Topic: emigreren naar Suriname?

Plannen om te emigreren naar Suriname?

Regioplan is bezig met een onderzoek naar de motieven van mensen die Nederland willen verlaten. Voor dit onderzoek zijn we op zoek naar mensen die overwegen te emigreren naar Suriname.

Mocht je binnenkort uit Nederland vertrekken of plannen hebben om te emigreren, dan willen we graag een interview met je houden! 
Vind je het leuk om aan het onderzoek mee te werken of wil je meer informatie, mail dan naar: emigratie@regioplan.nl .

Re: emigreren naar Suriname?

Strikt persoonlijk

Ja, heb JIJ plannen om naar Suriname te emigreren?

Vergeet dat niet in te gaan op het verzoek van Regioplan!!!

Tirotet

misschien

Emigreren naar Suriname is het beste wat iemand kan doen. Figuren als Neus komen er niet in!

5 (edited by TEGENPARTIJ 2012-10-06 22:51:12)

Surilicious wrote:

In Nederland kan je met een gemiddels inkomen een luxe leventje leiden best wel
Hier in Su met een gemiddeld inkomen moet je verplicht erbij hosselen.
Su is voor echte DIE HARD FANS of mensen die bulken van het geld.
In deze 2 gevallen is emigreren naar Su helemaal niet verkeerd.

In Suriname wonen heel wat mensen met een  goede baan/eigen zaak die een
heerlijk leven leiden.
Dat weet je zeker wel.
Wat is in Nederland een gemiddelde inkomen waarmee je luxe leventje kan leiden
en wat houdt die luxe in ?
Wat is in Suriname het gemiddelde loon?

Odie  odieieieieie !!!

Surilicious wrote:

Gemiddeld loon in Su 1000 srd per maand
In Nederland 1000 euro
(we praten over de lagere inkomens)
In Ned kan je meer doen met je geld dan in Su.

Mijn antwoord was een aansluiting en respons op #4 btw....
Ik hoor bij de DIE HARDS
big_smile

Aangezien je een rustige zondag had wink vraag ik me af of je naar de SRS hebt geluisterd, 11.00 am Suri tijd. Het programma, Krin Taki, ging over het diaspora beleid en de verhouding Suris en Sur-exs. Het ging dus ook over remigranten. Het overgrote deel remigranten is een 'stille' groep, die zijn ding doet zonder op te vallen in de Suri samenleving. Ik moest aan je denken want jij bent als NL vertrokken naar Su.
Het programma was wel interessant want je hoorde verschillende meningen en ervaringen.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Surilicious wrote:

Nee ik heb er wel flarden van opgevangen en lieverd eerlijk gezegd gaat bij mij de tv pás na zonsondergang aan, mijn gast keek erna en als ik voor bij de kamer liep hoorde ik ff snel wat.... wat bedoelden ze met stille groep, dat ze niet opvallen ? Want we vallen allemaal op of we nu willen of niet we vallen op....ja jammer dat ik het niet gecheckt heb.... ze hebben overdag wel vaker interessante progamma's maar ik ben dan bezig en loop op en neer op het erf en doe dingen in huis.... en met tv kijken gaat dat niet he...;)

Ik zi5t te denken ''heeft de Jager het over de radio of tv''
Any how er was ook iets op tv in de ochtend.

Het is een radioprogramma.
Met stille groep wordt bedoeld de groep die remigreert, zijn weg vindt en niet op de overheid zit te wachten om geholpen te worden aan een huis, baan, geld.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Surilicious wrote:
De Jager wrote:

Het is een radioprogramma.
Met stille groep wordt bedoeld de groep die remigreert, zijn weg vindt en niet op de overheid zit te wachten om geholpen te worden aan een huis, baan, geld.

O ja wat mooi ik drukke Cinny hoor bij deze STILLE groep manggggg lol
Ja serieus ! Enne ik ben er trots op hoor wink Maar zo was ik in Ned ook.....

Dus die naam is hopellos verkeer. Het moet de herrie groep zijn wink tongue

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Emigratie naar Suriname neemt af

02/11/2012 12:07 - Eric Mahabier

Foto: Sandra Cheng   

DEN HAAG - Het aantal migranten uit Nederland naar Suriname neemt af. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek die deze week zijn gepubliceerd.

Los van een stijging in 2006 en een dieptepunt in 2009 is in grote lijnen een daling waar te nemen. Vertrokken in 2005 nog 2.234 (Surinaamse) Nederlanders naar Suriname, vorig jaar waren dat er 1.756. Dat is een daling van ruim 21 procent.

Van 2005 tot en met september dit jaar zijn in totaal 14.523 Surinaamse Nederlanders naar Suriname geïmmigreerd. In dezelfde periode vertrokken 16.038 Surinamers naar Nederland.

Voor dit jaar hebben zich tot en met september 1.547 personen uit Nederland in Suriname gevestigd en zijn 1.374 Surinamers hun heil gaan zoeken in Nederland. Het is voor het eerst sinds zes jaar dat zich weer meer Nederlanders in Suriname vestigen dan andersom.

Bron": dwtonline.

Wat komen ze allemal hier doen die gasten? Blijf toch lekker in het warme Suriname.
In nederland gaan we alleen maar naar de klote.

Mi bar yu!!!!

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Nou ik heb begrepen dat er velen zijn die de middelen neit hebben om daar naar toe te gaan. Je moet toch met een verblijfplek beginnen. Het is wel bemoedigend om te lezen dat Suriname wel in trek is. Ook wordt Suriname sinds 2 jaren flink gepromoot op TV. Good stuff.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Ik las toevallig iets over andere landen.

Andres To: Zelfstandigen, werknemers, werklozen & statuten-eender-wat, we zitten allemaal samen in hetzelfde schuitje. Een wereldwijd systeem/cultuur waaraan we allen verplicht deelnemen, een machtspel dat luid roept voor gelijkwaardigheid voor allen te staan maar dat duidelijk NIET is, een systeem die door velen als de enige mogelijkheid gezien word. Velen durven niet buiten de lijntjes te kleuren laat staan te denken of te spreken omdat men bang is de illusie van de zekerheden te verliezen die men denkt te hebben. Het is als telkens opnieuw in het gezicht geslagen te worden of de medemens dit zien aangedaan worden en toch blijven vragen aan de dader van het geweld een oplossing te bieden.

---

Tweederde Nederlandse expats wil terug
AMSTERDAM - Tweederde van de Nederlands expats in het buitenland wil uiteindelijk weer terug naar huis.

Dat is anders bij onder andere Belgen en Fransen. Zij zitten vanwege de crisis in het buitenland zonder de intentie om terug te komen. Waarom er een verschil is tussen Nederlanders en bijvoorbeeld Belgen en Fransen is onbekend.

De landen waarnaar de meeste expats uiteindelijk terug willen zijn Australië (84 procent), Brazilië (74 procent), Nederland (62 procent) en China (61 procent).

Van de Israëliërs, Belgen en Grieken wil rond de 90 procent niet meer terug naar hun geboorteland. Voor Wit-Rusland geldt dat 95 procent van de expats niet terug wil naar deze dictatuur.

Nederlanders komen vaak terug vanwege de maatschappelijke cultuur in Nederland.

http://www.nu.nl/economie/2949082/tweed … terug.html

Maatschappelijke cultuur.

Hoe zit dat in Suriname?

Het lijkt alsof er twee landen aan elkaar gevoegd zijn in Suriname.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3334_n.jpg
Chan ? A NO KAN, laat maar gaan. Chan a no gi ala man. Chan bigin har a dang
"Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandh

Remigreren (terug naar Suriname)

Ik Vertrek: Zaterdag 10 november, 21.45u TROS Nederland 1.

Nu is makkelijk praten over remigreren, maar soms steekt de werkelijkheid heel anders in elkaar.

Vanavond zendt de TROS een programma daarover uit en het volgende staat in de aankondiging:

Surinaamse remigranten in TROS programma ‘Ik Vertrek’
Vrijdag 9 november 2012 | 6 reacties | Nieuws uit NL |

IK VERTREK

Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, vrijheid, mentaliteit of ouderwets ondernemerschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed buiten Nederland te vestigen. Waar gaan ze naartoe? Waarom en wat laten ze achter? Het TROS programma ‘Ik Vertrek’ volgt stellen of gezinnen die deze stap hebben gezet. De deelnemers worden gevolgd door de TROS camera’s en delen lief en leed met een dikke miljoen kijkers.

Op 10 november zijn Paul (44) en Audrey (44), van oorsprong Surinaams, te zien in dit TV programma. Ze wonen al hun halve leven in Nederland. Beiden hebben het erg naar hun zin in Nederland, maar na hun pensioen willen ze graag in Paramaribo gaan wonen.

Als Audrey een paar jaar geleden het gevecht tegen borstkanker wint, willen ze niet meer wachten; ze gaan nu! Zoontje D’Angelo (4) en Audrey’s dochter Chiavelli (16) gaan mee, of ze dat nu leuk vinden of niet. Eveneens Pauls broer Roy (55) besluit om mee te gaan naar Suriname.

Ik Vertrek: Zaterdag 10 november, 21.45u TROS Nederland 1.

Tirotet

Wel leuk dat ze zo een gezin gaan volgen .. 

WAs er niet op dit forum een board aangemaakt door de programmamakers op zoek naar mensen die naar SR willen / gaan vertrekken?

<VENI, VIDI, VICI>

Paraman wrote:

Emigreren naar Suriname is het beste wat iemand kan doen. Figuren als Neus komen er niet in!

Zolang jij op drie hoog achter in de Pijp woont, blijft emigratie naar Suriname een droom. Het wordt koud, he! wink

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

Iedereen mag ongeballoteerd mijn land betreden, tegen die Lasidede zijn er wel bedenkingen.

Ken Doorson:

http://www.apintie.sr/vidi.php?vid=6195

http://www.at5.nl/tv/de-zwoele-stad-in- … ering/9553

Mi bar yu!!!!!

No Bruya.

of had ik toch een aparte topic moeten openen voor deze veelzijdige Surinamer?

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Schijnheilige trut. Ik herinner mij nog heel goed dat je een posting plaatste over hoe mooi de boemn van het Zuiderpark waren in de herfst met al die BRUINE bladeren. Nu deugd BRUIn op eens niet meer.;) tongue

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

nr25   wink tongue

Moest # vervangen door nr want anders krijg ik: "Posts cannot contain only capital letters."  ???!!!

DEEDEEDBEE NÉÉ

'Drai go bakka' deel 1

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … ynO_J40U#!

'Drai go bakka' deel 2
http://www.youtube.com/watch?feature=en … voNj5P5rPc

'Drai go bakka' deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=whdmzJKY … =endscreen

Als je met boosheid reageert op boosheid, schep je alleen maar meer boosheid.

Grietje bie's zijn net spreeuwen. Brutaal en massaal.  wink

DEEDEEDBEE NÉÉ

21 (edited by Paraman 2012-11-30 12:01:01)

Ik gun geen enkele Surinamer een muggesiftende-buur als Neus. Trouwens ding o kotinggo zakelijk!

Hallo allemaal ik ben een paar weken hier aanwezig in suriname omdat een werkgever hier in suriname had gevraagd of ik ben hem wilde komen werken, lijkt me wel dacht ik, maar waar ik weinig tot geen antwoorden op krijg van de diverse collega's is waar kan ik het beste gaan wonen (wijken)en wat zijn een beetje redelijke salarisen om van te leven dus incl. huur eten gas water en school, (kom nou niet met 1500srd aan) heb een vrouw en 4 kids, graag een reactie

olafinpara wrote:

Hallo allemaal ik ben een paar weken hier aanwezig in suriname omdat een werkgever hier in suriname had gevraagd of ik ben hem wilde komen werken, lijkt me wel dacht ik, maar waar ik weinig tot geen antwoorden op krijg van de diverse collega's is waar kan ik het beste gaan wonen (wijken)en wat zijn een beetje redelijke salarisen om van te leven dus incl. huur eten gas water en school, (kom nou niet met 1500srd aan) heb een vrouw en 4 kids, graag een reactie

Srd 1500,- pfffffffffffffff man dan mag jij in je handen klappen....
Ligt er ook aan ga je € of Srd verdienen....
Ga je  €1500,- verdienen dan ben je zeer goed bij kas voor Surinaamse begrippen...
en met 1500 srd  verdien je helemaal niet slecht voor Suri begrippen.... een vrouw EN 4 kinderen je durft ... maarre vanaf 1500 srd is echt een redelijk salaris voor Surinaamse begrippen...

Parbo Noord staat beter aangeschreven dan Parbo Zuid.... Maar ik woon in de ghetto bvs en ach ook geen probleem maar ik adviseer je Centrum of Noord....  eerlijk gezegd vind ik je verhaal een beetje vaag maar ach tja voordeel van de twijfel zeg ik maar...

Jij gaat helemaal naar Suriname omdat een werkgever je heeft gevraagd, heeft hij die ticket  voor je betaald ? Graag een reactie dan kan ik je beter adviseren !!!
Ik bedoel je gaat helemaal hier naar toe omdat hij je werk aanbiedt...wel dan maak duidelijke afspraken dan, laat die werkgever ook maar gelijk een woning regelen en je in Euro's uitbetalen [de koers is MOMENTEEL 1:4,183] Ik snap er geen hout van je BENT in Su en weet niet hoe duur het leven hier is... ben je de supermarkten nog niet ingelopen m om een beetje prijsbewust te worden ?...heb je de via2000 krant nog niet doorgespit... vergelijkbaar met de Ned Marktplaats of de Via Via.... Je had dit toch aan die werkgever moeten vragen...

Je zegt.. ''ja echt een leuke uitdaging, moet natuurlijk wel mijn gezin , vrouw + 4 kids mee kunnen nemen een huis hebben en genoeg geld verdienen om normaal leuk rond te komen  als u daarvoor kunt zorgenMOOIE deal''  en dan hoor je vanzelf hoe en wat.... Ik ken een gast die is ook gevraagd en zou 1200 euro krijgen [das vet 5000 srd per maand wauw.... das echt vet... ] Kan je met z'n 5-en heel aardig nice van rond komen.

Zeg maar ik persoonlijk heb 500 euro per maand nodig  heb ik bv een 1000 srd over [= 250 euro ff globaal] leef ik heerlijk.... mijn situatie is wel vergelijkbaar daar ik heel veel bekkies moet voeden. Als HIJ je ticket heeft betaald kan hij je ook wel 1500 euro p/m betalen, denk ik dan... maar ja nogmaals je verhaal komt bij mij vaag over... maar okay echt veel info heb je niet gegeven, waarom stelde je die vragen aan de collega's en niet aan die werkgever... als hij daarop geen antwoorden kon geven zo ik het cancelen.

suc6 smile

Emigreren naar Suriname moet je altijd doen. Het is op dit moment het beste land ter wereld om er te vertoeven. A kondre switi leki wang meter!

Paraman wrote:

Emigreren naar Suriname moet je altijd doen. Het is op dit moment het beste land ter wereld om er te vertoeven. A kondre switi leki wang meter!

Ja schat dat zeg je nu wel maar wij zijn toch helemaal niet objectief  wat dit aangaat....
ja huh wees nou eerlijk... ik had in Ned met bepaalde dingen méér luxe eigenlijk, ja niet dat ik er wat om geef hoor maar beste land ??? Ja vóór ons wél já....

Nog even dan komt de hele wereld hier naar toe  >>>> weg ongerept natuur...
Nee hoor ik zeg maar zo blijf lekker waar je bent doe ik ook whahahaahaha wink

Hee chips ik heug mij ineens wat zeg !!! Ik kom er nog op terug...