Topic: Bye, bye SLM 747. Grantangi!!!

Ik ga hem toch wel missen hoor de PZ-TCM Ronald Elwin Kappel.
Gelukkig heb ik mijn schaalmodel in de vitrine staan. big_smile

http://www.kevair.fotopic.net/c1226735.html

Odi, odi.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Re: Bye, bye SLM 747. Grantangi!!!

YEP, heb er een paar keer in gevlogen........................geweldig. vliegen in een Surinaamse kist.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Als alles goed gaat vliegt de PZ-TCM op 2 Jan richting woestijn in de VS.Ik ga proberen wat foto's te sturen van haar laatste take off

@aztek, staat de tcm nog steeds op Schiphol dan? In ieder geval dan niet op zijn vast stekkie. De afgelopen dagen ben ik meerdere malen langs Schiphol gereden maar op z'n plekkie staat ie niet.

De A340 zie ik regelmatig staan nu. 1e kerstdag nog zag ik hem staan onder een volle laag sneeuw. Het de-icing proces was nog niet begonnen voor zijn take off naar pbm dus hij stond onder een pak sneeuw. 

Kreeg wel vette kriebels, al die gasten met hun koffers die nu lekker weer hebben en straks een pagarafestijn van jewelste zullen meemaken. Zitten wij hier met onze platte bek op wkn te ouweneelen. So wan kerst! big_smile

Maar goed, als je weet wanneer de tcm vetrekt geef me een pingi. Als ik dan ook nog weet vanaf welke baan kan ik hem ook nog uitgeleide gaan doen.

Btw, wel effe wennen hoor, qua uitstraling redt ie het niet bij die machtige Jumbo. Maar goed, daar gaat het allemaal niet om.

No Bruya.

Basis die kist staat in hangar 9 op schiphol vandaar dat we hem niet kunnen zien.Er staat een advertentie ergens op internet waar die kist te koop staat,maar lijkt me sterk dat ie verkocht word zonder D-check.Er waren een paar kandidaten die hem als cargo kist wilden gebruiken.Mischien dat ze hem vanaf Amerika overnemen,die kist gaat sowieso daar staan met een grote te koop bord.Ik laat wel een bericht achter wanneer en van waar hij vertrekt,ik ga dan waarschijnlijk ook daar staan om een paar mooie shots te maken van die TCM.

Ai aztek, tnx voor de info.

By the way, de KLM vliegt deze periode 6x per week naar Su en de SLM 4x.

En believe me , de kisten zitten bommetjevol.

Ik hoop dat ik bij deze nooit meer iemand hoor klagen over de prijzen van de tickets AMS-PBM v.v.

No Bruya.

Trouwens , die filmpjes van meneer Ivan? van Waterkant.tv over deze tijd van het jaar in Su zijn ook niet goed voor het heimweegehalte.

Maar goed, niemand verplicht me om er naar te kijken.

En dan moeten we nog beelden krijgen straks van 31 december  Vat enz. enz.

Ai jai jai.

Zal ie het trouwens wagen naar Albina  te gaan en daar opnamen te maken? big_smile big_smile

Hoeft ook niet hoor, geintje. 

Ik kijk in ieder geval uit naar de beelden van de pagara's.

No Bruya.

PZ-TCM zal waarschijnlijk na 5 Jan 2010 vertrekken richting US

@aztek

Copy that. 10-20 word dan Mojave desert. 

No Bruya.

Ik heb trouwens een paar leuke bewerkte foto's gevonden op internet waar alles zwart wit is behalve de felle slm kleuren,enig advies hoe ik die foto's kan sturen naar waterkant is welkom,ik kan  die link niet plaatsen of beter gezegd weet niet hoe ik dat moet doen,heb geprobeerd maar lukt niet,mischien mailen naar waterkant.

We mogen al een tijd lang geen plaatjes (Img TAG) meer plaatsen.
Het liep de de spuigaten uit dus hebben ze de boel (terecht)  stopgezet. Wel jammer voor de goedwilligen onder ons.

Plaats evt, gewoon de link.

No Bruya.

Ik zag deze toevallig gisteren ergens achter op Schiphol staan. Ben niet zo bekend daar in de omgeving, maar was van de A4 de A9 opgereden richting Amstelveen, daarna de eerste afslag (dacht Aalsmeer) eraf, stoplichten linksaf en daarna de borden richting Aalsmeer blijven volgen. Ergens aan de rechterkant van de weg zag ik het staan. De achtervleugel is al van een afstandje te zien, staat redelijk dicht bij de rijbaan, dus goed te bewonderen.

@Chenkman, ik heb de kist zien staan nabij de hal/hangar Engine Services.

Je zou denken dat ze een koper hebben gevonden en dat de motoren vervangen of gereviseerd worden.

Hmm, heeft ie het toch geflikt en doet die kist binnenkort toch dienst op de route Ams - Pbm v.v. met de vermelding Operated by Ampaco?

No Bruya.

PZ-TCM is gisteren vertrokken richting VS.Heb hem zelf gemist,hoorde het op het laatste moment.
http://flightaware.com/live/flight/SLM1

Het mooie was dat de captain op het laatste moment een foutje maakte en bijna Surinam 993 wilde zeggen in plaats Surinam001.

PZ-TCM staat nu in de amerikaanse Marana,Pinal Air Park(Dit heb ik trouwens gelezen op luchtvaartnieuws.nl

15

Ik vraag mij af waarom SLM die kist niet als Cargo kist gebruikte tussen PBM - SME, SME-MIA etc. Er is ook gneoeg vracht tussen SME-POS-MIA en retour.
MIA-Bonaire-SME.
Best wel heel wat combi mogelijk.
Atlas heeft een flink aantal van ze als Cargo carrier.
SLM hoefde nu eigenlijk te regelen met verzekering om per uur te betalen, crew per uur etc. Vliegt het dan levert geld anders kost het niks.

VB ik vroeg mij dat ook af,die kist is eigenlijk een combi kist geweest toen hij in dienst was bij KLM.Er is ook veel vraag naar cargo vervoer van en naar het Caraibisch gebied,heb laats nog een onderzoek van gelezen.Zuid Amerika trouwens ook ,maar weet niet in hoeverre dat wel haalbaar zou zijn voor de SLM.Ik heb het gevoel dat men bij de SLM geen moeite wil doen,of zeg maar ze willen niet nadenken ,die gasten zijn al tevreden met wat ze hebben.

Even een aanvulling dat er vraag is naar cargo vervoer vanuit Europa naar het varaibisch gebied vice versa.Ik had alleen Caraibisch gebied vermeld

Nieuwe Airbus SLM arriveert op Zanderij
Nu ampaco nog.

We do not forget, We do not forgive, We are legion, Expect us!

19 (edited by radja 2010-01-20 00:57:51)

Kat en Muis wrote:

Nieuwe Airbus SLM arriveert op Zanderij
Nu ampaco nog.

K&M,

Maar als Ampaco-  door de reizigers voor de reizigers; een vereniging- komt, dan heb je grote kans dat SLM ten gronde gaat. Wil je dat?

20

Aztek,
Ze hadden makkelijk een vlucht Miami-GEO-PGM kunnen vullen, twee keer per week. En dan nog een keer via Bonaire naar PBM.
Alles draaide om goedkoop te vliegen. Zelfs met huidige prijzen konden zij voor USD 1.5 per kilo all in (in en uitladen) doen.
Het is een goede biz, levert geen fortuin op maar betaald wel alle kosten.

VB,
De SLM zou zomaar een paar Piloten aan hun uren kunnen helpen,ken een paar van die jongens die staan te springen om uren te maken op zo een kist.Dat wilde ik ook effe kwijt,genoeg manieren om zo een operatie te doen slagen,echt zonde van die kist.

22

Market-Development is niet hun sterktste kant.

Als ik me niet vergis werd een schaalmodel van de Slm 747 aan boord van dat toestel (Ronald Elwin Kappel) verkocht.

Weet iemand of de 737 modellen en die van de A340 reeds aan boord verkocht worden?

No Bruya.

Ruim een maand geleden en nu pas kom ik er achter dat dit toestel geland was in Suriname. Zelfs via de NOS heb ik dit gemist, dan hoe dan, dan fa dan?

Maar goed, voor de geinteresseerden:

http://nos.nl/artikel/137023-grootste-v … iname.html

http://nos.nl/video/137029-antonov-an22 … iname.html

No Bruya.

mooi heh!!

ik heb de tot standkoming van dit toestel gezien op Discovery of was dat die andere??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................