Topic: vliegen naar suriname

In september gaan we weer [hoera] naar suriname en we gaan nu met de klm type md 11 ipv de vertrouwde boeing 747 .Wie is er al heen gevlogen met de md11 en wat zijn de ervaringen met dit toestel ?

Re: vliegen naar suriname

Ik heb 2 keer aan boord gezeten van een MD 11 toestel naar St. Maarten. (De Annie Romeijn en de Amy Johnson) Dat was eind jaren '90.

Aangezien ik eerder alleen maar aan boord van een 747 gezeten heb dacht ik wat een kleine kist. Maar aan boord was ik verrast , het is gewoon een wide body toestel.   

Ik heb het vliegen met de MD 11 destijds als zeer prettig ervaren.

Ik heb begrepen dat de MD 11's die de KLM in gebruik heeft ge-update zijn waardoor de passagiers comfortabeler vliegen.

Ik ken zat mensen die onlangs in Su waren maar heb ze geen van allen gevraagd hoe zij het vliegen met de MD 11 ervaren hebben.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

3 (edited by HINDUSTAN 2009-09-08 18:15:04)

Je zit als haringen in een ton met een beenruimte die nog stamt uit de tijd van het oorspronkelijke ontwerp van de 747 uit de 60er jaren, toen mensen gemiddeld nog plusminus een halve meter korter waren dan tegenwoordig roll

Ik vloog een keer met zo'n kleiner geval van Suri naar Trinidad.
Zelfs die had nog meer beenruimte. Omdat 'ie nieuwer was.

Al is de leugen nog zo snel, HINDUSTAN achterhaalt hem wel:)

De MD11 van de KLM kon afgelopen maandag 7-9-2009 niet vliegen wegens mankement.
Passagiers moesten overstappen na een 3 uur durende vertraging naar een ander KLM-toestel.
Hun handbagage hoefden ze niet zelf mee te nemen uit het 1e vliegtuig (werd door KLM-personeel voor ze in de gewone bagageruimte van het ander toestel overgezet).
Dat was echter een slechte zet. Op JAP te Zanderij werd deze bagage uiteraard nieuwsgierig doorgelicht door de medewerkers aldaar.
Gevolg: de meeste handbags (zelfs die met een code) werden geopend of opengesneden teruggevonden op de transportband met een deel van de inhoud eruit. Men heeft aangifte gedaan bij de douane, personeel van Jap. Maar gelet op de lakse houding aldaar (antwoorden als; het is moeilijk te achterhaken wie het gedaan heeft etc.) zal er verder niets gebeuren.
Advies: zorg dat je de zorg over je handbag niet aan derden overlaat. En nimmer afgeven als gewone bagage. Of een samsonite handbag aanschaffen.
Aai Sranang; mooie visitekaartje voor de toerist.

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Als het waar is. Dan moeten ze het hele team gewoon direct vast zetten voor het onderzoek en onslaan. Inclusief de verantwoordelijke die hen aansturen.

Alleen heb ik er nog niets over lezen. Is er ook een link naar een deugdelijke bron?  ( PB aub niet reageren).

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Jet-fuel tekort koerst SLM naar Barbados

door Ebu Jones

08/09/2009

Paramaribo - De passagiers voor de SLM-vlucht Paramaribo-Amsterdam van zondag hebben vier uren gezeten op Barbados. Door een tekort aan vliegtuigbenzine (jet-fuel) was de kist genoodzaakt een tussenstop te maken op Barbados. De tot de laatste stoel gevulde Boeing 747 stond langer dan drie uur op de luchthaven van het eiland. Woordvoerder Rudy Westerborg van de SLM zegt aan de krant dat de vlucht uitweek naar Barbados om te tanken. “Er was een brandstoftekort, dus moesten wij naar dat eiland om te tanken.” Er is niet ervoor gekozen om te tanken in Frans-Guyana, omdat tanken in Frans-Guyana peperduur is, zegt Westerborg.

De leverancier van vliegtuigbrandstof in Suriname is Shell, terwijl SOL Suriname zorgt voor de distributie. General Manager Mark Goede van SOL zegt aan de krant dat hij de afgelopen week van de leiding van Shell-Aviation had vernomen er een vertraging was in de aanvoer. Totdat zouden zij de beschikbare voorraad vliegtuigbrandstof rantsoeneren. “Shell heeft zelf afspraken gemaakt met de verschillende vliegmaatschappijen. Wat die afspraken precies zijn weet ik niet, maar het heeft te maken met de vertraging van het schip dat de brandstof zou moeten aanleveren”, meldt Goede. Hij verklaart dat het schip vanochtend vroeg zou aanmeren, waardoor zaken zullen zijn genormaliseerd.

De krant verneemt verder dat KLM haar vluchten normaal heeft kunnen uitvoeren zonder af te wijken naar een ander vliegveld om bij te tanken. Omdat SLM via KLM beschikt over vliegtuigbrandstof, is het toestel van KLM eerst van brandstof voorzien. Het resterend deel is dan getankt in de SLM-kist. Deze rest-voorraad was onvoldoende voor de vlucht Paramaribo-Amsterdam en moest er dus worden bijgetankt op Barbados.-.

Bron: De Ware Tijd.

No Bruya.

7

Wat een batterij onzin over die MD-11. Het is een comfortable toestel. De stoelen hebben allemaal eigen LCD scherm en je kan uit verschillende filmen kiezen. Alle MD-11 van KLM hebben een "refurbished" interieur. Stoel is qua breedte, beenruimte etc exact als die van een 747.
Je merkt geen verschil met een 747 in ruimtelijkheid.

Cinny,
Je kan widebody niet vergelijken met short range 737 en/of A-320/321. Je vergelijkt een compact auto toch niet met de bovenkant van middenklasser?

basis,

SLM is in suriname afhankelijk van de KLM voor haar brandstofvoorziening
en toch moeten we trots zijn op SLM: is dit niet exemplarisch voor wanbeleid en de kop in het zand steken?

skopoe wrote:

basis,

SLM is in suriname afhankelijk van de KLM voor haar brandstofvoorziening
en toch moeten we trots zijn op SLM: is dit niet exemplarisch voor wanbeleid en de kop in het zand steken?

Hoe kom je daarbij................waaruit kan je dat halen of zien?
staat het ergens of is dit gewoon van horen zeggen!!

trouwens..........................zou jij boeken?

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

10

Weer een discussie dat uit zijn verband wordt gerukt.
Als je bij DWT of DB Suriname leest, dan kom je tot de conclusie dat SOL (de lokale distributeur) niet genoeg had.
Zij rantsoeneerden de hoeveelheid. Een MD-11 heeft maar 3 motoren en verbruikt per motor ook nog minder en waarschijnlijk hebben zij uit Schiphol met volle tanks gevlogen naar SME.
SLM heeft een slurper en heeft 4 motoren dus bij gelijke  hoeveelheid zal SLM niet voldoende hebben.
Bijkomsitgheid is dat je extra brandstof aan boord moet hebben, dat is grofweg gelijk een de hoeveelheid nodig om uit te wijken naar een alternatief airport en nog eens 45 minuten (dit kan verschillen per land). Dus als je meer zuipt per uur heb je daar ook extra reserve nodig.
60 mton + 10% = 66 mton
80 mton + 10% = 88 mton.
Lastig. Maar waarom moest die kist zolang wachten? Geld?
Tja, bij KLM heeft CREW wel eens alle credit cards verzameld en betaald in Afrika.

@skopoe

ik ben trots op het toestel de Ronald Elwin Kappel, ik bezit een schaalmodel en tientallen foto's. Ik heb echter nog nooit aan boord van dat toestel gezeten.

Of ik trots ben op de SLM? Da's een ander verhaal.

Ik ga mee in posting # van VB . Zie mijn posting #2. Ik heb notabene niet met de geupdate versie gevlogen.

En laat één ding helder zijn. Ook al had de KLM nog met de 747 gevlogen, het zou dan die kist zijn die voorrang zou hebben boven de SLM kist.De kruimels zullen in dit verband altijd voor de Slm zijn.

En of dat de Klm aan te rekenen is of het wanbeleid ....??

No Bruya.

Basis wrote:

@skopoe

ik ben trots op het toestel de Ronald Elwin Kappel, ik bezit een schaalmodel en tientallen foto's. Ik heb echter nog nooit aan boord van dat toestel gezeten.

Ik ga mee in posting # van VB . Zie mijn posting #2. Ik heb notabene niet met de geupdate versie gevlogen.

En laat één ding helder zijn. Ook al had de KLM nog met de 747 gevlogen, het zou dan die kist zijn die voorrang zou hebben boven de SLM kist.De kruimels zullen in dit verband altijd voor de Slm zijn.

No Bruya.

raar...................................de kleuren van de KLM zijn verandert in Surinaamse kleuren en niemand wil er mee vliegen...............
wedden dat als hij nog blauw wit was men er mee door zou blijven vliegen................................

de mensheid...................................rare wezens!!

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

MigthyMike wrote:
Basis wrote:

@skopoe

No Bruya.

raar...................................de kleuren van de KLM zijn verandert in Surinaamse kleuren en niemand wil er mee vliegen...............
wedden dat als hij nog blauw wit was men er mee door zou blijven vliegen................................

Ik heb een neefje die als purser bij de KLM werkt.
Hij vertelt mij dat de risico's van vliegen zowel bij KLM als SLM hetzelfde is.
Je wilt niet weten hoe vaak er bijna iets misgegaan is bij de KLM-toestellen. Dat wordt wel verzwegen. Zie ook de MD11 vlucht van afgelopen maandag 7-9-2009. Het vleigtuig had mankement en men moest overstappen op een ander toestel.

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

14 (edited by MigthyMike 2009-09-10 08:55:46)

Anjoemara,

ik weet dat er ook veel schort aan de KLM, maar tja elke negatieve bericht van en uit Suriname is voer voor SurNeds.
KLM is heilig voor de SurNed.
bijna alles wat SME doet wordt merendeel afgekeurt door de SurNeds.
volgende keer als de SLM weer iets gaat kopen, moet die het in de kleuren van de KLM spuiten, het is gebleken dat SurNeds de bakra's eerder vertrouwen.
dus Surinamers laten we hen voor de gek houden en gewoon de SLM kleuren veranderen in die van KLM.

MigthyMike wrote:
Basis wrote:

@skopoe

No Bruya.

MM, (raar wezen)

je stelling over de kleuren klopt niet. Zowel het Klm als het Slm toestel zit wekelijks bommetjevol Ams-Pbm v.v. Er vliegen dus genoeg mensen met het Slm toestel. Dat ik er nooit ingezeten heb heeft daarmede niets te maken  en heeft andere oorzaken. 

No Bruya

16

MM,
Ik heb nog nooit in een land zoveel "deskundigen" over zoveel onderwerpen meegemaakt. smile
Vroeger was er geen internet, dus kon je dingen niet zo snel opzoeken. Nu kan je FEITEN zo op zoeken en toch zoeken mensen het niet op.

Over SLM kan er veel gezegd worden maar ze hebben nooit me thun toestellen gemarchandeerd, of zeker niet meer of minder dan anderen.
Ik vlieg in een klein kist van 4 stoelen en een motor en daar kan er van alles misgaan. En je ziet dat er piloten zijn die voor elk wisje het toestel niet vliegen en anderen een toestel met zowat beton blok aan de wielen de lucht in willen nemen.

Human Factor is vaker fataler voor luchtvaartmaatschappijen.
KLM (Tenerife), Martinair (Faro) en Transavia (Schiphol) zijn allemaal ongelukken dat door menselijke beslissingen zijn veroorzaakt en geen technische mankementen.
SLM (JAP) was ook menselijke fout en lamlendigheid van JAP.
SLM had toen heel slechte enforcement van rules.

Nu heb je CASA, die controleren de boel. SME heeft CAT 1 status van FAA. Zowel ICAO als FAA doen audits eens in de zoveel jaar.

Mijn kritiek op SLM is alleen op basis van bedrijfseconomische gronden.

Trouwens welke luchtvaartmaatschappij scoorde in de jaren negentig heel slecht over veiligheid? Hint, een grote West Europese carrier. Zij grossierden in near misses, bijna fatale ongelukken.

Basis wrote:
MigthyMike wrote:
Basis wrote:

@skopoe

No Bruya.

MM, (raar wezen)

je stelling over de kleuren klopt niet. Zowel het Klm als het Slm toestel zit wekelijks bommetjevol Ams-Pbm v.v. Er vliegen dus genoeg mensen met het Slm toestel. Dat ik er nooit ingezeten heb heeft daarmede niets te maken  en heeft andere oorzaken. 

No Bruya

laat me dan een raar wezen zijn, maar als je de posting goed heb gevolgd dan kon jij zelf weten dat mensen in het begin toen de SLM het kocht hebben aangekondigd er niet mee te zullen vliegen, alleen maar negatieve berichten krijgen we vanuit merendeels NL richting de SLM en surinamers.

dan zou het Neer storten, dan is het een oud ding etc etc
kom op Basis!!
Nog steeds scheld men uit op de SLM en zijn kist.................

en mij hoef je niet te vertellen dat de vluchten (beide) vol zitten.
ik weet dat, want ik ben altijd degene die dat schreef.

en al jij niet met de SLM wilt vliegen naar SME, moet jij weten, ik vlieg met de SLM...........................................
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik heb gehoord dat de KLM eerder vertrekt en zodoende ben je  in de middag in Paramaribo ipv in de avond.
dus nu heb je meer keuze..............................

VB wrote:

MM,
Ik heb nog nooit in een land zoveel "deskundigen" over zoveel onderwerpen meegemaakt. smile
Vroeger was er geen internet, dus kon je dingen niet zo snel opzoeken. Nu kan je FEITEN zo op zoeken en toch zoeken mensen het niet op.

Over SLM kan er veel gezegd worden maar ze hebben nooit me thun toestellen gemarchandeerd, of zeker niet meer of minder dan anderen.
Ik vlieg in een klein kist van 4 stoelen en een motor en daar kan er van alles misgaan. En je ziet dat er piloten zijn die voor elk wisje het toestel niet vliegen en anderen een toestel met zowat beton blok aan de wielen de lucht in willen nemen.

Human Factor is vaker fataler voor luchtvaartmaatschappijen.
KLM (Tenerife), Martinair (Faro) en Transavia (Schiphol) zijn allemaal ongelukken dat door menselijke beslissingen zijn veroorzaakt en geen technische mankementen.
SLM (JAP) was ook menselijke fout en lamlendigheid van JAP.
SLM had toen heel slechte enforcement van rules.

Nu heb je CASA, die controleren de boel. SME heeft CAT 1 status van FAA. Zowel ICAO als FAA doen audits eens in de zoveel jaar.

Mijn kritiek op SLM is alleen op basis van bedrijfseconomische gronden.

Trouwens welke luchtvaartmaatschappij scoorde in de jaren negentig heel slecht over veiligheid? Hint, een grote West Europese carrier. Zij grossierden in near misses, bijna fatale ongelukken.

ja gelijk heb je.

ik heb altijd met de SLM gevlogen, gewoon omdat het een Surinaamse maatschappij is.
dat de tickets duur zijn, is al voor mijn geboorte zo en tot op de dag van vandaag is er niets verandert.
maatschappijen komen en gaan, anderen willen zgn gaan vliegen, met andermans geld ( in mijn ogen oplichting, vanwege de gaten etc )

maar ten alle tijden zijn de vluchten vol.................conclusie
de mensen betalen het toch..........hoe is voor ons de vraag en voor hun een weet. ik eet niet bij ze.

ik heb altijd geschreven, niet een maatschappij brengt tourisme, maar het land. wat heeft het land te bieden aan de tourist. eco-tourisme?? nee te weinig animo.
kijk maar naar landen met strand....!!!
ja strand hebben we niet..............maar de techniek is nu zo ver om kunstmatige stranden aan te leggen.
zie Dubai.....................
dus...........
maar goed...........was maar een idee.

Ach MM, je weet hoe sommigen , let wel sommigen zijn: "veel geschreeuw en weinig wol".

We hebben sowieso weinig keuze wat beteft de carrier naar Su.

Als morgen zich een airliner met de naam Timboektoe Air of Ampaco zich aandient zullen ook die kisten (op den duur) naar Su vol zijn.

No Bruya.

Ik ben onlangs op 1 augustus heen en op 29 augustus met de MD 11 naar Suriname gevlogen en het was heel comfortabel, het is een beter vliegtuig dan een 737 of een 747 qua breedte. En het is een vliegtuig dat ook een vele kortere opstijg- en landingsbaan nodig heeft vanwege de kracht in de staartmotor. De stoelen zitten heerlijk. Het eten op de heenvlucht was ook erg lekker, helaas was de terugvlucht wat minder qua eten.

Basis wrote:

Ach MM, je weet hoe sommigen , let wel sommigen zijn: "veel geschreeuw en weinig wol".

Als morgen zich een airliner met de naam Timboektoe Air of Ampaco zich aandient zullen ook die kisten (op den duur) naar Su vol zijn.

No Bruya.

dat maakt niet uit als ze vol zijn of niet, maar hoe lang houden zij het vol.
Niemand kan exact vertellen waaorom zij na een tijdje afhaken?
de lijn is misschien niet zo winstgevend voor hen?
ik persoonlijk denk niet dat meer vluchten de kisten ook vol zullen zijn. waarom??
makkelijk.............wij zijn de toerist, we zullen gewoon verspreid zitten.

wat ik wel in geloof is dat als SME meer te bieden heeft aan de toerist ook wij anderen toeristen kunnen aantrekken. dus zullen er meer vluchten moeten komen.
maar onze vluchten bestaan toch alleen maar uit familie bezoek en de nieuwe maatschappij heeft geen nieuwe klanten maar mensen die vlogen met de KLM of de SLM.

dus.........................................................................

Bakraman

ik heb naar SME altijd in een 747 gezeten en qua lengte ben ik geen kleintje ( 1m 90) nou...............geef mij toch maar een 747

Overbridge & White Beache dan?

Veel plezier en hou ons op de hoogte.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

23 (edited by Kat en Muis 2009-09-11 19:17:06)

Cinny wrote:

als Su een strand zou aanleggen dan schiet het toerisme de lucht in.

Als mijn tante een l.l had, was zij mijn oom geweest.

We do not forget, We do not forgive, We are legion, Expect us!

MigthyMike wrote:
Basis wrote:

No Bruya.

dat maakt niet uit als ze vol zijn of niet, maar hoe lang houden zij het vol.
Niemand kan exact vertellen waaorom zij na een tijdje afhaken?
de lijn is misschien niet zo winstgevend voor hen?
ik persoonlijk denk niet dat meer vluchten de kisten ook vol zullen zijn. waarom??
makkelijk.............wij zijn de toerist, we zullen gewoon verspreid zitten.

wat ik wel in geloof is dat als SME meer te bieden heeft aan de toerist ook wij anderen toeristen kunnen aantrekken. dus zullen er meer vluchten moeten komen.
maar onze vluchten bestaan toch alleen maar uit familie bezoek en de nieuwe maatschappij heeft geen nieuwe klanten maar mensen die vlogen met de KLM of de SLM.

dus.........................................................................

Bakraman

ik heb naar SME altijd in een 747 gezeten en qua lengte ben ik geen kleintje ( 1m 90) nou...............geef mij toch maar een 747

Ehhh, MM heeft zijn punt gemaakt. Het vol zijn van de kisten (djompo tek takki na noti)  betekent idd niet dat dat voor lange termijn zal zijn ( ma na fu tan horeng)

We kennen allemaal de ITA - City Bird perikelen, goedkoper via Brussel naar Su vliegen maar als je in een stoel zit die alleen maar in upright position kan ben je de tante van Kat en Muis.

Er was ook nog een andere onderneming die het had geprobeerd. De naam is me ontgaan.

Vooropgesteld dat de ondernemers van goede wil waren  maar niet konden opboksen tegen de blauwe reus. Als de City Bird panne had dan waren de rapen gaar.

Als de blauwe reus panne had/heeft dan wordt er een nieuwe motor ingevlogen of word een vervangende kist ingezet.

Btw : mijn mooiste ervaring met een 747 was de vlucht naar Indonesie. Die kist was notebene voor de helft als cargo carrier omgebouwd.
Ik had de indruk dat je toch een ander gevoel ervaart om zo
lang boven land te vleiegen. naar Su vlieg je 3/4 van d etrip boven de oceaan. Zorgt dat misschien voor meer turbulentie? Un no njam mi , ik ben ook maar een leek.

No Bruya.

ik was ook laatst met de slm boeing 747 naar suriname niks te klagen fantastische service en leuke vlucht gehad.toppie!!!!