76 (edited by tirotet 2010-07-25 11:49:02)

Re: Bouterse is President, ik ga terug!

Prematuur

Om te beginnen is DDB nog geen president. Verder kan er nog niets worden gezegd van de regering DDB, deze regering is er simpelweg nog niet.

Start van de regering DDB

Pas als DDB met zijn slagvaardig beleid is begonnen, kunnen wij, vergelijkenderwijs, kijken of hij het beter doet dan Venetiaan. Deze vergelijking zal pas een eerlijke vergelijking blijken te zijn als het DDB lukt om Suriname ook tien jaar onder zijn hoede te hebben.

Wij zijn, dat is tenminste mijn stellige overtuiging, allemaal volwassenen en als volwassene maakt een ieder zijn afweging. Dus Surinamers die nu al aan repatriëring denken, hebben die afweging gemaakt, hopelijk voegen zij de daad bij het woord.

De kat-uit-de-boom-kijkers

Mensen die gewend zijn de kat uit de boom te kijken zullen pas remigreren als ze ervan overtuigd zijn dat het land wordt opgebouwd om vervolgens een steentje daartoe te gaan bijdragen.

Honkvast

Je hebt Surinamers die intussen honkvast zijn, zij piekeren er niet over om de overstap naar Suriname te maken. Die hebben ervoor gekozen om hier in Nederland begraven te worden.

Spijt-op-tant

Je hebt altijd spijt-op-tant remigranten en die zullen na enthousiast naar Suriname te zijn teruggekeerd heel stilletjes weer remigreren.
Migratie, of het nu emigratie, immigratie, remigratie, transmigratie of seizoens-migratie is, verloopt bij elk individu anders. Migratie moet men dan ook niet onderschatten. Bij migratie hoort adaptatie, dus o wee die Surinamers die de oversteek naar Suriname zullen wagen, maar daar aangoken niet (meer) aan de plaatselijke situatie kunnen wennen. Die mensen zie ik daarna met bosjes terugkomen.

Bouterse is President, ik ga terug', vind ik heel nobel, voorlopig ben ik niet zo ver, misschien wel tijdens het TWEEDE kabinet DDB. Dan zal DDB, vanwege toename van het aantal jongeren, Brunswijk en Somo niet meer nodig hebben ter vorming van een coalitie-regering; ik maak me nl. meer zorgen om Brunswijk en Somo dan om DDB. Hij, DDB, moet zich nog bewijzen, terwijl Somo en Brunsie twee gelouterden in de politiek zijn.

Tirotet

Bouterse heeft alle Surinamers waar dan ook ter wereld opgeroepen  om het land te komen helpen opbouwen . de visum regeling voor Surneds zal hij ook versoepelen .

oooh wat is het stil .

talk is cheap
geen woorden maar daden

Ik ga terug als AC en PL niet in de regering zitten.

Dat Bouta aan de macht is geeft mij wel zekerheid.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

80 (edited by RAMBO 2010-08-19 09:05:32)

AmonRa wrote:

wat een goedkoop excuus. je Bouta is nu toch de grote baas , nu moet je gaan om land op te bouwen  of ben je toch wel bang dat je
binnen niet al te lange tijd kawka met dagoebal gaat eten .

RAMBO wrote:
AmonRa wrote:

wat een goedkoop excuus. je Bouta is nu toch de grote baas , nu moet je gaan om land op te bouwen  of ben je toch wel bang dat je
binnen niet al te lange tijd kawka met dagoebal gaat eten .

Waarom een goedkoop excuus? Ik ben het niet eens met de combinatie vooral omdat de twee aanhangsels geen bal weten van regeren.
Over eten hoef ik me neit druk te maken in Su. Ik weet zeker dat ik daar goed voedsel naar binnen ga werken. Elke dag Blauwgrond smile

Fear is the mindkiller Rambo laat je er niet door beheersen.

"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

als zelfs de fanatieke diehard Bouta fans niet gaan dan zegt dat al
genoeg . nietwaar.

Avenger wrote:

Sally,

Dat is een mooi antwoord. Weet je dit soort mensen die zo reageren gaan in alles waar Bouterse zit of ermee te maken heeft afkeuren.

Waar het allemaal om draait is 8 december. Het is gebeurd, het is niet goed te praten, maar niemand die weet waarom het is gebeurd. Iedereen moet rustig afwachten en dan kijken wat de rechter heeft besloten. En dan pas kun je volop reageren.

Een ieder verdient een tweede kans om zich te bewijzen wie hij precies is.

Thnx Avenger.
Ik ben net terug van een once in a lifetime experience.
Geweldig de inauguratie en alles daarna. De spirit die er heerst was overweldigend. De nieuwbakken regering heeft zo'n positieve drive om zaken aan te pakken. Geweldig gewoon. Als ik dan enkele reacties hier op het forum lees, dan denk ik wat leven sommigen toch buiten de realiteit. Het is waar, je moet daar zijn om te weten wat er speelt. Ondanks de berichten in de media is de dagelijkse realiteit van een totaal andere orde. Je moet weten dat de media bepalen wat naar buiten komt. Ik weet wel beter.
Ik ga eerst even uitrusten en alles goed verwerken en probeer dan nog te reageren op een aantal posts ( als t me lukt hoor), ben al een beetje terug ( in Su) namelijk, al ben ik hier in Ned nu.
Bigi odi

Sally, zo is dat en niet anders, ik woon al 2 jaar in Su, tempo hier is langzamer maar daar wen ik aan.
Ik durf soms zelf niet te overenhousiast over te komen, heb het idee dat men denkt dat ik bang ben, dat ik daarom positief praat.

Mijn mening, front is aan het stoken.

LORD BLESS PRESIDENT D.D. BOUTERSE!!!
I LOVE SU AND SU LOVES ME

here i am wrote:

Sally, zo is dat en niet anders, ik woon al 2 jaar in Su, tempo hier is langzamer maar daar wen ik aan.
Ik durf soms zelf niet te overenhousiast over te komen, heb het idee dat men denkt dat ik bang ben, dat ik daarom positief praat.

jij noemt dat stoken maar het heet oppositie voeren en dan vind ik
dat ze het fatsoenlijk doen en niet zoals Bouta dat deed op de bermen heel wat onzin uit te kraaien .

maar hij heeft heel wat beloften gedaan aan zijn achterlijke
stemvee en belofte maakt schuld ,luidt een bekend gezegde.

hij heeft nu nog max 1816 dagen om zich te bewijzen .

Sally wrote:

Nu Bouterse President is, overweeg ik serieus om terug te gaan.
Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.
Wie denkt er ook zo over?

Hoi Sally,

Ik zie dat je plannen hebt om te emigreren naar Suriname! Wij zijn bezig met een onderzoek naar de motieven van jonge Surinaamse Nederlanders (20-45 jaar) om te emigreren naar Suriname. Hiervoor zijn we op zoek naar interviewkandidaten.

Deelnemers aan het onderzoek ontvangen een kadobon van 20 euro. Ik heb ook al andere deelnemers aan dit forum gevraagd of ze mee willen werken.
Ik hoop dat jij het ook leuk vindt een interview te geven!

Vind je het leuk om aan het onderzoek mee te werken mail dan je contactgegevens naar emigratie@regioplan.nl. Je kunt ook bellen naar: 020 - 531 53 15 en vragen naar Inge van der Welle.

Ik hoop van je te horen,
Alvast bedankt!
Groet, Inge

Alle andere lezers van dit bericht: heb je plannen om te emigreren naar Suriname en vind je het leuk om aan ons onderzoek mee te werken, meld je dan!

AmonRa over welke zekerheid heb je het ? toen je naar Blanda kwam had je toch ook geen zekerheid.

als ik na Su ga heb ik niets te maken met Bouterse , ik leef niet van Bouterse of een politieke partij . ik mag wel kritiek leveren omdat ik belasting betaal waar zij hun salaris van krijgen .

RAMBO wrote:

AmonRa over welke zekerheid heb je het ? toen je naar Blanda kwam had je toch ook geen zekerheid.

als ik na Su ga heb ik niets te maken met Bouterse , ik leef niet van Bouterse of een politieke partij . ik mag wel kritiek leveren omdat ik belasting betaal waar zij hun salaris van krijgen .

Nou de zekerheid die wij hadden was de koopwoning van mijn oom. Daar mochten wij in wonen. Terwijl mijn Moeder binnen 6 maanden al een baan had. zes maanden later had ik mijn eerste baantje. We hebben eerst uitgezocht wat de mogelijkheden waren. Toen pas zijn wij vertrokken. De regering was stabiel en Nl had het absoluut niet slecht.

Ik denk dan in de langetermijn omdat ik nog niet zo oud ben. Als er een goede basis gelegd wordt dan is dat voor mij zekerheid.  Zonder goede fundering bouw je niet een gedegen huis. De komende jaren zal uitmaken wat ervan terecht zal komen. Nu weet ik wel dat er diverse mogelijkheden zijn, maar ik wil niet in een Marienburg,Bruynzeel situatie terecht komen.
Als ik millionair bent dan zou het geen probleem zijn, maar dat ben ik neit dus ik zal voorzichtig horen te zijn.
Hier in NL kan ik ook leven het gaat er mij nu om dat ik van betekenis bent en een bijdrage kan leveren aan een duurzame opbouw in Su en natuurlijk wil ik er wat voor terug zien anders hoef ik het niet te doen. Win-win situatie

RAMBO wrote:
here i am wrote:

jij noemt dat stoken maar het heet oppositie voeren en dan vind ik
dat ze het fatsoenlijk doen en niet zoals Bouta dat deed op de bermen heel wat onzin uit te kraaien .

maar hij heeft heel wat beloften gedaan aan zijn achterlijke
stemvee en belofte maakt schuld ,luidt een bekend gezegde.

hij heeft nu nog max 1816 dagen om zich te bewijzen .

Rambo, jij lijdt aan een chronische vorm van het Desi Bouterse-syndroom. Pas maar op dat je daar niet aan onder doorgaat.

Paramang , maak je niet druk over mij . denk maar eerst aan je
gereviseerde "'KOP"" . ben je aan revisie toe ?

RAMBO wrote:

He boi, hopo suku jepi. Jou gehate vijand is inmiddels president van de Republiek Suriname.

Paraman wrote:
RAMBO wrote:

He boi, hopo suku jepi. Jou gehate vijand is inmiddels president van de Republiek Suriname.

en wat voor een?  eentje die aan achtervolgingswaanzin en grootheidswaanzin lijdt .

93

Sally wrote:

Nu Bouterse President is, overweeg ik serieus om terug te gaan.
Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.
Wie denkt er ook zo over?

Sally ik kijk nog even de kat uit de boom, is dat goed? lol

•Hij/Zij is wijs, die van een vijand een vriend kan maken.

94

RAMBO wrote:

Nou Rambo kritiek mag je niet hebben onder Bouta, de geschiedenis bewijst dat lol

•Hij/Zij is wijs, die van een vijand een vriend kan maken.

Jan wrote:
RAMBO wrote:

Nou Rambo kritiek mag je niet hebben onder Bouta, de geschiedenis bewijst dat lol

Oja Jan dat klopt idd .hij kan me op de vlucht doodschieten ,die lafaard .

RAMBO wrote:
Jan wrote:
RAMBO wrote:

maar waarom vlucht je dan, als je weet dat je doodgeschoten kan worden??

lol

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

MigthyMike wrote:
RAMBO wrote:
Jan wrote:

lol

MM dat is de nog steeds onopgeloste joke van 8/12/82.

98 (edited by meira 2010-09-10 10:35:50)

Ik zou toch maar eerst een goede inventarisatie maken van alle buitenlandse investeerders die hun investering herzien.

Alle geld en intellect vertrekt uit Suriname. Dat is zo jammer, want we waren echt op de goede weg. Mijn koffers stonden ook al ingepakt, maar ik heb ze al weer uitgepakt. Jammer voor goede vrienden die net waren geremigreerd. 

Bouterse heeft alleen iets met zichzelf voor en niet met de eigen bevolking. Hij moest zich schamen. Geen enkele wereldleider neemt de man serieus. Zelfs die moron van een Chavez niet.

Hij maakt Suriname en vooral het Surinaamse volk belachelijk. Niet verwonderlijk dat iedereen nu denkt dat Surinamers een gemiddeld IQ hebben van nog geen 70. Hoe eerder deze man naar de eeuwige jachtvelden vertrekt hoe sneller we deze schandelijke periode kunnen vergeten. Hij krijgt echt geen standbeeld of het moet zijn tot leringh ende vermaek. Zijn bijnaam tijdens de dienstperiode was toch al Crazy Bouterse.

RAMBO wrote:
MigthyMike wrote:
RAMBO wrote:

lol

MM dat is de nog steeds onopgeloste joke van 8/12/82.

en zo zal het ook blijven!!
jammer, misschien moet men met zulke dingen geen politiek drijven. maar er gewoon voor gaan.
telkens dit gebruiken om iemand 'zwart' te maken en om stemmen te winnen, draagt niet bij tot een oplossing.
ik denk dat niemand een oplossing wilt.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

meira wrote:

Ik zou toch maar eerst een goede inventarisatie maken van alle buitenlandse investeerders die hun investering herzien.  Alle geld en intellect vertrekt uit Suriname.

Soh, dus de regering Bouterse heeft geen potentiële investerders gepolst en door het toedoen van de persoon Bouterse blijft er geen 'intellect' is Suriname meer over.  E.e.a. veronderstelt dus dat er geen capabele Surinaamse wetenschappers en/of hbo'ers zouden zijn die het werk kunnen doen en dat al het geld naar buitenlandse rekening wordt gesluisd. 

Enfin, aan 'geleerde' kapsones lieden van de koude grond heeft de regering Bouterse geen gebrek - zij kunnen dus rustig in bakrakondre blijven vegeteren!