Topic: Bouterse is President, ik ga terug!

Nu Bouterse President is, overweeg ik serieus om terug te gaan.
Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.
Wie denkt er ook zo over?

Re: Bouterse is President, ik ga terug!

patricia en marjon
wanneer gaan jullie mee?
de partijtop heeft jullie nodig als hoge staatsvrouwen residerend en werkend vanaf de watermolenstraat!

neem bally mee

Een gunstiger fiscaal klimaat voor AOW'ers, pensionados en ex-pats zou denk ik velen er toe overhalen om terug te keren. Maar dit is een uitgekauwd onderwerp.

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Sally,

Neks no fout...

You are welcome!!!:)

Sally wrote:

Ik denk dat de environment om iets te willen betekenen gunstiger is geworden. Dat komt omdat de NDP altijd de Surinamers in het buitenland nooit heeft uitgesloten van deelname aan de ontwikkeling van het land. Ik weet ook dat het niet makkelijk zal zijn. Maar omdat de partijpolitieke regelarij geen obstakel meer hoeft te zijn, ben ik gunstiger gestemd.

Mi ne brieb, sa me lesi.

Er gaat niets veranderen, dezelfde mensen die in Front zaten en waarvan NDP-ers moord en brand schreeuwden, zitten nu bij MC. Hoe kortzichtig kan men zijn. De politiek van Bouta, de moordverdachte, is gewoon de oude politiek, want hij herbergt de oude politici, waarvan NDP-ers altijd zeiden dat ze niet deugen. Kijk: Brunswijk; daarop hadden de NDP-ers kritiek over alles en nog wat. Over Somo zwijg ik voorlopig, want iedereen weet wat hij heeft uitgespookt.

Dus welke nieuwe wind, waar hebben wij het over? Er gaat niets en dan ook niets veranderen. Alles blijft bij het oude of wordt erger. De NDP moet nu de mensen die hebben geholpen met de overwinning inkapselen bij de overheid of waar dan ook. Is payback time voor de moordverdachte Bouterse.

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Cinny wrote:

Sally I don't give a shit, ik ga zo wie zo naar Su !
Maybe we will meet wink

Ik ga ook, maar dan met vakantie smile

Cinny wrote:

Maybe we will meet wink

Ay wie weet.;)

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Cinny wrote:
Oven wrote:
Cinny wrote:

Maybe we will meet wink

Luister no je mag bij mij een kamer huren lol
Voor f*ckin vrienden prijs....... haaaaa haaaa
Ik ga alvast een ekte Surinamer worden en kijk nu alvast jullie euro's uit je zak lol (al die Suri's boos nu)
En als Bouterse iets niet goed doet kan ik gelijk persoonlijk gaan schelden tegen hem tongue

Haha! Ai, Cinny dat na torie!

Wanneer wij werken, werken wij. Als wij bidden, werkt Jezus!
GOD ZEGENE de President van de Republiek Suriname

Sally,
Als je het kan zou ik het doen.
Ik kan even nog niet weg hierzo maar reken maar dat de voorbereidingen allang gedaan worden.

Wanneer wij werken, werken wij. Als wij bidden, werkt Jezus!
GOD ZEGENE de President van de Republiek Suriname

10 (edited by Oven 2010-07-20 19:24:04)

Cinny wrote:
Oven wrote:
Cinny wrote:

Maybe we will meet wink

Luister no je mag bij mij een kamer huren lol
Voor f*ckin vrienden prijs....... haaaaa haaaa
Ik ga alvast een ekte Surinamer worden en kijk nu alvast jullie euro's uit je zak lol (al die Suri's boos nu)
En als Bouterse iets niet goed doet kan ik gelijk persoonlijk gaan schelden tegen hem tongue

Wat een f*king krent ben je geworden.
Ik dacht dat je mij zou vragen om bij jou in te wonen. Ik zou wel voor de boodschappen betalen hoor smile

Honda wrote:
Cinny wrote:

Maybe we will meet wink

Ay wie weet.;)

Fawaka, dan wordt het een txxx  smile

Sally wrote:

Beste Sally,

Je posting heeft iets aandoenlijks, iets onschuldigs of iets daar tussen in.
Als je van die paarse wolk afstapt en gewoon nuchter nadenkt, dan weet jij beste Sally dat Suriname met die Kaswinicaanse president geen toekomst heeft. Eerlijk is eerlijk.

Met een jaar of anderhalf zijn er weer verkiezingen. Als je wilt emigreren wacht dan nog even, want het onwetende deel van het Surinaamse volk heeft wellicht haar les geleerd.
Tot aan die tijd, blijf lekker in het (nu) tropische NL om je euries de komende maanden naar noodlijdende familie over te maken. Ik heb mijn eerste verzoek voor een antlantische geld overmaking al binnen. En jij?

100-dagen plan.

De inauguratie van DDB is op 3 augustus 2010.

Laten we 100 dagen erna kijken hoe en wat verder.

Claro no?

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

100 dagen verder
pers aan banden
binnenlandoorlog 1 usd = 5 srd
schaarste
usa geeft nog een extra waarschuwing
chavez vind DiDiBrie een klootzak
Iamgold stopt nieuwe investeringen
2 cesna's met dope gecrashed
7 personen vermist, waaronder santhoki en ombre (president rechtbank)
marjon en patricia schroeven hun tarieven aan de watermolenstraat omhoog vanwege inflatie

#16, in ieder geval zal er na die 100 dagen nog volop werk zijn.

http://suriyanto.net/surijawa/surijawa_ … i-339.html

lol

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Sally wrote:

Ja, Sally. Ik denk er ook zo over. Inderdaad is de environment gunstiger geworden. Maar ik zou niet al je schepen gelijk verbranden. Ga desnoods voor een paar maanden en volg de ontwikkelingen zelf en maak dan een keuze.

Ik hoop je in elk geval in Suriname te ontmoeten tongue

DES FOR PRES NEKS NO FOUT!!!!

Anjoemara wrote:

Een gunstiger fiscaal klimaat voor AOW'ers, pensionados en ex-pats zou denk ik velen er toe overhalen om terug te keren. Maar dit is een uitgekauwd onderwerp.

@ Anjoemara,
Ik begrijp je, maar mijn insteek is een andere. Ik denk dat er nu een andere cultuur zal zijn. Een waarin de Surneds zich makkelijk in terug kunnen vinden. De cultuur van zelfwerkzaamheid en samenwerking en ontwikkeling op eigen kracht. De insteek van deze regering is een mentaliteitsombuiging waar velen in de samenleving ook voor open staan. Dat is merkbaar in de samenleving.  NDP heeft altijd de Surinamers buiten Suriname willen betrekken bij de ontwikkeling van het land. Ik denk dat de  drive om constructief bezig te willen zijn mij aantrekt. Ondanks de minder rooskleurige financiele kant wellicht.

Men is zich ervan bewust dat vele Surinamers around the world vaak een enorm netwerk hebben worldwide of op z'n minst daarvoor meer mogelijkheden hebben of hebben gehad. Niet voor niets heeft President Bouterse in een van z’n laatste speeches aangegeven dat hij binnen korte tijd een grote groep belangrijke investeerders heeft klaarstaan die bereid zijn gesprekken aan te vangen. Ik weet uit kringen rondom de President dat er Surinamers zijn die deze netwerken hebben en ook dat er al vergevorderde gesprekken gevoerd zijn. Ik weet ook dat dit soort initiatieven zeer positief zijn ontvangen.
De kwestie van AOW en al het andere wat jij aangeeft zijn inderdaad zaken die ook een rol spelen maar  ik denk dat deze zaken voor mij en misschien ook wel anderen die ook zeer positief ingesteld zijn en geloof hebben in het bijdragen in deze ontwikkeling, uiteindelijk minder zwaar zullen wegen.

Het is opmerkelijk dat de groep Nederlanders die tot nu toe in Suriname wel mogelijkheden zagen, de financiële kant minder zwaar laten wegen tegenover de kwaliteit van het leven dat je er voor terugkrijgt.
Dat streepje minder dat de Surneds hadden t.o.v  deze groep Nederlanders, omdat wij Surneds niet zo welkom waren, zal volgens mij minder merkbaar zijn omdat wij nu misschien wel gewenst zijn. Ik zeg niet dat het over rozen zal gaan, maar in ieder geval zullen er mogelijkheden zijn om een steentje te kunnen bijdragen.
Dat kon ook tijdens de regering Venetiaan, alleen was het bijzonder slecht gesteld met het bewust maken van de Surinamers in Suriname van de toegevoegde waarde die wij Surneds zullen hebben op de ontwikkeling van het land. Ik denk dat er nu anders tegenaan gekeken zal worden, vandaar mijn overwegingen.

18 (edited by Sally 2010-07-21 01:28:29)

Zwerver uit Parbo wrote:

Sally,

Neks no fout...

You are welcome!!!:)

.

Thnx Zwerver, ik kom iig gauw voor even. Dat zeker! wink

Cinny wrote:

Maybe we will meet wink

Dat is mooi man. Ik hou van mensen die ondernemen. Nice misschien tot ziens ja.

20 (edited by Sally 2010-07-21 01:39:00)

Ai Marjon, ik weet het. Maar zoals ik je al eerder aangaf, ik denk dat ik niet te lang meer moet wachten. Sommigen zeggen dat er niets zal veranderen. Ik zeg dat met President Bouterse aan de leiding er in ieder geval een positieve, strijdbare, innovatieve wind zal waaien en daar voel ik me prima bij.
Ik kan gaan, maar mijn probleem is eigenlijk geen probleem, maar een hinderlijke verbondenheid aan de zekerheid die ik hier heb maar die mij de laatste tijd gestolen kan worden, want als je de verwikkelingen van de afgelopen jaren volgt is niets meer zeker ook die zgn financiele zekerheid niet waar we allemaal zo prat op gaan.

Larry wrote:
Sally wrote:

Beste Sally,

Je posting heeft iets aandoenlijks, iets onschuldigs of iets daar tussen in.
Als je van die paarse wolk afstapt en gewoon nuchter nadenkt, dan weet jij beste Sally dat Suriname met die Kaswinicaanse president geen toekomst heeft. Eerlijk is eerlijk.

Met een jaar of anderhalf zijn er weer verkiezingen. Als je wilt emigreren wacht dan nog even, want het onwetende deel van het Surinaamse volk heeft wellicht haar les geleerd.
Tot aan die tijd, blijf lekker in het (nu) tropische NL om je euries de komende maanden naar noodlijdende familie over te maken. Ik heb mijn eerste verzoek voor een antlantische geld overmaking al binnen. En jij?

Larry alsjeblieft hoor. Wie heeft het over emigreren? Ik denk niet zwart wit en ga zeker niet  over 1 nacht ijs, dat staat vast. Voor het overige lees mijn eerdere posting aan Anjoemara.

Avenger wrote:
Sally wrote:

Ja, Sally. Ik denk er ook zo over. Inderdaad is de environment gunstiger geworden. Maar ik zou niet al je schepen gelijk verbranden. Ga desnoods voor een paar maanden en volg de ontwikkelingen zelf en maak dan een keuze.

Weet je Avenger, je bent niet de enige met mij. Ik heb sinds gisteren met heel veel mensen gesproken. Ik heb ook van een goede kennis bij de SLM gehoord dat ook hij vandaag alleen maar dat soort geluiden heeft gehoord.
Ik verbrand nooit mijn schepen achter mij. Integendeel zelfs, ik denk aan een win-win constructie. Maar dat moet ik nog even uitdokteren. Ja man, een ontmoeting a la Waterkant familie zou niet gek zijn. Marjon Patricia en ik hadden in het verre verleden ook al zo'n konmakandra willen organiseren. Maar dat was toen WKN nog WKN was hhahahha. Maar wat niet was kan nog komen toch?
Ik heb Suriname de afgelopen jaren vrij regelmatig bezocht en soms voor langere tijd. Ik heb wat dat betreft al wat voorwerk gedaan so to speak. Thnx voor de ondersteuning.

23 (edited by Oven 2010-07-21 05:15:25)

Sally wrote:

Dromen – dromen – en nogmaals dromen.

NDP met 2 ministeries kan niet veel verandering in de situatie brengen, want de old +++ (plussers) van het Front zitten nu met 9 ministeries. Ministeries die ze bij voorbaat hebben aangeven niet aan te kunnen.

AC beheert het ministerie van TCT. Het toerisme is in 2008 en 2009 achteruit gegaan. Het niveau is 8,5% lager dan 2005, toen SPA de scepter daar zwaaide. Vanaf 2000 t/m 2005 is een gemiddelde stijging van 16,5 % per jaar geweest. Het was booming. Ook die stijging heeft zich vanaf 2006 niet meer voortgezet. 16 DNA leden van NDP die de regering moesten controleren, lagen thuis te slapen. Vraag het aan Baas, wat hij heeft uitgevoerd.

Begin alvast € 1.000 apart te zetten, want straks word je verplicht om € 1.000 op Zanderij te wisselen tegen een Boutersekoers. Je weet toh in de 80-ger jaren, maar nu in Euries. De banken komen nu al valuta tekort om hun spaarders uit te betalen.

Extra beloofde uitgaven:
- De kinderbijslag zal verhoogd worden
- De Algemene Ziektekosten Verzekering moet doorgevoerd worden
- De wisseling van de wacht bij de ministeries (spookambtenaren) moeten uitbetaald worden
- Er moeten 30.000 huizen gebouwd worden (huisvestingsprobleem oplossen).
- Het AOV moet met 40.500 (gerechtigden) x 125 SRD (400-275) x 12 (mnd) = SRD 60 miljoen verhoogd worden.
--------------------------------------------------------------------

Heel veel mensen kunnen zich nog hun dromen van februari 1980 herinneren. Toen waren ze ook zo positief over die coup. De corruptie was de kop ingedrukt, maar moest men wel op den duur spijsolie met urine en pindakaas gemengd met schijt kopen. De rest zal ik maar niet herhalen.

Dus blijf maar lekker doordromen als je daar gelukkiger van wordt. Voor mij geld, eerst zien dan geloven.

Oven wrote:
Sally wrote:

Dromen – dromen – en nogmaals dromen.

NDP met 2 ministeries kan niet veel verandering in de situatie brengen, want de old +++ (plussers) van het Front zitten nu met 9 ministeries. Ministeries die ze bij voorbaat hebben aangeven niet aan te kunnen.

AC beheert het ministerie van TCT. Het toerisme is in 2008 en 2009 achteruit gegaan. Het niveau is 8,5% lager dan 2005, toen SPA de scepter daar zwaaide. Vanaf 2000 t/m 2005 is een gemiddelde stijging van 16,5 % per jaar geweest. Het was booming. Ook die stijging heeft zich vanaf 2006 niet meer voortgezet. 16 DNA leden van NDP die de regering moesten controleren, lagen thuis te slapen. Vraag het aan Baas, wat hij heeft uitgevoerd.

Begin alvast € 1.000 apart te zetten, want straks word je verplicht om € 1.000 op Zanderij te wisselen tegen een Boutersekoers. Je weet toh in de 80-ger jaren, maar nu in Euries. De banken komen nu al valuta tekort om hun spaarders uit te betalen.

Extra beloofde uitgaven:
- De kinderbijslag zal verhoogd worden
- De Algemene Ziektekosten Verzekering moet doorgevoerd worden
- De wisseling van de wacht bij de ministeries (spookambtenaren) moeten uitbetaald worden
- Er moeten 30.000 huizen gebouwd worden (huisvestingsprobleem oplossen).
- Het AOV moet met 40.500 (gerechtigden) x 125 SRD (400-275) x 12 (mnd) = SRD 60 miljoen verhoogd worden.
--------------------------------------------------------------------

Heel veel mensen kunnen zich nog hun dromen van februari 1980 herinneren. Toen waren ze ook zo positief over die coup. De corruptie was de kop ingedrukt, maar moest men wel op den duur spijsolie met urine en pindakaas gemengd met schijt kopen. De rest zal ik maar niet herhalen.

Dus blijf maar lekker doordromen als je daar gelukkiger van wordt. Voor mij geld, eerst zien dan geloven.

Word wakker, het is 2010 en geen 1980.........

25 (edited by Avenger 2010-07-21 08:16:26)

Sally wrote:
Avenger wrote:
Sally wrote:

Weet je Avenger, je bent niet de enige met mij. Ik heb sinds gisteren met heel veel mensen gesproken. Ik heb ook van een goede kennis bij de SLM gehoord dat ook hij vandaag alleen maar dat soort geluiden heeft gehoord.
Ik verbrand nooit mijn schepen achter mij. Integendeel zelfs, ik denk aan een win-win constructie. Maar dat moet ik nog even uitdokteren. Ja man, een ontmoeting a la Waterkant familie zou niet gek zijn. Marjon Patricia en ik hadden in het verre verleden ook al zo'n konmakandra willen organiseren. Maar dat was toen WKN nog WKN was hhahahha. Maar wat niet was kan nog komen toch?
Ik heb Suriname de afgelopen jaren vrij regelmatig bezocht en soms voor langere tijd. Ik heb wat dat betreft al wat voorwerk gedaan so to speak. Thnx voor de ondersteuning.

Weet je Sally het is niet gek dat mensen terug willen. Nederland is niet meer als vroeger. Die Geert die tegen buitenlanders is. En die sfeer in Nederland is niet prettig. Je wordt geleefd. En het politiek spel dat Nederland speelt is uitermate smerig. Wij Surinamers worden nog steeds als slaven gebruikt door die Nederlanders. Ze denken dat het nog slaventijd is.

Kijk maar ook naar die 100% controle. Tot de dag van vandaag nog steeds geen  verandering. En aantal van de Surinamers die zit gewoon de konten van de Nederlanders te likken. Vooral die Prem Radhakishun die op TV zit te flirten met Nederlandse dames......pfff

Maar Sally weet je, ik ga me niet meer ergeren aan die mensen die dom denken en blijven steken in de jaren 80. Wij zijn tenminste slim en pakken de kansen die we zien.

Zou wel leuk zijn als ik met je kon mailen. Rihati123@yahoo.com

hoor van je.............