1

Topic: Echte Liefde is....

Wat is voor jou de definitie van echte liefde....

Re: Echte Liefde is....

jij..................naast bij mij!!
ahahahah

grapje
tongue

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

3

lol hehehe.

forumliefde hahahahahaahah

4 (edited by Eva1 2010-03-19 00:16:15)

Dat is houden van die gene ongeacht zijn "mankementen" (er zijn grenzen lol). Iemand die je blij maakt, waar je naar uit kijkt om die weer te zien, etc

welke grenzen?? wantja 'grenzeloos verliefd"

tongue

iemand die mij blij maakt, zijn ook mijn vrienden, kinderen etc

ik denk en dat had ik ergens al gelezen en was ik er mee eens is dat je de ware pas hebt gevonden als je op de bank te samen met je partner geniet van jullie gezamelijke klein en mischien achterklein kinderen.

dat vond ik een goeie!!
want tja..................klein kinderen en achter klein kinderen, moet je wel heel lang bij elkaar zijn!!

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

als vrouw moet je eerder geluk hebben om een man te vinden die het met je meent dan als man zijnde een vrouw te vinden die het met je meent.

over het algemeen menen vrouwen het meer met hun partner dan de man!! eerlijk is eerlijk.
of niet dames??

7 (edited by Eva1 2010-03-19 12:20:13)

Zo is dat MM en dat bedoel ik met grenzen. Je kan heel veel van iemand houden, maar je moet weten dat het wederzijds is. Door het stof gaan voor de ander kun je ook letterlijk nemen lol

Peace

Een vrouw houdt eenmaal sneller met haar hart van een man dan andersom. Bij een man kan het even duren en ze gaat voor hem zorgen etc etc. en dan wordt ze gekwetst. Ik zeg niet dat er geen valse vrouwen zijn hoor lol

8

MigthyMike wrote:

ik denk en dat had ik ergens al gelezen en was ik er mee eens is dat je de ware pas hebt gevonden als je op de bank te samen met je partner geniet van jullie gezamelijke klein en mischien achterklein kinderen.

dat vond ik een goeie!!
want tja..................klein kinderen en achter klein kinderen, moet je wel heel lang bij elkaar zijn!!

Nouuu, tegenwoordig hoe de pubers al op hun 13e al moeder zijn dan ben je toch sneller opa tongue

9

Eva1 wrote:

Een vrouw houdt eenmaal sneller met haar hart van een man dan andersom. Bij een man kan het even duren en ze gaat voor hem zorgen etc etc. en dan wordt ze gekwetst. Ik zeg niet dat er geen valse vrouwen zijn hoor lol

Evanasquina. zo is het maar net.. een vrouw heeft een hogere tolerantiegrens...

10

Echte Liefde is....zonder iets te zeggen weten wat de ander wilt...

Echte Liefde is ...kijken in iemands ogen en wegsmelten

11 (edited by tirotet 2010-03-19 21:24:20)

Echte liefde is te vervatten in twee Surinaamse woorden

Voor het antwoord moeten wij teruggaan naar de Bijlel en wel naar het Oude Testament om specifieker te zijn naar het 'verwekken' van Eva uit een rib van Adam en Adam zijn eerste woorden kon uiten en wel de Surinaams woorden 'ei fa'. Ja beste mensen op het moment dat ADAM EVA uit zijn rib tevoorschijn zag komen, schreeuwde hij LIEFDEVOL de twee eerste SURINAAMSE woorden 'ei fa' uit en vanaf toen is 'ei fa'  EVA blijven heten.

Dat van 'ei fa' is voor mij de ULTIEME LIEFDE wat de van de man
voor de vrouw heeft.

Dus Joyce, 'ei fa', zal je geliefde als eerste tegen jou hebben geroepen en dat heeft gemaakt dat je partner tot vandaag je geliefde is, en dat getuigt van liefde dat BOVEN platonische liefde reikt.

Tirotet, dit meer voor de man van Joyce die haar nog dagelijks aanhaalt met de woorden: 'ei fa'

12

"Mijn man" zou dan moeten zeggen Parvati.. tongue

Hey maar leuk om te weten Tirotet dat  van "Ei Fa "  Eva is afgeleid.!!

tirotet wrote:

Echte liefde is te vervatten in twee Surinaamse woorden

Voor het antwoord moeten wij teruggaan naar de Bijlel en wel naar het Oude Testament om specifieker te zijn naar het 'verwekken' van Eva uit een rib van Adam en Adam zijn eerste woorden kon uiten en wel de Surinaams woorden 'ei fa'. Ja beste mensen op het moment dat ADAM EVA uit zijn rib tevoorschijn zag komen, schreeuwde hij LIEFDEVOL de twee eerste SURINAAMSE woorden 'ei fa' uit en vanaf toen is 'ei fa'  EVA blijven heten.

Dat van 'ei fa' is voor mij de ULTIEME LIEFDE wat de van de man
voor de vrouw heeft.

Dus Joyce, 'ei fa', zal je geliefde als eerste tegen jou hebben geroepen en dat heeft gemaakt dat je partner tot vandaag je geliefde is, en dat getuigt van liefde dat BOVEN platonische liefde reikt.

Tirotet, dit meer voor de man van Joyce die haar nog dagelijks aanhaalt met de woorden: 'ei fa'

aub geen bijbel, want die neuken kleine kinderen en accepteren geen homo's

14

MigthyMike wrote:

[aub geen bijbel, want die neuken kleine kinderen en accepteren geen homo's

GOH mike.. de bijbel doet dat niet, dat doen de mensen zelf, en het staat heus niet in de bijbel of welk religieus boek dan ook, ga je zelf lekker vergrijpen aan alles dat leeft ..

men maakt er zelf maar wat van..

Echte Liefde is de topic, geen zieke liefde...

Joyce_J wrote:
MigthyMike wrote:

[aub geen bijbel, want die neuken kleine kinderen en accepteren geen homo's

GOH mike.. de bijbel doet dat niet, dat doen de mensen zelf, en het staat heus niet in de bijbel of welk religieus boek dan ook, ga je zelf lekker vergrijpen aan alles dat leeft ..

men maakt er zelf maar wat van..

Echte Liefde is de topic, geen zieke liefde...

symboliek Joyce, weet je nog
winktongue

16

MM, ik weet jah!! ::P. maar je schrijft het zoooooo zwart wit. dus dat ...

Hoe ziet jouw liefde voor iemand eruit dan?? smile

17 (edited by MigthyMike 2010-03-20 11:58:54)

Joyce_J wrote:

MM, ik weet jah!! ::P. maar je schrijft het zoooooo zwart wit. dus dat ...

Hoe ziet jouw liefde voor iemand eruit dan?? smile

soms denk ik ook zo, heb ik niet in de hand...............

trouwens......................alles wat de volgelingen doen wordt toch in verband gebracht met de bijbel/koran of liever gezegd het geloof?
dus

18

MigthyMike wrote:

trouwens......................alles wat de volgelingen doen wordt toch in verband gebracht met de bijbel/koran of liever gezegd het geloof?
dus

NEE, NEE, NEE. dat probeer ik je duidelijk te maken.. stel je leest een boek.. je ziet passages erin .. het is allemaal symbolisch bedoeld, maar jij als lezer vat het letterlijk op en gaat dan ook rare dingen doen. omdat jij als lezer het totaal misgevat hebt dan is het niet de schuld van dat boek????! Dan is het je eigen tekortkoming.. net als een schilderij.. er zijn twee strepen op een doek, de één ziet gewoon twee strepen niets meer niets meer, de ander ziet dan een weg ( door die 2 strepen), de ander weer ziet eeen pistool in of weet ik veel wat. .dus je gemoedstoestand en je perceptie indeze is van belang..

De Bijbel, De Quran, de Bhagvad Gita, zal nooit zeggen, ja mensen ga elkaar maar misbruiken, ga maar in naam van God mensen opblazen, ga de anderen uitmoorden.. kom op zeg..

Dat is de zieke geest van de zieke mens zelf die dat soort interpretaties eraan geeft, en door dit soort mensen gaat de rest van de normale mensen onder lijden.!!

Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord.

ahahah ik heb je vraag niet gezien, sorry!!

mijn liefde voor iemand?? wie vrienden, familie, vrouw??

20

waarop jij wilt antwoorden wink

Joyce_J wrote:

waarop jij wilt antwoorden wink

das een goeie vraag, hoe heb ik iemand lief?

volgens sommige op WKN kan ik niemand liefhebben omdat ik een racist ben.

maar in het dagelijks leven, realiteit dus, kan ik soms mezelf wegcijferen voor iemand. ik bedoel ik hoef toch niet altijd op nr 1 te staan, als je begrijpt wat ik bedoel. het is geven en nemen.
ik doe veel voor mijn geliefde en heb veel voor haar en mijn gezin over, voor vrienden ook.
als ik een vriendendienst doe, hoef ik niet betaald te worden, maakt niet uit wat voor dienst dan ook. niets voor niets heet dan vriendendienst toch??
soms staat men erop mij te betalen, ik blijf nee zeggen en zie dat als een belediging. soms zie ik, vooral bij NL dat ze elkaar betalen, zelfs vrienden en familie. ach ze moeten het zelf weten, ik doe dat niet. ik heb gelukkig vrienden die daar geen misbruik van maken, mijn vrouw ook niet.

ik kan door het vuur gaan voor mijn vrouw, maar ook vrienden en andersom zij gelukkig ook.....
ach hoe ik iemand lief heb, wordt deze post te lang.............

en jij??

22

Hey MM. thanks voor je eerlijke antwoord.

Voor mij, staat mijn moeder bovenaan.. voor haar kan ik alles doen. en wil ik alles doen.. ( ook voor mijn vader maar die is helaas niet meer in leven)..

Daarna degene die ik nog meer liefheb.. daar kan ik veel voor doen, zelfs zonder dat zij het ooit te weten zouden kunnen komen..dat is het met name. in welke zin dan ook, dingen betalen, zelfs liegen of iets verzwijgen wetende dat het voor die persoon niet goed zou uitkomen.

Voor een geliefde sta ik klaar met hart en ziel.. en dat is echt  met alles...niets is dan teveel..

en tja wat verwacht ik terug... bij familie en vrienden niets, van een geliefde verwacht ik terug dat die persoon mij niet als vanzelfsprekend beschouwd. en mij als een persoon ziet en liefheeft....dat is het enige

Joyce ook jij bedankt,

infeite verwacht ik van vrienden/kennissen ook niets terug, mijn moeder heeft me altijd geleerd, "doe goed en zie niet om" als je iets doet voor iemand, betekend het niet dat die persoon weer iets voor jou gaat doen, je zal het krijgen van iemand anders"

en ze heeft gelijk!
ik ben een open persoon en sta open voor veel dingen en mensen, oordeel niet gauw over mensen en laat mensen in hun waarde als die mij ook in mijn waarde laten.

ik kan ergens op straat lopen en mensen groeten me, zomaar! ik ken ze niet, maar mijn voorkomen ( wat mij verteld is ) spreekt mensen aan.
ook als ik bijv in de trein zit of bus of tram/metro heb ik iemand die een gesprek met mij begint, zomaar.......

ach ja, ik ben altijd in voor een goed gesprek, al gaat het nergens over, ik heb een keertje gehad, dat een dame haar hele liefdes verdriet aan mij vertelde in de trein, het verbaasde me dat ze zo open was, ach misschien wilde ze haar ei kwijt. een paar jaar geleden had ik een Franse vrouw en we spraken in het engels over Frankrijk en die playboy van een president. zomaar.............

ik hou van eerlijkheid en kan niet tegen onrecht, ik kan me een keertje herinneren dat ik een portemonne vond, met geld erin en pasjes, gelukkig zat er een telefoonnr erin. ik belde die persoon op, was de vader en die waren dolblij.........ik kreeg 2 flessen wijn en niet van die goedkope wijn! maar tja ik drink geen wijn ahahha
maar heb iemand anders blij gemaakt ermee.

een hele tijd geleden reed ik een scooter en een collega kwam er tegen aan, waarbij hij viel en mijn spiegel brak. hij wist niet van wie het was, dus hij vroeg rond, tenslotte kwam hij bij mij terrecht, hij wilde er voor betalen en het vergoeden en bood wel 1000 maal zijn verontschuldigingen. ik zei "nee, je hoeft niets te vergoeden of te betalen of whatever, ik waardeer het al dat je mij het eerlijk ben komen vertellen, voor hetzelfde geld, had je hem zo laten staan"
hij gaf mij gelijk...........en zo werden wij heel goede collega;s heb nog steeds goed kontakt met hem.

zo Joyce, nu ken je mij een beetje en hoe ik in elkaar zit en hoe ik een beetje over bepaalde dingen denk.

24

Liefde begint bij van jezelf te houden en dit te kunnen doorgeven aan een ander....

Joyce_J wrote:

Liefde begint bij van jezelf te houden en dit te kunnen doorgeven aan een ander....

ik hou erg veel van mezelf, want doordat ik van mezelf hou ben ik ook zelfverzekerder........................