51 (edited by Neus 2010-07-23 22:59:09)

Re: Bouterse is President, ik ga terug!

taktakkie wrote:

waarom niet neem een voorbeeldt aan die surinamers?

Welke?
De vele die hun SRD voor USD wisselen en een enkele reis ticket naar om het even welk buitenland kopen?
Of de opportunisten die denken dat ze hun sociale uitkering uit NL kunnen behouden en in SME een stukje grond met een hangmat krijgen?

Ben benieuwd naar de jaarlijkse bevolkingsstatistiek over dit jaar, als die ten minste niet bij decreet verboden worden.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Het zal me in principe een zorg zijn, maar het zegt vooral veel over
Surinamers, dat ze een coke dealer cq moordenaar tot president kiezen.....

En als jullie (NDP/MC) willen dat wij (Nederland) ons niet meer met jullie bemoeien, ik  vind het prima hoor. Maar ga niet weer massaal naar Nederland proberen te emigreren als jullie er weer zelf een puinhoop van gemaakt hebben onder het mom van dat eeuwige payback time gezeur van jullie.

Eigenlijk heeft Suriname helemaal niet gekozen voor Bouterse.
Surinamers hebben een parlement gekozen en dat heeft vervolgens
Bouterse gekozen. Toch een heel verschil. Het probleem is dus weer
gelegen in de partijdemocratie die Suriname heeft.

P@rick wrote:

En als jullie (NDP/MC) willen dat wij (Nederland) ons niet meer met jullie bemoeien, ik  vind het prima hoor. Maar ga niet weer massaal naar Nederland proberen te emigreren als jullie er weer zelf een puinhoop van gemaakt hebben onder het mom van dat eeuwige payback time gezeur van jullie.

heel goed gezegd !

54 (edited by RAMBO 2010-07-24 07:33:09)

Caricom begint zich nu ook al zorgen te maken met de nieuwe
president Bouterse .

deze week hebben de internationale banken zich terug getrokken
ivm de financiering van Staatsolie $ 250 miljoen .

Nederland heeft zich vanaf het begin al zeer terughoudend opgesteld. ik denk dat Nederland ook blij is dat de ontwikkingshulp
voorbij is en derhalve geen verplichting meer heeft en niet hoeft te
onderhandelen met Bouterse . Nederland heeft ook zijn eigen sores
maar het blijft een rijk en ontwikkeld land .

moro e doro !

Waarom omdat Bouterse ineens president is wil men terug,men kon toch altijd terug,of heb ik de afgelopen jaren wat gemist???

aztek wrote:

Waarom omdat Bouterse ineens president is wil men terug,men kon toch altijd terug,of heb ik de afgelopen jaren wat gemist???

Members die met hun hart en nieren op dit forum voor Des voor Pres zijn gegaan, zullen nu puntje bij paaltje is gekomen, echt niet hun biezen pakken en vertrekken naar Suriname.

Neen, neen men wilt eerst de kat uit de boom kijken.
Kijken of Bouterse daadwerkelijk het land naar grote hoogten zal brengen. Pas dan zullen deze personen overwegen of ze nog teruggaan.
Deze mensen hebben dus zelf geen 100% vertrouwen in Bouterse, anders zouden ze ervoor zorgen dat ze binnen het jaar in Suriname zijn en samen met Bouterse als president het land gaan opbouwen.

Sally bijvoorbeeld heeft er een handje van om members te analyseren en tot de conclusie te komen dat ze door hun baskieta zijn gevallen.
Nou zij zelf is ook door haar grote baskieta gevallen, want mevrouwtje wil haar schepen in Nederland niet zomaar verbranden.
Eerst afwachten wat er van Suriname zal worden onder het bewind van Bouterse. Pakt dat positief uit dan zal ze vertrekken, zoniet dan blijft ze gewoon in Nederland wonen.
Zij heeft deze topic geopend en plaatst achter de titel een uitroepteken. Bigi tyuri voor dat uitroepteken.

Hoewel ik zelf ook gehoopt dat MC waarin NDP participeert, de verkiezingen zou winnen en daarmee had gehoopt dat de politieke koers in Suriname een andere zou gaan bewandelen, is mijn hoop daarop gereduceerd naar 0,0.

De MC heeft een pact gesloten met Ronnie Brunswijk en Somo.
Deze 2 personen waren eerst NF'ers en in die hoedanigheid hebben ze toch niets anders betekend voor het politieke landschap van Suriname dan vechten op datzelfde podium.
Bovenal hebben ze zich zelf verrijkt. Trouwens dat hebben alle Surinaamse politici gedaan.
Surinaamse politici zijn heel goed in het winnen van zieltjes, maar iets voor die mensen betekenen vergeten ze zogauw ze zitten waar ze zo graag willen zitten.

Dus al met al voorzie ik geen positieve veranderingen voor Suriname en de Surinamers.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

Ik pendel al jaren op en neer tussen Su en Ned. De laatste jaren iets minder omdat er ook zo veel moois elders te ontdekken is. En geen enkele regering; rood, groen, blauw of pimpelpaars of van welke ethniciteit dan ook zal mij daarin belemmeren. Life goes on. Another time/day other chances. Wang dey foe sabakoe wang dey foe tjong tjong. Dus sang ede mie sa hat mie ede? Blijven jullie maar eindeloos doorknokken op dit forum. Suriname gaat gewoon verder met het ritme van de dag. Nog een plettige dag veldel. Ik keb kezekd. lol

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

58 (edited by RAMBO 2010-07-24 17:15:07)

GFC nieuws : Leo Brunswijk ,broer van Ronny getipt als min.van JusPol.

deze meneer Leo heeft een paar jaar terug een chinese winkelier te Moengo gedreigd hem te zullen vermoorden . en waarom ?
zijn neefje had de chinees beroofd en deze had hem in zijn been geschoten .ze dreigden hem te linchen als hij niet meteen $ 12000
betaalde .

Suriname mie moi swietie kondre waar ga je heen.

Oven wrote:
Sally wrote:

Nu Bouterse President is, overweeg ik serieus om terug te gaan.
Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.
Wie denkt er ook zo over?

Vind je het erg als ik er anders over denk?

Ik denk dat ik binnenkort mij beleggingen in liquiditeiten zal omzetten.
Over een jaar, als de MC-stemvee Suriname uitvluchten, kan ik het nodig hebben om de villa’s voor een habbekrats op te kopen in Suriname.

Collega beleggers, wees erop voorbereid.

Ik wacht ook al op de instorting van de onroerend goed markt in SU. Die is al bezig. Een pand bij White beach stond voor €600.000 te koop. Nu is de prijs verlaagd naar €300.000. Maw ik wacht ook totdat al de MC-stemmers hun huizen/grond te koop moeten zetten ivm de financiele chaos in SU. Gewoon geduld hebben.

Jiyani wrote:
aztek wrote:

Members die met hun hart en nieren op dit forum voor Des voor Pres zijn gegaan, zullen nu puntje bij paaltje is gekomen, echt niet hun biezen pakken en vertrekken naar Suriname.

Kijken of Bouterse daadwerkelijk het land naar grote hoogten zal brengen. Pas dan zullen deze personen overwegen of ze nog teruggaan.
Deze mensen hebben dus zelf geen 100% vertrouwen in Bouterse, anders zouden ze ervoor zorgen dat ze binnen het jaar in Suriname zijn en samen met Bouterse als president het land gaan opbouwen.

Sally bijvoorbeeld heeft er een handje van om members te analyseren en tot de conclusie te komen dat ze door hun baskieta zijn gevallen.
Nou zij zelf is ook door haar grote baskieta gevallen, want mevrouwtje wil haar schepen in Nederland niet zomaar verbranden.
Eerst afwachten wat er van Suriname zal worden onder het bewind van Bouterse. Pakt dat positief uit dan zal ze vertrekken, zoniet dan blijft ze gewoon in Nederland wonen.
Zij heeft deze topic geopend en plaatst achter de titel een uitroepteken. Bigi tyuri voor dat uitroepteken.

Hoewel ik zelf ook gehoopt dat MC waarin NDP participeert, de verkiezingen zou winnen en daarmee had gehoopt dat de politieke koers in Suriname een andere zou gaan bewandelen, is mijn hoop daarop gereduceerd naar 0,0.

Deze 2 personen waren eerst NF'ers en in die hoedanigheid hebben ze toch niets anders betekend voor het politieke landschap van Suriname dan vechten op datzelfde podium.
Bovenal hebben ze zich zelf verrijkt. Trouwens dat hebben alle Surinaamse politici gedaan.
Surinaamse politici zijn heel goed in het winnen van zieltjes, maar iets voor die mensen betekenen vergeten ze zogauw ze zitten waar ze zo graag willen zitten.

Dus al met al voorzie ik geen positieve veranderingen voor Suriname en de Surinamers.

Op dit moment worden alle pijlen gericht op Bouta maar het probleem is niet alleen Bouta maar ook Ronnie en Somo. Beide heren maken het verhaal compleet nl dat 0,0% ontwikkeling en vooruitgang is te verwachten met deze 3 heren. En nog erger: alle MC-stemmers schijten in hun broek van woede dat hun grote baas een pact is aangegaan met Ronnie en Somo (alle bij ex NF) MC-stemmers hebben op MC gestemd vanwege hun afkeer van NF. En kijk nu eens? Hun baas gaat in zee met NF en worden nu geregeerd door een regering bestaande uit 2/3 NF'ers. Dit geeft aan dat de MC kiezers nu al door hun eigen baas worden bedrogen.

De één ziet heil in DDB als president, de andere niet

Het bovenstaande is de huidige realiteit. Waar de ene Suri-Nederlander het onder het bewind DDB ziet zitten en derhalve er alles voor over heeft om Nederland de rug toe te keren om zich in Suriname te vestigen, zo piekert de andere Surinamer er momenteel er geen moment er over na zich nu in Suriname te zullen vestigen.

Zo verschillend kan men over het moment van de dag, zeg maar de realiteit, denken.

Dus kan ik mij verplaatsen in de denkwijze van de bedenker van deze topic, zelf zou ik, vooralnog, niet zo stellig over een verkassen naar Suriname zijn.

Maar ja, wie ben ik!!!!

Tirotet

De één ziet heil in DDB als president, de andere niet

Het bovenstaande is de huidige realiteit. Waar de ene Suri-Nederlander het onder het bewind DDB ziet zitten en derhalve er alles voor over heeft om Nederland de rug toe te keren om zich in Suriname te vestigen, zo piekert de andere Surinamer er momenteel er geen moment er over na zich nu in Suriname te zullen vestigen.

Zo verschillend kan men over het moment van de dag, zeg maar de realiteit, denken.

Dus kan ik mij verplaatsen in de denkwijze van de bedenker van deze topic; zelf zou ik, vooralnog, niet zo stellig over een verkassen naar Suriname zijn.

Maar ja, wie ben ik!!!!

Tirotet

63 (edited by RAMBO 2010-07-24 19:44:34)

VHP heeft hem gewaarschuwd , zet iemand anders als President want je CV is faya . internationaal gaat Sur geisoleerd raken .

de eerste tekenen zijn er al . lening staatsolie gaat niet door ,sommige Caricom-lidstaten  zetten  vraagtekens  , Holland zegt bye bye swai swai . mie pay alla keba .

er worden enorme geldsbedragen opgenomen bij banken door importeurs en handelaren .banken kunnen hierdoor in liquiditeitsproblemen komen en omvallen (DSB NED).

moro e doro .

RAMBO wrote:

VHP heeft hem gewaarschuwd , zet iemand anders als President want je CV is faya . internationaal gaat Sur geisoleerd raken .

de eerste tekenen zijn er al . lening staatsolie gaat niet door ,sommige Caricom-lidstaten  zetten  vraagtekens  , Holland zegt bye bye swai swai . mie pay alla keba .

er worden enorme geldsbedragen opgenomen bij banken door importeurs en handelaren .banken kunnen hierdoor in liquiditeitsproblemen komen en omvallen (DSB NED).

moro e doro .

Er zijn ook al problemen met geld opnemen bij DSB. EURO's die zijn overgemaakt vanuit NL naar DSB SU zijn zogenaamd niet ontvangen door DSB ook al is het een week geleden dat het geld is overgemaakt. Het probleem is dat DSB een EURO tekort heeft om het geld uit te betalen en nu dus gewoon geld (EURO's) van rekeninghouders aan het vasthouden is. Gewoon schandalig omdat ze denken dat ik achterlijk ben en dus niet zou weten wat de echte reden is waarom ze het geld niet willen uitbetalen.

Chind  het laatste wist ik nog niet . maar dat is echt foute boel . maar kan dat zomaar ? als je daar een Euro tegoed hebt dan zou je het toch anytime mogen opnemen ?

wij benne benieuwd !

66 (edited by chind 2010-07-24 20:42:54)

RAMBO wrote:

Chind  het laatste wist ik nog niet . maar dat is echt foute boel . maar kan dat zomaar ? als je daar een Euro tegoed hebt dan zou je het toch anytime mogen opnemen ?

wij benne benieuwd !

Rambo, uiteraard mag je anytime je geld opnemen maar de daadwerkelijke fysieke uitbetaling mag elke bank (ook in NL) op een later tijdstip doen. Dit zijn de zgn kleine letters in de algemene voorwaarden van een bank. In mijn specifieke geval is dus geld voor mij overgemaakt vanuit NL naar DSB (al ruim een week geleden gewoon via internet bankieren) en vervolgens hebben ze de smoes dat ze het geld niet hebben ontvangen. In het verleden was het geld vaak al de volgende dag bijgeschreven als het vanuit NL werd overgemaakt. Maw ze zeggen niet dat het geld is ontvangen en dat ik het geld een paar dagen later mag opnemen (opzicht geen problemen hiermee) maar ze beweren gewoon dat ze het geld niet hebben ontvangen. Maar dit klopt gewoon niet omdat de bank in NL (Fortis) bevestigd dat het geld is ontvangen door DSB. In deze tijd is geld overmaken via de internationale banksystemen geen hocus pocus zoals misschien 30 jaar geleden. Geld overmaken via internetbankieren betekent dat het geld gewoon aankomt bij de ontvangende bank binnen 1 tot 2 dagen. Max 3 dagen. Het is probleem is gewoon dat ze de EUROS niet hebben om me uit te betalen of dat ze de EUROS wel hebben maar deze aan een andere grote klanten moeten uitbetalen. En ik ben bang dat deze klanten zich bevinden in het vrienden netwerk van het management van DSB (vriendjes gaan altijd voor)

RAMBO wrote:
P@rick wrote:

heel goed gezegd !

Dus dat!

skopoe wrote:

patricia en marjon
wanneer gaan jullie mee?
de partijtop heeft jullie nodig als hoge staatsvrouwen residerend en werkend vanaf de watermolenstraat!

neem bally mee

Skopoe weet je misschien toevallig als deze gasten ook op 12/8
ge-augurke -reerd worden ?

P@rick wrote:

In welke eeuw leef je. Iedereen die op bepaalde persoon binnen NDP/MC stemt of op DDB zelf, weet dat DDB de voorzitter is en dat hij ook het beleid/strategie bepaald binnen zijn partij.

Wil je me dan zeggen dat al die leden binnen zijn partij hem niet zouden willen of hem niet ondersteunen? Natuurlijk ondersteunen ze hem volop.

En wat wil je dan zeggen, dat de mensen in Suriname nu ineens achterlijk zijn geworden??

Voor jou informatie het zijn wel alle NPSSers die zijn overgestapt naar MC.

Word wakker!!!!!!!!!!!!!

DES FOR PRES NEKS NO FOUT!!!!

aztek wrote:

Het is altijd zo geweest tijdens de front regering dat alleen mensen in hun groep werden ondersteund. Ik ken mensen die bedrijven wilde opzetten maar totaal niet ondersteund werden. Terwijl Desi Bouterse is een man van het volk die maakt geen onderscheid in NDP of niet NDP.

Dat is het grote verschil en daarom willen mensen allemaal terugggaan.

71 (edited by Sally 2010-07-25 04:00:56)

Jiyani wrote:
aztek wrote:

Jyani, ik begrijp dat je je op de een of andere manier tot mij hebt gericht?
Ik ben zo vrij om me iets directer tot jou te richten en wil ingaan op m.n. de vetgedrukte delen in jouw betoog.

Het is wel een beetje kort door de bocht te stellen dat mensen die vertrouwen hebben in de President elect binnen een jaar in Suriname zouden moeten zijn.
We hebben deze discussie hier op wkn jaren geleden ook gevoerd, waarbij sommigen vonden dat mensen die niet in Suriname zitten niets voor Suriname kunnen betekenen.
Ik heb er een uitgesproken mening over en vindt dat je niet per se in Suriname hoeft te zitten om het vertrouwen in een regering te hebben en dat vertrouwen in whatever way ook te steunen, en dus te helpen opbouwen.
Dus om te stellen dat men binnen het jaar zou moeten vertrekken om zo blijk te geven van het vertrouwen is voor mij ietwat kortzichtig.

Jyani wrote:

Eerst afwachten wat er van Suriname zal worden onder het bewind van Bouterse. Pakt dat positief uit dan zal ze vertrekken, zo niet dan blijft ze gewoon in Nederland wonen

Ten eerste wil ik benadrukken dat de titel ( waar je verder ook naar verwijst)van deze topic NIET specifiek naar mijn persoon verwijst. Je moet het algemener zien. Ik heb getracht met de titel reacties te ontlokken die mogelijk mijn eigen overwegingen van de laatste jaren bevestigen.
"ik" in de titel slaat dus op alle personen die er ook zo over denken, in het kader van de mogelijke paradigmashift die er zal plaatsvinden onder Bouterse. Het uitroepteken is suggestief.
Eigenlijk is de hele titel symblische bedoeld voor de verandering die er gaat komen.

Ten tweede: Ik verbrand NOOIT mijn schepen achter mij. Geldt op elk gebied. Ook in Suriname heb ik dat niet gedaan. Dat heeft niets te maken met het vertrouwen hebben in welke regering dan ook. Dat heeft te maken met m'n eigen voorzienigheid en keuzes die ik maak in mijn leven. Al heb ik 100% vertrouwen in Bouterse, wat ook werkelijk zo is, heeft dat dus niets te maken met mijn materiële zekerheden maar met de keuzes die ik maak op basis van waar ik me op dat moment prettig bij voel.
Het gaat er bij mij om dat ik het als een rijke ervaring zie ( immaterieel) om onderdeel te mogen zijn van een revolutionair proces waarin ik mij volledig kan vinden. Ik ben een voorstander van verandering, vernieuwing, out of the box denken enz.
Het gaat om de vibes, het kunnen functioneren in een proactieve cultuur die aanzet tot groei, bloei, ontwikkeling, enz. Dat heb ik de afgelopen jaren niet kunnen ervaren in Suriname. Dat werkt contra- productief. Wat is er dan mis met mijn overwegingen om nu wel de positieve vibes te willen voelen en te gaan en te doen wat ik wil doen?

Dus met dat zwart -wit denken van jou heb ik niks.
Ik vind het belangrijker dat je kunt functioneren, en dan komt de rest wel.

Summa Summarum; Geen enkele zekerheid voor mevrouwtje Sally, op het gebied zoals jij het schetst.
Als we het al over vertrouwen zouden moeten hebben, dan kan ik je zeggen dat ik voor 100% vertrouwen heb in Bouterse, maar geen vertrouwen heb in zijn tegenstanders.
De zekerheden die ik zoek liggen meer op het immateriële vlak.
Het materiële is een leuke bijkomstigheid, en die zijn misschien voor nu zeker.
Maar onthoud, zekerheden bestaan niet.
Je kunt ze alleen zolang je ze hebt als tool gebruiken om je immaterieel te verrijken.
Zou je ook moeten doen!

Sally,

Dat is een mooi antwoord. Weet je dit soort mensen die zo reageren gaan in alles waar Bouterse zit of ermee te maken heeft afkeuren.

Waar het allemaal om draait is 8 december. Het is gebeurd, het is niet goed te praten, maar niemand die weet waarom het is gebeurd. Iedereen moet rustig afwachten en dan kijken wat de rechter heeft besloten. En dan pas kun je volop reageren.

Een ieder verdient een tweede kans om zich te bewijzen wie hij precies is.

Avenger wrote:
aztek wrote:

Het is altijd zo geweest tijdens de front regering dat alleen mensen in hun groep werden ondersteund. Ik ken mensen die bedrijven wilde opzetten maar totaal niet ondersteund werden. Terwijl Desi Bouterse is een man van het volk die maakt geen onderscheid in NDP of niet NDP.

Dat is het grote verschil en daarom willen mensen allemaal terugggaan.

Ik weet dat het een hele klus was om een bedrijf op te zetten,heb ook familie leden die dat zo graag wilden doen,uit eindelijk zijn ze maar in loondienst gaan werken in suriname,waar het bij mij om gaat is dat als men ECHT terug wil of wilde gaan men altijd terug kon gaan.
Ik hoor bepaalde namen die hij wil plaatsen op bepaalde ministeries,DDB heeft zo te zien grootse plannen door een andere wind door Suriname te laten waaien,ik wens hun het beste ,ik ga voorlopig niet naar Suriname,ik heb ooit een keuze gemaakt en ben nog steeds gelukkig,mischien op mijn oude dag als ik dat haal,maar dan is het puur voor mijn rust.Hoe je het draait of keert ,je voelt je toch thuis op bekend terrein.

@ Avenger: als je op Bouterse doelt dan heeft hij zijn 2e kans natuurlijk al lang gehad midden jaren '90. Alleen merk ik vaak - zodra het om Bouterse gaat - dat men een zeer selectief geheugen heeft. Persoonlijk zou ik me kapot schamen als mijn land een veroordeelde drugsdealer als president heeft, maar dat terzijde. Maar goed, we zullen zien wat hij er van maakt en of hij reden genoeg geeft voor veel Surinamers om terug te keren naar Suriname.

Wat betreft je eerdere reactie op Patrick: ik ken inderdaad een aantal mensen die op de MC hebben gestemd, omdat daar een partij in zat waar ze veel vertrouwen in hadden. Aan deze partij (en personen) zijn ook op voorhand ministersposten beloofd bij een verkiezingswinst. Deze beloftes zijn natuurlijk weer ingetrokken (een beetje naief) nu de verkiezingswinst daadwerkelijk is behaald. Maar deze mensen voelen zich wel degelijk besodemieterd door het naar voren schuiven van Bouterse als president en de samenwerking met Somo en Brunswijk.

75 (edited by Neus 2010-07-25 10:25:06)

Hoe naief zijn sommige. Maar goed iedereen heeft recht op zijn emotionele beleving, zolang ze die maar niet als feitelijke waarheid aan anderen opdringen en daar zit de makke:

Emotionele belevingen gebaseerd of vervalse waaarheden en grove leugens die aan aanderen worden opgedrongen door persoonlijke aanvallen en structurele herhaling van grove leugens.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ