kravana af te bouwen.

Nochtans zal er niet minder water door de Suriname rivier stromen als die eeuwige criticasters wegblijven!!!

Blijf daar maar verkleumen in deze of gene rusthuis totdat fiddy je komt halen om je in een oplaag van 5 weg- of bij te zetten.

Ja, hallo mag ik het even tijd geven?
Heb je wel gelezen wat ik heb geschreven?

Paraman wrote:

Ben je met een wervingscampagne bezig??
Misschien moet je een bureau beginnen.
Wel iets vriendelijkere teksten gebruiken, wie weet wordt het  nog wat.

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

118

Paraman wrote:

Er is gelukkig heel veel bedrijvigheid in de vorm van huizenbouw door mensen, die begrepen hebben dat het anders moet..

Klopt die hebben heel goed door dat in het huidige tempo nog geen 1% van de beloofde 18.000 woningen gehaald gaat worden.

Ondertussen stroomt de Suriname rivier rustig verder en het geld de staatskas uit. sad

DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:
Paraman wrote:

Er is gelukkig heel veel bedrijvigheid in de vorm van huizenbouw door mensen, die begrepen hebben dat het anders moet..

Klopt die hebben heel goed door dat in het huidige tempo nog geen 1% van de beloofde 18.000 woningen gehaald gaat worden.

Ondertussen stroomt de Suriname rivier rustig verder en het geld de staatskas uit. sad

Dat heb je scherp opgemerkt. Voor het overige mag jij voor de verandering op het dak gaan zitten.

120 (edited by Paraman 2011-09-11 13:43:47)

H Siegie,
Gene dele, wie komt die komt. Het zal mij werkelijk een salami worst wezen wie allemaal de biezen willen pakken hierheen. Mij bevalt het in ieder geval opperbest.

De ene keer Albina dan weer Snesikondre, Maripaston, Nickerie, Apoera, Afobakka, Brownsweg, South Drain you just name it en natuurlijk lekker warm.

Lelystad, Valkenburg, Helmond, Den Helder, Texel etc zijn minstens net zo leuk de plaatsen die jij noemt.
Een leuke maar niet onbelangrijke bijkomstigheid is dat de kans dat je wordt vermoord is vele malen kleiner.

Nu jij weer.

Paraman,

Je hebt volkomen gelijk en het belangrijkste: het is lekker warm. Afgelopen zomer, of wat ervoor moet doorgaan, was de natste ooit in hooiland. De verwarming ging vaker aan...:P

Wat 'men' erbij vergeet te vermelden is dat je een allochtoon bent en zult blijven. Je wordt weggekeken en als uitschot behandeld door deze en gene. Libi den.

Uiteraard kiezen vele Suris er zelf voor om onder de rok van hun moeder Bea te blijven, hun goed recht...;) en vooral 'voorwaarden' scheppen voor een eventuele terugkeer. Ik hoorde ze dat niet zeggen toen ze richting hooiland gingen.

In mijn omgeving gaan ze in manjabosoes terug...

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

123

Ik ken veel SME die NL niet als uitschot behandeld worden. Het feit dat iemand uit SME hier als uitschot behandeld wordt moet dus een andere oorzaak hebben. Mogelijk een persoonlijke??

DEEDEEDBEE NÉÉ

Sally wrote:

Nu Bouterse President is, overweeg ik serieus om terug te gaan.
Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.
Wie denkt er ook zo over?

Voor het eerst kom ik een kijkje nemen op dit onderwerp. Uit ervaring weet ik dat de discussie bij zo'n onderwerp vaak uitloopt op een gescheld tussen voor en tegenstanders van Bouta. Mijn sympathie gaat vaker uit naar de tegenstanders, maar nu heb ik er geen zin in.

Wat ik wel wil opmerken is,  dat de reden die Sally aanhaalt om nu naar Suriname te gaan een wel heel smalle basis vormt, temeer daar Sally net als iedereen hier niet echt kan weten wat de echte bedoeling van Bouterse was/is om president te willen worden. Sally laat doorschemeren te denken dat Bouterse het beste met Suriname, de Surinamers en de Surinamers in het buitenland voor heeft, maar hoe weet hij/zij dat hij/zij het bij het rechte eind heeft?

Ik heb het nooit begrepen dat er zoveel mensen zijn die een bepaalde persoon die ze niet eens persoonlijk kennen gaan idealiseren en die persoon maken tot hun idool. Al was Bouterse mijn broer, dan nog zou ik er niet blindelings op vertrouwen dat hij het beste met Suriname voor heeft. Ik zou alleen wel overwogen naar Suriname terug gaan en het vooral niet van een toevallige president laten afhangen, morgen kan Bouterse net als iedereen gewoon van het toneel verdwenen zijn. Wat zal Sally in dat geval dan doen, weer vertrekken?

We Came With Nothing & We Leave With Nothing.

125

Veel mensen hebben iemand nodig die hen de indruk geeft het allemaal te weten en wel te regelen. Noem het onzekerheid, luiheid, of wat dan ook.

Door zo'n idool te maken verlossen ze zich ook van een stuk eigenverantwoordelijkheid die ze niet aan kunnen. Des te meer mensen dezelfde idool aanhangen des te steker ze denken te staan in hun vertrouwen. Valt het idool van zijn voetstuk dan blijft de aanhang zwaad achter en gaan allerlei oncontroleerbare sociale processen lopen. Soms een reden om een "slecht" idool maar te laten voor wat hij is.

Er zijn vele voorbeelden van dergelijke charismatische idolen. Napoleon, Hilter, Berlusconi, Nasser, etc.

Genoemde voorbeelden hebben gemeenschappelijk da ze via hun idoolrol de absolute macht konden verwerven, en dat leidt absoluut tot corruptie en machtsmisbruik.

Dat jij er niet voor gevoelig bent heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat je zelf je omgeving, doelen, etc wilt controleren en bepalen

DEEDEEDBEE NÉÉ