1 (edited by SelineD 2009-09-29 09:06:53)

Topic: Vliegen naar Suriname met SLM

Geachte Mevrouw/ Meneer,

Ik heb al het een en ander gelezen over hoe men behandeld wordt door bv het cabine personeel van SLM . Het is erg belangrijk hoe men een passagier behandeld en benaderd . Klant is koning zegt men. Ik ben niet werkzaam voor SLM  maar ben van plan om er een stuk over te schijven .Vandaar dat ik op zoek ben naar mooie en minder mooie verhalen . Denk dan vooral over de service die SLM aan bied aan zijn passagiers.

Vandaar dat ik graag van u zou willen weten hoe u de service van SLM heeft mogen ervaren.

Denk bv aan de volgende vragen:

Hoe heeft u de gehele service vanaf het boeken van uw ticket tot aan uw aankomst in Suriname beleeft?

Hoe bent u benaderd en behandeld door SLM personeel?

Wat zijn uw klachten of waar bent u juist tevreden over?

En wat zou u veranderd willen zien betreft de service van deze vliegmaatschappij?

Met vriendelijke groet,

Celine Brisset.

Dank u wel voor uw medewerking.

Email:mlkkhtb396@gmail.com

Re: Vliegen naar Suriname met SLM

nou maakt iemand MM weer heel blij wink

@SelineD
Doordat je openvragen stelt krijg je en weinig reacties (en van een selectieve niet representatieve groep wat je conclussie discutable maakt).
Daarnaast kom je straks met een groot probleem omdat je in de chaos structuur moet gaan aanbrengen. Als je een enquete wilt houden dan moet je juist vooraf zelf goed nadenken over de vragen die je wilt stellen.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Ik heb je vragen gelezen, Neus blijkbaar neit.

1.Graag zou ik uw belevingen willen weten ?
2.Hoe bent u behandeld en benaderd?
3.Wat zijn uw klachten of waar bent u juist tevreden over?
4.Hoe heeft u de gehele service vanaf het boeken van uw ticket tot uw 5.aankomst in Suriname beleeft?
6.En u mag ook ook een cijfer geven aan deze vliegmaatschappij .

ZO, HET LIJKT EROP DAT JE SPECIFIEKE VRAGEN STELT.

Het is allemaal goed. Dit si mijn antwoord op alle vragen OP EEN DING NA, de prijzen van vliegtickets bij een vliegmaatschappij met vliegtuigen die 200 jaren oud zijn en klaar zijn voor de schroot.

* I am another you *  * Converter of EGO's *

Je mag het weten, ik ben heel openlijk
http://www.levenskwaliteit.nl/script/7/mysterie7.html

4 (edited by Anjoemara 2009-09-28 19:23:59)

Seline D,
Je ziet het. Je moet je enquete simpeler opstellen.
Anders begrijpt een geacht forumlid die steeds zijn best doet om slim  over te komen jou niet. tongue

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

mi-na-mi-na-mi wrote:

Neus heeft helemaal gelijk. Het zijn open vragen die nog eens verschrikkelijk ruim zijn.

Ik denk dat Seline er goed aan zal doen als ze haar vragen verder opdeelt en gerichter stelt. Desnoods een aantal dingen laat vallen.

De gestelde vragen zullen een verschrikkelijke chaos aan antwoorden genereren die onmogelijk te analyseren zijn. Aangezien er maar heel weinig chaosologen zijn die de fractels zouden kunnen herkennen denk ik ....

Het advies van Neus is imho welgemeend en niet onterecht.

Dank je.
Jammer dat sommige chaoten niet doorzien welke chaos ze zelf creeren. wink

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

6 (edited by VB 2009-09-28 20:26:51)

PB,
Vraag 4 loopt over naar vraag 5?
Als je goed leest schrijft Neus dat het open vragen zijn.
In enquete zijn vragen meestal scherper geformuleerd en met multiple choice antwoorden zodat je objectief als enqueteur te werk kan.
Simpel Voorbeeld:
Hoe ervaar je de service?
Bij open vraag krijg je antwoorden zozo, slecht, beroerd, goed zeer goed, niet te pruimen, waardeloos, hartstikke goed, mega goed, mega slecht.. hoe wil je dit groeperen?
Zij kon de beantwoording beperken door cijfers te laten geven of classificaties als zeer slecht, slecht, matig, goed, zeer goed als antwoorden.

Kortom zij moet scherper formuleren als zij het over een enquete heeft of gewoon reacties vragen/antwoorden op haar vragen omdat zij stuk wilt schrijven.
In feite doet zij opinie onderzoek, niks mis mee, succes er mee.
Misschien komt er kostelijk boek uit.

Neus, mij blij maken?? ahahahhahahaha

de SLM, nooit problemen mee gehad en dat zeg ik niet omdat het de SLM is. je moet gewoon pecht hebben.
het is jammer dat er nooit een topic of weet ik veel wordt geopend over de KLM.

is dit wat men bedoelt met Kolonialisme zit nog goed in de genen??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Tribute to Surinam Airways.

http://www.youtube.com/watch?v=k_AXAnr- … ture=email

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

De ticket prijzen (gisteren nog bekeken) tussen KLM en SLM (voor een duur van 2 maanden) verschilt niet veel. Hoogstens een € 30 goedkoper bij de SLM.
Ben benieuwd of de SLM haar prijzen nog meer naar beneden zal stellen bij de aanschaf van hun nieuwe 'transatlantische' toestel zoals ze beweert.

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Mijn dochter had vorige week geboekt voor juli en las toen het verhaal over de prijs verlaging, ze heeft het reisbureau gebeld en kreeg 140 euro per ticket terug.
Dus het gaat wel omlaag.

Bouta is de man hij heeft al genoeg bewezen dat hij het kan.

Goede ontwikkeling dan. Het werd ook tijd. Mazzel voor je dochter.

Mustafa Kemal Atatürk

5.aankomst in Suriname beleeft?

Ik denk dat dit voor beide maatschappijnen geldt die vanuit Amsterdam naar Paramaribo vliegt.

In ieder geval, dit is uitermate slecht.

Een zeer verouderde luchthaven, eerder een krot. Met een kiskisi die je verwelkomt met ' WAT KOM JE DOEN? WANNEER GA JE WEG?'

Dit is de welkomstgroet van Suriname.

Na hele lange tijd ga ik weer naar mijn geboorteland met vakantie.
Ik kon met de boot mee maar ik ga toch liever met het vliegtuig.
Hierbij is mij door familie sterk afgeraden om met SLM te vliegen.
Niet vanwege de service, behandeling of wat dan ook.

Maar vanwege de veiligheid.

Life is a big adventure

Dikke onzin. Meer kan ik er niet over zeggen.

Adventurer wrote:

Na hele lange tijd ga ik weer naar mijn geboorteland met vakantie.
Ik kon met de boot mee maar ik ga toch liever met het vliegtuig.
Hierbij is mij door familie sterk afgeraden om met SLM te vliegen.
Niet vanwege de service, behandeling of wat dan ook.

Maar vanwege de veiligheid.

BS!!

ik zou zeggen ga maar niet naar SME!!

16 (edited by Basis 2009-10-30 18:15:48)

wan-dey-sa-kon wrote:

Dikke onzin. Meer kan ik er niet over zeggen.

Helemaal mee eens.

Of je nu met de Slm, Klm, Quantas, North-West of Blue Wing vliegt, je bent pas weer veilig als het toestel weer veilig op de grond is en je het verlaten hebt.

Bovendien doe je je naam geen eer aan, met de SLM vliegen is een avontuur.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

zolang het maar geen Ampaco is

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Meeuw II wrote:

ik zou zeggen ga maar niet naar SME!!

Raak je altijd zo snel gepikeerd ? Omdat mij wordt afgeraden om
met de SLM te vliegen dan hoef ik maar helemaal niet naar SME.
Whahahahaha. Wat een rare conclusie !
Helaas ga ik je moeten teleurstellen, maar in ieder geval bedankt.

@Basis
' Bovendien doe je je naam geen eer aan, met de SLM vliegen is een avontuur. '

Avontuur kun je op vele manieren beleven, zo is mijn ervaring.

Life is a big adventure

19

Adventurer,
Een crew van een vliegtuig is net als iedereen. KLM personeel zal ook chagrijnig zijn op sommige vluchten maar die onderdrukken het, afdwongen professionalisme door KLM. SLM personeel kan soms korter van lont zijn. Het is ook niet makkeljk om 9 uur lang met soms heel irritante pax te moeten doorstaan. Ik heb het zelf meegemaakt dat pax zonder reden onbeschoft zijn en nog eens niet aan de regels houden.
Qua veiligheid doet SLM echt niet onder KLM. Die ene crash was niet eens technische mankement maar een piloot met braveure en slecht werkend airport.
Tenerife (KLM's chief Pilot), Faro (Martinair) en Schiphol (Transavia) allemaal ook pilot error.
Het staat je vrij om te vliegen met wie je wilt maar niet met SLM vliegen vanwege angst voor veiligheid, is ongegrond.
Om redenenen van inchecken, en andere service kan ik mij voorstellen, niet dat ik vind SLM zoveel slechter of beter is dan KLM.
Service is voor een deel erg subjectieve ervaring en daar heeft een eigen belevenis van.
Ik heb hun laatst gevlogen tussen CUR-POS , topservice. Weg terug vond ik dat de iets oudere stewardessen "beetje nors" (erg routinematig, leek niet dat ze plezier in hadden) vergeleken met haar collegas op heenweg. Maar deze zelfde norse dames staken met kop schouders uit vergeleken met American een week later van Aruba naar Miami. Om nog erger te maken op terugweg van Miami naar Aruba was het erger. Maar nog steeds goed qua kwaliteit van American.
Service is een moment opname, een incident en het is klaar,

VB wrote:

Adventurer,
Een crew van een vliegtuig is net als iedereen. KLM personeel zal ook chagrijnig zijn op sommige vluchten maar die onderdrukken het, afdwongen professionalisme door KLM. SLM personeel kan soms korter van lont zijn. Het is ook niet makkeljk om 9 uur lang met soms heel irritante pax te moeten doorstaan. Ik heb het zelf meegemaakt dat pax zonder reden onbeschoft zijn en nog eens niet aan de regels houden.
Qua veiligheid doet SLM echt niet onder KLM. Die ene crash was niet eens technische mankement maar een piloot met braveure en slecht werkend airport.
Tenerife (KLM's chief Pilot), Faro (Martinair) en Schiphol (Transavia) allemaal ook pilot error.
Het staat je vrij om te vliegen met wie je wilt maar niet met SLM vliegen vanwege angst voor veiligheid, is ongegrond.
Om redenenen van inchecken, en andere service kan ik mij voorstellen, niet dat ik vind SLM zoveel slechter of beter is dan KLM.
Service is voor een deel erg subjectieve ervaring en daar heeft een eigen belevenis van.
Ik heb hun laatst gevlogen tussen CUR-POS , topservice. Weg terug vond ik dat de iets oudere stewardessen "beetje nors" (erg routinematig, leek niet dat ze plezier in hadden) vergeleken met haar collegas op heenweg. Maar deze zelfde norse dames staken met kop schouders uit vergeleken met American een week later van Aruba naar Miami. Om nog erger te maken op terugweg van Miami naar Aruba was het erger. Maar nog steeds goed qua kwaliteit van American.
Service is een moment opname, een incident en het is klaar,

maar waarom gebeurt dit niet bij de KLM, waarom gedraagd men zich wel bij KLM en bij de SLM misdraagt men zich??

trouwens goed geschreven!

Afgelopen juli heb ik met mijn gezin gevlogen met SLM.... wat ik wel kan zeggen is: het service is TOPPIE .... het personeel is vriendelijk.... behulpzaam.... Wat wel minder is: de wc's.... of je moet als eerste naar de wc of je houdt het in.... echt!!! Daar mag wel wat aan gedaan worden. En wat ik van vele hoor is: ik met SLM vliegen..... no mang.... dan vlieg ik liever met KLM..... dan weet ik zeker dat ik veilig aankomt. Nou dat is gewoon larrie.... als het je tijd is om tegaan.... dan ga je hoor? niks of niemand houdt HEM tegen..... Volgend jaar vlieg ik weer met SLM.....

MigthyMike wrote:

maar waarom gebeurt dit niet bij de KLM, waarom gedraagd men zich wel bij KLM en bij de SLM misdraagt men zich??

trouwens goed geschreven!

Om dezelfde reden als wanneer Surs (vele) naar het buitenland gaan en dan wel kunnen rondlopen met afval in de hand tot ze een vuilniston zien om die erin te gooien, maar in Suriname wordt afval gewoon uit de auto gesmeten en/of op straat geworpen zonder blikken of blozen.

Mijn geweten telt, niet het oordeel van een mens.
DESIRE DELANO BOUTERSE IS PRESIDENT VAN DE REPUBLIEK SURINAME!!!
Dete hai bhagwan ko dhoka insaan ko kja choren ge (Als men zelfs in staat is te trachten om God te bedriegen, dan zullen zij de mens niet ontzien)

23

MM,
Het is net wat Patricia zegt, het kan angst voor sanctie zijn en/of als je tussen soortgenoten bent heb je de neiging minder hun autoriteit te accepteren?
Ik zou het niet weten.

24 (edited by Adventurer 2009-11-01 14:12:26)

VB wrote:

Adventurer,
...
1) Qua veiligheid doet SLM echt niet onder KLM. Die ene crash was niet eens technische mankement maar een piloot met braveure en slecht werkend airport.
2) Tenerife (KLM's chief Pilot), Faro (Martinair) en Schiphol (Transavia) allemaal ook pilot error.
...
3) Service is een moment opname, een incident en het is klaar,

1) Dat geloof ik graag, anders stond SLM ook op de black-list :
http://www.1001crash.com/index-page-lis … -lg-2.html

Maar ja, die ene crash vergeet men niet zo snel meer,
vooral als je dierbaren bent kwijtgeraakt. Elke vlucht, van welke
maatschappij dan ook, kan brokken maken. Maar zelfs een ezel ...
kun je ook niets kwalijk nemen.

2) Tenerife was geen pilot error. Hier een full-report:
http://www.1001crash.com/index-page-ten … age-1.html

3) Een momentopname die in ieder geval gevolgen moet hebben
bij vliegmaatschappijen met een goed personeelsbeleid.
Bij terechte klachten over slechte behandelingen naar reizigers toe
hoor je sancties te krijgen.

Ik weet dat sommige reizigers geen lieverdjes zijn en denken dat
ze elk personeel als slaafje mogen gebruiken en meteen boos
worden als ze niet op hun wenken worden bediend.
Maar daar hoor je als personeel mee om te kunnen gaan want
deze misbaksels hou je altijd. Kun je dat niet, dan zoek je maar
een andere baan. Heel simpel.

Life is a big adventure

25

Adventurer,
Pilot error is ook vertrekken zonder clearance en bij twijfel niet nog eens verifieren.
Dat is wat hij heeft gedaan.