Topic: Orly-Cayenne

Heb laatst gekeken wat de prijs voor de tickets zou zijn als ik deze zomer met mijn  vrouw en dochter (dan 9 jaar) naar Sur. zou gaan. Vanaf Schiphol naar Par. zou het me E4200,- kosten. Als ik vanaf Orly naar Cayenne vlieg ben ik E2000,- goedkoper. Klinkt erg aantrekkelijk. Zelfs als ik het treinticket om op Orly te komen erbij optel blijft het interessant. Maar hoe kom ik veilig van Cayenne naar Paramaribo?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Orly-Cayenne

@Martie

Onder dezelfde index vindt je deze topic.

" Wil je naar Suriname, vlieg niet naar Suriname maar via Frans Guyana"

Ik denk dat je daar antwoorden en suggesties zult vinden.

Suc6.

No bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Basis wrote:

@Martie

Onder dezelfde index vindt je deze topic.

" Wil je naar Suriname, vlieg niet naar Suriname maar via Frans Guyana"

Ik denk dat je daar antwoorden en suggesties zult vinden.

Suc6.

No bruya.

Heb op deze topic gekeken. Als ik naar Sur. ga, waarschijnlijk volgend jaar, ga ik toch rechtstreeks. Als ik alleen zou reizen of samen met mijn vrouw, zou ik wel via Frans Guyana gaan. Met een kind er bij liever niet, want je bent al met al toch zo,n 10 uur extra onderweg ,treinreis naar Orly en dan nog de reis van Cayenne naar Parbo bovenop de vlucht van Parijs naar Cayenne van 9 uur.

goedendag.
ik wil september via orly naar cayenne en van daaruit naar Suriname.
Wie kan mij vertellen over de reis en tot hoelaat de veer vanuit rauchambeau vertrekt.

Je zul Cayenne probleemloos bereiken. De vraag is of je de overtocht met de veer naar Albina en van Albina naar Par'bo overleeft. Vraag Oeka om je te vergezellen. Zijn hangmatvriendjes zullen je misschien dan doorlaten big_smile

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

je kan ook gewoon vliegen naar JAP!!

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Of gewoon in Cayenne blijven. Is een erg leuke vakantie bestemming. Het land is stukken veiliger dan Suriname. Voor het geld dat je bespaard kan je een leuk huisje in Frans Guyana huren EN je familie uit Suriname een onvergetelijke vakantie bezorgen. De prijzen zijn in Suriname zo aan het stijgen dat veel mensen zich geen vakantie kunnen permiteren.
Het is een win-win situatie voor iedereen. Door het gerommeld van Brunswijk en Bouterse in de jaren 80 zijn zoveel Surinamers naar Frans Guyana uitgeweken dat je verbaasd zal zijn hoeveel mensen surinaams of Nederlands praten.
Verder kan je nog korte uitstapjes doen naar Brazilie, kan je naar Duivelseiland gaan.
Samengevat, als je rechtstreeks op PBM vliegt ben je aleen met je familie uit NL op vakantie. Als je via Cayenne vliegt heb je nog geld over om je familie uit Suriname daarbij te betrekken.

veiliger dan SME??

ik heb me nooit onveilig gevoeld, dus hoe kom je erbij??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Waarom naar Suriname gaan? De Bijlmer is ook leuk!

Suriname center of the multiverse!

bakapasi_boi wrote:

Waarom naar Suriname gaan? De Bijlmer is ook leuk!

of Den-Haag, nee neen nee Rotterdam...............

Nouuuuuuuu, de Bijlmer is toch wel de bakermat van de Surinamers in NL.

bakapasi_boi wrote:

Nee, want men denkt al dat SME alleen bestaat uit negers, geen wonder dat de Hindustaan zegt dat hij geen Surinamer is!! trouwens vroeger waren er meer surinamers in de Bijlmer dan nu

even voor alle duidelijkheid, Bijlmer is een wijk in Zuid-Oost. Gein of Holendrecht of waar dan ook is geen Bijlmer!!
Bijlmermeer is ook een wijk!! ( zie de naamborden of straatborden )

13

Clyde,
Rochambeu is het International vliegveld van Frans Guyana. Je moet dan nog met bus/taxi of auto naar St. Laurent.
Daar moet je oversteken, veer zelf is snel. Dan moet je nog 200 km door beetje hachelijk gebied rijden (Albina-Paramaribo).
Leuke route.

Ik denk dat als er al een prijsvoordeel is, deze vies tegen zal vallen.
Bij SLM/KLM is een retourtje al voor 6-700 te krijgen.

Een retourtje Parijs-Cayenne zal echt niet veel minder kosten in dezelfde periode. Dan reken ik nog niet eens de kosten voor A'dam - Parijs en Cayenne - Paramaribo.
Wie heeft concrete cijfers?

Hallo Martied,

Vorig jaar ben ik ook via Orly naar Cayenne gegaan om naar Suriname te reizen, samen met twee kleine kinderen. De heenreis heb ik overnacht in Parijs en in St. Laurent. In St. Laurent kun je de pont nemen maar er liggen ook talloze bootjes die je in een mum van tijd naar de overkant brengen. Op Albina ben ik opgehaald door familie. De reis is mij erg goed bevallen. Op de terugweg heb ik zelfs zonder hotelovernachtingen gereisd. Ook dat ging prima.

Het is natuurlijk wel een intensieve reis maar het heeft mij 1300 euro gescheeld en nu ik mijn weg weet zou het nog iets goedkoper kunnen. Daarnaast zit ik nu in een mailbestand van Air Caraibes, en krijg regelmatig aanbiedingen waardoor je voor 498 een retourticket hebt in het hoogseizoen.

Succes met je reis!
groet, Ilsenora

Ilse, ik ben toch benieuwd naar jouw rekensom. Hoe kom je aan die 1300 euro, om hoeveel mensen gaat het en was het hoog of laag seizoen?
Als ik de websites van SLM, KLM en AirFrance vergelijk zie ik weinig tot geen verschil in de prijzen.

Hallo sekrepatu,

In eerste instantie kon ik ook niet vinden hoe je nu goedkoper kunt vliegen. De truc is dat je niet vliegt vanaf Amsterdam maar vanaf Parijs Orly. Dan zou je kunnen vliegen met Air France of Air Caraibes.

Vorig jaar was ik voor een volwassene en twee kinderen bij KLM in hoogseizoon bijna 4200 euro kwijt. Ik heb gevlogen met Air Caraibes en was ongeveer 2200 euro kwijt. Air France was ongeveer hetzelfde bedrag.

Dat scheelt 2000 euro. Ik heb met de Thalys naar Parijs gereisd, een hotel betaald in Parijs en in St Laurent, een taxibusje van Cayenne naar St Laurent en een overtocht over de Marowijne. Die kosten moet je er dan nog af halen. En ik had zelf eten mee (broodjes en fruit), ben dus niet duur uit eten gegaan.

Als ik het nu weer zou doen zou ik zeker een overnachting schrappen, maar omdat ik niet eerder zo had gereisd en met kleine kinderen was, heb ik het zekere voor het onzekere genomen.

groet.
Ilsenora

MigthyMike wrote:
bakapasi_boi wrote:

Nee, want men denkt al dat SME alleen bestaat uit negers, geen wonder dat de Hindustaan zegt dat hij geen Surinamer is!! trouwens vroeger waren er meer surinamers in de Bijlmer dan nu

even voor alle duidelijkheid, Bijlmer is een wijk in Zuid-Oost. Gein of Holendrecht of waar dan ook is geen Bijlmer!!

Holendrecht staat wel degelijk in de Bijlmer.
Het Stadsarchief legt uit hoe het zit met de Bijlmer (hoogbouw) en de wijken/buurten, Venserpolder, Strandvliet, Gaasperdam etc erom heen.

Alhoewel ik dik 15 jaar in de Bijlmer heb gewoond kan ik het niet beter verwoorden dan het Stadsarchief.
http://stadsarchief.amsterdam.nl/onderw … lmernoord/

OK Ilse thx, jouw rekensom is nu duidelijk. In de toekomst zal ik zeker deze optie meenemen als alternatief. Zeker gezien de Oost-West verbinding die binnenkort wordt gerehabiliteerd, zoals onze politici dat noemen.

bakapasi_boi wrote:
MigthyMike wrote:
bakapasi_boi wrote:

Holendrecht staat wel degelijk in de Bijlmer.
Het Stadsarchief legt uit hoe het zit met de Bijlmer (hoogbouw) en de wijken/buurten, Venserpolder, Strandvliet, Gaasperdam etc erom heen.

Alhoewel ik dik 15 jaar in de Bijlmer heb gewoond kan ik het niet beter verwoorden dan het Stadsarchief.
http://stadsarchief.amsterdam.nl/onderw … lmernoord/

duidelijk!!

goedendag  wie kan me vertellen waar je het beste in saint laurant kan blijven slapen als je via cayene vliegt

johansha wrote:

goedendag  wie kan me vertellen waar je het beste in saint laurant kan blijven slapen als je via cayene vliegt

Ik denk in een hotel. Kamperen op straat wordt afgeraden ivm je eigen veiligheid.

Cayenne - Paramaribo (Johansha, misschien maak ik je blij met een dooie mus, maar ik probeer het maar)

Misschien is dat opgeheven, maar in 2000 had Suriname nog een Paramaribo - Cayenne en Cayenne-Paramaribo en met dat vliegtuig kon ik in 2000 verder naar Zanderij vliegen. Ik heb daar op het vliegveld van Cayenne een ticket naar Suriname gekocht, en wel voor een heel laag bedrag, en ik kon verder vliegen en wel de Surinaamse passagiers waarmee ik van Orly (Parijs) tot Cayenne had meegevlogen. Ik was een transito passagier, maar de rest van de Surinaamse passagiers niet.
Zij moesten overstappen op het SLM vliegtuig naar Suriname. Door kordaat optreden is het mij TOCH gelukt met dat vliegtuig naar Suriname af te reizen en hoefde ik niet te slapen.

Mijn advies: informeer gelijk na aankomst te Cayenne of er die dag  nog een vliegtuig naar Suriname vertrekt. De Air-France, ter plekke, verkoopt die tickets met bestemming Paramaribo; die tickets hebben ze soms nog in voorraad, dit terwijl ze hier in Nederland uitverkocht zijn; de stukje Cayenne-Paramaribo dus.

Tirotet

24 (edited by Anjoemara 2011-07-10 14:11:31)

Helaas Tiro,
Deze lijn is opgeheven. Maakte in het verleden ook dankbaar gebruik van. Je landde op Zorg en Hoop en was direct in de stad. Vrees dat SLM deze concurrentie om zeep heeft helpen brengen sad

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

25 (edited by tirotet 2011-07-10 14:51:21)

Anjoemara,

Ik heb het over de vlucht Parijs-Cayenne-Paramaribo.

Waarom weet ik dat zo goed. Wel omdat ik in 2000 voor Faja-Lobi Utrecht in Suriname heb gevoetbald. Ik was laat met boeken en kon dus niet met de groep met de SLM. Ik vroeg toen aan RAM'S TOUR van Utrecht om naar een andere mogelijkheid voor mij uit te kijken en toen adviseerde hij mij de route Parijs - Cayenne met Air France.

Daar zou ik moeten overnachten en de volgende dag via Saint Laurant naar Paramaribo met de bus te reizen. Want de andere passagiers met bestemming Paramaribo hadden wel de aansluiting die ik bedoelde. Als transito-passagier werd mijn koffer niet overgeheveld in het SLM-vliegtuig. Nog met mijn koffer in de hand kon ik heel snel het kaartje kopen. Mijn koffer ging aan boord van de SLM kist (met ongeveer 100 zitplaatsen) en zo kon ik naar Paramaribo vliegen.

Anjoemara, ik zal nagaan of deze mogelijkheid nog bestaat!

Tirotet