1

Topic: Recht op vergoeding - claim - ?

KLM vlucht gecancelled vanuit Suriname naar Amsterdam.

Dus een vertraging van een hele dag - meer dan vijf uren - extra dag langer - ongewild - in Suriname, verlies van gekochte producten etc. etc.

Heeft iemand een idee c.q. suggestie om een claim in te dienen bij Customer Services van de KLM.  Ik heb inmiddels bekeken, maar zij hebben het steeds over vluchten vertrekkend vanuit de EU landen, maar is dit niet onlangs aangepast dat de claim - vergoeding - ook geld voor de vertragingen buiten de EU, vluchten uitgevoerd door het SKYteam en de KLM vluchten?

2 (edited by Wereldburger 2010-06-21 11:04:33)

Re: Recht op vergoeding - claim - ?

Hey die beste J,

Wat vervelend voor je. Volgens mij kun je de KLM toch claimen.
De regels gelden voor vluchten die vertrekken vanuit een EU airport OF landen op een EU airport uitgevoerd door de EU land.

Dus kun je volgens mij gewoon een claim indienen bij de KLM. Natuurlijk zullen sommige boefjes van de Koninklijke Luchtvaart Maatscahppij je proberen met een kluitje het riet in te sturen zodat ze niet hoeven te betalen.

Er is een speciale bedrijf die zich daarmee bezig houdt tegen een percentage van de te ontvangen vergoeding, EUClaim.
Check hun website www.euclaim.eu.

Ik heb ff de link voor je gekopieerd met FAQ's

http://www.euclaim.co.uk/Faq.aspx

Wil je het heft in eigen handen nemen dan is de volgende link wel handig

http://www.elsevier.nl/web/show?id=7521 … tid=112953

Succes and all the best...:D

En dit keer is er volgens mij geen ja maar...:D

ALS JE ZELF IN EEN GLAZEN HUIS WOONT, IS HET NIET HANDIG OM STENEN NAAR ANDEREN TE GOOIEN cool (Hindustaanse uitdrukking)

Joyce_J, welcome back.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

4

Hey Wereldburger.. super veel dank maar weer, ik ben nog ff in de jetlag achtige sfeer.. maar ik ga dit zeker goed onder de loep nemen want de KLM die mot ff gaan storten zo! Dank .. en inderdaad geen Ja MAAR....:lol:

5

Basis wrote:

Joyce_J, welcome back.

No Bruya.

Aaiiii Basis. lieverd tongue. thanks man... ik heb honger...how sweet...

6 (edited by Oven 2010-06-21 14:12:32)

Hey vakantieganger ..... welkom
Doe mausie de groeten voor mij smile

Joyce_J wrote:

Hey Wereldburger.. super veel dank maar weer, ik ben nog ff in de jetlag achtige sfeer.. maar ik ga dit zeker goed onder de loep nemen want de KLM die mot ff gaan storten zo! Dank .. en inderdaad geen Ja MAAR....:lol:

Ik denk dat je geen kans maakt.
Het betreft hier geen denied bording (instap weigering) waarvoor de EU-claims bedoeld zijn.

Het was een vertraging, veroorzaakt door overmacht.

7

Ovennnnnnn, haha, mausie heb ik de groeten al gedaan tongue

Nou dat weet ik zonet niet, overmacht wordt te pas ÈN TE ONPAS GEBRUIKT,  in dat geval zou er dus nooit een claim mogelijk zijn.

We zullen het zien, een defect toestel waarvan er geen onderdelen ter plekke berschikbaar zijn is dan op een ander manier opvulbaar, vliegtuig uit Aruba ofzo laten halen i.e.

Natuurrampen vallen eerder onder overmacht n daardoor worden er ook vergoedingen uitgekerd...:P

mij god Joyce  te bent terug , ik heb je gemist hoor . heb je het leuk gehad  in Su ? maak je niet niet druk over de spullen die je kwijt bent .

indien nodig wil ik ze wel vergoeden .  ma kom me niet zeggen dat je containers vol wilde mee nemen .

9

Eyyy REmboooo hahahaah na man.. ik heb een supertijd gehad joh, damn.. compleet te gek..

Maarja de douane en ik gaan nooit goed samen in Suriname, vooral dat willekeur beleid, breek me de smoel niet open tongue...

Oh ben je een medewerker van de KLM dang tongue, nee KLm gaat dokken, dus dat. ..

Die containers hebben ze niet doorgelaten man.. lol

10

Joyce,
Je hebt "recht" op compensatie. KLM is een EU Carrier en voor hun geldt de compensatie regeling ook voor hun vluchten NAAR EU.

Maar nu het belangrijkste:
Waarom was er vertraging?

Als er sprake is van overmacht: Dingen waar KLM niks tegen kon doen: Slecht weer, airport gesloten, stakingen van airport personeel...
Pech van toestel is geen Force Majeure. Zieke Captain? (geen idee)
Naarmate de regeling langer van kracht is zal je meerdere uitspraken hebben van rechters waardoor je makkelijker kan oordelen.

Had KLM iets aangeboden in Suriname? Want de regeling spreekt expliciet van dat de luchtvaartmaatschappijen een settlement met de pax kan bereiken.

11 (edited by VB 2010-06-21 16:32:02)

http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004

Legt een en ander uit en geeft links naar de EU regels etc.

Ai poppetje, laat je niet gek maken.

Niet geschoten is altijd mis dus doe je ding.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

13

VB wrote:

Joyce,
Je hebt "recht" op compensatie. KLM is een EU Carrier en voor hun geldt de compensatie regeling ook voor hun vluchten NAAR EU.

Maar nu het belangrijkste:
Waarom was er vertraging?

Oorzaak is vaag gebleven, er is gezegd dat er niet met het toestel gevlogen kan worden vanwege defecten in het vliegtuig. Onderdelen zijn niet voorhandig en moeten dus met het vliegtuig dat van Nederland komt, de volgende dag dus, meegestuurd worden. Ik neem aan dat de crew al op een eerder tijdstip wist dat men niet meer kon vliegen met het toestel en al een ander vliegtuig had kunnen charteren. Zij hebben echter te lang gewacht, wij zouden vliegen om 17.20 uur lokale tijd, om 17.30 uur komt de captain vertellen dat het toestel niet vertrekt vanwege hierboven genoemde oorzaken. Voor de rest was hij nog niet compleet zeker dat wij de volgende dag wèl zouden kunnen vertrekken.

De daarop volgende situatie ter plekke, werd een chaos, wirwar van mensen die niet wisten wat er nu gaat gebeuren. uiteindelijk zijn mensen vervoerd naar div. bestemmingen in de hoop dat ze op een lijst stonden waarop hun namen vermeld staat waar men gaat logeren, ook dat verliep voor sommigen niet goed, zij stonden nergens op een lijst en duurde weer uren voor zij wat duidelijkheid hadden.

VB wrote:

Had KLM iets aangeboden in Suriname? Want de regeling spreekt expliciet van dat de luchtvaartmaatschappijen een settlement met de pax kan bereiken.

KLM heeft slechts een overnachting aangeboden met een maaltijd. Voor de rest geen verdere info meer verstrekt.

14

Joyce,
Pech met toestel is betalen! Je kan tot euro 600 krijgen.
In feite, verplicht, Euro 600!
Lees bij Wiki aantal van die rechtszaken. Elk keer heeft de rechter dat aangescherpt.
Bij eentje was het hartstikke duidelijk vliegtuig pech, is geen force majeure, dus meppen!

15

@ Cinnyyyyyy.. hahaah ja ik was ff een paar weken in Suriname dus dat.. maar lieverd thanksssss..;)

@VB, ja toch VB.. je weet. ik moet het krijgen zo.. ga er vandaag achteraan.. wink

16 (edited by MigthyMike 2010-06-25 16:39:04)

waar blijven de SLM haters??

als dit de SLM was, zou WKN nu vol zitten met haters................

ben ik toch even blij dat ik nimmer problemen met de SLM heb gehad, de haters zullen beweren dat het komt doordat ik mensen ken die daar werken, maar je zult ze niet horen als ik ook mensen ken bij de KLM, want dat mag!!

lol

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

17

@MM,
Als het met SLM was gebeurd dan had JJ (Joyce dit klinkt leuk) geen recht op vergoeding.
smile

VB wrote:

@MM,
Als het met SLM was gebeurd dan had JJ (Joyce dit klinkt leuk) geen recht op vergoeding.
smile

lol

nee maar even serieus. als het de SLM was, was deze topic helemaal vol en stond bijv Radja op de voorgrond.
hoe je het draait of keert er wordt met twee maten gemeten.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

19

@MM,
Jij leeft van het stoken? smile

20

Voor stoken is een vuur nodig.. als men niet licht ontvlambaar is gaat het niet lukken..:lol:

anyway.nou ik vlieg met alles wat goed doet, toevallig dit keer KLM, en toevallig dit keer een dag vertraging.. dus ze moeten dokken...en volgens mij geldt het ook voor SLM.. die vertragingsschade.? Heb vaker met SLM gevlogen, no problem overthere.. maar wel wat kortere vertragingen destijds..

21

JJ,
SLM moet betalen voor vertraging van vluchten uit EU naar PBM maar niet omgekeerd. Het is raar maar wel waar.

VB wrote:

@MM,
Jij leeft van het stoken? smile

ja een vuurtje voor de BBQ.

VB, dit is geen stoken, waarom moet ik zwijgen? als de dingen eenmaal zo zijn, waarom mag ik niets zeggen??

het is toch overduidelijk..................bekijk de topics maar eens over de SLM en bekijk dan deze topic.
niemand scheld de KLM uit, de SLM wel.

ik neem het voor SME op, ik neem het voor de SLM op. het is een Surinaams product en als Surinamer mag je die nimmer afkraken.

MigthyMike wrote:

ik neem het voor SME op, ik neem het voor de SLM op. het is een Surinaams product en als Surinamer mag je die nimmer afkraken.

Een grote en langgerekte tyuri van Amsterdam naar Paramaribo voor deze onzin.

Als een Surinaams produkt niet voldoet aan de gestelde eisen dan kraak ik dat gewoon af.
Zou wat zijn om alles wat met Suriname te maken heeft voor zoete koek te slikken.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

24

Weet je wie mij benadeeld die gaat het horen, SMe of Ned. wat maakt het uit?? Zou lekker makkelijk zijn als je alleen maar om het feit dat je in Suriname bent geboren je alles van Suriname geweldig zou moeten vinden, yeah right...ook al benadeeld die mij tot en met.

Omgekeerd zie ik ook geen enkele Suri de Nederlandse Surinamers supergoed behandelen tenzij je een witte bent. Dus hou op met dat onzin

Jiyani wrote:
MigthyMike wrote:

Een grote en langgerekte tyuri van Amsterdam naar Paramaribo voor deze onzin.

Als een Surinaams produkt niet voldoet aan de gestelde eisen dan kraak ik dat gewoon af.
Zou wat zijn om alles wat met Suriname te maken heeft voor zoete koek te slikken.

dat zijn jouw woorden, niet de mijne